În data de 6 aprilie 2016, Baia Mare va fi gazda unui seminar dedicat companiilor din sectorul privat din Maramureş. One-IT, în parteneriat cu Sov Consulting, OTIMMC Cluj – CIAI Satu Mare, Maramureş Business Club şi Publicom, organizează seminarul gratuit „Finanţare nerambursabilă pentru echipamente IT”, care va avea loc începând cu ora 15.00, la Best Western Eurohotel Baia Mare.
Scpul seminarului este acela de a facilita accesul companiilor maramuresene la informatii legate de finantarile nerambursabile disponibile in exercitiul financiar 2016-2020. Se vine, astfel, in intampinarea celor care doresc sa isi optimizeze procesele interne de lucru cu ajtuorul tehnologiei de ultima generatie si care vor sa acceseze fonduri eeuropene nerambursabile pentru investitii cum ar fi:
Proiectele care se pot depune sunt pe mai multe linii de finantare si nu numai pentru echipamente IT – sunt eligibile si constructii, achizitii masini, sediu, etc – iar daca au si componenta de echipamente IT puteti sa primiti punctaj mai mare. )
Invitaţi speciali:
Participantii la acest seminar vro avea sansa de a afla informatii utile cu privire la:
Participarea la seminar este gratuită. Dacă doriţi ca productivitatea afacerii dumneavoastră să crească folosind aceste unelte, atunci rezervaţi- vă acum locul la seminar accesând link-ulwww.one-it.ro/finantare-it
Deoarece internetul a devenit o parte integrantă a vieţii copiilor şi tinerilor iar utilizarea lui prezintă şi anumite pericole, potenţiale riscuri, în perioada 14 – 18 martie 2016, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, în colaborare cu poliţişti din cadrul structurii de crimă organizată, intensifică sesiunile de informare adresate elevilor din şcoli generale şi licee pe această temă.
Zilele trecute au avut loc primele sesiuni de informare la Liceul Teologic Penticostal şi la Şcoala Gimnazială Nr. 18 din municipiul Baia Mare. Peste 90 de elevi au beneficiat de recomandările poliţiştilor pentru utilizarea internetului în siguranţă şi au aflat care sunt structurile Poliţiei Române cu atribuţii în domeniul combaterii infracţionalităţii informatice. Au fost abordate teme precum siguranţa pe reţelele de socializare, prevenirea pornografiei infantile, respectarea drepturilor de autor, comerţul electronic etc.
Pentru a nu deveni victime ale hărţuirii şi abuzului sub toate formele sale - agresiunea verbală, calomnierea, furtul de date personale, infectarea calculatorului cu viruşi, dependenţa de calculator, poliţiştii recomandă să ţineţi cont de următoarele sfaturi:
• Nu oferiți necunoscuților de pe internet informații despre dumneavoastră sau familie (număr de telefon, fotografii, adresa de acasă, locul de muncă al dumneavoastră sau al rudelor etc.).
• Aveți grijă cum postați fotografii cu dumneavoastră sau cu familia! Restricționați accesul necunoscuților la profilul dvs. Nu uitați că fotografiile sau filmulețele, odată postate, pot rămâne pentru totdeauna pe alte computere şi servere, chiar dacă veți șterge postarea inițială.
• Nu tot ceea ce citiți sau vedeți pe internet este adevărat. Oricine poate crea pagini web sau poate posta știri, fotografii, filme. Fotografiile și filmele pot fi trucate pe calculator cu ușurință. Pentru a verifica dacă o informație este reală, verificați mai multe surse de informare.
• Atenție! Frazele sau pozele preluate dintr-un material de pe internet trebuie însoţite de precizarea sursei, pentru a nu fi considerat plagiator.
• Păstrați secretă parola de e-mail și nu o dezvăluiți nici măcar prietenilor! Dacă bănuiți că parola v-a fost descoperită, schimbați-o imediat! În acest fel nimeni nu vă poate citi mesajele personale și nu vă poate folosi contul pentru a trimite e-mail-uri care par din partea dumneavoastră.
• Când vă creați adresa de e-mail, folosiți un pseudonim, o prescurtare şi în niciun caz numele întreg, data nașterii sau orice altceva ce poate fi cunoscut sau recunoscut despre dumneavoastră cu ușurință.
• Parola e bine să aibă cel puţin 12 caractere, să conţină litere, cifre şi semne de punctuaţie şi să fie cât mai greu de ghicit, chiar şi pentru cei care vă cunosc foarte bine. Nu folosiți datele de naştere sau alte cuvinte pe care cei din jur ştiu că le preferați şi pe care le-ar putea ghici.
