Pe ordinea de zi a sedintei ordinare din luna aprilie a Consiliului Local Orasenesc Baia Sprie a figurat si un proiect de hotarare privind aprobarea concesionarii, prin licitatie deschisa, a unui teren in suprafata de 19.500 mp situat pe strada Forestierului nr. 209A. Proiectul de hotarare a avut la baza o cerere a firmei S.C. DIFERIT SRL cu sediul in Cluj- Napoca prin care se solicita concesionarea unei suprafete de teren pe strada Forestierului in vederea amplasarii unei statii mobile pentru prepararea mixturilor asfaltice. In luna octombrie 2015, forul deliberativ local isi daduse acordul de principiu pentru concesionarea terenului in cauza, iar in PUG-ul orasului Baia Sprie era prevazuta o zona industriala si depozite pe strada Forestierului. Consilierilor locali li s-a avansat, acum, si pretul minim de pornire al redeventei si anume 10.000 de lei/an pentru intreaga suprafata de teren.
Din cei 16 consilieri locali, doar 10 alesi locali au votat pentru aprobarea concesionarii celor 19.500 mp de teren de pe strada Forestieurlui nr. 209A. Ceilalti 6 consilieri s-au abtinut de la vot si, ca atare, proiectul de hotarare nu a intrunit cele doua-treimi de voturi necesare aprobarii proiectului de hotarare. In atare conditii, potentialul investitor se vede nevoit sa se reorienteze cu planul de amplasare a unei statii mobile pentru prepararea mixturilor asfaltice. Reprezentantul firmei S.C. DIFERIT SRL prezent la lucrarile sedintei ordinare a CL Baia Sprie s-a aratat dezamagit de votul consilierilor pe acest proict de hotarare si le-a subliniat consilierilor ca se planuise o investitie de circa 5 milioane de lei in punctul de lucru din Baia Sprie. In plus, agentul economic ar fi creat si locui de munca pentru baisprieni, la fel cum a facut pe durata implementarii proiectului de reabilitare a drumului Baia Sprie- Barsana- atunci cand zeci de baisprieni au lucrat pentru firma S.C. DIFERIT SRL. Potrivit reprezentantului firmei clujene, nu mai putin de 146 de locuri d emunca s-au creat pentru zona Baia Sprie cu respectiva lucrare. Acesta a tinut sa le sublinieze consilierilor care s-au abtinut de la vot ca faptul ca exista pe rol un proces pe seama terenului aflat ind iscutie nu justifica decizia de respingere a proiectului de hotarare de Consiliu Local. Firma clujeana era pregatita sa isi asume situatia juridica a terenului, in conditiile in care, la ora actuala, extrasul CF este “curat”. Ca meditatie pentru consilierii locali, reprezentantul firmei S.C. DIFERIT SRL a tinut sa scoata in evidenta faptul ca Municipiul Baia Mare asteapta de doi ani de zile ca societatea comerciala clujeana sa isi deschida un punct de lucru in municipiul resedinta de judet. Totusi, potentialuli investitor ar fi dorit sa deruleze planul investitional de circa 5 milioane de lei pe raza unitatii-administrativ-teritoriale a orasului Baia Sprie.
În urma unor controale efectuate la societăţi comerciale, persoane fizice şi mijloace de transport, poliţiştii Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice au întocmit un dosar penal sub aspectul comiterii infracţiunii de contrabandă, au aplicat 11 sancţiuni contravenţionale, au confiscat legume fructe, şi ţigări şi au ridicat în numerar suma de 1 804 lei, valoarea totală a amenzilor aplicate fiind de 10 000 de lei.
La data de 28 aprilie a.c., poliţiştii de investigare a criminalităţii economice împreună cu specialişti din cadrul Direcţiei Sanitar Veterinare şi pentru Protecţia Animalelor Maramureş, au organizat o acţiune pentru prevenirea, descoperirea şi combaterea faptelor ilicite care se comit în domeniul comerţului cu produse alimentare şi nealimentare precum şi pentru protejarea populaţiei împotriva unor activităţi comerciale ilicite.
Astfel, poliţiştii au verificat 47 societăţi comerciale, 27 persoane fizice şi trei mijloace de transport. În urma controalelor efectuate, a fost constatată o infracţiune de contrabandă şi au fost aplicate 11 sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de 10 000 de lei.
De asemenea, poliţiştii au confiscat ţigări de contrabandă în valoare de 1 400 de lei, mai multe kg de legume fructe şi au ridicat în numerar suma de 1 804 lei.
