Stiri din Maramures, Romania si de pe Mapamond
  • Acasa
  • DIVERSE
  • SPORT
  • UTILE
  • AUTO
  • TURISM
  • SOCIAL
  • ECONOMIC
  • IT&C
  • ARTA
  • Z24 ** TV
  • ARHIVA
Apa Strada Granicerilro1

Metoda de calcul a taxei pe apa de ploaie, contestata de marii agenti economici ai judetului Maramures

Serviciul de colectare, transport si epurare a apei pluviale (de ploaie) este unul din cele trei servicii prestate de operatorii de apa – canal din tara, inclusiv de catre cel din judetul nostru. Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara a decis ca acest serviciu sa fie prestat de catre operatorul apa- anal doar persoanelor juridice. In mecanismul de stabilire a cantitatii de apa de ploaie preluata de sistemul de canalizare se remarca trei parametri: suprafata de pe care colecteaza apa si se afla in proprietatea utilizatorului, suprafata declarata pe propria raspundere; cantitatea de apa preluata din luna precedenta facturarii si anume cantitatea efectiva de precipitatii cazuta pe suprafata respectiva intr- o luna calendaristica- informatie primita de la Agentia Nationala de Meteorologie, Centrul Regional Cluj ce comunica volumul de precipitatii din Baia Mare si Sighetu Marmatiei; un coefecient de scurgerece rezulta in urma unui calcul de ponderare a coeficientilor de scurgere aferenti naturii incintelor (suprafetelor) de pe care se colecteaza apa. Nu exista nicio relatie intre celelalte doua categorii de servicii prestate de operatorul regional de apa- canal din judetul nostru (furnizarea apei potabile si, respectiv colectarea, transportul si epurarea apelor uzate menajere) si latura de preluare, transport si epurare sau descarcare intr-un emisar a apelor pluviale.

Din anul 2013, ca regula, in calculul volumului de apa pluviala s-a produs o modificare esentiala la solicitarea autoritatii nationale de profil, care ar fi impus actuala formula de stabilire a cantitatii de apa pluviala, potrivit reprezentantilor oreratorului regional.  Pana in anul 2013 se utiliza regula de calcul cu privire la coeficientii de siroire si cantitatea de apa (precipitatii), coeficienti rezultati in urma ponderarii valorilor parametrilor inainte amintiti. Cu alte cuvinte, inainte de anul 2013 erau predictibile valorile in cauza. Insa, din anul 2013, aceste valori difera de la o luna la alta, ceea ce genereaza nemultumiri in randul marilor agenti economici din judetul Maramures. Firmele ajung sa plateasca facturi de zeci de mii de lei drept taxa canal- meteo (meteorica) in conditiile in care nu se poate cuantifica sub nicio forma cantitatea de apa de ploaie care ajunge in reteaua de canalizare. Unii agenti economici opineaza ca metoda de calcul este una mai degraba fantezista decat reala, mai ales in conditiile modificarilor climatice actuale care fac , deseori, si mai ales pe timpul verii, ca precipitatiile sa cada zonal si nu pe suprafete intinse. Nu de putine ori s-a intamplat si se intampla ca intr- un cartier al municipiului Baia Maresa fie rupere de nori si intr-o alta parte a orasului sa nu cada niciun strop de ploaie. In aceasta ipoteza, agentul economic care isi desfasoara activitatea in zona in care nu a plouat deloc  este taxat, la final de luna, ca si firma ce isi are sediul in cartierul cu rupere de nori. Nu putini sunt managerii de firme care si-ar dori ca, pentru eliminarea unor situatii de acest fel, sa se monteze echipamente de masurare a volumului de apa deversata in sistemul public de canalizare, chiar si pe cheltuiala lor. Insa, aceasta perspectiva este exclusa cel putin in viitorul apropiat caci nu se doreste implementarea unui asemenea sistem care s-ar dovedi mai mult decat eficient pentru agentii economici care detin in proprietate mari suprafete construite si neconstruite . Chiar daca sumele incasate din taxa canal- meteo se utilizeaza pentru modernizarea retelei de canalizare, modalitatea de calcul aplicata in cazul taxei pe apa de ploaie este vehement contestata de multi agenti economici importanti ai judetului Maramures. 

