Stiri din Maramures, Romania si de pe Mapamond
  • Acasa
  • DIVERSE
  • SPORT
  • UTILE
  • AUTO
  • TURISM
  • SOCIAL
  • ECONOMIC
  • IT&C
  • ARTA
  • Z24 ** TV
  • ARHIVA
Logo Renault Copy

Promotie “Renault Fara Surprize” la piese originale, la concesionarul RENAULT din Maramures

In perioada 3 august – 30 septembrie 2015, la Renault Service beneficiezi de o serie de promotii la piesele originale.. Campania se desfasoara in reteaua de Reparatori Autorizati Renault participanti conform programului  de functionare afisat de Reparatorul Autorizat Renault. In Maramures, campania se deruleaza prin concesionarul AUTO BECORO SRL cu sediul in municipiul Baia Mare, bulevardul Independentei nr. 32, tel: 0262- 218023, 0362-805615, 0362- 805614, pecum si la punctul de lucru din Tisa nr. 383B, comuna Bocicoiu Mare, Piese si Service - tel/fax 0262-348842. 

Promotia se adreseaza tututror clientilor Renault persoane fizice majore de cetatenie romana si persoane juridice romane avand calitatea de proprietari sau utilizatori de autovechicule marca Renault. Nu beneficiaza de promotie detinatorii de flote care au in dulare un contracte de service specifice ( de exemplu, “Charte Service” etc). In cadrul acestei promotii, clientii pot beneficia de urmatoarele oferte:

 

      * Cureaua de distributie are un rol primordial in buna functionare a vehiculului tau. Nu periclita, astfel, viata masinii tale si alege piesele de origine pe care reparatorii Renault le ofera acum la preturi promotionale in pachetele de kit distributie

 

Pachete kit distributie

(piese de origine +manopera+TVA)

Model Continut pachet Pret maxim in retea (lei cu TVA)* Pret maxim promotional (lei cu TVA)**
Symbol, 1.4 8v MPI Kit distributie 775 lei 489 lei
Symbol 1.4 16v si 1.6 16v, Clio II, III, Megane I, II, III, Kangoo I, II, Laguna I, II, Fluence 1.6 16v Kit distributie 986 lei 649 lei
Symbol Clio II, III, IV, Megane II, III, Fluence, Kangoo I, II, Laguna III, Latitude 1.5 dCi Kit distributie 1.000 lei 649 lei

 

      * Cureaua de distributie si pompa de apa au un rol primordial in buna functionare a vehiculului tau. Nu periclita, astfel, viata masinii tale si alege piesele de origine disponibile in Reteaua Renault la preturi promotionale.

 

 

Pachete kit distributie + pompa de apa

(piese de origine +manopera+TVA)

Model Continut pachet Pret maxim in retea (lei cu TVA)* Pret maxim promotional (lei cu TVA)**
Symbol, 1.4 8v MPI Kit distributie + Pompa de apa 1.293 lei 849 lei
Symbol, Clio II, III, IV, Megane II, III, Fluence, Kangoo I, II, Laguna III 1.5 dCi Kit distributie + Pompa de apa 1.398 lei 949 lei
Symbol 1.4 16v si 1.6 16v, Clio II, III, Megane I, II, III, Kangoo I, II, Laguna I, II 1.6 16v Kit distributie + Pompa de apa 1.695 lei 1.099 lei

     

      * Pentru siguranta ta, alege piesele de origine. In perioada 03 august - 30 septembrie esti asteptat in reteaua Renault cu preturi promotionale la pachetele de kit curea accesorii.

 

 

Pachete kit curea accesorii

(piese de origine +manopera+TVA)

Model Continut pachet Pret maxim in retea (lei cu TVA)* Pret maxim promotional (lei cu TVA)**
Symbol, Clio II, III, Megane II, III, Fluence, Kangoo II, Latitude, Laguna III 1.5 dCi Kit curea accesorii 516 lei 379 lei
Megane III, Fluence, Clio III, Kangoo II MPI Kit curea accesorii 516 lei 379 lei
Kangoo I, Megane II MPI Kit curea accesorii 529 lei 389 lei
Symbol, Megane I, Clio II, Laguna I, II 1.4 si 1.6 MPI Kit curea accesorii 528 lei 399 lei

 

 

      * Este timpul sa iti faci schimbul de ulei la masina? Nu rata ofertele actuale la pachetele schimb de ulei in reteaua de reparatori autorizati Renault participanti la promotie, in perioada 03 august - 30 septembrie.