• Pentru protecţia computerului, scanați ataşamentele de e-mail înainte de a le deschide.
• Nu descărcați și nu instalați programe pirat sau pe care nu le cunoașteți; ele pot distruge date din calculatorul dvs.
• Navigarea pe Internet este sigură când vă personalizați browser-ele să nu rețină parole, date de identificare și să nu dea accept la comunicarea oricăror date motivate ca fiind "în interes statistic" etc.
• Puteți oricând să vă opriți din navigarea pe internet sau să refuzați continuarea unei discuții pe chat, dacă s-a întâmplat ceva care nu v-a plăcut sau care v-a speriat.
• Dacă primiți e-mail-uri, fișiere, fotografii sau programe de instalare de la cineva pe care nu-l cunoașteți sau care vi se par suspecte, nu le deschideți, ștergeți-le imediat. Ele pot avea viruși sau programe care pot citi date de pe calculatorul dumneavoastră. Cereți ajutorul unei persoane specializate când observați că nu mai funcționează normal computerul.
• Atunci când utilizați camerele web, pentru siguranţa dvs., nu comunicați decât cu persoane de încredere. Informaţiile pe care le pot afla necunoscuţii sunt la fel de importante ca şi cum v-ar deschide uşa casei în realitate. Ei văd ce lucruri de valoare
sunt în casă, vor cunoaşte programul familiei şi multe alte date care v-ar putea pune în pericol, dacă ar dori să vă viziteze sau să vă şantajeze.
• Dacă vreți să vă întâlniți față în față cu o persoană cunoscută pe Internet, anunțați pe cineva din familie sau dintre prieteni, fixați întâlnirea numai într-un loc public intens circulat și mergeți eventual cu cineva de încredere, care vă poate apăra la nevoie. Pentru a evita orice pericol, nu folosiți telefonul personal când sunați pe cineva întâlnit pe Internet.
• În cazul în care cineva vă transmite fotografii sau propuneri indecente, puteți raporta acest lucru la Internet Hotline - www.safernet.ro
• Menţineți permanent protecţia computerului şi folosiți întotdeauna un program anti-virus actualizat. Pentru orice descărcați de pe internet, trebuie să se urmeze regula - salvare fişier, scanare conţinut şi apoi deschidere fișier. Şi pentru a vă feri de probleme: Nu puneți la dispoziţia altor persoane filme, muzică, jocuri sau programe de software într-o reţea de file-sharing sau pe un site, fără permisiunea celor care deţin drepturile asupra conţinutului, fiindcă vă puteți găsi într-o situație de încălcare a legii care poate fi pedepsită.
• Deconectați-vă computerul de la Internet atunci când nu navigați.
Comenzi.ro , unul dintre cele mai vechi site-uri de comerț electronic din România, a pregătit un maraton al reducerilor în perioada 8-14 februarie, cu promoții la peste 80% dintre articolele disponibile pe site. În preajma sărbătorii Valentine’s Day, Comenzi.ro nu oferă banalele bomboane, flori sau bijuterii, dar comercializează sute de produse deosebite, utile în orice locuință. Fie că este vorba despre accesorii de bucătărie, de articole pentru bebeluși, electronice sau sisteme de supraveghere video, toate acestea pot fi achiziționate la prețuri promoționale.
Fiind de 12 ani la dispoziția românilor cu produse pentru toate buzunarele, Comenzi.ro a reușit să devină un magazin online foarte apreciat pentru serviciile de cea mai bună calitate, profesionalism și seriozitate. Clienții pot beneficia de livrare gratuită în toată țara pentru comenzi de cel puțin 300 de lei și în limita a 20 de kilograme. De asemenea, Comenzi.ro oferă consiliere atunci când este nevoie și acordă garanție și toate drepturile legale clienților.
Dincolo de imaginea cifrelor care ne dă măsura extinderii şi popularizării mediului online, asistăm la transformarea Internetului dintr-un canal media într-o utilitate şi la modificarea percepţiei publicului în acest sens. Generaţia tânăra, nativii erei digitale, învaţă de la vârstele cele mai fragede să utilizeze Internetul. În mediul urban, peste 95% din tinerii cu vârste între 14-24 ani utilizează internetul, procentul depăşind 98% în Bucureşti şi oraşele mari. În mediul rural procentul este de 82%, dar având în vedere rata de creştere accentuată, cel mai probabil procentele se vor egaliza în câţiva ani. La 14 ani probabil nu toţi adolescenţii au voie să utilizeze gazele în gospodărie, dar 89% din ei utilizează Internetul!
