Stiri din Maramures, Romania si de pe Mapamond
  • Acasa
  • DIVERSE
  • SPORT
  • UTILE
  • AUTO
  • TURISM
  • SOCIAL
  • ECONOMIC
  • IT&C
  • ARTA
  • Z24 ** TV
  • ARHIVA
Itm Maramures Copy

Inspecția Muncii a aplicat amenzi de peste 250.000 de euro într-o săptămână

Inspecţia Muncii a desfăşurat, în perioada 11.01 – 15.01.2016, acţiuni de control în urma cărora s-au aplicat amenzi în valoare totală de 250.693 euro, adică 1.103.050 de lei. Au fost depistate 100 de persoane care lucrau la negru. Dintre aceștia 39 erau din județul Brăila și 14 din Argeș.În domeniul relaţiilor de muncă, la nivel național s-au aplicat amenzi în valoare de 699.550 de lei din care 479.500 de lei pentru muncă la negru. Pentru primirea la muncă a mai mult de cinci persoane fără contracte individuale de muncă, inspectorii de muncă au făcut 4 propuneri de cercetare penală. Au fost sancționați 306 angajatori.

În aceeaşi perioadă, în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă s-au aplicat amenzi în valoare de 403.500 de lei. Angajatorii au comunicat către inspectoratele teritoriale de muncă 65 de evenimente care, în urma cercetărilor efectuate de inspectorii de muncă, vor fi încadrate sau nu ca fiind accidente de muncă. Dintre acestea 23 au fost în București. Au fost sancționați 670 de angajatori în domeniu.
  ”Atenționăm angajatorii că au obligația legală să distribuie ceai fierbinte angajaților care lucrează expuși la temperaturi extreme, când termometrul scade sub minus 20 de grade sau în condiții de vânt, care pot fi corelate cu aceste valori. Totodată să acorde pauze pentru refacerea capacității de termoreglare în spații fixe sau mobile cu microclimat corespunzător și să le asigure echipament individual de protecție. În situația în care angajatorii nu pot asigura aceste condiții, de comun acord cu reprezentanții sindicatelor sau ai salariaților, vor dispune reducerea duratei de lucru în mod corespunzător sau întreruperea acestuia cu asigurarea continuității la locurile de muncă. Pe durata întreruperii colective a lucrului, contractele individuale de muncă ale salariaților se mențin, iar perioada de întrerupere constituie vechime în muncă. Ulterior, vor fi stabilite modalitățile de recuperare a timpului nelucrat. Aceste măsuri minimale de protecție a sănătății salariaților trebuie luate dacă temperaturile extreme se mențin cel puțin două zile consecutiv. În caz de nerespectare a prevederilor legale prevăzute de Ordonanța de Urgență 99/2000 privind măsurile care pot fi aplicate în perioadele cu temperaturi extreme pentru protecția persoanelor încadrate în muncă, sancțiunile pot fi amenzi de la 1.500 la 2.500 lei sau chiar sistarea activității companiei până la remedierea deficiențelor constatate.” - Dantes Nicolae BRATU, inspector general de stat.

Print Email
Baia Sprie Centru

Proiectie bugetara indrazneata a administratiei publice a orasului Baia Sprie pe anul 2016

Autoritatile orasului Baia Sprie mizeaza, anul acesta, pe un buget estimativ de 30.053.700 de lei, in crestere cu aproape 7.000.000 de lei fata de planul bugetar initial al anului 2015.In mare parte, constructia bugetara se bazeaza pe subventii de la bugetul de stat in valoare de 9.524.000 de lei, sume defalcate din TVA- 9.256.000 de lei si pe cote si sume defalcate din impozitul pe venit- 5.357.000 de lei. Altfel, administratia oraslui Baia Sprie mizeaza pe venituri de 2.128.000 de lei din impozite si taxe pe proprietate, concesiuni si inchirieri in cuantum de 747.000 de lei si subventii FEN in valoare de 669.000 de lei. In ceea ce priveste cheltuielile, acestea arata dupa cum urmeaza, structurate pe principalele capitole bugetare: transporturi- 12.130.496 de lei; locuinte, servicii si dezvoltare publica- 4.596.000 de lei; asistenta sociala- 1.687.000 de lei; cultura, religie si recreere- 631.000 de lei, protecria mediului – 280.000 de lei. Documentul cu proiectul de buget poate fi consultat pe pagina de Internet a Unitatii Administrativ- Teritoriale UAT Baia Sprie la adresa http://www.baiasprie.ro/anunturi/buget2016.pdf )