 

Pachete schimb ulei

(piese de origine +manopera+TVA)

Model Continut pachet Pret maxim in retea (lei cu TVA)* Pret maxim promotional (lei cu TVA)**
Symbol 1.2 16v MPI Filtru ulei + Garnitura buson + Ulei ELF/Renault 302 lei 199 lei
Symbol 1.4 16v MPI Filtru ulei + Garnitura buson + Ulei ELF/Renault 311 lei 199 lei
Symbol 1.5 dCi Filtru ulei + Garnitura buson + Ulei ELF/Renault 358 lei 249 lei
Megane II 1.6 16v MPI Filtru ulei + Garnitura buson + Ulei ELF/Renault 258 lei 179 lei
Megane II 1.5 dCi Filtru ulei + Garnitura buson + Ulei ELF/Renault 318 lei 229 lei
Clio III 1.2 MPI Filtru ulei + Garnitura + Ulei ELF/Renault 276 lei 189 lei
Clio III 1.4 si 1.6 MPI Filtru ulei + Garnitura buson + Ulei ELF/Renault 271 lei 189 lei
Clio III 1.5 dCi Filtru ulei + Garnitura buson + Ulei ELF/Renault 332 lei 239 lei
Fluence 1.6 16v MPI Filtru ulei + Garnitura buson + Ulei ELF/Renault 284 lei 189 lei
Fluence 1.5 dCi Filtru ulei + Garnitura buson + Ulei ELF/Renault 371 lei 249 lei

 

* Pretul maxim in reteaa fost obtinut prin insumarea tarifului maxim al manoperei per operatiune, comunicat de reteaua autorizata pentru data de 1 mai 2015, cu pretul maxim recomandat al pieselor de origine Renault, valabil la data de 1 februarie 2015.

** Pretul maxim promotionalreprezinta pretul maxim propus pentru sustinerea Reparatorilor Autorizati, per pachet (operatiune), valabil in perioada 03 august - 30 septembrie 2015.

In cazul in care pachetele propuse mai sus nu acopera anumite cazuri particulare, clientul in cauza va beneficia de o reducere de minimum 21% aplicata la pretul maxim recomandat al produselor Renault sus-mentionate si la manopera aferenta.

Detalii in regulamentul promotiei disponibil aici si la reparatorii autorizati Renault participanti la promotie. (Sursa foto: http://www.motorauthority.com)

 

Print Email
Baiamaretraian Copy

2015 anunţă revenirea interesului investitorilor pentru piaţa imobiliară din România

Piaţa imobiliară românească din prima jumătate a anului 2015 se află pe un trend ascendent pe toate sectoarele imobiliare. Cel mai bun semnal al revenirii pieţei imobiliare este dat de interesul manifestat atât de investitorii noi pe piaţa din România, cât şi de revenirea celor care aveau proiecte la noi în ţară şi care, în ultima perioadă, au „hibernat”. Ne aşteptăm în perioada următoare la o creştere a stocului de proprietăţi pe toate sectoarele pieţei imobiliare. Este de aşteptat ca trendul pozitiv din prima parte a anului să se continue şi în cea de-a doua, şi în viitorul apropiat, asistând, până la finalul anului în curs şi începutul anului 2016, la finalizarea unor proiecte începute în această perioadă, dar şi la demararea altor proiecte de anvergură, atât la nivelul Capitalei, cât şi în restul ţării. Putem afirma că piaţa imobiliară din ţara noastră şi-a învăţat lecţia şi a trecut pragul maturizării.

Conform Analizei de piață DARIAN pentru semestrul întâi al anului 2015, prețul mediu de tranzacționare a apartamentelor vechi, la nivel național, a fost de 674 €/mp, în uşoară creştere față de ultimele şase luni. La nivelul polilor de dezvoltare s-a înregistrat o stagnare a prețurilor în ultimele şase luni, prețul mediu situându–se la nivelul de 754 €/mp. La nivelul orașelor mici, nivelul mediu de preţ a fost de la 570 €/mp, la acelaşi nivel cu cel înregistrat în ultimele şase luni. În marea majoritate a oraşelor, preţurile au înregistrat uşoare aprecieri, fapt care denotă că piaţa imobiliară din România revine încet-încet pe un trend ascendent.

