Stiri din Maramures, Romania si de pe Mapamond
  • Acasa
  • DIVERSE
  • SPORT
  • UTILE
  • AUTO
  • TURISM
  • SOCIAL
  • ECONOMIC
  • IT&C
  • ARTA
  • Z24 ** TV
  • ARHIVA
Michael Stewart Stefanel Carlescu1

Ambasada SUA: Qodemo este antreprenorul lunii decembrie a.c.

Programul „Antreprenorul lunii” promovează persoane şi companii din România care întruchipează spiritul antreprenorial. Un antreprenor înţelege potenţialul unei idei noi, iar apoi face un pas curajos şi adesea riscant, folosindu-şi doar capacităţile, energia şi curajul pentru a transforma acea idee în realitate. Prin programul „Antreprenorul lunii”, Ambasada SUA promovează persoanele care au valorificat oportunităţile existente într-o varietate de sectoare industriale şi de servicii, din diverse regiuni ale României.

În 2014, Ştefănel Cârlescu a devenit co-fondator al Qodemo, prin fuziunea Tevelop, o mică firmă românească de outsourcing al cărei proprietar era, împreună cu Teodor Loghin, cu Dreamups, un proiect de cercetare condus de Tudor Tarlev şi echipa sa, care a câştigat premiul pentru cel mai bun startup social european, la Monaco. Qodemo este un laborator de cercetare bazat pe mişcarea „Maker[1]”, care creează instrumente digitale menite să-i ajute pe oamenii din întreaga lume să-şi transforme ideile în proiecte hardware concrete. Qodemo are acum opt angajaţi şi doreşte să se extindă în Asia şi să continue să ajute oamenii să-şi transforme ideile în obiecte concrete, utile. Organizaţia olandeză DOEN le-a susţinut proiectul şi i-a ajutat să obţină rezultate promiţătoare.

Prin înfiinţarea Qodemo, domnul Cârlescu demonstrează că se pot crea companii globale din faza iniţială, datorită tehnologiei. Crearea de punţi peste graniţele ţărilor este acum mai simplă decât oricând. Activitatea de pionierat a domnului Cârlescu în colaborarea deschisă între ingineri demonstrează că românii îşi pot folosi cunoştinţele extrem de avansate de matematică, ştiinţă şi tehnologie în asociere cu colegi din mediul internaţional pentru a crea lucruri noi. Eforturile sale întruchipează însuşi conceptul de „antreprenoriat”: inovaţie, ingeniozitate, îndemânare şi, cel mai important, lucru în echipă. Conexiunea la internet este la fel de importantă pentru asigurarea dezvoltării durabile precum şoselele, electricitatea sau alte elemente de infrastructură tradiţionale. Îl felicităm pe domnul Cârlescu pentru înfiinţarea unei afaceri globale care încearcă să crească gradul de conectare universală şi să asigure un spaţiu în care minţile creative să poată colabora. (Sursa foto: http://romania.usembassy.gov, Foto: Soribel Feliz)

Print Email
Avion

Certitudine: Pista Aeroportului International Baia Mare intra in reabilitare si modernizare

In pofida multor pesimisti si carcotasi, proiectul privind "Extinderea si modernizarea suprafetei aeroportuare la R.A. Aeroportul International Baia Mare” se va implementa. In cursul dupa- amiezii de ieri, 16decembrie 2015, s-a semnatcontractul de realizare a proiectului tehnic si de executie a lucrarilor dereabilitare si modernizare a pistei Aeroportului Internaţional Baia Mare. Partenerul de lucrari al Aeroportului International Baia Mare in acest proiect este reprezentat de asocierea STRABAG AG - S.C. CONSITRANS S.R.L.

Potrivit spuselor lui Dorin Buda, directorul Aeroportului International Baia Mare, de luni va incepe organizarea de santier pe Aeroportul International Baia Mare. In paralel se vor face demersurile pentru a se putea achizitiona tot ce se poate- sub aspectul materialelor- pana la data de 31 decembrie a.c. pentru a nu ingreuna misiunea tarii noastre in privinta absorbtiei fondurilor europene de acum incolo. Important este ca termenul a fost devansat si lucrarile nu mai trebuie finalizate pana la 31 decembrie 2015, astfel ca se va putea implementa proiectul pana la 30 iunie 2016.