Activităţile desfăşurate se înscriu în planul de acţiuni pentru prevenirea şi combaterea faptelor antisociale premergătoare Sărbătorilor Pascale, cu preponderenţă a celor de evaziune fiscală.
Reprezentanţi ai Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Vest au fost prezenţi azi la Consiliul Judeţean Maramureş, în scopul lansării a cinci ghiduri de finanţare destinate drumurilor judeţene, eficienţei energetice pentru clădiri rezidenţiale, patrimoniu cultural, revitalizarea oraşelor şi infrastructura în turism.
La întâlnire au preşedintele Consiliului Judeţean Maramureş, Zamfir Ciceu, reprezentanţi ai primăriilor şi ai mediului privat, dar şi membri ai asociaţiilor de proprietari.
La conferinţa de presă care a precedat lansarea, directorul Sanda Cătană a vorbit despre nivelul de absorbţie al fondurilor europene aferent vechiului exerciţiu financiar, dar şi despre sumele alocate în noul program. În vechiul exerciţiu financiar, prin cele 653 de proiecte realizate prin ADR Nord-Vest, 83% din sumele alocate au fost absorbite.
„Noul exerciţiu financiar înseamnă alocarea a 858 milioane euro, ceea ce înseamnă o dublă provocarea faţă de exerciţiul precedent. În această perioadă sunt multe schimbări, faţă de cea precedentă, în special în ceea ce priveşte aplicaţiile.” – a apreciat Sanda Cătană.
Ghidurile prezentate se referă la priorităţi în investiţii:
6:1. Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale;
3.1. Sprijinirea eficienţei energetice, a gestionării inteligente a energiei şi a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice şi în sectorul locuinţelor;
5.1 Conservarea, protejarea, promovarea şi dezvoltarea patrimoniului natural şi cultural;
5.2 Realizarea de acţiuni destinate îmbunătăţirii mediului urban, revitalizării oraşelor, regenerării şi decontaminării terenurilor industriale dezafectate (inclusiv a zonelor de reconversie), reducerii poluării aerului şi promovării măsurilor de reducere a zgomotului;
7.1 Sprijinirea unei creşteri favorabile ocupării forţei de muncă, prin dezvoltarea potenţialului endogen ca parte a unei strategii teritoriale pentru anumite zone, care să includă reconversia regiunilor industriale aflate în declin, precum şi sporirea accesibilităţii şi dezvoltare resurselor naturale şi culturale specifice (Investiţii şi infrastructura de turism).
Joi, 14 aprilie 2016, de la ora 16:00, in Sala de Conferinte a Bibliotecii Judetene "Petre Dulfu” Baia Mare va avea loc o dezbatere prin care organizatorii isi propun sa indentifice problemele cu care se confruntă antreprenorii băimăreni. La discuții vor participa oameni de afaceri, manageri, viitori antreprenori, dar și studenți. Prin acest eveniment, antreprenorii prezenți încearcă să aducă pe agenda publică provocările mediului de business băimărean și să găsească o soluție în ceea ce privește reticența întreprinzătorilor de a face investiții pe plan local. Concluziile acestei întâlniri vor fi trimise ulterior aleșilor locali.
Aramis Invest SRL intreprindere fondata in anul 1994 a generat in anul 2014 o cifra de afaceri de 567,145,182 RON( reprezentand 6% din totalul cifrei de afaceri a industriei) si un profit de 24,820,532 RON, avand 2,845 de salariati.
Taparo SA intreprindere activa pe piata de mobila din anul 2014 a ajuns la o cifra de afaceri de 306,231,706 RON (reprezentand 3% din totalul cifrei de afaceri a industriei) si un profit net de 1,592,416 RON, cu un numar de 891 de salariati.
PGS Sofa & Co SRL intreprindere fonadata in anul 2007 a atins generat in anul 2014 o cifra de afaceri de 257,961,859 RON (reprezentand 3% din totalul cifrei de afaceri a industriei) si un profit net de 17,672,547 RON, cu un numar de 984 de salariati.
Ecolor SRL intreprindere activa pe piata din anul 2003, in anul 2014 a atins o cifra de afaceri de 234,891,390 RON (reprezentand 2% din totalul cifrei de afaceri a industriei) si un profit net de 18,353,326 RON, cu un numar de 463 de salariati.