Celălalt segment al pieței imobiliare – apartamente şi case nou construite – a înregistrat şi el o uşoară creştere, ceea ce ne face să credem că şi pe acest segment trendul este unul pozitiv. Acest lucru se poate observa şi din creşterea numărului de autorizaţii de construcţie emise. Conform Institutului Naţional de Statistică, în cursul anului 2014 au fost emise cu 4,8% mai multe autorizaţii de construcţii decât în 2013. Conform aceleiaşi surse, în prima parte a anului 2015 au fost finalizate cu aproape 12% mai multe locuinţe decât în aceeaşi perioadă a anului 2014.

În ceea ce priveşte preţul apartamentelor noi, acesta a înregistrat o uşoară apreciere, de la 776 €/mp în semestrul al doilea din 2014 la 779 €/mp în primele șase luni din 2015. În Capitală, preţul mediu a rămas neschimbat atât faţă de semestrul anterior, cât şi faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Prețurile medii de tranzacționare aferente caselor și terenurilor au cunoscut o ușoară depreciere la nivel național (0.4% în cazul caselor și 1.4% în cazul terenurilor), comparativ cu perioada smiliară a anului trecut. La nivel național, piața comercială tinde şi ea spre stabilitate, înregistrând doar mici variații comparativ cu semestrul anterior. Faţă de al doilea semestru al anului 2014, Capitala și-a menținut aceleași niveluri de chirii și grade de ocupare pe toate segmentele pieței comerciale. Randamentele, însă, au înregistrat uşoare contracţii, cuprinse între 25 şi 50 de puncte procentuale.

Oferta de spaţii de birouri din București se menţine constantă la aproximativ 2,4 milioane de metri pătrați. În afara Capitalei, cea mai mare piaţă de birouri este cea din Cluj Napoca cu aproximativ 190.000 mp, urmată de Iaşi cu 125.000 mp, Timişoara cu aproximativ 100.000 mp şi Braşov cu 80.000 mp, aceste patru oraşe cumulând sub un sfert din „stocul” din Capitala. În București, nivelul chiriei pentru spațiile de birouri a rămas constant, trendul din ultimele două semestre dând semne că aceasta se apropie de stabilizare. Nivelul chiriilor pentru spaţiile premium se încadrează în intervalul 15.5-18.5 €/mp/lună în Capitală, 12-13 €/mp/lună în Cluj Napoca şi Iaşi, între 12-14 €/mp/lună în Timişoara, iar în Braşov chiriile sunt cuprinse între 11-13 €/mp/lună.

La începutul anului, stocul modern de spaţii industriale la nivel naţional era de aproximativ 1,8 milioane de mp, jumătate dintre aceştia fiind în zona București-Ilfov; după Capitală, cele mai importante centre logistice se concentrează în marile oraşe din centrul și vestul țării: Cluj, Ploieşti, Arad, Iași, Timişoara şi Brașov. În Bucureşti, unde oferta spaţiilor industriale este cu mult mai mare faţă de restul ţării, dar şi cererea de astfel de spaţii este pe măsură, chiriile se menţin la un nivel relativ constant. În restul oraşelor, spațiile industriale au cunoscut o ușoară depreciere a chiriilor. La nivel național, scăderea medie a fost de aproximativ 1% față de semestrul anterior.

La nivel național, stocul de spații comerciale moderne este estimat la aproximativ 1,7 milioane mp, dintre care aproximativ 950.000 mp se află în Capitală. Având în vedere că, în România, o mare parte a veniturilor populaţiei sunt orientate către produsele alimentare şi de larg consum, există încă o competiţie mare pentru extindere în rândul comercianţilor din industria alimentară. În marile orașe miza este la nivelul hyper- şi supermarket-urilor, iar în orașele mai mici, cu putere de cumpărare redusă, este la nivelul magazinelor de proximitate. Chiriile spaţiilor comerciale s-au menţinut constante în Capitală, dar au cunoscut o uşoară scădere în marile orașe din provincie. În București, spațiile comerciale situate pe arterele principale se închiriază cu 35-45 €/mp/lună, fără TVA, respectiv cu 18-23 €/mp/lună, fără TVA, pe artere comerciale secundare.

Pentru al nouălea an consecutiv, Darian DRS SA, cel mai important jucător independent de pe piața de evaluări din România, prima companie din țară acreditată RICS la nivel corporativ, lansează studiul „Analiza pieței imobiliare" alături de “Indicele Imobiliar Darian”. Studiul cuprinde toate cele 40 de orașe reședință de județ și municipiul Bucureşti şi analizează evoluţia pe fiecare sector al pieței imobiliare. Este singura analiză exhaustivă cu acoperire națională care ia în considerare prețurile de tranzacționare. 