Print Email
Procentaj Copy

CITR Group susține discuțiile ce au loc la nivel european privind schimbarea percepției asupra insolvenței

”În România, după 20 ani de când avem o lege a insolvenței care reglementează domeniul și explică termenii, încă ne confruntăm cu o percepție greșită asupra insolvenței, iar cei care se întâlnesc cu ea sunt văzuți ca paria ai societății sau ai mediului de business. În realitate, însă, insolvența poate înseamna și să înveți din greșeli și să mergi mai departe.”, a declarat Rudolf Vizental, CEO  CIT Restructuring, parte a CITR Group, la întoarcerea de la conferința  Learning from Failure – Bankruptcy and Second chance for Honest Bankrupt Entrepreneur, care a avut loc joi, 18 iunie 2015, la Bruxelles. ”Scopul declarat al conferinței, total utopic la prima vedere, este condamnarea stigmatizării generale a antreprenorilor care au trăit experimența unui faliment, precum și conceperea la nivel european a unor instituții speciale de finanțare a celor ce au nevoie de o a doua șansă”, a declarat Rudolf Vizental..

Comisia Europeana își exprimă, în mod oficial, susținerea pentru antreprenorii care au cunoscut eșecul în business și își propune să inducă o schimbare generală a percepției față de companiile aflate într-un astfel de proces. Aceasta este principala rezoluție a conferinței organizate la Bruxelles și care a reunit cei mai importanți specialiști în insolvență, la nivel mondial. ”La nivel mondial există statistici relevante, care sublinează performanțele net superioare ale antreprenorilor care în trecut au avut parte de experiența neplăcută a unei insolvențe, față de ceilalți antreprenori. A învăța din propriul eșec și a avea puterea de a reporni la drum, sunt  considerate adevărate calități ale unui leader, calități ce trebuie promovate și susținute.”, a completat Rudolf Vizental.  Lista exemplelor antreprenorilor care au trecut printr-o insolvență înainte de a reuși în business cuprinde nume răsunătoare: Donald Trump, Walt Disney, Abraham Lincoln, Max Levchin (fondator PayPal).

Principalele concluzii ale conferinței Learning from Failure – Bankruptcy and Second chance for Honest Bankrupt Entrepreneur la care Rudolf Vizental a fost singurul invitat speaker  român, sunt:

Principiul invocat de experții mondiali în insolvență este că orice om este supus greșelii și oricine poate învăța din pașii greșiți, dacă este de bună credință. Un antreprenor care a cunoscut insolvența poate învăța din experiența trăită și, dacă este stimulat corespunzător, poate genera rezultate mult mai bune decât cel ce nu a cunoscut „gustul” eșecului. Potrivit statisticilor prezentate în cadrul conferinței, în 80% din cazuri, performanțele celor care au experimentat probleme de business sunt mai bune decât ale celor care s-au arătat mai precauți și numai 6% dintre antreprenorii care au cunoscut falimentul au fost, de fapt, lipsiți de onestitate. Problema principală, la ora actuală, constă în faptul că, la nivel de percepție generală de piață, există o tendință de generalizare totală, de confuzie între eșecul unui business și tentativa de fraudare, iar acest lucru trebuie combătut pentru a putea avea un mediu de business sănătos, ofertant și sustenabil. La nivel european, antreprenorii care au trecut prin astfel de probleme organizează întâlniri periodice în care își împărtășesc eșecurile și învață din experiențe. La evenimentul de la Bruxelles au participat Martin Schulz, președintele Parlamentului European, Daniel Calleja, Director-General DG GROW - Comisia Europeană, Anthony L. Gardner, ambasador al Statelor Unite în cadrul Uniunii Europene.