Cotta International SRL intreprindere activa pe piata din anul 2000, a generat in anul 2014 o cifra de afaceri de 203,586,977 RON (reprezentand 2% din totalul cifrei de afaceri a industriei) si un profit net de 6,132,135 RON, cu un numar de 628 de salariati.
Sortilemn SA intreprindere infiintata in anul 1999, a generat in anul 2014 o cifra de afaceri de 199,743,569 RON, (reprezentand 2% din totalul cifrei de afaceri a industriei) si un profit net de 3,601,686 RON, cu un numar de 1,375 de salariati.
SC Ada Fabrica de Mobila SRL intreprindere infiintata in anul 2004, a generat in anul 2014 o cifra de afaceri de 197,175,316 RON (reprezentand 2% din totalul cifrei de afaceri a industriei) si un profit net de 9,815,580 RON, cu un numar de 825 de salariati.
Plimob SRL intreprindere activa pe piata din anul 1991, a generat in anul 2014 o cifra de afaceri de 180,179,193 RON (reprezentand 2% din totalul cifrei de afaceri a industriei) si un profit net de 19,734,331 RON, cu un numar de 1,487 de salariati.
GP Sofa SRL intreprindere activa pe piata din anul 2001, a generat in anul 2014 o cifra de afaceri de 175,910,806 RON (reprezentand 2% din totalul cifrei de afaceri a industriei) si un profit net de 5,485,046 RON, cu un numar de 1,435 de salariati.
ItalromLeather SRL intreprindere infiintata in anul 2004, a generat in anul 2014 o cifra de afaceri de 109,582,918 RON (reprezentand 1% din totalul cifrei de afaceri a industriei) si un profit net de 2,051,667 RON, cu un numar de 532 de salariati.
Lemet SRL intreprindere infiintata in anul 1991, a generat in anul 2014 o cifra de afaceri de 100,249,032 RON (reprezentand 1% din totalul cifrei de afaceri a industriei) si un profit net de 6,123,255 RON, cu un numar de 561 de salariati.
Polipol Mobila SRL intreprindere infiintata in anul 2005, a generat in anul 2014 o cifra de afaceri de 96,566,904 RON (reprezentand 1% din totalul cifrei de afaceri a industriei) si un profit net de 4,560,438 RON, cu un numar de 705 de salariati.
Rus – Savitar SRL intreprindere activa pe piata din anul 1994, a generat in anul 2014 o cifra de afaceri de 91,271,102 RON (reprezentand 1% din totalul cifrei de afaceri a industriei) si un profit net de 14,565,547 RON, cu un numar de 501 de salariati.
Ditre International SRL intreprindere activa pe piata din anul 2005, a generat in anul 2014 o cifra de afaceri de 72,784,291 RON (reprezentand 1% din totalul cifrei de afaceri a industriei) si un profit net de 3,104,3498 RON, cu un numar de 371 de salariati.
Top 15 intreprinderi producatoare de mobila in anul 2014 este dominat de:
Sursa date:Outlook industrie 2016.Industria de mobila– realizat de catre Financial Trends
La sfârșitul săptămânii trecute, în Sala de consiliu a Palatului Administrativ din Baia Mare a avut loc întâlnirea de lucru pe tema Strategiei de Dezvoltare Durabilă a judeţului Maramureş, pentru perioada 2014-2020. La discuții au participat preşedintele Consiliului Judeţean Maramureş, Zamfir Ciceu, vicepreşedinţii CJ, Emil Marinescu şi Gabriel Zetea, consilieri judeţeni, reprezentanţi ai aparatului propriu şi invitaţi, dar şi reprezentanţii firmei prestatoare. Întâlnirea face parte dintr-un şir de acţiuni necesare pentru realizarea, prezentarea, dezbaterea şi finalizarea strategiei, iar punctele aflate pe ordinea de zi au vizat necesitatea elaborării strategiei, prezentarea obiectivelor specifice ale acesteia, formarea unei viziuni de dezvoltare durabilă a judeţului Maramureş pentru perioada 2014-2020. De asemenea, a fost supus dezbaterii portofoliul de proiecte prioritare ale judeţului Maramureş, pentru perioada 2014-2020.