Print Email
Bani Romanesti Copy

Finantistii maramureseni au efectuat 881 verificari privind contributiile sociale datorate de agentii economici in prima jumatate a anului 2015

In cursul primelor sase luni le anului 2015, angajatii Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Maramureş au verificati 651 de agenti economici, controalele finalizandu-se cu 811 acte de inspectie fiscala. Aceasta cifra reprezinta circa 2,03 % din totalul contribuabililor activi, persoane fizice si juridice, inregistrati in evidentele Administratiei Judetene a Finantelor Publice Maramures ca platitori de impozite si taxe la bugetul general consolidat de stat la data de 30 iunie 2015.

In urma inspectiilor fiscale intreprinse, la bugetul de stat a fost atrasa o suma de 90.471.000 de lei reprezentand:

-              diferente fata de evidenta agentilor economici.....66.198.000 lei    (73,17 %)

-              majorari de intarziere calculate……………………..23.892.000 lei   ( 26,41 %)

-              amenzi aplicate ………………………………………... ...381.000 lei    ( 0,42 %).

Din totalul de 90.471.000 de lei reprezentand suma stabilita suplimentar s-a reusit incasarea a 7.949.000 de lei, ceea ce reprezinta  8,79  %.  Componenta surselor atrase stabilite, pe principalele venituri ale bugetului de stat, se prezinta astfel:

-              TVA ……………………………………………………   63.365.000 lei  ( 70,04%)

-              impozit pe profit………………………………………23.004.000 lei  ( 25,43%)

-              impozit pe venit ……………………………………      4.061.000 lei   ( 4,48%)

-              accize ............................................................................   3.000 lei    ( 0,01%)

-              alte impozite...............................................................    38.000 lei   ( 0,04 %).

Tot in perioda 01.01 - 30.06.2015 au fost efectuate 881 verificari privind contributiile sociale datorate de agentii economici,  fiind atrasa la bugetul general consolidat al statului din aceasta sursa o suma de 4.167.000 de lei reprezentand:

      - contributii la asigurarilor sociale de stat …………… ..... 2.578.000 lei  ( 61,87 %)

      - contributii la fondul national unic de asigurari sociale de sanatate ………   1.482.000 lei ( 35,56 %)

- contributii la bugetul fondului de somaj ………………….....107.000 lei   ( 2,57%).

       

Din cele 811 acte de control incheiate  in cursul perioadei, un  numar de  640 ( 78,91 %) au vizat  societatile comerciale cu capital privat, iar un numar de 171 ( 21,09 %)  s-au referit la persoanele  fizice autorizate.              

   

In vederea imbunatatirii si efiecientizarii in continuare a activitatii de inspectie fiscala, se vor avea in vedere urmatoarele masuri:

    - valorificarea superioara a timpului de lucru a inspectorilor aflati in teren;

    - imbunatatirea permanenta a activitatii de selectare a agentilor economici ce urmeaza a fi programati in control;

   - imbunatatirea relatiilor de colaborare cu serviciile de urmarire si executare silita din cadrul structurii de administrare a creantelor fiscale;

    - solutionarea in timp optim a deconturilor de TVA cu optiune de rambursare;

    - imbunatatirea gradului de incasare a sumelor stabilite suplimentar cu ocazia inspectiilor fiscale efectuate;

    - reducerea numarului inspectiilor fiscale suspendate prin analiza si finalizarea lunara a acestora;

     - efectuarea actiunilor de impulsionare in vederea realizarii programului de incasari .

Print Email
Dacia Logo

Campanie promoțională “Acccesorii de vacanță” la Dacia. Pentru o mașină performantă alege ofertele pentru accesoriile de vacanță care ți se potrivesc.

Citeste mai departe
Print Email
Zamfir Ciceu3

Intalnire pentru pregatirea proiectelor de infrastructura rutiera de importanta regionala

Directorul general al Agentiei de Dezvoltare Regionala Nord-Vest, Marcel Bolos a avut, astazi, o intalnire cu reprezentantii celor sase consilii judetene din Transilvania de Nord. Scopul reuniunii a fost acela de a pregati viitoarelor proiecte ce urmeaza sa fie finantate prin Programul Operational Regional 2014-2020, Axa Prioritara 6 <Imbunatatirea infrastructurii rutiere de importanta regionala. La discutii au luat parte presedintii Zamfir Ciceu (CJ Maramures), Adrian Stef (CJ Satu Mare), Emil Radu Moldovan (CJ Bistrita Nasaud) si Cornel Popa (CJ Bihor), precum si echipele tehnice din cadrul celor 6 judete.