Print Email
Primaria Recea

Din 11 ianuarie 2016, contribuabilii din Recea isi vor putea achita darile la stat pe anul acesta

Locuitorii comunei Recea isi vor putea plati impozitele si taxele locale aferente anului 2016 incepand cu data de 11 ianuarie 2016. Darile la stat trebuie achitate in doua transe cu termene de plata la 31 martie si 30 septembrie, daca nu se opteaza pentru plata integrala a acestora. Insa, persoanele fizice si juridice care se decid sa achite cu anticipatie, pana la 31 martie 2016, a impozitului pe cladiri, impozitului pe teren şi a taxei auto datorate pentru intregul an 2016 beneficiaza de o bonificatie de 10% conform unei Hotarari a Consiliului Local Recea. Neplata la termen a obligatiilor fiscale catre stat atrage majorari si penalitati de intarziere. Decamdata, impozitele si taxele locale nu se pot plati online, insa administratia comunei Recea analizeaza posibilitatea implementarii unui sistem informatic care sa permita si acest lucru.

Print Email
Urbis Ion Pop

S. C. URBIS S.A. Baia Mare, la doi ani de performanță

 

Interviu cu General de brigadă (r) Ion POP – Director general al SC „Urbis” S.A. Baia Mare

Reporter: Se împlinesc, iată, 2 ani de când ați preluat conducerea transportului în comun. La acest moment de bilanț, care credeți că sunt cele mai importante criterii de apreciere ale activității SC „Urbis” S.A. Baia Mare și implicit ale Dumneavoastră?

Dir. gen. Ion POP: Aprecierea activității se face, în mod firesc, analizând indicatorii de performanță. Acest lucru s-a realizat  periodic de către Consiliul de Administrație, dar și în Consiliul Local Baia Mare. Fără a vă prezenta statistici, se poate spune, fără echivoc, faptul că societatea pe care o conduc și-a îndeplinit în mod constant obiectivele stabilite. Nu este doar meritul meu, ci și a întregului colectiv pe care îl conduc, al conducerii comunității, fie cea executivă, fie cea legislativă.

Rep: Câteva din dovezile ce atestă aprecierea  activității SC „Urbis” S.A., atât pe plan local,  cât și național, se regăsesc în  diplomele și premiile primite pentru locurile ocupate în topurile pentru anul 2014. Cum ați reușit aceste performanțe, la o societatea care era cunoscută, până nu demult, ca una cu  probleme și care sunt perspectivele pe care le vizați?

Dir. gen. Ion POP: Într-adevăr, societatea era cunscută ca una ce avea unele probleme, de organizare, depășiri ale consumurilor de carburanți (peste limite legale), ca să dau câteva exemple. De aceea, primele măsuri pe care le-am luat au vizat  reorganizarea întregii  activități de exploatare, prin montarea de GPS-uri pe toate mijloacele de transport. Pasul următor a fost reorganizarea selecției resursei umane. În urma unei analize temeinice, personalul a fost triat. Din pacate, în situațiile în care lipsa de profesionalism, cea de răspundere s-au dovedit a fi deficitare, s-a ajuns și la unele disponibilizări. În paralel am reușit să găsim personal competent și cu experiență, care s-a integrat rapid în parametrii de performanță ce îi aveam de atins. Am avut și avem o bună și constantă legatură cu biserica ortodoxă. Plecând de la axioma potrivit căreia omul sfințește locul, Preasfinția Sa Episcop Vicar, al Maramureșului și Sătmarului, dr. Justin Hodea Sigheteanul, a sfințit la propriu locul de muncă și am  pornit la un drum cu multe obstacole care au fost depășite prin profesionalism și tenacitate. Așa cum ați menționat, rezultatele activității sunt dovedite și cu diplomele și premiile acordate în topul local, în cele naționale. Este un început bun, pe care îl vom continua, „acompaniați” de tot mai putini cârcotași și contestatari.

Rep: Apropo, știu că au fost, nu puține, momentele în care ați fost contestat, acuzat de fel de fel de măsuri dictatoriale. Ce ați făcut și cum ați trecut peste ele?