Vicepreședintele CJ Maramureș, Gabriel Zetea a declarat că Strategia de Dezvoltare Durabilă a județului, lansată în dezbatere publică de către Consiliul Județean, va reprezenta documentul principal al administrației publice maramureșene. ”Administrațiile anterioare ale județului s-au preocupat prea puțin la nivel strategic de dezvoltarea durabilă și integrată a județului, în raport cu programele de finanțare din fonduri europene. O strategie de dezvoltare care înglobează proiecte mari la nivel macro-județean, dar și proiectele prevăzute în strategiile UAT-urilor maramureșene printr-o analiză elaborată a punctelor slabe și a punctelor tari, a resurselor de finanțare, a duratei de implementare, precum și prioritizarea tuturor proiectelor era un lucru care lipsea. Am văzut în ultimii trei - patru ani, foarte multe autorități locale care și-au adoptat strategii de dezvoltare. Ulterior, respectând pas cu pas portofoliul de proiecte aprobate în urma dezbaterilor publice, au îmbunătățit considerabil activitatea administrativă. Am cerut ca, în săptămânile care urmează, strategia județului elaborată în urma a numeroase întâlniri de lucru între specialiști să fie completată cu puncte de vedere ale tuturor celor implicați în administrație, sau chiar simpli cetățeni. Strategia de dezvoltare a județului Maramureș trebuie să rămână un document viu, care poate fi îmbunătățit prin încorporarea unor idei noi, inovative”, a arătat vicepreședintele CJ.
Gabriel Zetea: Viitorii consilieri județeni vor avea misiunea de a implementa acest document strategic al Maramureșului
Gabriel Zetea, vicepreședinte al Consiliului Județean Maramureș a arătat că, indiferent că vorbim de infrastructură rutieră județeană, de valorificarea și promovarea patrimoniului cultural al județului, de creșterea potențialului turistic al Maramureșului, creșterea atractivității zonei pentru investitori, toate aceste proiecte pot fi îmbunătățite. ”Aceleași modificări în bine se pot aduce și la proiectele fiecărei unități administrativ-teritoriale, atât în domeniul infrastructurii sportive, cât și culturale sau sociale. Actualul Consiliu Județean, în finalul mandatului său, va fi cel care va adopta prin hotărâre de CJ această strategie, în timp ce misiunea viitorilor aleși județeni va fi de a implementa și respecta un document strategic județean, atât de important și necesar pentru Maramureș”, a declarat Gabriel Zetea.
Azi 8 aprilie 2016, în Sala de consiliu a Palatului Administrativ Baia Mare a avut loc întâlnirea de lucru pe tema Strategiei de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Maramureş pentru perioada 2014-2020. Au participat preşedintele Consiliului Judeţean Maramureş, Zamfir Ciceu, vicepreşedinţii Emil Marinescu şi Gabriel Zetea, consilieri judeţeni, reprezentanţi ai aparatului propriu şi invitaţi, dar şi reprezentanţi ai firmei prestatoare. Moderator a fost Radu Cocean – consultant S.C. Avensa Consulting S.R.L.
Punctele de pe ordinea de zi au vizat subiecte precum: necesitatea elaborării strategiei, prezentarea obiectivelor specifice ale acesteia, formarea unei viziuni de dezvoltare durabilă a judeţului Maramureş pentru perioada 2014-2020. De asemenea, a fost supus dezbaterii portofoliul de proiecte prioritare ale judeţului Maramureş pentru perioada 2014-2020. Invitaţilor le-au fost înmânate mape de lucru conţinând Analiza SWOT a judeţului, din perspectiva economică, a dezvoltării teritoriale, a patrimoniului natural, cultural şi turistic, a capitalului uman, precum şi a serviciilor de sănătate, a educaţiei, infrastructurii, capacităţii administrative, a segmentului de cercetare-dezvoltare-inovare. Mapa a cuprins şi o sinteză a Strategiei de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Maramureş 2014-2020 şi legătura cu strategiile existente la nivele teritoriale superioare.
Întâlnirea de azi face parte dintr-un şir de acţiuni necesare pentru realizarea, prezentarea, dezbaterea şi finalizarea strategiei.
Prefectul Sebastian Mihai Lupuț a convocat luni, 18 aprilie, prima întâlnire a Colectivului pentru impulsionarea colectării veniturilor la bugetul consolidat al statului de la învestirea sa în funcție. Au participat: Cezar Călin Chilat, șeful Administrației Județene a Finanțelor Publice Maramureș, Teodor Lupuți, șeful Biroului Vamal de Interior Maramureș, Carmen Eleonora Prodan, președinte – director general al Casei Județene de Asigurări de Sănătate Maramureș, Lucia Duță, director executiv adjunct al Direcției de Sănătate Publică Maramureș, Alida Bozântan, șef serviciu în cadrul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Maramureș, Lucica Pop, director executiv al Casei Județene de Pensii Maramureș, subprefectul Alexandru Bondrea și Angela Filip, șef serviciu Afaceri europene, dezvoltare economică și conducerea serviciilor publice deconcentrate din cadrul Instituției Prefectului – Județul Maramureș.