Cu totii au analizat stadiul de pregatire a proiectelor propuse de Regiunea Nord-Vest in cadrul Traseului Regional "Transilvania Nord", aprobat de Consiliul pentru Dezvoltare Regionala si cuprins in documentul strategic al POR 2014-2020. Traseul regional de transport rutier de aproape 500 km strabate teritoriul celor sase judete si va avea un impact regional, contribuind astfel la cresterea gradului de accesibilitate la reteaua TEN-T. Pentru finantarea proiectelor de drumuri judetene este disponibila, pentru Regiunea deNord- Vest, suma de aproximativ 93 milioane euro din Fondul European de Dezvoltare Regionala, prin prioritatea de investitii 6.1. Stimularea mobilitatii regionale prin conectarea nodurilor secundare si tertiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale. 

Print Email
Drum Intins

Drepturile consumatorilor europeni: clauze contractuale mai clare la inchirierea de autovehicule

Incepand cu luna iulie, in cazul inchirierii de autovehicule, cetatenii europeni vor beneficia de clauze contractuale mai clare cu privire la politicile in domeniul asigurarilor si la optiunile de realimentare a rezervorului, de o rezolvare mai echitabila a despagubirilor pentru daune si de o transparenta sporita a preturilor.  Cinci mari societati de inchirieri auto au convenit sa isi revizuiasca in mod semnificativ practicile fata de consumatori datorita unei actiuni comune intreprinse de Comisia Europeana si de autoritatile nationale de resort. Companiile si-au luat angajamentul de a alinia mai bine practicile curente de inchiriere a unui autovehicul la cerintele legislatiei in materie de protectie a consumatorilor, stabilite de normele UE privind drepturile consumatorilor, practicile comerciale neloiale si clauzele contractuale abuzive.

Principalele imbunatatiri asumate se refera la:

- transparenta inchirierii de autovehicule online;

- informatiile privind asigurarea facultativa si produsele de asigurare;

- politica transparenta in domeniul combustibililor;

- procese mai clare si mai echitabile de inspectie a vehiculelor;

- perceperea unor costuri suplimentare de la clienti.

De exemplu: un consumator a inchiriat un autovehicul si a platit o garantie de 600 EUR. In perioada de inchiriere a autovehiculului, o persoana a zgariat masina, cauzand prejudicii minore, estimate la mai putin de 100 EUR. Atunci cand a returnat autovehiculul, clientului i s-a facturat suma totala a garantiei, agentul de inchirieri explicand ca acest lucru era prevazut in clauzele si conditiile contractului. Companiile de inchiriere de automobile s-au angajat sa nu le perceapa consumatorilor costuri disproportionate. Propunerile vor fi puse in aplicare gradual de catre companii, majoritatea lor urmand a fi finalizate pana la sfarsitul anului 2015.

Unele chestiuni nesolutionate vor trebui sa fie monitorizate in continuare, in special in ceea ce priveste:

raspunderea consumatorilor pentru daunele produse de alte persoane;

*practicile brokerilor si intermediarilor;

limba in care clauzele si conditiile ar trebui sa fie prezentate la inchirierea de autovehicule in alt stat membru;

*acoperirea oferita prin asigurarea prevazuta in pachetele de inchirieri de autovehicule si alternativele de asigurare existente pe piata.

Context

Decizia adoptarii de masuri a fost luata ca urmare a cresterii constante a numarului reclamatiilor formulate de consumatori cu privire la serviciile de inchirieri auto in cazul in care un autovehicul este inchiriat in alta tara – de la aproximativ 1.050 de cazuri in 2012, la peste 1.750 in 2014, potrivit rapoartelor de la Centrele europene pentru consumatori. O mai buna informare a consumatorilor si sporirea increderii in sectorul inchirierilor de autovehicule ar putea contribui la o rata anuala de crestere de 3-4 % a acestui sector in urmatorii doi ani, in Europa.