Pentru aceşti tineri Internetul nu a apărut ca un canal media. Ei întreabă de accesul la internet la hotel sau restaurant, aşa cum generaţia adultă întreba de apă sau căldură cu ani în urmă. Această tendinţa, mai evidentă în cazul tinerilor, se menţine şi în rândul populaţiei adulte. Internetul a devenit un facilitator, un mijloc ce răspunde unei serii întregi de nevoi: informare, comunicare, interactivitate, divertisment, educare, achiziţie de bunuri şi servicii, găsirea unui loc de muncă sau vânzarea unui obiect vechi.
Mediile aşa-numite tradiţionale: presa scrisă, radioul, televiziunea, panotajul, toate au suferit transformări ale conţinutului, mesajelor, modului de a comunica cu oamenii, dar ele fundamental au rămas medii de comunicare, fiind imposibil să se distanţeze de scopul pentru care au fost create: informare, educare, divertisment. Pe lângă ele s-au creat servicii ce au devenit ele însele utilităţi: transmisia undelor radio și tv, cablul tv, difuzarea de presă. Internetul a produs însă cea mai serioasă şi importantă schimbare: a desprins conţinutul de canalul sau original şi l-a retransmis, fie el conţinut scris, audio sau video, prin propriile mijloace specifice. Internetul va ajuta la diversificarea și îmbogățirea canalelor tradiționale sau le va limita puterea. Televiziunea a inceput deja să se schimbe, 12% dintre români au deja “smart TV” și încep să îl utilizeze ca atare, vizualizarea emisiei tv liniare este în descreștere peste tot în lume. Panotajul și radioul, chiar dacă mai puțin influențate, vor învăța să profite de noua platformă și să își îmbogățească oferta pentru propriul public. Presa scrisă, chiar dacă a fost cea mai afectată până în prezent pierzând supremația asupra informației scrise, a generat unele dintre cele mai puternice branduri online. Oamenii obișnuiți să citească, vor citi în continuare conținutul, brandul cunoscut, schimbând doar platforma.
Pe lângă eliminarea barierelor geografice, socio-culturale, informaţionale şi deschiderea de noi oportunităţi pentru afirmarea individuală, mediul online a atras şi dezvoltat răspunsuri la toate nevoile şi obiceiurile de zi cu zi ale oamenilor. Utilizarea internetului nu trebuie asimilată cu accesarea unor site-uri de conținut, ea vizează multe alte scopuri: 75% dintre utilizatori folosesc internetul pentru folosirea e-mailului, 63% pentru accesarea unor siteuri de servicii, 84% pentru căutare de informații, 20% pentru jocuri de noroc si pariuri sportive, etc.
Această interdependenţă se manifestă în acoperirea, într-o măsură din ce în ce mai mare, a nevoilor zilnice folosind mediul online:
- 30% din populaţia din mediul urban face cumpărături pe internet, procentul urcând la 47% în rândul tinerilor 14-24 ani.
- 26% dintre persoanele din grupa de vârstă 25-34 ani realizează operaţiuni bancare online lunar.
- 58% dintre persoanele sub 45 de ani caută să se informeze mai întâi pe internet înainte să ia decizia de achiziţie pentru un produs.
Internetul se maturizează, se transformă şi se dezvoltă continuu. În prezent este o utilitate pentru tot mai mulţi oameni. Având în vedere ritmul actual de creştere, putem estima că în România, în umătorii 10 ani, 90% din populaţia oraşelor şi 70% din populaţia satelor va avea acces la această utilitate.
Internetul devine un fenomen de masă
În ultimii ani, penetrarea Internetului a crescut exponenţial. În prezent, la nivel naţional sunt 8,8 mil. de utilizatori din care 6,5 mil. utilizează internetul în fiecare zi. 70% din populaţia oraşelor şi 44% din cea a satelor din România utilizează internetul. În mediul urban, consumul zilnic de internet pentru segmentul de vârstă 14-64 de ani a crescut de peste 7 ori din 2002 până în prezent, de la 8% la 56%.
Acelaşi procent, 56%, reprezintă procentul persoanelor ce locuiesc în gospodarii din mediul rural care au acces la Internet. Din acest punct de vedere, Internetul reprezintă a doua utilitate, după electricitate, la care locuitorii din rural au acces şi pe care şi-o permit.