În luna martie 2016, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Maramureș a realizat la bugetul consolidat al statului încasări de 119.418.553 lei, cu o creștere procentuală de 115,33% comparativ cu realizările perioadei similare a anului anterior.
Din raportul de activitate al Biroului Vamal de Interior Maramureș pentru luna martie 2016 reiese că au fost depuse și acceptate 822 declarații vamale în detaliu, din care export definitiv – 501 bucăți, import definitiv – 321 bucăți, tranzite emise – 71 bucăți. Totalul încasărilor pe luna martie 2016, cumulat cu Biroul Vamal Sighetu Marmației (care a încasat 862.331 lei) a fost de 4.687.597 lei (planul de încasări comunicat, de 4,32 milioane lei, a fost realizat în proporție de 108,51%).
Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Maramureș organizează și în acest an cursuri, cum ar fi cele de ospătari sau de resurse umane. De curând a avut loc o nouă bursă a locurilor de muncă, în Baia Mare și Sighetu Marmației, unde au fost prezentate 699 locuri de muncă vacante, dar s-au arătat interesați doar 450 de șomeri. Au fost selectate în vederea încadrării 268 persoane (care urmau să participe la o procedură de selecție), iar 45 de persoane au fost încadrate pe loc.
Direcția de Sănătate Publică a Județului Maramureș a raportat faptul că la data de 31 martie 2016 s-au derulat fonduri publice în sumă de 8.305.662 lei, din care 6.841.644 lei de la bugetul de stat, restul din venituri proprii ale Ministerului Sănătății și venituri proprii din prestări servicii.
Casa de Asigurări de Sănătate Maramureș a ridicat problema îmbătrânirii medicilor din județ. La pensionare, aceștia nu au cui preda praxisul, investiția pierzându-se astfel. O problemă rezolvată o constituie prezența medicilor anesteziști la Sighetu Marmației, Vișeu de Sus și Borșa. Este vorba despre medici din Republica Moldova, care sunt licențiați în țara vecină, dar care au urmat rezidențiatul în România.
Instituția Prefectului – Județul Maramureș
Consiliul Local al Comunei Recea a procedat la rectificarea bugetului local pe anul 2016 in urma repartizarii unor sume de bani din sumele defalcate din TVA pentru echilibrare, cotele defalcate din impozitul pe venit si a sumelor din TVA pentru finantarea drumurilor comunale. Urmare a respectivei rectificari bugetare, veniturile si cheltuielile bugetului local al Comunei Recea pe anul 2016 au fost majorate cu 505.000 lei. Pentru capitolul “Protectia mediului” s-au prevazut suplimentar 215.000 de lei din care 155.000 de lei pentru extinderea canalizarii in satul Sasar. Pentru finantarea invatamantului particular sau confesional s-au transferat 195.000 de lei, iar pentru acordarea tichetelor sociale in gradinite s-au alocat 5.000 de lei in urma acestei rectificari bugetare.
Alesii locali ai comunei Recea au adoptat i-n unanimitate (14 voturi din tot atatea posibile)- Hotararea de Consiliu Local nr. 15 din 22 martie 2016 privind aprobarea utilizarii excedentului bugetar al anului 2015. Votul consilierilor locale a avut la baza proiectul de hotarare adecvat initiat de primarul Pavel Octavian, raportul compartimentului financiar-contabil, avizul secretarului si avizul favorabil al Comisiei de specialitate nr. 1 pentru activitati economico-financiare. Decizia consilierilor locali a fost luata in conditiile in care, la data de 31 decembrie 2015, Unitatea Administriativ- Teritoriala (UAT) Comuna Recea a incasat anumite sume de bani din proiecte, fonduri care care nu au mai putut fi utilizate in anul 2015 si, ca atare, au trecut in excedent bugetar. Potrivit deciziei Consiliului Local Recea, excedentul bugetar al anului 2015, in suma de 235.000 de lei, se utilizeaza dupa cum urmeaza:
-utilităţi şi acces sala sport Recea 120.000 lei
-realizare mobilier stradal comuna 40.000 lei
-extindere reţea canalizare Săsar 65.000 lei
-cofinanţare proiect fondul de coeziune 10.000 lei