In discutie se safla un proiect care beneficiaza de o finantare din fonduri europene de aproape 13 milioane de euro, bani care urmeaza sa fie cheltuiti pentru reabilitarea si modernizarea pistei. Printre lucrarile in vizor se afla cele privind redimensionarea si mutarea sistemului de balizaj, regularizarea raului Baita, devierea drumului comunal DC 97 Bozanta Mare pe o portiune de circa 700 de metri, prelungirea pistei de aterizare/decolare cu 300-350 m si cresterea portantei pistei.

In ceea ce priveste exproprierile care se vor face in zona pentru a se putea implementa prouectul, directorul Dorin Buda a declarat ca, in principiu, proprietarii terenurilor in discutie ar putea intra in posesia despagubirilor pana la finalul anului acestuia, dup ace se va emite decizia de expropriere. Consiliul Judetean Maramures a aprobat amplasamentul lucrarii de utilitate publica “Extinerea si modernizarea suprafetei aeroportuare la R.. Aeroportul International Baia Mare” si lista cu terenurile care vor fi expropriate, precum si sumele individuale aferente despagubirilor.  Suma totala aferenta despagubirilor se cifreaza la 2.845.842 de lei conform raportului evaluatorului care s-a ocupat de aceasta problema. Proprietarii terenurilor in discutie vor putea sa accepte ori sa refuze despagubirile materiale, cu mentiunea ca cei care nu vor fi de accord cu sumele propuse pentru compensarea pagubelor se vor putea adresa instantei. Cert este ca in niciun fel nu se va impiedica implementarea proiectului, dupa emiterea deciziei  de expropriere, astfel ca asociereaSTRABAG AG - S.C. CONSITRANS S.R.L. va putea sa isi vada linistit de lucrari sis a finalizeze cu success acest proiect extreme de important pentru viitorul si economia judetului Maramures. 

Print Email
Baia Sprie Centru

Document strategic: Regulament- cadru in vederea autorizarii si functionarii unitatilor comerciale in orasul Baia Sprie

Autoritatile locale din Baia Sprie au adoptat un nou “Regulament cadru in vederea autorizarii si functionarii unitatilor comerciale in orasul Baia Sprie”. Documentul face referire, in prmul rand, la actele necesare pentru obtinerea autorizatiei de funtionare  ce are valabilitate de un an de zile. Regulamentul vizeaza si cazurile in care nu se elibereaza documentul in cauza pentru activitate economica, precum si orarul de functionare-cadru  al unitatilor comerciale in orasul Baia Sprie si anume -de regula -in intervalul orar 06:00-24:00. De rmarcat este faptul ca, pentru cele care depasesc ora 00:00 se va solicita avizul expres al autoritatii deliberative.

In cazul unitatilor de alimentatie publica, orarul – cadru de functioare  este de regula, de luni pana vineri, intre orele 06:00 si 22:00. Orarul poate fi prelungit cu avizul expres al autoritatii deliberative in anumite situatii, printre care si cazul in care unitatea isi are sediul/punctul de lucru in afara zonelor de locuit ori in imobile care nu au vecinatate directa cu spatiile de locuit ori sunt situate la subsolurile imobilelor izolate fonic. Se mai poate prelungi orarul de cuntionare si in cazul unitatilor care funtioneaza la parterele blocurilor cu conditia prezentarii acordului asociatiei de proprietari sau a cel putin doua treimi dintre locatarii blocului- cu preciarea ca acordul proprietarilor imobilelor situate direct deasupra unitatii este obligatoriu necesar. Totodata, se poate prelungi orarul de functionare al unitatilor de alimentative publica in situatia in care unitatea este amplasata in zona de case a orasului si se prezinta acordul proprietarilor imobilelor cu caracter de locuinta cu care se invecineaza unitatea economica si a celor situate de cealalta parte a drumului corespondent unitatii.

Unitatile de alimentatie publica isi pot desfasura activitatea cu orar de functionare prelungit pana la ora 06:00 in urmatoarele zile: 1-3 ianuarie; 8 martie; prima si a doua zi de Paste; 1 mai; prima si a doua zi de Rusalii, 15 august; 30 niembrie; 1 decembrie; 6 decembrie; 25 si 26 decembrie; 31 decembrie si cu ocazia evenimentelor festive (nunti,botezuri).