Dintr-un mediu considerat elitist, accesat cu predilecţie de către tineri educaţi din oraşe mari, Internetul a devenit un mediu accesibil unei categorii de populaţie din ce în ce mai largi. Profilul actual al utilizatorilor de Internet se aliniază la structura populaţiei, eliminând discrepanţele generate de profilul primilor utilizatori.
Populaţia tânăra, cea a marilor oraşe, populaţia educată a atins deja pragul maxim. Creşterea numărului de utilizatori ai Internetului provine în prezent din rândul populariei adulte sau vârstnice, din oraşe medii şi mediul rural, din rândul populaţiei cu educaţie mai redusă. Utilizatorii de Internet se maturizează, îmbătrânesc şi capătă experienţă ca utilizatori: 76% dintre utilizatori folosesc Internetul de mai mult de 5 ani.
Oamenii rămân fideli „brandului de conținut” si consumă media indiferent de platforma de distribuție
Conţinutul se desprinde treptat de canalul media unde a fost creat sau care l-a consacrat în mod tradiţional. Internetul are marele avantaj de a fi capabil să integreze orice formă de conţinut: text, audio, video, creând o experienţă plăcută utilizatorului,oferind accesibilitate, interactivitate şi facilităţi superioare odată cu popularizarea dispozitivelor mobile.
Preferințele oamenilor pentru diversele teme generale de interes ale vieţii nu s-au schimbat semnificativ în ultimii 10 ani, dar oamenii au acum la îndemână o manieră mult mai facilă de a accesa conţinutul care îi interesează. In prezent este mult mai uşor pentru public să aleagă doar ceea ce îi interesează din totalul informaţiilor pe care le are la dispoziţie. Nu doar priceperea creatorului conţinutului în a varia şi alterna platformele de distribuţie ale conţinutului său face ca acesta să fie accesat pe o platforma sau alta în mod preferenţial, oamenii învaţă să utilizeze tehnologia şi internetul în propriul interes şi pentru a câştigă timp.
Tot mai mulţi români accesează pe Internet tipul de conţinut media pe care îl găseau în canalele tradiţionale în urmă cu 10 ani: 15% dintre utilizatori accesau pe internet site-urile unor ziare/ reviste în 2005, în prezent procentul acestora este de 50%. La fel se întâmplă şi în cazul celorlate medii. O treime din populaţie ascultă radio online sau se uită la TV pe Internet în timp ce procentul acestora nu depăşea 5% în 2005.
Mai mult, oamenii rămân fideli brandurilor de conţinut. Din primele 15 site-uri din România sub aspectul numărului de vizitatori, 10 aparţin unor produse media lansate şi consacrate în media „tradiţională”.
Din perspectiva consumului de conţinut media, Internetul pare a fi câştigătorul în raport cu multe criterii: accesibilitate, rapiditate, interactivitate, diversitate, conţinut generat de useri . Dar creşterea accelerată a numărului de utilizatori, precum şi a volumului informaţiilor disponibile online, a atras după sine şi decresterea încrederii în acest mediu. Singurul indicator care a scăzut în ultimii 10 ani în ceea ce priveşte Internetul, este nivelul de încredere al populaţiei în informaţiile găsite pe internet. 60% dintre utilizatori declarau în 2005 că au încredere în informaţiile găsite pe internet, în timp ce doar 45% mai consideră acest lucru în prezent.
1.Despre BRAT:
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise si a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizeaza investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor). Măsurătorile și monitorizările BRAT sunt independente și transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi în concordanță cu normele internaționale. BRAT pune la dispoziția pieței de media și de publicitate indicatorii de performanță obținuți în urma auditului și a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur si credibil pentru decizii strategice care implică industria media.
2.Despre SNA FOCUS
Studiul Naţional de Audienţă - SNA FOCUS este un sistem de cercetare media care oferă beneficiarilor rezultate de audienţă şi profile socio-demografice al publicaţiilor tipărite aparţinând membrilor BRAT şi rezultate despre consumul de produse şi servicii (inclusiv mărcile consumate), consumul media (presă scrisă, internet, tv, radio, cinema, panotaj, altele), petrecerea timpului liber şi stil de viaţă.
Începutul de an aduce reduceri atât de partea televizoarelor Full HD cât și la cele Ultra HD (4K), acestea din urmă devenind tot mai accesibile.