Dir. gen. Ion POP: Bătrânii spuneau, că numai în copacul care dă roade se aruncă cu piatră. Am trecut peste răutăți, peste calomnii și acuzații nefondate și mi-am văzut de drumul meu, cu încăpățânarea moroșanului care știe că are dreptate și care mai știe că, întotdeauna, adevărul iese la iveală. Nu pot spune că n-am mai greșit, pe ici pe colo, dar în problemele importante, am avut dreptate.

Rep: Cum apreciază salariații ceea ce ați realizat și ce așteptări au pentru viitor?

Dir. gen. Ion POP: Marea majoritate a salariaților apreciază realist ceea ce am realizat împreună. Mai sunt „voci” care încearcă să intre în disonanță cu marea majoritate. E adevarat, din ce în ce mai puține, dar este normal. Unii se conving pe parcurs că este mai bine să lucrezi corect, să dormi fără griji și să fii răsplătit pentru munca ta doar în cadrul normelor legale. Și aici pot menționa că majorările de salarii, stimulentele, recompensele și drepturile pe care până acum nu le-au avut, sunt dovada clară că eforturile sunt răsplătite corespunzător. Viitorul sună bine, așa că sunt optimist, nu numai că suntem pe drumul cel bun, dar și că direcția e bună. 

Rep: Ce mesaj aveți pentru salariați, pentru colaboratori, și normal, pentru călători?

Dir. Gen. Ion POP: Să fie sănătoși, multumiți de ceea ce au obținut în activitate, și nu în ultimul rând să aibă credință în Dumnezeu și în viitor.În Ajun de Anul Nou doresc să transmit tuturor sănătate și La mulți ani!

S.C. URBIS S.A în Topurile Naționale

premiere urbis urtp
Având în vedere rezultatele obţinute în anul 2014, S.C. URBIS S.A. s-a clasat pe locuri fruntaşe în Topurile Naţionale respectiv:
- Topul Naţional organizat de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private din Romania locul II la productivitate şi locul VI la performanţă globală;
- Topul Firmelor Maramureşene organizat de Camera de Comerţ şi Industriei Maramureş locul I - “Alte transporturi terestre de călători”;
- Topul Naţional organizat de Camera de Comerţ şi Industrie a României locul III - “Alte transporturi terestre de călători”;
- Topul Uniunii Române a Transportatorilor Publici locul I categoria Întreprinderi Mari - “Transporturi urbane, suburbane şi metropolitane de călători”.
 
Stație nouă de Inspecție Tehnică Periodică la S.C. URBIS S.A
 
statie itp urbis decembrie

Stația I.T.P. este situată în incinta Bazei de Troleibuze de pe strada 8 Martie nr.3 (vis-a-vis de Colegiul Tehnic “Transilvania”). Aceasta este dotată cu echipamente noi, de ultimă generație, care respectă cele mai ridicate standarde de calitate în domeniu. La aceasta stație se pot efectua inspecții tehnice la toate categoriile de autovehicule, inclusiv la troleibuze, acesta fiind un element de noutate, dotarea cu rețeaua de contact în interiorul stației fiind unică în țară.  

 

 

Programul Statiei ITP Urbis Baia Mare:

itp urbis nouLuni- Vineri : 08:00-20:00
Sambata : 08:00-14:00
Planificari se pot face  la telefon 0722-987381 si tel/fax 0362-803099 sau prin e-mail la adresa itpurbis@urbisbaiamare.ro.
Persoane de contact: Teh. Zoicaș Ioan  -    0746-488172; Ing.  Pintea Rareș -   0741-071877; Sing. Nemeș Mihai – 0751-513009; Ing.   Bogdan Georgel – 0729-500360; Teh. Tămaș Vasile – 0755-652363
 
Tarife Statia ITP Urbis Baia Mare
 
itp urbis nou1Autoturism  - 90 lei;
Microbuz, autorulotă, automobile utilitare, mixte, specializate, speciale cu masa totală maximă autorizată până la 3,5 t inclusive   --  110 lei;
Autovehicul cu masa totală maximă autorizată peste 3,5 t  --  150 lei;
Remorcă şi rulotă fără sistem de frânare  --  60 lei, Remorcă, semiremorcă şi rulotă MTMA <3,5 t  -- 60 lei, Remorcă, semiremorcă şi rulotă MTMA >3,5 t  --  120 lei;
Taxi, şcoli de şoferi autoturisme  -- 55 lei; Tractor rutier  -- 70 lei; Taxi, şcoli de şoferi cu MTMA >3,5 t  -- 120 lei.
Toate categoriile de pensionari beneficiaza de o reducere de 20% din tarifele mentionate. 