In domeniul prestarilor de servicii, unitatile economice trebuie sa functioneze dupa un program intre orele 06:00 si 22:00 cu mentiunea ca orarul poate fi prelungi doar daca unitatile sunt situate in afara zonelor rezervate locuintelor colective sau individuale.

Regulamentul cadru reglementeaza si programul unitatilor de productie, organizarea centrelor de colectare/ valorificare a deseurilor industriale reciclabile neferoase/feroase pe terenuri proprietate ptivata si cu administrare pivata, desfasurarea comertului pe domeniul public si privat al orasului Baia Sprie, precum si derularea comertului stradal.

Sub aspectul contraventiilor, in “Regulamentul cadru in vederea autorizarii si functionarii unitatilor comerciale in orasul Baia Sprie” se specifica faptul ca neindeplinirea obligatiei de obtinere a autorizatiei de functionare anuala se sactioneaza cu 200-1.000 lei, iar nerespectarea orarului de funcionare se amendeaza cu 200-2.000 lei. Cu avertisment se sanctioneaza nerespectarea prevederilor privind desfasurarea activitatilor comerciale si de prestari servicii in locuri publice daca fapta este la prima abatere, cu indicarea termenului de 30 de zile in care trebuie sa se conformeze agentul conomic, in caz contrar urmand a fi aplicata sanctiunea amenzii contraventionale de 200-2.000 lei. Pe langa sactiunea principala a amenzii, agentul costatator poate lua masura sanctiunii complementare de suspendare a autorizatiei de functionare pe un interval de 1-3 luni sau poate retrage autorizatia de functionare in cazul savarsirii unor contraventii repetate.

Dorin Pasca, primarul orasului Baia Sprie a declarat ca doptarea noului document tine de necesitatea alinierii prevederilor vechiului regulament la normele actuale si nu numai: “Desigur, ne-am gandit si la urmarile catastrofei din Clubul Colectiv…am dorit sa stabilim clar care sunt tributiile Consiliului Local si ale Primariei in autorizarea agentilor economici. Nu de alta, dar exista neclaritati in ceea ce priveste  atributiile unor institutii… In Baia Sprie sunt unitati cu aglomerari de client, dar nu avem  cluburi… Acum se vor inventaria problemele dina ceasta sfera si, in functie de resposabilitatile fiecaruia, se vor cauta solutii pentru pentru constientizarea agentilor economici ca viata este mai importanta decat profitul… ar fi  bine sa gasim o formula prin care sa constientizam ca avem nevoie si de profit, dar si de siguranta oamenilor”. 

Print Email
Itm Maramures Copy

In luna septembrie, sase persoane au fost depistate fara forme legale la munca in Maramures

În cursul lunii septembrie 2015 inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Maramureş au desfăşurat acţiuni de control după cum urmează:În domeniul Relaţiilor de Muncă:Angajatori controlaţi -    131; Angajatori sancţionaţi - 22 din care, pentru muncă fără forme legale- 4,         persoane depistate că munceau fără forme legale- 6; Număr sancţiuni aplicate - 37, din care 28 de avertismente şi 9 amenzi contravenţionale;    Valoare amenzi aplicate total – 73.000 lei,       din care pentru muncă fără forme legale - 60.000 lei; În domeniul Securităţii şi Sănătăţii în Muncă: Angajatori controlaţi - 120; Angajatori sancţionaţi -103; Număr sancţiuni aplicate -153, din care 142 de avertismente şi 11 amenzi contravenţionale; Valoare amenzi aplicate total – 67.000 lei.Neconformităţi constatate – 147, pentru care au fost dispuse măsuri de remediere.       Accidente de muncă înregistrate – 11, toate soldate cu incapacitate temporară de muncă.

Print Email
Premiere Urbis Urtp

S.C. URBIS S.A. – Locul I pe țară la categoria Întreprinderi Mari- ”Transporturi urbane, suburbane și metropolitane de călători”

În perioada 10-11 decembrie 2015, în Municipiul București a avut loc ultima ședința a Consiliului Director al Uniunii Române de Transport Public (URTP) pe anul 2015. Au participat directorii generali de la mai multe societăți de transport din țară. Din cadrul S.C. URBIS S.A. Baia Mare, a fost prezent directorul general Pop Ion.