Pentru CITR Group, schimbarea mentalității privind percepția asupra insolvenței  este o direcție strategică, iar grupul de companii se implică activ în campanii de informare privind beneficiile, pentru business și mediul de afaceri, ale accesării la timp a insolvenței sau a soluțiilor de redresare în afara insolvenței.

Despre CITR

CITR este liderul pieței de insolvență din  România și acționează ca liant între debitoare și ceilalți participanți în procedură. Cu o echipă de peste 110 de specialiști, 40 practicieni în insolvență și 10 echipe de lucru, CITR a gestionat procedura insolvenței a peste 750 de societăți comerciale și este reprezentă la nivel național. Expertiza acoperă arii de activitate ca: agricultură, transport, industria farmaceutică, alimentară, a lemnului, a încălțămintei, producții ceramice, panificație, activități comerciale, extracţia și prelucrarea produselor petroliere, prelucrarea minereurilor neferoase, real estate.

CITR este parte a CITR Group, un grup de societăți specializat în identificarea de soluții personalizate pentru companiile în dificultate. 

Print Email
Autobuze Noi Urbis

O noua dotare cu autobuze rulate la Urbis Baia Mare

Primaria Municipiului Baia Mare si Consiliul Local au alocat firmei de transport in comun de persoane  URBIS Baia Mare suma de 459.000 lei din bugetul pe anul 2015 pentru achizitionarea a trei autobuze marca Solaris rulate. Autobuzele second-hand, provenite din Elvetia –unde au circulat mai bine de 9 ani- au ajuns in curtea firmei baimarene si vor fi destinate transportului public de persoane pe raza municipiului resedinta de judet. Noile mijloace de transport in comun urmeaza a fi puse in circulatie imediat dupa ce vor fi parcurse procedurile de receptie si verificare.  

Print Email
Tendinte Consum

Concluziile unui raport de cercetare Youth Index Romania: Tinerii din Romania simt recesiunea

Majoritatea categoriilor de consum inregistreaza cifre in scadere pe acest target. In acelasi timp, tinerii de peste 18 ani consuma mai mult alcool. Iar peste 40% se declara fumatori. Acestea sunt o parte dintre concluziile care reies din raportul de cercetare Youth Index Romania - Tendinte in activitati, preferinte si consum - 2014/2015 vs. 2013/2014, realizat de platforma Youth Monitor si sustinut de SMARK Research. Interpretand datele din raport, Prof. Univ. Dr. Vintila Mihailescu (Seful Catedrei de Sociologie a Facultatii de Stiinte Politice din Cadrul SNSPA, colaborator Youth Monitor) precizeaza ca: ”Principala surpriza o constituie scaderea minora, dar sistematica, a procentelor de implicare in toate activitatile monitorizate de cercetare (cu o singura exceptie), fie ca este vorba despre practicarea sportului, cumparaturi online sau controlul medical, mersul la cinema, in discoteci sau concerte live. De remarcat este si faptul ca aceste scaderi sunt comparativ mai consistente la adolescenti (14-17 ani)”.

Datele si analizele Youth Index Romania sunt generate in urma unui studiu de piata cantitativ si recurent, cu focus pe segmentul tinerilor, adresat cu precadere sectoarelor si brandurilor din Romania relevante pentru acest public.

Youth Index Romania este un demers al Brennan R&C si Quantix Marketing Consulting care continua initiativa din anul anterior, raportul YouBUS 2013-2014, propunandu-si sa surprinda cele mai importante elemente de referinta despre tinerii de 14-26 ani din Romania, inclusiv dinamica lor in timp.

Dintre principalele concluzii ale raportului de cercetare, amintim:

ACTIVITATI

Datele legate de activitatile inventariate de Youth Index Romania portretizeaza un tanar roman in recesiune in perioada 2014/2015 fata de 2013/2104. Trendul este confirmat ulterior si de celelalte capitole ale studiului.

