În perioada aprilie – decembrie 2016 la nivel naţional se desfăşoară o acţiune de verificare a modului în care sunt respectate cerinţele minime pentru îmbunătăţirea securităţii şi protecţia sănătăţii şi protecţia lucrătorilor care pot fi expuşi unui potenţial risc datorat atmosferelor explozive, în exploatări miniere, silozuri de cereale şi fabricile de nutreţuri combinate, de fabricare a băuturilor alcoolice, a mobilei, activităţile din compania Romarm şi unităţile de distribuţie a combustibililor solizi, lichizi, gazoşi şi al produselor derivate.
Acţiunea se desfăşoară în 4 etape, prima în luna aprilie materializată prin acţiuni de informare şi conştientizare a angajatorilor, lucrătorilor şi partenerilor sociali, a doua etapă , în perioada mai – septembrie, reprezentând etapa de control, în perioada octombrie – noiembrie vor fi verificare realizările de măsuri dispuse prin actele de control, reprezentând etapa a treia şi ultima etapă în luna decembrie de valorificare a rezultatelor acţiunii.
Obiectivele acţiunii:
- creşterea gradului de conştientizare a angajatorilor şi angajaţilor în ceea ce priveşte necesitatea respectării cerinţelor minime de securitate şi sănătate în muncă pentru îmbunătăţirea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor care pot fi expuşi unui potenţial risc datorat atmosferelor explozive;
- stabilirea măsurilor care se impun, ca urmare a nerespectării de către angajatori şi lucrători, a prevederilor actelor normative în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, în scopul prevenirii producerii evenimentelor în timpul desfăşurării activităţilor la locurile de muncă şi posturile de lucru;
- centralizarea datelor necesare elaborării rapoartelor naţionale referitoare la stabilirea măsurilor necesare pentru promovarea îmbunătăţirii securităţii şi sănătăţii lucrătorilor care pot fi expuşi unui potenţial risc datorat atmosferelor potenţial explozive.
În perioada următoare o să vă comunicăm şi rezultatele controalelor efectuate în cadrul acestei acţiuni.
Cu stimă,
Năcuţă DRAGOŞ
Inspector Şef
Inspectoratul Teritorial de Muncă Maramureş
Instituţia Prefectului - Judeţul Maramureş a organizat azi, 29 iunie, o întâlnire în colaborare cu Camera de Comerţ şi Industrie Maramureş şi Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj-Napoca. Evenimentul a avut loc la Centrul de Instruire şi Marketing al Camerei de Comerţ şi Industrie Maramureş din Baia Mare. Aceasta a fost prima întâlnire dintr-o serie pe care Instituția Prefectului – Județul Maramureș și-a propus să o organizeze împreună cu instituțiile deconcentrate și agenții economici maramureșeni.
Au participat: prefectul județului Maramureș, Sebastian Mihai Lupuț, Dan Maier, șef Administrație adjunct – Colectare, Administrația pentru contribuabili mijlocii; Mariana Gușet, șef Birou Informații fiscale, Administrația pentru contribuabili mijlocii; Alina Marincaș, șef serviciu Registru contribuabili, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Maramureș; Maria Morcovescu, directorul general al Camerei de Comerț și Industrie Maramureș; agenți economici mijlocii și mici din județul Maramureș.
Prefectul Sebastian Mihai Lupuț le-a mulțumit celor prezenți pentru faptul că au acceptat să participe la o asemenea întâlnire și a mărturisit că este cu sufletul aproape de breasla finanțiștilor. Acesta a arătat că, încă dinainte de a fi numit prefect al județului, a avut semnale privind anumite probleme de comunicare existente între autorități și contribuabili, motiv pentru care a considerat neceară organizarea unei asemenea întâlniri.
Dan Maier a precizat că finanțiștii clujeni au experiența întâlnirilor cu contribuabilii. Acesta a recunoscut că plata obligațiilor fiscale este o temă sensibilă: “Nu dorim să plătiți mult, dorim să plătiți cât ați declarat.” Dan Maier a afirmat că știe despre existența unor deficiențe în fluxul informational dintre finanțiști și contribuabili și a specificat că își dorește o comunicare corectă și operativă.