  

autobuz solaris1S.C. URBIS S.A. închiriază suprafețele exterioare ale autobuzelor și troleibuzelor în scopul afișării de materiale publicitare. Relații suplimentare se pot obține de la ing. Băbuț Cristina - șef Serviciu Logistic, tel. 0746-138275 și ec. Onea Dorica, tel. 0733.404135, e-mail achizitii@urbisbaiamare.ro. 
Tarife practicate:
*Autobuze/troleibuze articulate – pret 120 Euro/troleibuz/luna
*Autobuze Mecedes Conecto – pret 125 Euro/autobus/luna
*Autobuze Solaris Urbino Solo – pret 125 Euro/autobus/luna
Preturile nu include TVA
 
 
dispecerat urbis nou
dispecerat urbis nevchi
dispecerat colana gara2 nou
dispecerat coloana gara2 vechi
statie itp urbis decembrie
statie itp veche
atelir mentenanta noua
atelier mentenanta veche
sala mese noua
sala mese veche

 

Print Email
Cladire Administrativa Recea1

Proiectul de buget al comunei Recea, spre informare publica, pe site-ul oficial al Primariei Recea

Proiectul de buget al comunei Recea pe anul 2016 a fost estimat la 7.102.000 de lei la capitolul venituri, din care 2.537.000 de lei reprezentand incasari din cote si sume defalcate din impozitul pe venit, 1.011.000 de lei din impozite si taxe pe proprietate, 1.808.000 lei din sume defalcate din TVA, 725.000 de lei din taxe pentru utilizarea bunurilor, 365.000 de lei din concesiuni si inchirieri, 210.000 de lei din alte impozite si taxe s.a.m.d. In ceea ce priveste cheltuielile, repartitia banilor pe principale categorii bugetare arata astfel: 1.633.000 de lei pentru cultura, religie si recreere, 1.222.000 de lei pentru invatamant, 887.000 de lei pentru transporturi, 825.000 de lei pentru protectia mediului, 665.000 de lei pentru asistenta sociala-, 610.000 de lei pentru locuinte, servicii si dezvoltare publica. Printre altele, in proiectia bugetara pe anul 2016 se prevad urmatoarele alocatii din bugetul local: 403.000 de lei pentru subventii pentru biserici, 400.000 de lei pentru sport si, respective, 190.000 de lei pentru aparare, ordine pubica si siguranta nationala. (Documentul se afla publicat, spre informare publica, pe site-ul http://www.primaria-recea.ro/proiect-buget-2016 )

Print Email
Directia Venituri

In Baia Mare, taxele și impozitele locale pot fi achitate la casieriile Direcției de Venituri începând cu data de 7 ianuarie

Băimărenii, contribuabili persoane fizice și juridice, pot beneficia și în 2016 de reducerea de 10 % acordată de Administrația Publică Locală a Municipiului Baia Mare, achitând integral până la data de 31 martie 2016 taxele și impozitele locale. Aceste plăți pot fi efectuate online pe site-ul www.baiamare.ro sau la casieriile aparținând Direcției de Venituri a Municipiului Baia Mare începând cu data de 7 ianuarie 2016. Casieriile Direcției de Venituri sunt deschise din data de 4 ianuarie pentru cetățenii care au de achitat alte tipuri de taxe. Este important de menționat faptul că Administrația Publică Locală a Municipiului Baia Mare nu a majorat nivelul taxelor și impozitelor locale pentru anul 2016. Casieriile Direcţiei de Venituri vor funcţiona după următorul program: 

*Str. Crişan nr.2: Luni, Marți, Miercuri, Joi 8.00 – 16.00;  Vineri 8.00 – 15.00

*B-dul Independenţei nr. 2C: Luni, Marți, Miercuri, Joi 8.00 – 16.00; Vineri 8.00 – 15.00

*Str. Şcolii nr. 1: Luni, Marți, Miercuri 8.00 – 16.00; Joi 8.00 – 18.00; Vineri 8.00 – 13.00

*Str. Gheorghe Şincai nr. 37: Luni, Marți, Miercuri, Joi 8.00 – 16.00;  Vineri 8.00 – 15.00

(Sursa: www.baiamare.ro)

Print Email
Ses Moisei2

Lansarea Structurii de Economie Socială "Asociaţia Centrul de Educaţie şi Recreere „Căsuţele din Moisei”

Asociaţia Centrul de Educaţie şi Recreere „Căsuţele din Moisei” este o structură de Economie Socială care a implementat proiectul POSDRU/173/6.1/S/148909 „Paşi spre incluziunea profesională prin dezvoltarea economiei sociale”, cofinanţat din Fondul Social European, Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 6 „Promovarea incluziunii sociale”, domeniul major de intervenţie 6.1 „Dezvoltarea economiei sociale”.