- Mai putini tineri cheltuiesc offline, pe terase, in baruri sau discoteci, la concerte live, dar scaderea se remarca si in online (doar 27% dintre tineri au facut cumparaturi online fata de 31% in anul precedent).

- Calatoresc mai putin in tara, dar cu o frecventa majoritar lunara, practica mai putini sport, dar ramane o oarecare stabilitate in incidenta controalelor medicale.

- Participarea la actiuni de voluntariat ramane la 19% dintre tineri, o performanta mai slaba decat pariurile sportive, dar usor mai buna decat cea a jocurilor de noroc.

- Fast foodurile marcheaza un trend usor crescator, cu o incidenta de 67% in 2014/2015, ramanand o solutie ieftina si gustoasa pentru tineri.

CUMPARATURI ONLINE

- 21% dintre tineri fac cumparatori online de la magazinele din Romania, in scadere de la 26% in 2013-2104. Doar 5% dintre tineri cumpara online de la magazine din afara tarii, un nivel asemanator cu anul precedent.Cei mai multi tineri cumpara online articole vestimentare. Desi in descrestere cu 10%, aceasta categorie pastreaza o distanta considerabila fata de categoria Electronice, care ajunge la o incidenta de 5% din totalul tinerilor (de la 7% in 2013-2014).

- Acelasi trend descrescator inregistreaza si produsele IT sau telefoanele mobile.Incaltamintea urca usor (astfel ca 6% dintre tineri declara ca fac cumparatori online din categoria incaltaminte), la fel si obiectele de uz casnic.

PRODUSE CONSUMATE

- 3 din 4 tineri consuma regulat bauturi racoritoare carbogazoase, mai multi decat cei care consuma sucuri de fructe sau bauturi energizante. Cu toate acestea, cafeaua este singura cu o evolutie ascendenta in aceasta grupa, atingand o incidenta de 58%.Berea ramane bautura alcoolica cu cea mai mare incidenta de consum, pe un usor trend crescator (aproximativ 50% dintre tinerii de peste 18 ani). 

- Bauturile alcoolice marcheaza cresteri pe toate categoriile urmarite in studiu: bere, vin, vodka, whiskey sau lichioruri.

- 42% dintre tinerii peste 18 ani fumeaza

.

BUNURI DURABILE

- Se remarca o crestere consistenta a detinerii telefoanelor de tip smartphone si a tabletelor. O crestere mai modesta se remarca si pentru laptopuri.De cealalta parte, camerele foto digitale, playerele mp3/mp4 sau consolele au inregistrat scaderi in detinere, la fel si bicicletele sau autoturismele.

- Se inregistreaza intentii de cumparare mai mici pentru toate categoriile mentionate, fata de 2013-2014. Procentele cele mai mari in intentia de cumparare raman pentru smartphone-uri, laptopuri si tablete.

SERVICII

- Internetul pe mobil atinge 84% ca incidenta de utilizare, in crestere de la 74%. 

- A crescut usor si bancarizarea si detinerea serviciilor de online banking. Desi la un nivel mic, se remarca o crestere semnificativa a serviciilor de creditare.Se inregistreaza intentii de cumparare mai mici pentru toate categoriile de servicii mentionate mai sus.

Datele Youth Index Romania 2014/2015 vs. 2013/2014 pun in oglinda dinamica schimbarilor unor indicatori de preferinta si consum pentru marea majoritate a producatorilor si furnizorilor de servicii relevante pentru tineri.

Monitorizarea unui set de activitati specifice, brandurile preferate, atitudinea fata de proiectia bugetului personal sau satisfactia cu institutii sau servicii publice si private, contureaza un profil necesar oricarui decident intr-o relatie comerciala sau civica cu segmentul 14-26.