În continuare, au fost abordate câteva teme de actualitate: prezentarea prevederilor Ordinului Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală Nr. 1105/2016 din 29 martie 2016 pentru modificarea Ordinului Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.769/2015 privind declararea livrărilor/prestărilor şi achiziţiilor efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului declaraţiei informative privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA (acest ordin intră în vigoare la data de 1 iulie 2016); proiectul de Ordin al Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru modificarea și completarea Ordinului Președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3841/2015 pentru aprobarea modelului și conținutului formularului (088) ”Declarație pe propria răspundere pentru evaluarea intenției și a capacității de a desfășura activități economice care implică operațiuni din sfera TVA”.
Pe tot parcursul întâlnirii, reprezentanții agenților economici mijlocii și mici au putut adresa întrebări și primi răspunsuri legate de temele de discuție propuse.
[gallery title="" width="900" height="600" columns="1"]
[gallery_item title="IMAGE_TITLE" src="/"]IMAGE_DESCRIPTION[/gallery_item]
[/gallery]
Guvernul a aprobat astăzi fondurile necesare pentru efectuarea de plăți pentru ajutoare în agricultură în valoare de peste 300 milioane de euro, destinate sectorului zootehnic. Este vorba de plafoanele alocate ajutoarelor naționale tranzitorii și schemelor de sprijin cuplat, în sectorul zootehnic, și de stabiliera cuantumului acestora pentru plățile aferente anului 2015. Ajutoarele naționale tranzitorii pentru speciile bovine și ovine/caprine, care se acordă pentru anul de plată 2015, au un plafon de 203,15 milioane euro, care se asigură de la bugetul de stat prin bugetul aprobat Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale pe anul 2016.
Suma se distribuie astfel:
ü27,78 milioane euro pentru schema decuplată de producție în sectorul lapte, specia bovine;
ü116,77 milioane euro pentru schema decuplată de producție în sectorul carne, specia bovine;
ü58,59 milioane euro pentru schema cuplată de producție, speciile ovine/caprine.
Plățile pentru ajutoarele naționale tranzitorii în sectorul zootehnic se acordă fermierilor din sectoarele care au beneficiat de plăți naționale directe complementare în anul 2013. De asemenea, Guvernul a aprobat plafonul maxim de 113,35 milioane euro, care se acordă pentru anul de plată 2015, pentru schemele de sprijin cuplat în sectorul zootehnic, crescătorilor de animale din speciile bovine, ovine, caprine, viermi de mătase.
Suma se repartizează astfel:
ü1,33 milioane euro pentru specia bovine, categoria bivolițe de lapte;
ü24,5 milioane euro pentru speciile ovine/caprine;
ü10,5 milioane euro pentru specia bovine, categoria taurine din rase și metișii acestora;
ü76,99 milioane euro pentru specia bovine, categoria vaci de lapte;
ü27.000 euro pentru specia viermi de mătase.
Plățile pentru schemele de ajutoare naționale tranzitorii și sprijin cuplat în sectorul zootehnic se fac în lei, la cursul de schimb de 4,4176 lei pentru un euro, stabilit de către Banca Centrală Europeană în data de 30 septembrie 2015.
Instituția publică responsabilă cu implementarea acestor măsuri este Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale. Procedurile referitoare la primirea cererilor unice de plată, verificarea administrativă și în teren, autorizarea și efectuarea plăților se realizează de către Agenția de Plăți și Intervenții în Agricultură. (Credit foto: http://www.agro-tv.ro )
Prefectul județului Maramureș, Sebastian Mihai Lupuț, a primit joi, 12 mai, vizita omologului său din Satu Mare, Radu Bud. Împreună s-au deplasat în comuna Dumbrăvița, unde, alături de Jon Kevin Loebbaka, președintele Universal Alloy Corporation Europe, de Daniel Vărzaru, director financiar al aceleiași companii, și de Felician Ciceu, primarul localității, au vizitat halele unității. Motivul vizitei îl reprezintă faptul că Grupul de firme din care face parte si UAC Europe urmează să deschidă o nouă unitate în județul Satu Mare, la Medieșu Aurit. În acest moment, compania are peste 1.000 de angajați din zona Dumbrăvița și nu numai, și în curând va construi o nouă fabrică în Tăuții Măgherăuș, în zona aeroportului. După vizitarea sediului de la Dumbrăvița, prefectul Sebastian Mihai Lupuț a declarat: “Sunt impresionat de ceea ce am văzut aici, de înalta tehnologie folosită și de condițiile de muncă oferite angajaților. Felicit UAC Europe pentru performanțele obținute și mă bucur că această companie se va extinde, în viitorul apropiat, atât în județul nostru, cât și în cel vecin.”