Cu acest prilej, președintele URTP ing. Liviu Gheorghe Neag a prezentat Topul URTP 2014, clasamentul societăților de ”Transporturi urbane, suburbane și metropolitane de călători”, cod CAEN 4931 pe categorii de întreprinderi. Astfel, la categoria Întreprinderi Mari:

           Locul    I   -  S.C. URBIS S.A. Baia Mare

          Locul   II  -  OTL Oradea S.A.

          Locul  III  -  S.C. BRAICAR S.A. Brăila

De asemenea, președintele URTP, ing. Liviu Gheorghe Neag a mai acordat trei diplome de excelență: primarului municipiului Baia Mare, Cătălin Cherecheș, Consiliului Local Baia Mare, pentru sprijinul constant acordat societății în vederea desfășurării în bune condiții a activității, dotarea cu mijloacele de transport moderne și eficiente, dar și a rezultatelor foarte bune obținute de societate. Totodată s-a acordat o diplomă de excelență directorului general al S.C. URBIS S.A. General de brigadă (r) Pop Ion, pentru managementul performant aplicat, cât și a rezultatelor de excepție obținute de societate în anul 2014.

Realizările S.C. URBIS S.A. Baia Mare din anul 2014, se datorează sprijinului constant acordat de primarul Municipiului Baia Mare, Cătălin Cherecheș, Consiliului Local Baia Mare, dar și eforturilor depuse de întregul personal al societății.

Conducerea S.C. URBIS S.A. Baia Mare mulțumește salariaților, colaboratorilor, mass-mediei care a reflectat în mod obiectiv activitatea societății și a partenerilor de afaceri.                       

Print Email
Modernizare Uzina Dacia

Modernizarea Uzinelor Dacia continua

Din 2015, Uzinele Vehicule și Mecanica și Șasiuri Dacia folosesc Alliance Production Way (APW), noul sistem de producţie al Alianței Renault-Nissan. În prezent, nivelul de automatizare a proceselor de fabricaţie vehicule şi mecanică este de 5%. În următorii ani, acesta va ajunge la 20%. Investițiile realizate pe platforma industrială de la Mioveni pentru modernizarea uzinelor, între anii 2000 şi 2014, se ridică la aproximativ 1,9 miliarde de euro, din care 18,5 milioane de euro în condiții de muncă

APW – noul sistem de producție comun uzinelor din cadrul Alianței Renault-Nissan

Din 2015, cele două uzine amplasate pe platforma industrială Dacia de la Mioveni (Uzina Vehicule şi Uzina Mecanica și Șasiuri) folosesc Alliance Production Way (APW) – noul sistem de producție comun uzinelor din cadrul Alianței Renault-Nissan. Obiectivul APW este acela de a ameliora profitabilitatea şi competitivitatea companiei într-o manieră durabilă.

 Uzina Vehicule

„Sunt transformări vizibile în fiecare departament, fie că vorbim de Presaj, Caroserie, Vopsitorie sau Montaj. Oamenii implicați în procesele de fabricație, inclusiv în zonele unde există roboți, beneficiază de formări permanente care au scopul de a conștientiza mai bine importanța calității, a securității la locul de muncă, a costurilor angajate și a termenelor care trebuie respectate. 93% din producția de vehicule a Dacia merge la export. Vorbim de clienți din culturi diferite, cu exigențe diferite. APW înseamnă să ne sincronizam permanent cu clientul. În procesele de fabricație, să „nu primim niciodată defecte”, să „nu producem niciodată defecte” și să „nu transmitem niciodată defecte”. Progresiv, am eliminat riscurile de accidente în anumite posturi manuale, care presupuneau operații dificile din punct de vedere ergonomic, cu implementarea roboților. Aceste schimbări se reflectă și în condițiile de muncă ale angajaților”, a declarat Cornel Olendraru, director Uzina Vehicule Dacia.

În anul 2013, în departamentul Presaj, a fost instalată prima linie de prese automată pe care se realizează piese de dimensiuni mari. Anul acesta, alte trei linii de prese au fost robotizate pentru eliminarea riscurilor de securitate și diminuarea retușurilor. 

Linia de asamblare generală a modelelor Dacia existentă în departamentul Caroserie este prevăzută cu un nou sistem automatizat. Robotizarea liniilor de fabricație a caroseriilor de vehicule permite eliminarea unor posturi de sudură neergonomice pentru operatori. În prezent, în unele posturi de lucru sunt folosiți cleşti mari de sudură pentru accesul în anumite zone unde operaţiile de sudură erau mai dificil de realizat manual. În viitor, liniile de fabricație vor îngloba noi tehnologii (ex. sudură cu plasmă, control VISIO pentru geometria caroseriei). Roboții de sudură pot realiza mai multe puncte de sudură a caroseriilor într-un timp dat decât operatorii.