           

Zilele trecute, în localitatea Moisei a avut loc conferinţa de lansare a Structurii de Economie Socială, eveniment la care au participat reprezentanţi ai beneficiarului, precum şi reprezentanţi ai unor instituţii cu responsabilităţi în domeniul administraţiei publice locale. În cadrul conferinţei, au fost prezentate rezultatele şi investiţiile implicate de proiect.

Întins pe o suprafaţă de aproximativ un hectar, Centrul de Educaţie şi Recreere „Căsuţele din Moisei” este, în fapt, un ansamblu turistic format din 3 căsuţe din lemn şi recepţie, amplasat în Moisei, în preajma pârâului Izvorul Negru. Ansamblul oferă 18 locuri de cazare în cele trei căsuţe, fiecare având două camere cu câte trei paturi, baie proprie şi chicinetă comună.

Odată finalizate lucrările de construcţie şi amenajare a spaţiului, Centrul de Educaţie şi Recreere poate acum pune la dispoziția publicului, pe lângă cazare, diferite trasee turistice, activităţi şi tabere pentru copii. În taberele tematice organizate aici, micuţii vor avea parte de mediul ideal pentru relaxare, recreere şi învăţare a unor meşteşuguri tradiţionale păstrate din străbuni, cum ar fi olăritul şi cusutul, dar au ocazia să-şi întărească şi spiritul creativ, realizând fotografii şi tablouri unice, inspirate din împrejurimile pitoreşti ale Moiseiului. De cealaltă parte, înfiinţarea acestui Centru pune accent pe angajarea în activităţile programate a forţei de muncă locale, cu precădere a meşterilor populari din zonă, sprijinind astfel păstrarea meşteşugurilor tradiţionale şi încurajând educaţia incluzivă.

 Cristina CORDEA,

Preşedinte Centrul de Educaţie şi Recreere

„Căsuţele din Moisei”

Print Email
Baiamaredesus Copy1

100 de milioane de lei noi pentru dezvoltarea municipiului Baia Mare

In sedinta extraordinara de ieri a Consiliului Local Municipal, reuniune desfasurata la Caminul Cultural Firiza, alesii orasului si-au dat acceptul, cu 13 voturi favorabile, pentru contractarea unei finantari rambursable interne in valoare de 100 de milioane de lei noi. Din respectivii bani ar urma sa se finanteze o serie de proiectelor majore din caietul de candidatura a municipiului Baia Mare la titlul “Capitala Europeana a Culturii in anul 2021”, precum si proiecte vitale pentu dezvoltarea urbanistica si pentru reabilitarea/modernizarea infrastructrii rutiere a municipiului resedinta de judet. Insa, pana sa dispuna de banii respectivi, administratia publica locala mai are de facut cativa pasi importanti: pornind de la obtinerea avizului ministerului de resort pentru o creditare de acest tip, continuand cu organizarea licitatiei pentru desemnarea unei banci creditoare, aprobarea contractului de finantare in Consiliul Local si terminand cu semnarea propriu-zisa a contractului in cauza.

Printre altele, banii din creditul bancar ar urma sa fie cheltuiti pentru achizitionarea si restaurarea integrală a clădirii istorice “Minerul”, restaurarea clădirii Minoritilor, achiziționarea platformei fosteului combinat “Cuprom” (locatie avuta in vedere pentru amenejarea unui Parc Industrial pentru industrii Creative), reabilitarea partii istorice a cladirii Colegiului National „Gheorghe Sincai”, reabilitarea Pietei Revolutiei, reabilitarea si modernizarea Salii Sporturilor “Lascar Pana”,  reabilitarea terenului de atletism si a Strandului Municipal, plus reabilitari si modernizari de trotuare, strazi si bulevarde din municipiul Baia Mare.

Print Email
Ziar Urbis1

S.C. URBIS S.A. Baia Mare, la doi ani de performanţă

În Municipiul Baia Mare transportul local a început în anul 1953. Până în anul 1998 a avut mai multe denumiri, iar din 27 februarie al aceluiaşi an numele societăţii devine S.C. URBIS S.A. Baia Mare, denumire sub care funcţionează şi în prezent.  