Print Email
Strada Electrolizei

Doua sensuri giratorii pe strada Electrolizei din Baia Mare

Municipiul Baia Mare, în calitate de beneficiar, derulează proiectul cu titul "Creşterea accesibilităţii urbane prin modernizarea străzii Electrolizei din Municipiul Baia Mare", proiect finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013 – Axa prioritară 1 „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.1 „Planuri integrate de dezvoltare urbană”, sub-domeniul „Poli de dezvoltare urbană”. Valoarea totală a proiectului este de 10.765.486,35 RON, din care TVA 2.038.092,67: asistenţă financiară nerambursabilă solicitată 7.934.672,74 RON şi contribuţia proprie a beneficiarului 792.720,94 RON. Autoritatea de Management este Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. Organism Intermediar - Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest. Data semnării contractului de finanţare – 01.04.2013, proiectul urmând a se finaliza în luna decembrie 2015.

Lucrările de execuţie prevăzute în cadrul proiectului de modernizarea a străzii Electrolizei constau în: desfacerea sistemului rutier existent şi realizarea sistemului rutier nou în zona industrială a străzii Electrolizei, de la intersecţia cu strada Luminişului până la intersecţia cu strada Oborului; ranforsarea sistemului rutier existent, de la intersecţia străzii Electrolizei cu strada Vasile Lucaciu, până la intersecţia cu strada Luminişului (suprafaţă totală carosabil – 13.536,00 mp); realizarea de sensuri giratorii (2 bucăţi) la intersecţia străzii Electrolizei cu strada Luminişului şi la intersecţia cu strada Horea; amenajarea trotuarelor pe partea dreaptă şi partea stângă a străzii (suprafaţă – 5.151,00 mp); amenajarea unei piste de ciclişti pe partea dreaptă a străzii (suprafaţă – 1.762,00 mp); amenajarea parcărilor, 227 locuri de parcare din care 191 locuri situate adiacent părţii carosabile şi 36 de locuri de parcare situate înafara gabaritului străzii, în zona intersecţiei cu strada Luminişului (suprafaţă – 4.073,00 mp); amenajarea a 3 perechi de staţii de autobuz (suprafaţă - 458,00 mp); amenajarea unor zone verzi în aliniamentul stradal şi în interiorul celor două giraţii (suprafţă – 7.217,00 mp); reabilitarea reţelelor de apă (lungime – 2.870,00 m) şi a reţelei de canaizare (lungime – 1.520,00 m) pe toată lungimea străzii. Suprafaţa totală modernizată este de 35.100,00 mp.

În perioada de implementare a proiectului, Municipiul Baia Mare derulează activităţi de de informare a potenţialilor beneficiari şi a tuturor celor interesaţi, folosind instrumentele specifice de comunicare pentru faze diferite de implementare, cum ar fi folosirea mijloacelor de informare în masă pentru transmiterea de informaţii, anunţuri, comunicate de presă, organizarea unor conferinţe de presă pentru mediatizarea stadiului de progres al proiectului. Pagini web a proiectului -  http://www.dezvoltareurbana.baiamare.ro/electrolizei/

Print Email
Telefon Touch Copy

Tarife noi la biletele/legitimatiile de calatorie Urbis achizitionate prin SMS

Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara “Zona Metropolitana Baia Mare” a aprobat tarife noi la biletele si abonamentele de calatorie achizitionate prin SMS in urma incheierii, de catre operatorul de transport in comun de persoane Urbis Baia Mare, a unui nou contract cu un alt furnizor de servicii de plata prin SMS. La randul lor, autoritatile locale din Zona Metropolitana Baia Mare au aprobat noile tarife prin Hotarari ale Consiliilor Locale. Noile tarife - care se vor aplica din a doua jumatate a lunii august 2015, cel mai sigur- sunt urmatoarele in cazul municipiului Baia Mare: bilet oraş - 0,62 euro, inclusiv TVA 24%, echivalent în lei la data efectuării plăţii; • bilet oraş + Firiza - 0,87 euro, inclusiv TVA 24%, echivalent în lei la data efectuării plăţii; • abonament de o zi pe raza oraşului - 2,23 euro, inclusiv TVA 24%, echivalent în lei la data efectuării plăţii. In ceea ce priveste orasul Baia Sprie,costul unui bilet de calatorie valabil 45 de minute pe ruta Baia Mare- Baia Sprie, achizitionat prin SMS, va creste de la 4,09 lei (TVA inclus) la 4,43 lei (TVA inclus). 