Instituţia Prefectului-Judeţul Maramureş organizează o întâlnire în colaborare cu Camera de Comerţ şi Industrie Maramureş şi Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj-Napoca în data de 29 iunie 2016, ora 11, la Centrul de Instruire şi Marketing al Camerei de Comerţ şi Industrie Maramureş din Baia Mare, Aleea Expoziţiei, nr. 5, care îşi propune să abordeze următoarea tematică:
La această întâlnire sunt invitaţi să participe agenţi economici mijlocii şi mici din judeţ pentru a li se comunica precizări privind noile reglementări pe temele precizate mai sus.
In localitatea Ocna Sugatag, lucrarile la viitorul magazin Profi Loco avanseaza pe zi ce trece. Avand in vedere ca muncitorii lucreaza de zor, obiectivul prinde contur de la o zi la alta. Potrivit primarului Mihai Ivaszuk, se planuieste ca la sfarsitul acestei saptamani sa se puna chiar si grinzile la cladirea in constructie. In acest ritm, este de asteptat ca in scurt timp sa asistam la inaugurarea magazinului Profi Loco din Ocna Sugatag. Autoritatile comunei Ocna Sugatag au dat unda verde investitiei privind amenajarea unui magazin PROFI in centrul localitati pe la mijlocul lunii februarie a.c, alesii urbei aproband, cu majoritate de voturi, inchirierea terenurilor care fac obiectul planului economic in executie. Deschiderea magazinului Profi din Ocna Sugatag era planuita initial pana la mijlocul lunii aprilie 2016, insa din cauza ca s-a schimbat proiectul pe ici, pe colo si investitorul a fost nevoit sa obtina noi avize si autorizatii, implementarea planului economic a intarziat. Magazinul PROFI LOCO din Ocna Sugatag va functiona pe amplasamentul fundatiei din beton cu planseu si subsol din imediata apropeiere a Primariei Ocna Sugatag.
Începând cu data de 01.05.2016, în baza dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 1017/2015, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată se stabileşte la 1.250 lei lunar, pentru un program complet de lucru.
Stabilirea salariului de bază sub nivelul celui stabilit de actul normativ, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei, pentru fiecare contract individual de muncă în care salariul este stabilit sub cel prevăzut lege.
Conform dispoziţiilor art. 17, alin.(5) din Codul muncii, orice modificare a unuia din elementele contractului individual de muncă în timpul executării acestuia, impune încheierea unui act adiţional în termen de 20 de zile lucrătoare de la data apariţiei modificării.
Dispoziţiile art. 4, alin.(2) din Hotărârea Guvernului nr. 500/2011 actualizată privind registrul general de evidenţă a salariaţilor, obligă toţi angajatorii ca, anterior împlinirii termenului de 20 de zile lucrătoare prevăzut de art. 17, alin.(5) din Codul muncii să transmită în REVISAL orice modificare intervenită în elementele contractului individual de muncă.
Netransmiterea în registru a datelor şi la termenele prevăzute în art.4 din H.G. nr.500/2011 actualizată, constituie contravenţie şi sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 8.000 lei.
Cu stimă,
INSPECTOR ŞEF
Dragoş NĂCUŢĂ
Guvernul a aprobat, în ședința de astăzi, un memorandum privind susținerea a încă patru scheme de ajutor de minimis pentru programele de încurajare și de stimulare a înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii din cele zece programe naționale adresate antreprenorilor în anul 2016.
Cele patru scheme de minimis sunt concepute ca programe multianuale până în anul 2020 cu finanțare de la bugetul de stat, iar selecția beneficiarilor se face prin înscriere anuală, în limita bugetului alocat fiecărui program, prin legea bugetului de stat.
„Două dintre programe, Programul naţional multianual pentru înfiinţarea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii în mediul rural și Programul naţional multianual de microindustrializare sunt o premieră pentru ecosistemul antreprenorial românesc. Orientarea măsurilor de sprijin către IMM-uri finanțate de la bugetul de stat spre zona rurală, precum și a sectoarelor productive din economie, reprezintă, în primul rând, o noutate în sfera programelor de sprijin a înființării și dezvoltării IMM implementate de către Ministerul Economiei în anul 2016. În al doilea rând, acestea reprezintă o necesitate a dezvoltării economice în sectoare care aduc plus-valoare economiei”, a declarat secretarul de stat din Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri, Claudiu Vrînceanu.