Începând cu data de 1 ianuarie 2014 S.C. URBIS S.A. Baia Mare face parte din Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Baia Mare (ADI) fiind operator regional de transport persoane pentru Zona Metropolitană Baia Mare, astfel operând în Municipiul Baia Mare, oraşele Baia Sprie, Tăuţii Măgherăuş şi comunele Recea, Groşi, Săcălăşeni şi Dumbrăviţa.

În ultimii doi ani S.C. URBIS S.A. Baia Mare s-a modernizat, schimbările în bine fiind evidente. Odată cu venirea noii conduceri, societatea a căpătat o nouă imagine. Echipa managerială formată din profesioniști și condusă de director general General de brigadă (r) Ion Pop a reușit să aducă societatea între primele firme de transport local și metropolitan din ţară, acest lucru fiind dovedit de premiile și diplomele care au fost acordate societății. În acestă perioadă s-a mărit parcul auto prin achiziționarea de noi mijloace de transport, modernizarea stației I.T.P, Dispeceratele Urbis și Gară, și îmbunătățirea considerabilă a condițiilor de lucru pentru personalul socității, lucru care nu ar fi fost posibil fără sprijinul constant al Primarului Municipiului Baia Mare Cătălin Cherecheş, precum şi a Consiliului Local.

“Marea majoritate a salariaților apreciază ceea ce am realizat împreună. Nu voi prezenta statistici, dar pot spune, fără echivoc, că societatea pe care o conduc și-a îndeplinit în mod constant obiectivele stabilite”, a menționat directorul general Ion Pop.

troleibuze solaris2S.C. URBIS S.A. a achiziționat, în ultimi doi ani un număr de  24  mijloace de transport, cu sprijinul financiar acordat de Primăria Municipiului Baia Mare şi Consiliul Local,  respectiv:
-  8  troleibuze marca Solaris Trolino 12;                                 
-  3  autobuze articulate  marca NAW;                                     -
  1 autospecială de stins incendii de tip ATI;                         
-  8  autobuze marca Solaris SH;                                                 
-  3  microbuze  transport persoane;                                       
-  1  autoutilitară 3,5 tone;
 
autobuze noi urbis4În prezent,  parcul auto al societății este format din  94  de mijloace de transport, din care 61de autobuze (20   Solaris Urbino 12;  20  Mercedes Conecto; 8  Solaris SH; 11  Naw – uri; 2  Karosa), 18  troleibuze: ( 8  Solaris Trolino 12; 6  Saurer articulat; 4  Volvo articulat), 7 Microbuze transport persoane,  8 alte mijloace de transport.

                                                                

 

Catalin Chereches, primarul municipiului Baia Mare:

urbis chereches"Mi-as dori foarte mult ca societatea Urbis sa continue drumul spre modernizare si sa nu ne limitam doar la chestiuni care tin de curatenia autobuzelor sau de modul in care arata garajele sau vestiarele. Sa ne uitam mai mult spre modul in care se eficientizeaza societatea in raport cu cetatenii care circula, sa aiba cursele cat mai potrivite pentru nevoile baimarenilor si a celor din jurul municipiului nostru. Sa continuam modernizarea parcului auto, dar nu o modernizare necalculata si negandita ci adaptata la nevoile societatii si ale cetatenilor. Nu vreau sa avem autobuze noi in care sa circule trei oameni pe cativa kilometri, ci sa calculam cu specialistii nostri modul in care facem tot sistemul de transport in comun in Zona Metropolitana si sa achizitionam autobuze de mici dimensiuni, dar si autobuze din acelea duble, articulate, pentru zonele urbane aglomerate si unde mult mai multi cetateni utilizeaza mijloace de transport. Mi-as dori foarte mult sa gandim intr-un mod aparte modul in care scolarii sunt avantajati, protejati, atunci cand merg la scoala, mai ales dimineata cand aglomeratia este mai mare. Mi-as dori sa gandim un transport diferit, special, pentru scolari in municipiul Baia Mare. cred foarte mult ca odata cu modul in care avanseaza tehnologia, va trebui sa evoluam si noi si sa achizitionam autobuze electrice, de microbuze electrice, astfel incat sa fim in dezvoltarea noastra si prietenosi cu mediul". 
urbis chereches1Catalin Chereches, primarul municipiului Baia Mare: "Am o satisfactie cand vad ce e astazi societatea Urbis fata de ce era acum 3 sau 4 ani. Este altceva, are alta fata, dar drumul trebuie continuat prin modernizare, prin apropierea fata de cetateni, printr-o satisfacere a celor care lucreaza acolo, rintr-un comportament emblematic a celor care lucreaza acolo si trebuie sa inteleaga ca sunt in slujba cetatenilor. Cred ca acest lucru se poate realiza si s-a dovedit ca inceputul este unul bun. Le doresc mult succes si de acum incolo si ii felicit pentru tot ce au realizat pana acum. Orice fel de evolutie nu trebuie sa insemne majorarea preaturilor la bilete si abonamente, ci doar servicii mai bune si doar dotari mai inalte din punct de vedere tehnic". 
AUTOBUZE CONECTO  
autobuze mercedes conecto                  
autobuze karosa            
troleibuz vechi
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                                 