Print Email
Autobuz Solaris1

Controverse (juridice) pe marginea formarii noului Consiliu de Administratie la Urbis Baia Mare

La Adunarea Generala a Actionarilor (AGA) firmei Urbis Baia Mare din acesta saptamana se desemneaza membrii noului Consiliu de Administratie al societatii comerciale ce presteaza servicii de transport in comun de persoane pe raza Municipiului Baia Mare si a Zonei Metropolitane Baia Mare. Consiliul Local (CL) Baia Mare a facut cinci propuneri in urma unui concurs in conditiile in care sapte candidati au fost declarati admisi la proba selectiei de dosare. In plus, CL Baia Mare a mandatat o persoana pentru a vota, in AGA, desemnarea membrilor Consiliului de Administratie al firmei Urbis.

Controversele (juridice) pe marginea formarii noului Consiliu de Administratie sunt legate de prevederile Legii nr. 31/1990 a societatilor comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. La articolul Art. 138, la criteriile privind desemnarea administratorului independent, se stipuleaza si prevederea prin care persoana vizata trebuie “sa nu fi fost salariat al societăţii sau al unei societăţi controlate de către aceasta ori să fi avut un astfel de raport de muncă în ultimii 5 ani”. O persoana propusa pentru desemnarea CA al Urbis Baia Mare pare-se ca se afla in incompatibilitate din moment ce aceasta a fost angajata la firma Urbis in cursul anului trecut timp de cateva luni (vezi fotografia adecvata, cu un raspuns official al firmei Urbis, de mai jos). In aceste conditii, persoane mai mult sau mai putin avizate opineaza ca situatia candidatului in cauza este vadit conflictuala in spiritul legii nr. 31/1990 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Altii, in schimb, sustin ca situatia candidatului respectiv nu ridica probleme juridice caci nu toti cei cinci membri al CA al firmei Urbis trebuie sa fie administratori independenti. Mircea Niculae, directorul Directiei Juridice si Administratie Publica Locala din cadrul Primariei Baia Mare declara ca persoana in cauza poate sa nu fie independenta inc onditiile in care exista cel putin 3 propuneri care fac parte din categoria persoanelor independente. “Nu vor fi probleme din punctul meu de vedere. Propunerea va fi analizata in AGA in care, practic, se va aproba componenta Consiliului de Administratie al Urbis. Dupa AGA se intruneste Comisia si se propune un presedinte. Dupa aia se va analiza situatia persoanei… Daca se va constata vreo incompatibilitate se va actiona conform legii…probabil isi va da demisia… “, subliniaza Mircea Niculae.

Este drept ca la articolul 138 se pecizeaza ca “Prin actul constitutiv sau prin hotărâre a adunării generale a acţionarilor se poate prevedea că unul sau mai mulţi membri ai consiliului de administraţie trebuie să fie independenţi”. Cu alte cuvinte, nu toti membrii CA trebuie sa fie administratori independent. Numai ca persoanele care contesta promovarea persoanei in cauza pentru functia de membru in CA al firmei Urbis Baia Mare fac trimitere la anuntul primariei privind organizarea procedurii de selectie prealabila a membrilor in Consiliul de Administratie la S.C. URBIS S.A. Printre altele, in respectivul anunt se face trimitere la criteriile de selectie stipulate in Legea nr. 31/1990 a societatilor comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Concret, in anuntul primariei se precizeaza, printre altele, la conditiile generale de inscriere, ca cei interesati trebuie sa faca parte din categoria persoanelor independente, in sensul art. 138 din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Or, la articolul cu pricina se face trimitere si la criteriul de a nu fi fost salariat al societăţii sau al unei societăţi controlate de către aceasta ori să fi avut un astfel de raport de muncă în ultimii 5 ani, lucru evident in cazul persoanei in discutie, conform unui raspuns oficial primit din partea firmei Urbis Baia Mare.  In lumina celor subliniate, unii pun la indoiala justetea selectiei de dosare care s-a facut in acest caz dat pe considerentul ca la admiterea dosarelor nu s-ar fi tinut cont de criteriul privind (in)existenta raporturilor de munca ale candidatilor cu firma Urbis in trecut ori in declaratiile pe propria raspundere nu ar fi fost juste . Nu de alta, dar inca un candidat admis la proba selectiei de dosare a fost angajat al firmei Urbis in trecutul nu prea indepartat.  