Schemele de minimis, inițiate de Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri și gestionate de Oficiile Teritoriale pentru IMM și Cooperație, sunt elaborate pentru anul 2016, cu posibilitatea prelungirii pe următorii ani.
Cele patru scheme sunt:
1. „Programul pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rîndul tinerilor și facilitatea accesului acestora la finanțare – START” –, cu un buget alocat, în 2016, de 17 milioane de lei.
Se estimează că 141 de societăți comerciale vor beneficia de acest program și că va crește numărul de locuri de muncă nou create, vor crește încasările la bugetul de stat și bugetul asigurărilor sociale din taxele și impozitele aferente salariilor, precum și impozitele datorate pe venitul miroîntreprinderilor și impozitul pe profit.
Atfel, pentru obținerea unui punctaj maxim, aplicanții trebuie să creeze, prin proiect minim 2 locuri de muncă și se acordă punctaj suplimentar pentru cel puțin 2 locuri de muncă ocupate de șomeri sau absolvenți.
2. „Programul național multianual pentru înființarea și dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii în mediul rural” are un buget de 25,9 milioane lei pentru anul 2016.
Se preconizează că programul va avea minim 207 beneficiari.
Pentru obținerea unui punctaj maxim, aplicații trebuie să aibă cel puțin 1 loc de muncă ocupat la data lansării aplicației electronice de înscriere și să creeze, prin proiect, minim 3 locuri de muncă. Se acordă punctaj suplimentar pentru cel puțin 2 locuri de muncă ocupate de șomeri sau absolvenți.
3. „Programul național multianual de microindustrializare”, cu un buget de 60,89 milioane lei, se estimează că va avea u număr minim de 244 de beneficiari.
Pentru obținerea unui punctaj maxim, aplicații trebuie să aibă cel puțin 2 angajați înainte de depunerea cererii de finanațre și să creeze, prin proiect, minim 4 locuri de muncă, din care 2 locuri de muncă să fie ocupate de șomeri sau absolvenți.
4. „Programul național multianual de înființare și dezvoltare de incubatoare tehnologice și de afaceri” are, în 2016, un buget de peste 7 milioane lei și se preconizează că va avea minim 120 de beneficiari.
Ajutorul de minimis se acordă sub forma unor alocații financiare nerambursabile (AFN) pentru rambursarea cheltuielilor eligibile propuse prin planul de afaceri și aprobate în cadrul etapei de verificare și certificare a cererilor de rambursare a cheltuielilor.
Ca efecte ale implementării schemelor de minimis pentru înființarea și dezvoltarea IMM-urilor se preconizează creșterea numărului IMM-urilor nou înființate și creșterea numărului locurilor de muncă nou create și menținute cel puțin până în 2019.
Amintim faptul că în ședința de Guvern de săptămâna trecută Guvernul a adoptat un alt Memorandum privind acordarea finanțării pentru alte patru programe de sprijin antreprenorial: „Programul de dezvoltare a activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață”; „Programul pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanți în afaceri”; „Programul național multianual pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul femeilor din sectorul întreprinderilor mici și mijlocii” și „Programul pentru organizarea Târgurilor IMM-urilor”.
La ultima sedinta extraordinara a Consiliului Local Municipal Baia Mare s-a pus in discutie, la punctul "Diverse", situatia economico-financiara a firmei de transport in comun de persoane Urbis Baia Mare. Dezbaterea a fost generata de faptul ca S.C. Urbis S.A. are de incasat, de la Primaria Baia Mare, aproape 1,5 milioane de lei din facturi emise pe lunile octombrie (partial) si noiembrie 2015. Din discutiile dintre consilieri, Executivul Primariei si reprzeentantii S.C. Urbis Baia Mare a reiesit ca facturile in cauza nu au fost decontate din cauza ca la sfarsitul anului trecut nu ar mai fi existat fonduri cu aceasta destinatie si , mai exact, s-ar fi depasit bugetarea pe anul trecut. Factura pe luna decembrie 2015 a fost achitata in ianuarie 2016, insa facturile pe lunile octombrie si noiembrie au ramas nedecontate. Situatia s-a taraganat pana mai zilele trecute, cand problema a ajuns sa faca obiectul discutiilor la nivelul Consiliului Local Baia Mare.Unii consilieri locali s-au aratat uimiti de situatia in cauza, mai ales ca din bugetul pe anul 2016 nu se mai pot deconta facturile restante, conform spuselor oficialilor Primariei Baia Mare. Singura solutie pentru S.C. Urbis sa isi recupereze banii respectivi ar fi sa se indrepte in instanta impotriva Primariei Baia Mare, aspect nuantat chiar de catre oficialii Institutiei Primarului.