În Montaj, în vara anului 2014 a fost realizată linia cu înălțime variabilă pe care caroseriile se ajustează în funcție de post, pentru a permite operatorilor să monteze piesele în cele mai bune condiții de ergonomie. În diverse zone ale departamentului au fost amplasate covoare rulante. În plus, zona de picking-kitting, unde sunt realizate colecțiile de piese care trebuie montate pe fiecare vehicul, a fost extinsă. Toate aceste modificări au fost implementate pentru a facilita munca operatorilor și pentru a reduce operațiile fără valoare adăugată realizate de aceștia.  

Uzina Mecanica și Şasiuri

 

În departamentul în care se asamblează motoarele Energy Tce 90, o parte dintre procesele de fabricaţie mecanică sunt robotizate. Astfel, operaţiile de manipulare a pieselor, de strângere a pieselor şi de control al conformităţii motorului, sunt robotizate.

Spre exemplu, postul de lucru amplasat la finalul linei de asamblare (foto Departament Motoare) realizează o serie de verificări VISIO (prezenţa şi citirea etichetei motorului, coerenţa referinţei piesei, coerenţa tipului de piesă montată – se verifică anumite caracteristici fizice între piese cu referinţe diferite etc).

În departamentul unde se produc cutiile de viteze de tip TL (şase rapoarte), fabricate la Uzina Mecanica şi Şasiuri, există tehnologii inovatoare: instalaţii de control 3D de ultimă generație, bancuri de teste pentru control acustic şi vibraţii, călire sub presă, maşini de transfer pentru uzinaj. Producţia acestui departament este expediată către Uzina Vehicule, pentru gama Duster, şi la export, către uzine ale Alianţei Renault-Nissan.

„Angajaţii s-au adaptat evoluției în materie de tehnologie. Ea n-a venit brusc, ci treptat. O nouă meserie a luat naştere: automatist - cel care programează și supraveghează roboții și procesele de fabricație robotizate”, a declarat Philippe Nottez, directorul uzinei Mecanica şi Şasiuri.  

Unul dintre principiile de bază ale APW este valorizarea oamenilor prin crearea unui mediu de lucru în care aceștia să poată lucra sigur şi eficient. Un mediu de lucru prietenos („job friendly”) este acela în care angajații își pot atinge obiectivele de calitate, costuri și termene în siguranță, într-un mod sistematic și utilizând metode standard.

Angajații sunt încurajați să contribuie la îmbunătățirea proceselor de fabricație sau a mediului lor de lucru printr-un sistem de Idei Concrete de Progres, remunerate sau nu, în funcție de câștigul pe care îl aduc. În plus, cei mai buni angajați sunt premiați pentru rezultate și pentru atitudinea lor la locul de muncă.

„Orice angajat poate contribui la performanța uzinelor. Lunar, îi premiem pe aceia care vin cu idei concrete de progres pentru perimetrul lor de activitate sau pentru altul și pe cei cu rezultate bune, deschiși și implicați. Recent, am decis să invităm și familiile atunci când îi premiem și s-a dovedit o idee bună: cu toții sunt emoționați și motivați să le arate soților/soțiilor, copiilor sau părinților unde lucrează și ce fac”,  a adăugatPhilippe Nottez, directorul uzinei Mecanica şi Şasiuri.     

Investițiile realizate pe platforma industrială de la Mioveni pentru modernizarea uzinelor, între anii 2000 şi 2014, se ridică la aproximativ 1,9 miliarde de euro, din care 18,5 milioane de euro în condiții de muncă.

În prezent, nivelul de automatizare a proceselor de fabricaţie vehicule şi mecanică este de 5%. În următorii ani, acesta va ajunge la 20%.