Youth Index Romania 2014/2015 vs. 2013/2014 ofera si avantajul metodologic de a surprinde dinamica schimbarilor pe toata perioada analizata- vorbim de o culegere de date continua, eliminand astfel anumite distorsiuni in raportare, rezultate din campanii intensive de comunicare a brandurilor, sezonalitatea unor categorii de produse, sau exclusivitatea “starii de moment” a unor studii dedicate. 

Datele sunt relevante pentru companii si branduri din FMCG, telecom, online, IT&C, banking, retail, pharma, fast food, sport sau turism.

Perioada analizata are la baza 5204 interviuri nationale, 3479 in perioada Aprile 2013 — Martie 2014 si 1725 in Aprile 2014 — Martie 2015

Youth Monitor este prima platforma de cercetare cu focus pe tinerii din Romania, functionand ca un conector social si de marketing intre factorii de decizie din diverse domenii si tinerii romani.

SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.

Print Email
Depozit Ecologic

S-a semnat contractul de lucrări pentru Depozitul Ecologic Sârbi

Unul dintre cele mai importante contracte de lucrări din cadrul proiectului „Sistem de Management Integrat al Deşeurilor în judeţul Maramureş” – Construirea Depozitului Ecologic Sârbi – a fost semnat azi 17 iunie la Consiliul Judeţean Maramureş. Lucrarea va fi executată de Asocierea Victor Construct SRL Botoşani cu Antrepriza Montaj Instalaţii SA Baia Mare. Valoarea contractului este de 51.827.864,71 lei la care se adaugă TVA de 12.438.687,53 lei iar durata este de 10 luni, cu o perioadă de notificare a defecţiunilor de 24 de luni.

„Din acest moment putem spune că a început relaţia contractuală dintre noi şi executanţi. Noi pornim de la prezumţia de bună-credinţă, pretenţia noastră fiind ca executantul să-şi îndeplinească la timp şi întocmai obligaţiile contractuale.  În 15 zile, contractanţii au obligaţia să-şi constituie garanţia de bună execuţie, după care vom da ordinul de începere”,  afirmă preşedintele Consiliului Judeţean Maramureş, Zamfir Ciceu. Ovidiu Glăvan – reprezentantul firmei Victor Construct a declarat că au mai realizat un proiect similar în Neamţ, pe care l-au finalizat înainte de termen. „Lucrările noastre constau în terasamente, impermeabilizări şi instalaţii. Este foarte important să ne sincronizăm cu partenerii noştri la lucrări, iar un factor important este vremea. Vom organiza o întâlnire cu toţi furnizorii noştri de echipamente, cel mai târziu în 15 iulie, pentru ca acestea să ne fie puse la dispoziţie cât mai curând. În conformitate cu prevederile legale, în maxim 7 zile de la emiterea ordinului de începere, avem obligaţia să începem lucrările”, a punctat Ovidiu Glăvan. La semnarea contractului au participat, alături de echipa de implementare din cadrul Consiliului Judeţean Maramureş, directorul general al firmei Victor Construct – Victor Mihalache şi directorul AMI SA – Răducu Pop.  (Sursa foto: http://www.vestea.net)

Print Email
Statie De Sortare

S-a finalizat si ultima licitatie in cadrul proiectului "Sistem de Management Integrat al Deseurilor"