Ramane de vazut daca Adunarea Generala a Actionarilor (AGA) firmei Urbis Baia Mare va analiza fiecare propunere in parte, inclusiv sub aspect juridic,  caci se pare ca nu doar persoana in cauza s-ar afla in incompatibilitate. Se spune ca cel putin inca o propunere avansata pentru Consiliul de Administratie al firmei Urbis Baia Mare s-ar afla in incompatibilitate din cauza functiilor colaterale pe care acesta le-ar detine, calitati care ar avea legatura cu interesele comerciale ale firmei Urbis Baia Mare.

raspuns urbis baia mare2

anunt primarie1

 

Print Email
Vizita Ministru Constantin1

Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Daniel Constantin: "Judetul Maramures mai are capacitatea de a atrage fonduri europene"

Prefectul judetului Maramures, ing. Anton Rohian a participat, alaturi de Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Daniel Constantin, la o noua prezentare a Retelei Nationale de Dezvoltare Rurala, in cadrul Caravanei PNDR 2020, care a avut loc in comuna Copalnic Manastur. „Am venit in Maramures cu aceasta Caravana «PNDR 2020» pentru a va informa ca toate capitolele de finantare sunt deschise si va asteptam sa va depuneti dosarele. Apoi, am tinut sa vin personal in judetul Maramures, pentru ca din ce stiu eu, informatia nu ajunge asa cum ar trebui in fiecare comuna. In acest context, mi-as dori sa avem in fiecare comuna cel putin o persoana care ofere informatii si sa va raspunda la intrebari in ceea ce priveste accesare fonduri pe noul PNDR 2020. Ma bucur ca in comuna Copalnic Manastur avem investitii realizate din fonduri europene.  Apoi as vrea sa va mai spun ceva: Judetul Maramures mai are capacitatea de a atrage fonduri europene. Nu am avut la nivel de judet decat 129 de milioane de euro atrasi. Vreau sa va spun ca sunteti intr-o regiune in care concurenta pe fonduri este una extrem de mare. Regiunea Nord-Vest este pe locul intai pe tara la acest capitol. Am nevoie sa mai muncim, aici in Maramures, sa informam fermierii, astfel incat sa aducem cat mai multe fonduri europene in acest judet” a precizat Daniel Constantin ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.

„Domnule ministru vreau sa multumesc pentru faptul ca sunteti unul din ministri care s-a aplecat cel mai mult asupra problemelor din judetul Maramures. De fiecare data cand sunteti in judetul nostru simt o mare bucurie. Domnule ministru, trebuie sa pornim discutia de la un aspect extrem de important: politicile agricole pentru ceea ce inseamna zona de deal si de munte, asa cum suntem noi, Maramuresul, nu pot fi aceleasi cu politicile de la campie, cum e Satu Mare, Timisul sau partea de sud a tarii. Nu e posibil, si v-o spun cu sinceritate! Apoi, as vrea sa trag un semnal de alarma si profit de prezenta dumneavoastra aici. Se recolteaza anual mii de tone de fructe de padure care iau calea Occidentului ca materie prima. Apoi, se intoarce in Romania, in magazine, in supermarket-uri. In loc sa procesam aici, la noi, aceste bogatii naturale, sa le adaugam plus valoare si sa le comercializam noi!

Vreau sa va mai spun ceva, domnule ministru. E o problema legata de patrimoniu. Judetul Maramures e un judet care, la nivel de perceptie nationala si internationala are ceva special, ceva ce atrage si place turistilor. Prin modul in care se accepta azi anumite contructii in mediul rural, vreau sa va spun, domnule ministru, ne pierdem identitatea!” a punctat ing. Anton Rohian, prefectul judetului Maramures.

In judetul Maramures, in zilele de 20 și 21 iulie 2015 au fost sustinute trei conferinte de informare si prezentarea a PNDR 2014 – 2020 si au fost realizate atat vizite de lucru la proiecte finantate prin PNDR 2007 – 2013, dar si la o ferma ecologica din satul Preluca Noua (comuna Copalnic Manastur).

Print Email

Page 30 of 73

  • Start
  • Prev
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • Next
  • End
  oferit de: curs-valutar-bnr.ro
Fara contrabanda
Aradi-Vendeghaz
Popasul
Popasul II
eonmyline
BANNER VITAL1
rentsilvania
baner- vital
rentsilvania

Copyright © 2016 - 2024 ZIUA24.RO. Toate drepturile rezervate

Contact information: ziua24@gmail.com.

Informaţiile publicate pe site-ul ZIUA24.RO pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.