PLATFORMA INDUSTRIALĂ DACIA 

Uzina Vehicule  

  • Capacitate totală de producţie : 350.000 de vehicule/an
  • Producţie 2014 : 339.000
  • 93% din producţie este exportată
  • Modele produse : Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster şi Renault Symbol
  • O maşină iese la fiecare  55 de secunde (cadenţa zilnică maximă 1.389 vehicule, lucru în trei echipe)
  • 5 millioane de vehicule produse în 46 de ani 

Uzina Mecanica şi Şaşiuri                                                                                   

  • Producţie motoare, cutii de viteze, şasiuri şi alte organe mecanice
  • Producţie motoare 2014 : 332.323
  • Productie Cutii de Viteze 2014 : 595.972
  • 70% din productia uzinei este exportată către Uzine ale Grupului Renault
  • 2 millioane de motoare K7x  în 10 ani

BENEFICII ANGAJAŢI DACIA

  • Primă de Paști (1.177 lei brut, în 2015) și de Crăciun
  • Tichete cadou (70 lei, în 2015) pentru ziua de 8 martie, acordate tuturor angajatelor
  • Tichete cadou de Crăciun (70 lei, în 2015)
  • Prima de participare la profitul companiei (1.410 de lei brut, acordată la jumătatea anului 2015)
  • Prima de vacanță (1.590 lei brut, în 2015)
  • Bonuri de masă
  • Masă caldă gratuită (pentru operatori)
  • Transport subvenționat
  • Bilete de odihnă și tratament
  • Ajutoare diverse (căsătorie, deces etc.)
  • Zile libere plătite cu salariul de bază, în afara celor prevăzute de lege pentru sărbătorile legale sau religioase, în următoarele situații: evenimente în familie (nașterea unui copil, căsătorie sau deces), schimbarea domiciliului, pentru donarea de sânge.
  • Asigurare medicală (acces gratuit la o gamă largă de servicii medicale în rețeaua uneia dintre cele mai importante clinici private din România)

Salarii

  • Salariul mediu brut realizat pentru operatori în 2014 : 4. 328 lei.

Salariul mediu brut realizat include: salariul de bază, spor de vechime, ore suplimentare și prime.

Print Email
Avion

O noua piedica in demararea investitiei de pe Aeroportul International Baia Mare

Licitatia publica pentru atribuirea lucrarilor de extindere si modernizare de la Aeroportul International Baia Mare intra in prelungiri, dupa ce firma clasata pe locul second a contestat desemnareaasocierii de firme Vitali S.p.A din Italia drept castigatoare. Aceasta contestatie nu facedecat sa se prelungeasca agonia in acest proeict de o importanta vitala pentru economia si tursmul din judetul Maramures. In lipsa contestatiei, asocierea Vitali S.p.A din Italiaputea semna, in aceasta saptamana, contractual de executie a lucrarilor si putea trece la treaba. In noile conditii, demararea lucrarilor se amana caci termenul de solutionare a contestatiei, conform legii, este de 20 de zile. Pare-se ca obiectul contestatiei il constituie indoiala firmei de pe locul al doilea cu privire la respectarea termenului de 60 de zile pentru finalizarea lucrarilor de pe Aeroportul International Baia Mare de catre asocierea Vitali S.p.A din Italia.  Ramane de vazut care va fi decizia comisiei care va analiza aceasta contestatie si daca firma declarata castigatoare va reusi sa se incadreze in termenul de 31 decembrie 2015 pentru finalizarea investitiei"Extinderea si modernizarea suprafetei aeroportuare la R.A. Aeroportul International Baia Mare”. Printre lucrarile in vizor se afla cele privind redimensionarea si mutarea sistemului de balizaj, regularizarea raului Baita, devierea drumului comunal DC 97 Bozanta Mare pe o portiune de circa 700 de metri, prelungirea pistei de aterizare/decolare cu 300-350 m si cresterea portantei pistei.

 

Print Email
Liviu Gheorrghe Neag

”Urbis Baia Mare este un brand în domeniul transportului public local și metropolitan"

    Urbis Baia Mare putem spune că este un brand în domeniul transportului public local și metropolitan. Când spunem metropolitan e bine să șe știe că Urbis Baia-Mare este printre primii operatori de transport care a implementat transportul în zona metropolitană, lucru care contribuie la creșterea calității serviciului de transport și în final a calității vieții celor care locuiesc în municipiul Baia Mare și în zona metropolitană.

    În ultimii ani societatea de transport Urbis Baia Mare a obținut realizări importante atât în transportul public localcât și în cel metropolitan, datorită unui management performant pus în practică de către domnul director general Ion Pop și întreaga sa echipă de conducere. În cadrul Uniunii Române de Transport Public conducerea Urbis Baia Mare joacă un rol activ în găsirea celor mai bune soluții pentru a conferi transportului: siguranță, confort, accesibilitate, adaptabilitate în funcție de nevoile comunității.