Reprezentantii Consiliului Judetean (CJ) Maramures au anunta faptul ca s-a finalizat si ultima licitatie de atribuire a lucrarilor in cadrul proiectului  "Sistem de Management Integrat al Deseurilor". In discutie se afla lucrarile la statia de tratare mecano-biologica, precum si la statiile de transfer de la Sighet, Viseu, Targu Lapus. Chiar si asa, cei din Consiliul Judetean mai au emotii din cauza a inca unui hop de trecut, acela de a vedea cum se va rezolva contestatia la o alta licitatie, poate cea mai importanta - aceea de atribuire a lucrarilor pentru construirea efectiva a depozitului ecologic de la Farcasa, satul Sarbi. Astfel, ei asteapta sa primeasca, in orice moment, raspunsul la aceasta contestatie. "Referitor la contestatie, nadajduim ca azi, maine sa avem deja o solutie la CNSC. Nu s-a contestat executia, ca sa fim rigurosi ci o procedura de atribuire a fost contestata in termenul legal, de catre un participant la aceasta procedura, acesta fiind dreptul fiecarui participant la o licitatie de atribuire a unui contract de achizitie publica, urmand ca Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) sa se pronunte in termen de 20 de zile. Acest termen de 20 de zile deja a fost depasit, asa ca nadajduim ca intr-o zi, doua, trei, maxim sa avem o solutie, indiferent care va fi ea. Ce pot sa va mai spun este faptul ca, ultima procedura care a fost urmata a fost finalizata prin incheierea contractului de executie in cursul zilei de astazi(n.r. ieri, 9 iunie) asa ca statia de tratare mecano-biologica, statiile de transfer de la Sighet, Viseu, Targu Lapus, sa poata sa intre in executie in cat mai scurt timp", a declarat Zamfir Ciceu, presedintele Consiliului Judetean Maramures.

Print Email
Melodiei 2

Blocul Melodiei 2 si Spitalul de Pneumoftiziologie urmeaza sa fie reabilitate si modernizate

Autoritatile baimarene si-au propus saderuleze mai multe lucrari de investitii la Spitalul de Pneumoftiziologie din Baia Mare si la blocul nr.2, de pe strada Melodiei din municipiul resedinta de judet. Primul pas a fost facut prin aprobarea, la ultima sedinta a forului deliberativ local,  a  documentatiilor tehnico-economice necesare reabilitarii blocului Melodiei nr. 2 si reabilitarii termice a Spitalului de Pneumoftiziologie. Lucrarile de modernizare ar trebuie sa fie finalizate in maximum 14 luni de la demararea acestora, conform planurilor municipalitatii baimarene. In cazul reabilitarii blocului nr. 2, de pe str. Melodiei,autoritatile locale doresc ca investitia sa fie realizata din fonduri ce exclud bugetul local. In acest sens, documentatia de avizare a lucrarilor de investitie urmeaza sa fie transmisa Ministerului Dezvoltarii pentru finantarea procesului de reabilitare a blocului. Spitalul de Pneumoftiziologie din Baia Mare ar urma sa fie reabilitat termic din sume acordate de la bugetul local.   (sursa foto: Aplicatia Google Earth)

Print Email
Televizoare Utok

UTOK lanseaza gama completa de televizoare accesibile, compatibile cu televiziunea digitala

UTOK acceseaza segmentul televizoarelor cu 6 modele pregatite pentru trecerea la televiziunea digitala. Cu diagonale cuprinse intre 55 si 102 centimetri, tuner DVB-T2 si preturi accesibile, UTOK este pregatit sa digitalizeze Romania. Fiecare televizor UTOK vine in intampinarea evolutiei televiziunii din formatul analog in cel digital, prin includerea tunerului DVB-T2. Alinierea Romaniei la standardele europene inseamna o imbunatatire a calitatii imaginii si a sunetului receptionat, iar televizoarele UTOK ofera accesibilitatea necesara celor care doresc un raport specificatii-pret excelent.

Televizoarele UTOK dispun de tehnologii LED, rezolutii High Definition si Full HD, conectivitate ce acopera necesitatile fiecarui utilizator, sistem audio 3D Surround si de un design ce se impresionează prin simplitate și rame subțiri, ce permit utilizatorului să se bucure de conținut fără elemente ce distrag atenția. “Prin lansearea gamei de televizoare UTOK, dorim sa oferim fiecarui roman posibilitatea de a se bucura de avantajele televiziunii digitale: fiecare televizor UTOK este echipat cu tuner DVB-T2 si solutii multiple de conectivitate. Posibilitatea de a alege dintre diagonale pornind de la 22, pana la 40 de inch si rezolutiile de inalta definitie acopera fiecare necesitate in materie de consum multimedia. Datorita raportului excelent pret - dotari, suntem convinsi ca noile televizoare UTOK isi vor gasi locul in bucatariile, dormitoarele si living-urile romanilor”, a declarat Cristina Bartan, Marketing Manager UTOK.