Discutia pe marginea celor doua facturi nedecontate a generat o adevarata dezbatere pe seama activitatii firmei de transport urban de calatori Urbis Baia Mare. S-au pus in discutie nu doar subventiile acordate firmei baimarene, ci si activitatea Consiliului de Administratie al S.C. Urbis. Unii consilieri s-au aratat surprinsi de faptul ca membrii Consiliului de Administratie al S.C. Urbis nu au adus in atentia alesilor locali problemele (inclusiv facturile neachitate) de la firma baimareana in forul deliberativ local, in conditiile in care Consiliul Local Municipal i-a trimis acolo sa reprezinte interesele Municipiului Baia Mare. Pe aceste considerente, consilieurl local Calin Bota a cerut, in mod repetat, demisia actualului Consiliu de Aministratie al S.C. Urbis Baia Mare.
Unii consilieri locali nici nu stiau faptul ca, inca de la sfarsitul anului 2014, Municipiul Baia Mare a preluat partial traseele curselor aferente unitatilor administartiv- teritoriale din Zona Metropolitana Baia Mare, in sensul ca rutele exterioare municipiului Baia Mare sunt considerate curse locale ale Municipiului Baia Mare de la intrarea in municipiu. Cu alte cuvinte, S.C. Urbis Baia Mare factureaza servicii suplimentare Municipiului Baia Mare din aceasta cauza si costurile se ridica la aproape 800.000 de lei pe anul 2015. Decizia in cauza a fost luata in Adunarea Generala a Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara „Zona Metropolitana Baia Mare” a membrilor implicaţi în serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate, intrunita in sedinta ordinara in data de 09 septembrie 2014. Hotararea nr. 3 din 9 septembrie 2014 a modificart Art. 22 din Contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate nr. 704/23.12.2013, astfel ca la alineatul 8 din Sectiunea III prevedea urmatoarele: "Cursele aferente unităților administrativ teritoriale din zona metropolitană a Municipiului Baia Mare vor fi considerate curse locale ale Municipiului Baia Mare de la intrarea în municipiu, respectiv de la stațiile Autogară Baia Mare, UNIC, Stația electrică nr. 3 (str. Mihai Eminescu) și Kaufland 2 (pe bd. Unirii), și vor îmbarca/debarca călători din Municipiul Baia Mare. In urma acestei decizii, din 15 septembrie si pana la 31 decembrie 2014 , S.C. Urbis Baia Mare s-a vazut neviota sa factureze cu 49.140 km mai mult Municipiului Baia Mare, potrivit informatiilor furnizate de catre Ioan Firte, director exploatare la S.C. Urbis Baia Mare. Anul trecut, pe acelasi considerente, s-au trecut suplimentar pe Municipiului Baia Mare nu mai putin de 159.140 de kilometri, costurile suplimentare facturate Municipiului Baia Mare fiind de 790.700 de lei (5 lei/km), potrivit completarilor aduse de Ioan Firte. Anul acesta, in pirmele trei luni, respectiv ianuarie-martie, Municipiului Baia Mare i-au fost evidentiate suplimentar 29.433 de kilometri, adica echivalentul a 147.165 de lei.