Consiliul Național al Întreprinderilor Private din Romania, împreună cu Ministerul Energiei IMM-urilor și Mediului de Afaceri a organizat Topul Național al Firmelor pentru anul 2014, ediția a 23-a. În acest top, S.C. URBIS S.A. s-a clasat pe locul II la productivitate și locul VI la performanță globală la categoria Întreprinderi Mari.

            Camera de Comerț și Industrie a României, a organizat Topul Național al Firmelor în baza criteriilor tehnice și economice (performanță globală, productivitate, cifra de afaceri și profit) unde S.C. Urbis S.A. s-a clasat pe locul III, la categoria Întreprinderi Mari.

Uniunea Română a Transportatorilor Publici din România (URTP) a întocmit Topul pentru anul 2014 pe categorii de intreprinderi. La categoria intreprinderi mari S.C. Urbis S.A. s-a clasat pe locul I – “ Transporturi urbane, suburbane și metropolitane de călători ”.

Obținerea acestui loc a fost posibilă ca urmare a dotării tehnice din ultimii ani, a  modernizării platformelor, a atelierelor de întreținere și reparații (mentenanță).

            Realizările S.C. Urbis S.A. Baia Mare se datorează sprijinului constant acordat de primarul Municipiului Baia Mare, Cătălin Cherecheș, Consiliului Local Baia Mare dar și a eforturilor depuse de întreagul personal al societății. Este important de amintit dotările cu autobuze, troleibuze și microbuze din ultimii 2 ani și îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru întregul personal. Societatea Urbis Baia Mare este promotoarea dezvoltării transportului electric (cu troleibuzul), contribuind astfel la reducerea poluarii mediului în Municipiul Baia Mare.

            În Ajun de sărbători urez tuturor maramureșenilor, băimărenilor, echipei manageriale și salariaților Urbis Baia Mare Sărbători Fericite și  LA MULTI ANI  pentru anul 2016.

 

 

Print Email
Procentaj

Facilitati fiscale pentru obligatiile de plata restante datorate bugetului local al orasului Baia Sprie

Consilierii locali din Baia Sprie au convenit asupra unei proceduri de acordare a facilitatilor fiscale pentru obligatiile de plata restante datorate bugetului local al orasului Baia Sprie, in baza OUG nr. 44/2015. Este vorba despre anularea unei cotei de 73,3% din majorarile de intarziere aferente impozitelor si taxelor locale datorate bugetului local de catre persoanele fizice si juridice de pe raza orasului Baia Sprie.

Procedura se va aplica tuturor persoanelor fizice si juridice care, la data intrarii in vigoare a Hotararii de Consiliu Local, datoreaza majorari de intarziere bgetului local al orasului Baia Sprie pentru neachitarea impozitelor si taxelor locale, calculate in limita termenului de prescriptie prevazut de actele normative in vigoare. Obiectivul si scopul procedurii in cauza constau in atragerea de venituri la bugetul local, preintampinarea acumularii unor arierate de catre persoanele fizice si juridice care, din diverse motive, nu au reusit sa achite in termen obligatiile de plata fata de bugetul local al orasului Baia Sprie, respectiv stabilirea in mod nediscriminatoriu a conditiilor de acordare a facilitatilor fiscale atat iin cazul persoanelor fizice, cat si in cazul persoanelor juridice.

Numarul estimat de beneficiari persoane fizice si juridice ar fi de peste 10.000 de platitori de impozite si taxe aflate in evidentele autoritatii publice locale. Valoarea estimata a scutirii de 73,3% care va fi acordata in baza acestei proceduri pe intreaga durata de aplicare a acesteia este de 925.513 lei reprezentand majorari de intarziere datorate de persoanele fizice si, respectiv, 790.945 lei reprezentand majorari de intarziere datorate de persoanele juridice.