Fiecare televizor UTOK dispune de optiuni numeroase de conectivitate: HDMI, VGA (D-Sub), EuroSCART, Audio-In, Video Composit, USB si CI+. Modelele UTOK U22FHD1 si U40FHD2 sunt dotate cu ecrane de rezolutie Full HD, in timp ce modelele UTOK U24HD1, U28HD1, U32HD1, U32HD2 afiseaza imagini la rezolutie High Definition. Prin multitudinea de optiuni de conectare si specificatii, televizoarele UTOK sunt ideale in orice scenariu: de la bucataria unde se vad stirile in fiecare dimineata, dormitoare de mici si mari dimensiuni, pana la living-urile spatioase.

Modelele UTOK U22FHD1, U24HD1, U28HD1 si U32HD2 sunt disponibile pe www.utok.ro si in reteaua magazinelor partenere, urmand ca televizoarele UTOK U32HD1 si U40FHD2 sa completeze gama. Preturile sunt cuprinse intre 699 si 1399 lei.

Despre Skin Media

Despre UTOK. UTOK surprinde fanii tehnologiei prin smartphone-uri si tablete caracterizate prin specificatii de top si accesibilitate. Printre modelele de succes se numara puternicul smartphone Octa Core UTOK FURYsi UTOK i800, prima tableta din gama cu sistem de operare Microsoft Windows 8.1 si UTOK iQ700, tableta performanta cu procesor Intel® Atom™. Pe langa gama performanta, UTOK aduce consumatorilor de tehnologie beneficii precum garantie extinsa, filme, seriale si emisiuni gratuite timp de o luna, 100 de carti incluse gratuit in fiecare tableta si smartphone si acces la 25 de milioane de melodii timp de o luna.

Print Email
Zetea Zgonea Teodorovici1copy

Gabriel Zetea, vicepreședinte CJ Maramureș: ”Reducerea TVA la 9% pentru alimente va reduce și evaziunea fiscală”

Magazinele au schimbat preţurile alimentelor după ce au aplicat reducea la TVA de la 24% la 9% pentru alimente, reducere care a fost obligatorie începând din 1 iunie. Aplicarea TVA de 9% la alimente, băuturi non-alcoolice şi ingrediente folosite pentru prepararea alimentelor va duce la o creştere a PIB-ului cu 0,6%, potrivit Guvernului Ponta. Vicepreședintele CJ Maramureș, Gabriel Zetea a declarat că reducerea TVA la 9% pentru produsele alimentare va avea ca efect diminuarea evaziunii fiscale, fiindcă la 24%, merită să faci evaziune fiscală, dar la 9%, nu prea, fapt susținut și de premierul României, Victor Ponta. Dacă s-a redus TVA de la 24% la 9%, cei 15% apar ca impact negativ, dar, în realitate, e un calcul care a fost făcut cu specialişti, iar evaziunea fiscală va fi mai mică, potrivit reprezentanților Guvernului României.