Pe fondul acestei situatii, unii s-au plans de faptul ca subventiile acordate firmei S.C. Urbis Baia Mare din bugetul Municipiului Baia Mare nu au scazut in ultima perioada, chiar daca s-au achizitionat autobuze si troleibuze noi. Persoane avizate sustin ca nici nu putea fi altfel in conditiile date (cu reconsiderarea curselor exterioare Baii Mari, de la limita de municipiu) si din cauza ca nu s-au operat modificari in circulatia autobuzelor din interiorul Municipiului Baia Mare pe fondul suprapunerilor curselor locale ale Municipiului Baia Mare. Specialistii sustin ca s-ar fi cuvenit sa se reduca numarul curselor de pe liniile interne in conditiile in care cursele de pe Zona Metropolitana Baia Mare se transforma in "curse locale le Municipiului Baia Mare de la intrarea în municipiu, respectiv de la stațiile Autogară Baia Mare, UNIC, Stația electrică nr. 3 (str. Mihai Eminescu) și Kaufland 2 (pe bd. Unirii)". Din aceasta cauza exista si diferentele in plus la numarul de
kilometri care se factureaza Municipiului Baia Mare incepand cu 15 septembrie 2014.
O alta problema a S.C. Urbis o reprezinta bugetarea aproape la jumatate a subventiilor acordate firmei de transport in comun pe anul 2016 fata de anul trecut. Din aceasta cauza exista o situatie tensionata la S.C. Urbis Baia Mare, starede incertitudine care denota un motiv de ingrijorare raportat la finantarea activitatii de transport in comun in viiitorul apropiat. Reprezentantii Executivului Primariei i-au linistiti pe cei de la S.C. Urbis in sensul in care primul semestru al anului 2016 va fi acoperit din punct de vedere financiar, iar pentru semestrul al doilea se vor face rectificari bugetare corespunzatoare.
Avand in vedere aceste aspecte, precum si altele, consilierii locali prezenti la ultima sedinta extraordinara a CL Baia Mare au convenit sa aseze la masa dialogului membrii conducerii S.C. Urbis, ai Consiliul de Administratie al S.C. Urbis si ai Executivului Primariei pentru a vedea ce este de facut. Nu de alta, dar ar fi de dorit ca S.C. Urbis sa nu ajunga in colaps. Consilierii locali se asteapta la solutii (inclusiv de reorganizare a activitatii) de redresare a situatiei economice de la S.C. Urbis S.A. Baia Mare, propunerile rezultate din discutiile trilaterale urmand sa le fie prezentate alesilor locali la urmatoarea sedinta extraordinara ori de indata a forului deliberativ local.In plus, s-a stabilit, in principiu, efectuarea unui audit extern, independent, la S.C. Urbis Baia Mare.
Alesii orasului Baia Sprie au adoptat, la sfarsitul lunii trecute, Hotararea de Consiliu Local privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul fiscal 2017. Consilierii locali au aprobat, in fapt, noi valori impozabile pentru anul fiscal 2017 care vor conduce, anul viitor, la diminuarea cu 12-20 % a birurilor pe terenuri. Decizia a fost luata la propunerea primarului Dorin- Vasile Pasca.
Potrivit Hotararii de Consilu Local, relaxarea fiscala va consta, intr-o masura mare, in reducerea nivelului de impunere pentru toate terenurile din zonele A, B, C si D intr- o limita inferioara. Mai exact, nivelul de impzitare a terenurilor din Zona A se va diminua de la 6.708 lei la 6.000 de lei,in Zona B se va scadea de la 4.558 de lei la 4.000 de lei/ha, in Zona C de la 2.165 de lei se va scadea la 2.000, in vreme ce in Zona D se va aplica o diminuare de l 1.260 de lei la 1.000 de lei/ha.
Aceasta masura de relaxarea fiscala va veni mai ales in sprijinul etinatorilor de terenuri in suprafete mari, propritari care, din cauza unei anomalii legislative, au fost nevoiti sa plateasca, anul acseta, impozite pe terenuri duble sau chiar triple fata de anul trecut. In niciun caz, aceste cresteri substantiale ale impozitului pe ternuri nu au fost generate de autoritatile orasului Baia Sprie ci au fost impuse de modificarile fiscale stabilite de Guvernul Romaniei.
De relaxare ficala vor beneficia si proprietarii cladirilor cu suprafete mai mari de 150 mp, precum si cei cu mai multe case in proprietate si cei care isi inchiriaza cladirile pentru activitati economice.
Primaurl Dorin- Vasile Pasca spera ca in toamna anului acestuia sa nu mai apara alt Cod Fiscal pentru ca locuitorii orasului Baia Sprie sa se poata bucura in 2017 de relaxarea fiscala stabilita pentru anul viitor.