De remarcat este faptul ca anularea cotei de 73,3% se aplica majorarilor de intarziere aferente obligatiilor principale stinse pana la data de 31 decembrie 2016. Concret, vor putea beneficia de facilitatile aceste proceduri persoanele fizice si juridice care vor indeplini, cumulativ, urmatoarele conditii:

  1. Achita integral, panala data de 31 decembrie 2016, obligatiile restante aflate in sold la data de 30 septembrie 2015s
  2. Achita cota de 26,7% din majorarile de inatarziere aferente impozitelo si taxelor locale.
  3. Cei interesati trebuie sa depuna, la Registratura Primariei Baia Sprie, pana la data de 31 martie 2016, o cerere de anulare a majorarilor de intarziere insotita de acte doveditoare cu privire la dreptul de reprezentare a persoanei juridice, precum si dovada achtarii impozitelor si taxelor locale si a cotei de26,7% din majorarile de intarziere aferente acestora, inclusiv plata amenzillor datorate bgetului local al orasului Baia Sprie.

Cererea privind anularea majorarilor de intarziere va fi analizata in termen de doua zile de la data inregistrarii documentului la secretariatul Primariei Baia Sprie de catre Serviciul de Venituri din cadrul primariei.  In urma analizei cererii, se va emite – de catre Serviciul de Venituri- popunerea de anulare a cotei de 73,3% daca sunt indeplinite conditiile legale ori se va respinge cerrerea de anulare daca nu sunt indeplinite criteriile de ordin legal. Popunerile de anulare sau de respingere vor fi aprobate zilnic de catre seful Serviciului de Venituri din cadrul Primariei Baia Sprie, iar comunicarea catre contribuabili se va face in termen de trei zile de la data depunerii solicitarii scrise.

Procedura de acordare a facilitatilor fiscale pentru obligatiile de plata restante datorate bugetului local al orasului Baia Sprie se aplica de la data aprobarii Hotararii de Consiliu Local si pana la data de 31 decembrie 2016.

Print Email
Deseuri

Municipalitatea baimareana reitereaza ideea gestionarii proprii a salubrizarii menajere si colectarii deseurilor

Municipalitatea baimareana va solicita Consiliului Judetean Maramures si Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara (ADI) - Deșeuri Maramures sa poata gestiona in regim propriu salubrizarea menajera si colectarea deseurilor de pe raza municipiului resedinta de judet. In acest sens, consilierii locali baimareni l-au mandatat pe primarul Catalin Chereches sa sustina cauza Municipiului Baia Mare inrelatia cu cele doua structuri judetene. Demersul autoritatilor baimarene este determinat, conform spuselor edilului urbei, de faptul ca acestea nu se mai considera tratate ca parteneri egali in proiectul privind sistemul integrat de gestionare a deșeurilor menajere din județul Maramures. “Toate cererile noastre adresate Consiliului Judetean sau celor de la ADI Deseuri s-au lovit de o lipsa de raspuns… ne consideram absolut viciati de aceasta atitudine a partenerilor nostril… Nu ne mai consideram a fi tratati ca parteneri egali si dorim foarte mult sa ne retragem din acest Sistem Integrat de Management al Deseurilor”, a aratat edilul urbei. Nemultumirile autoritatilor baimarene s-au accentuat dupa ce CJ Maramurse si ADI- Deseuri Maramures nu au introdus in caietul de sarcini aferent proiectului in discutie, cerintele Administratiei Publice Locale. Solicitarile autoritatilor baimarene vizau introducerea in documentatia de atribuire a conditiilor calitative, dar si cantitative, in ceea ce inseamna salubrizare menajera a municipiului Baia Mare si anume un numar de puncte de colectare, tipuri de puncte de colectare (ingropate sau neingropate), modul cum trebuie sa arate platformele de colectare, frecventa colectarii deseurilor etc. Daca va fi cazul, autoritatile baimarene sunt hotarate sa solicite si ministerelor de resort (Ministerul Fondurilor Europene respectiv Ministerul Mediului) gestionarea proprie a salubrizarii menajere in municipiul Baia Mare si colectarea deseurilor menajere in municipiul Baia Mare.

Print Email

Page 27 of 73

  • Start
  • Prev
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • Next
  • End
  oferit de: curs-valutar-bnr.ro
Fara contrabanda
Aradi-Vendeghaz
Popasul
Popasul II
eonmyline
BANNER VITAL1
rentsilvania
baner- vital
rentsilvania

Copyright © 2016 - 2024 ZIUA24.RO. Toate drepturile rezervate

Contact information: ziua24@gmail.com.

Informaţiile publicate pe site-ul ZIUA24.RO pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.