Președintele PSD Maramureș, Gabriel Zetea, vicepreședinte al Consiliului Județean a salutat reducerea TVA de la 24 la 9% la alimente, considerând că aceasta este o măsură care vine, implicit, și în sprijinul maramureșenilor. ”Înainte de a intra în administrația publică locală am lucrat 12 ani în domeniul privat, în activitatea de comerț cu amănuntul și cunosc foarte bine cât de mult au așteptat intreprinzătorii privați această măsură de reducere a TVA. Felicit Guvernul Ponta pentru curajul de a face un pas demult dorit.Toate guvernele au promis, de-a lungul timpului reducerea TVA și este pentru prima oară când un guvern se ține de cuvânt. Avem astfel, în acest moment, un cadru legal care încurajează munca cinstită și nu subterană. Nu toţi românii sunt evazionişti. Există, probabil, situații în care un comerciant are de a plăti taxe atât de mari, încât la un moment dat preferă să aleagă o altă cale. Prin reducerea TVA nu se va eradica evaziunea, dar cu siguranță va fi mult mai puţină şi vor fi mijloace pentru a fi combătută. Cu siguranță scăderea prețului a fost resimțită în mod pozitiv și apreciem că majoritatea supermarket-urilor a afişat preţurile cu cât era cu 24% şi cât e cu 9%", a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Maramureș, Gabriel Zetea.

Gabriel Zetea: "Producătorii români vor fi avantajaţi faţă de importurile de produse din afara ţării"

Vicepreședintele Consiliului Județean Maramureș, Gabriel Zetea consideră că prin reducerea TVA, producătorii români vor fi avantajaţi faţă de importurile de alte produse din afara ţării. ”Dacă pentru oamenii cu venituri foarte mari sau medii, reducerea de 15 procente este vizibilă dar nu extraordinară, o mare parte din populaţie folosește o treime din venituri pentru mâncare. Pentru acei oameni, Guvernul Ponta a crescut, practic, salariile şi pensiile cu cei 15%. Este o măsură economică foarte bună, dar şi o măsură socială. La finalul lunii iunie se va face o primă analiză pentru a se vedea dacă preţurile la alimente au scăzut în urma reducerii TVA, iar ca fenomen, cu siguranţă spre sfârşitul anului 2015 vom avea o analiză”, a declarat Gabriel Zetea, vicepreședinte al Consiliului Județean Maramureș.

Print Email
Salonul Energii Regenerabile 2015

Salonul „Energii Regenerabile si Alternative 2015” are loc in perioada 28-29 mai 2015, in Baia Mare (2)

Camera de Comert si Industrie Maramures organizeaza, in perioada 28-29 mai 2015 , cea de-a V-a editie a Salonul „Energii Regenerabile si Alternative” si editia a VIII-a a manifestarii expozitionale INVENTICA. In editia din acest an a Salonului „Energii Regenerabile si Alternative”, expozantii vor prezenta: Solutii de cogenerare (CHP); Sticla fotovoltaica integrabila in cladiri; Echipamente fotovoltaice noi si second hand; Panouri solare si panouri fotovoltaice; Echipamente de automatizare “Smart Home”; “Fronius Hybrid Storage Solution” – echipament ce permite un autoconsul de pana la 93% pe an al energiei electrice; Proiecte fotovoltaice la cheie atat pentru uz industrial cat si pentru uz casnic; Servicii de furnizare energie. Potrivit informatiilor furnizate de CCI Maramures, in judetul nostru exista 17 parcuri fotovoltaice cu o putere de 38 MW, iar suprafata pe care o ocupa acestea este de aproximativ 1.000 ha.  De asemenea, pe raza judetului Maramures exista -in total- 45 de microhidrocentrale (investitii noi si vechi) dintre care 20 de instalatii sunt puse in functiune, iar puterea instalata a microhidrocentralelor este de 30MW.

Print Email

Page 32 of 73

  • Start
  • Prev
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • Next
  • End
  oferit de: curs-valutar-bnr.ro
Fara contrabanda
Aradi-Vendeghaz
Popasul
Popasul II
eonmyline
BANNER VITAL1
rentsilvania
baner- vital
rentsilvania

Copyright © 2016 - 2024 ZIUA24.RO. Toate drepturile rezervate

Contact information: ziua24@gmail.com.

Informaţiile publicate pe site-ul ZIUA24.RO pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.