Noua reglementare privind obtinerea certificatului de producator, aplicata din data de 1 mai 2015, este mai greoaie si duce la intarzieri de zile bune pana cand un solicitant obtine sau isi reinnoieste certificatul de producator. Aceasta conduce la complicarea procedurilor de la primarii, in timp ce producatorii vor astepta o vreme pana sa-si poata comercializa marfa in piete si oboare. O asemenea situatie se inregistreaza si la primaria din Miresu Mare unde angajatii se straduie sa rezolve cat mai multe solicitari pana in data de 1 mai, cand intra in vigoare noua legislatie in domeniu.
Solutia privind alimentarea cu energie electrica a viitorului depozit ecologic de deseuri de la Farcasa a generat controverse in randul alesilor judeteni la ultima sedinta a Consiliului Judetean Maramures. Contextul disputelor a fost generat de faptul ca, in urma cu putintimp, alesii judeteni au emis o hotarare cu privire la o varianta de alimentare a viitorului depozit de deseuri, de la Farcasa, care va costa bugetul judetului circa un milion de lei. Insa, autoritatea locala din Farcasa s-a declarat nemultumita cu solutia respectiva ce ar conduce la imposibilitatea dezvoltarii zonei pe viitor. In atare conditii, s-a propus o noua varianta de alimentare cu energie electrica, solutie mai viabila, dar si mult mai costisitoare.
Protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite si prevenirea si combaterea evaziunii fiscale reprezinta prioritati ale politistilor maramureseni. Astfel, saptamana trecuta, in cadrul actiunilor desfasurate, politistii au controlat peste 140 de persoane fizice si juridice care desfasurat activitati de comert. Neregulile constatate au fost sanctionate cu amenzi de aproximativ 27.000 de lei. Totodata, politistii au confiscat bunuri in valoare de 2 000 de lei. Politistii vor actiona si in zilele urmatoare pentru identificarea si sanctionarea persoanelor care nu respecta legislatia in acest domeniu.
In luna martie a anului acestuia, Administratia Judeteana a Finantelor Publice (AJFP) Maramures a realizat venituri bugetare mai mari cu 13,38 % fata de programul de incasari aferent lunii trecute. In sume, aceste incasari reprezinta 133.458.844 lei, cresterea fiind de 15.578.844 de lei. Ioan Popa, seful adjunct pe activitate colectare al AJFP Maramures a subliniat ca programul de incasari aferent bugetului de stat a fost realizat in procent de 101,01%, cel aferent bugetului asigurarilor sociale de stat in proportie de 133,16%, cel al asigurarilor sociale de sanatate- 115,39%, in timp ce la bugetul fondului de somaj s-au realizat incasari in procent de 123,08%.
Consiliul Local Baia Mare a respins, la ultima sedinta ordinara, solicitarile operatorului de salubrizare Drusal Baia Mare privind actualizarea tarifelor pentru serviciul public de salubrizare din municipiul resedinta de judet. Consilierii municipali au respins proiectul de horarare adecvat dupa o interventie a edilului-sef care a aratat ca firma Drusal isi paote acoperi costurile generate de activitatile curente din tarifele pe care operatorul de salubrizare le practica in prezent. Cardos Ioan, directorul firmei Drusal Baia Mare s-a aratat surprins de aceasta decizie a Consiliului Local Baia Mare, cel putin din doua aspecte.
Politistii de investigare a criminalitatii economice au verificat mai multe societati comerciale, persoane fizice si mijloace de transport, cu scopul prevenirii si combaterii infractiunilor economice, In urma controalelor efectuate, politistii au constatat cinci infractiuni, au aplicat doua sanctiuni contraventionale si au confiscat produse in valoare de aproape 8.000 de lei. Politistii au actionat pentru identificarea si tragerea la raspundere a persoanelor fizice si juridice care comit ilegalitati in domeniul transportului si comercializarii produselor de panificatie, precum si pentru protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale cu produse contrafacute. Politistii au verificat 12 societati comerciale, trei persoane fizice si cinci mijloace de transport. In urma controalelor efectuate, au fost constatate cinci infractiuni la Legea 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice si au fost aplicate doua sanctiuni contraventionale la Legea 12/1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite. In acelasi context politistii au confiscat articole de imbracaminte si bauturi alcoolice in valoare totala de 7.914 lei.