Print Email
Vizita Prefect

O delegație din Ivano-Frankivsc a petrecut două zile în Maramureș

Prefectul Maramureșului,  ing. Anton Rohian, s-a întâlnit vineri, 18 decembrie, cu o delegație a Administrației Regionale din Ivano-Frankivsc – Ucraina, aflată aici într-o misiune economică. Delegația a fost formată din: Basarab Serghii, prim-viceguvernatorul Regiunii Ivano-Frankivsc, Gaburak Volodimir – președintele Administrației Raionale de Stat Tlumaci, Semaniuc Ivan – președintele Administrației Raionale de Stat Tismenitea, Brenschii Ihor – prim-vicepreședintele Administrației Raionale de Stat Tlumaci, Grabelnii Ihor – om de afaceri, Boeciko Roman – șofer.       

Prefectul județului Maramureș a arătat faptul că este în foarte bune relații cu consulul României la Cernăuți, Eleonora Moldovan, și că în general colaborarea dintre Maramureș și Ucraina este excelentă. “Am dezvoltat o relație foarte sinceră și productivă cu partea ucraineană. Am o relație foarte bună cu guvernatorul Ghennadi Moskal și am desfășurat activități foarte importante împreună în domeniul educațional, cultural și economic. Cred că anul 2016 va fi foarte bun din  punctul de vedere al relațiilor economice cu Ivano-Frankivsc”, a spus ing. Anton Rohian, completând: “Am fost de multe ori în Ucraina în cei 25 de ani de când fac politică, și mai ales de când sunt în poziția de prefect. Dacă activitatea economică nu se dezvoltă în aceste regiuni vecine, rămânem tot timpul la discuții și la proiecte care nu se finalizează. I-am spus doamnei consul că toți oamenii de afaceri și toți cei care sunt preocupați de dezvoltarea celor două regiuni sunt parteneri cu mine și nu la modul declarativ, ci astfel încât ambele părți să aibă de câștigat. Proiectul central pentru Maramureș și Ucraina este podul peste Tisa, între Sighetu Marmației și Biserica Albă, care va duce la dezvoltarea relațiilor de afaceri dintre cele două țări. Puntea pe care o avem la Sighetu Marmației nu este o rezolvare din punctul de vedere al dezvoltării economice. Proiectul noului pod este astăzi finanțat, doar partea ucraineană trebuie să găsească fonduri pentru ca în 2016 să demarăm construcția lui”, a afirmat prefectul Rohian, subliniind că dezvoltarea relațiilor economice este prioritară.

În cele două zile petrecute în Maramureș, delegația ucraineană a vizitat plantația de afin a lui Daniel Bujor, din Finteușu Mare, în vederea unor viitoare relații de afaceri. Sâmbătă, 19 decembrie, delegația a participat la evenimentul “Crăciun în Maramureș” de la Muzeul Satului din Baia Mare, unde s-a familiarizat cu tradițiile de iarnă din această zonă. 

Print Email

Page 26 of 73

  • Start
  • Prev
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • Next
  • End
  oferit de: curs-valutar-bnr.ro
Fara contrabanda
Aradi-Vendeghaz
Popasul
Popasul II
eonmyline
BANNER VITAL1
rentsilvania
baner- vital
rentsilvania

Copyright © 2016 - 2024 ZIUA24.RO. Toate drepturile rezervate

Contact information: ziua24@gmail.com.

Informaţiile publicate pe site-ul ZIUA24.RO pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.