Casa Judeteana de Pensii Maramures inregistreaza o crestere a numarului de persoane asiguratepe baza de contract in sistemul public de pensii. Potrivit spuselor directorului executiv Lucica Pop al CJP Maramures, in luna martie a crescut usor numarul asiguratilor comparativ cu luna februarie a.c. In atare conditii, numarul asiguratilor cu contract de asigurare sociala a ajuns la 1.611 de persoane. Potrivit legislatiei, in sistemul public de pensii se pot asigura- pe baza de contract de asigurare sociala- avocatii, personalul clerical si cel asimilat in cadrul cultelor recunoscute prin lege, neintegrate sistemului public, precum si orice persoana care doreste sa se asigure sau sa isi completeze venitul asigurat.
Contractul de aigurare sociala se incheie in forma scrisa la Casa Judeteana de Pensii Maramures, prin Compartimentul evidenta contribuabili si produce efecte numai de la data inregistrarii acestuia la casa de pensii. Pentru incheierea contractului, persoana interesata trebuie sa prezinte copia dupa cartea de identitate, contractul de asigurare sociala completat in doua exemplare si un dosar cu sina. Nivelul mimim al venitului lunar asigurat inscris in contractul de asigurare sociala este de 845 de lei, iar cel maxim de 12.075 de lei. Contributia lunara care se plateste in cazul venitului asigurat est de 26,3%. La suma minima inscrisa in contractul de asigurare, contributia care se plateste este de 222 de lei lunar. Plata contributiei de asigurare socila se poate face atat la casieria CJP Maramures, cat si prin mandat postal. Conrtactul de asigurare poate fi reziliat la initiativa oricareia dintre parti, cu mentiunea ca nu se restituie sumele achitate cu titlu de contributie de asigurari sociale in cazul rezilierii contractului .
Oficiali din domeniul politicii fiscale si reprezentanti ai autoritatilor de aplicare a legii din zece tari europene si asiatice s-au intalnit la finele saptamanii trecute la Bucuresti, timp de doua zile, pentru a stabili viitoarele strategii de stopare a pierderilor de miliarde de dolari cauzate de comertul ilegal, produsele contrafacute si alte aspecte ale economiei negre. “Vorbim despre o problema periculoasa, aflata in crestere, care nu reprezinta doar o chestiune fiscala. In afara pierderilor substantiale cauzate bugetelor de stat, traficul ilegal limiteaza dezvoltarea economica, ridica bariere si creste costurile comertului international, produce riscuri semnificative asupra sanatatii si prezinta numeroase provocari pentru autoritati – incepand cu incalcarea drepturilor de proprietate intelectuala, pana la spalarea de bani si crima organizata,” a afirmat Daniel Witt, President, International Tax and Investment Center (ITIC).
Comunitatea profesioniștilor in resurse umane din Romania (HR Club) și-a ales, prin vot, noul Consiliu Director, pentru mandatul 2015-2018. Au fost exprimate 202 voturi, dintre care 184 electronic și 18 in cadrul adunarii generale a membrilor HR Club din data de 16 aprilie. Consiliul Director al HR Club pentru mandatul 2015- 2018 este format din: Presedinte Consiliu Director-Radu Mavrodin, Director Resurse Umane,Oyak–Renault Turcia; Membrii Consiliu Director- Adela Jansen, Director Executiv Resurse Umane,BRD Groupe Societe Generale; Andreea Voinea, Director Executiv Resurse Umane,BCR; Dana Roman (Barbara), Human Resources Manager - Eastern Europe,Tenaris; Florin-Ioan Petean, Director Executiv,Centrul de Dezvoltare Manageriala (CDM); Horatiu Cocheci, Senior Manager, Leader Departament de Consultanta in Resurse Umane,PricewaterhouseCoopers; Marius Decuseara-Brandenburg, Managing Partner,Trend Consult Romania.
Adunarea Generala a Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara „Zona Metropolitana Baia Mare” s-a intrunit in sedinta ordinara in data de 21 Aprilie 2015, lucrarile fiind deschise de catre primarul unicipiului Baia Mare, Catalin CHERECHES, in calitate de presedinte al asociatiei. Avand in vedere intentia Municipiului Baia Mare de dezvoltare economica locala, de stimulare a investitiilor directe autohtone si straine, in industrie, servicii, cercetare stiintifica, dezvoltare tehnologica si inovare, dezvoltare regionala, precum si de creare de noi locuri de munca, un punct important pe ordinea de zi l-a constituit aprobarea Protocolului de colaborare cu Municipiul Baia Mare si Comuna Dumbravita, Comuna Grosi, Comuna Recea, Asociatia Composesorala Recea, Asociatia Composesorala Mocira si Parohia Ortodoxa Sasar, precum si alte entitati publice si private in vederea constituirii Parcului Industrial Baia Mare.