În ultima perioadă găsiți televizoare ieftine Ultra HD la un preț apropiat de cel al televizoarelor premium Full HD. Recent am scris pe blog un articol cu cele mai ieftine televizoare de la începutul anului 2016. Mulți poate încă își pun probleme legate de necesitatea unui televizor Ultra HD în condițiile în care destul de puține posturi TV emit la rezoluție Full HD, iar restul la rezoluție de slabă calitate. Pe de altă parte cunoscătorii știu că televizoarele actuale sunt mai mult decât un simplu TV, putând în același timp să fie folosite drept monitor pentru device-urile proprii precum laptop sau PC, smartphone sau tabletă, consolă de jocuri, player Blu-Ray/DVD. Astfel că rezoluția joacă un rol foarte important în alegerea televizorului, dar în aceeași măsura sau la un monitor contează așa zisul input lag. Acesta reprezintă întârzierea pe care o suferă imaginea ca urmare a tehnologiilor avansate de procesare. Unele televizoare mai noi și performante beneficiază de funcția denumită Game Mode ce are ca rol diminuarea input lag-ului prin dezactivarea unor funcții video care nu sunt neapărat necesare. Mai multe sfaturi utile atunci când doriți să achiziționați un televizor nou găsiți pe site-ul din semnătură. Pentru cei care încă nu sunt convinși de utilitatea unui televizor ar mai fi de precizat faptul că s-a lansat Netflix și în Romania, serviciu de online streaming ce vă permite accesul la filme și seriale chiar și la rezoluție Ultra HD 4K. Bineînțeles că accesul la Netflix se face contra-cost, dar ceea ce vreau să subliniez este că se poate rezolva problema conținutului Ultra HD 4K. Așadar până la urmă alegerea unui televizor Ultra HD ține în principal tot de costuri, un televizor din această gamă având un preț mai mare decât altul Full HD de la același producător și cu diagonală echivalentă. (Sursa foto: http://www.walmart.com )
În acest an, a XIII-a ediţie a evenimentului Ziua Siguranţei pe Internet este marcată azi, 09 februarie. Ziua Siguranţei pe Internet are ca scop promovarea utilizării într-un mod mai sigur şi responsabil a tehnologiei on-line şi a telefoanelor mobile, mai ales de către copii şi adolescenţi, precum şi conştientizarea acestora privind pericolele navigării nesupravegheate pe internet. Internetul a devenit o parte integrantă a vieţii copiilor şi tinerilor, fiind un mediu educativ şi informativ. Numărul inepuizabil de pagini de informaţii disponibile, o incredibilă bază de date pe diverse domenii şi comunicarea rapidă la distanţă - sunt doar câteva din avantajele internetului. Din păcate, însă, utilizarea internetului prezintă şi anumite pericole, potenţiale riscuri care trebuie conştientizate astfel încât cei care accesează internetul să se ferească de ele. Problemele semnalate cel mai des vizează hărţuirea şi abuzul sub toate formele sale - agresiunea verbală, calomnierea, furtul de date personale, infectarea calculatorului cu viruşi, dependenţa de calculator.
SFATURI GENERALE PENTRU NAVIGAREA SIGURĂ PE INTERNET
• Nu oferiți necunoscuților de pe internet informații despre dumneavoastră sau familie (număr de telefon, fotografii, adresa de acasă, locul de muncă al dumneavoastră sau al rudelor etc.).
• Aveți grijă cum postați fotografii cu dumneavoastră sau cu familia! Restricționați accesul necunoscuților la profilul dvs. Nu uitați că fotografiile sau filmulețele, odată postate, pot rămâne pentru totdeauna pe alte computere şi servere, chiar dacă veți șterge postarea inițială.
• Nu tot ceea ce citiți sau vedeți pe internet este adevărat. Oricine poate crea pagini web sau poate posta știri, fotografii, filme. Fotografiile și filmele pot fi trucate
pe calculator cu ușurință. Pentru a verifica dacă o informație este reală, verificați mai multe surse de informare.
• Atenție! Frazele sau pozele preluate dintr-un material de pe internet trebuie însoţite de precizarea sursei, pentru a nu fi considerat plagiator.
• Păstrați secretă parola de e-mail și nu o dezvăluiți nici măcar prietenilor! Dacă bănuiți că parola v-a fost descoperită, schimbați-o imediat! În acest fel nimeni nu vă poate citi mesajele personale și nu vă poate folosi contul pentru a trimite e-mail-uri care par din partea dumneavoastră.
• Când vă creați adresa de e-mail, folosiți un pseudonim, o prescurtare şi în niciun caz numele întreg, data nașterii sau orice altceva ce poate fi cunoscut sau recunoscut despre dumneavoastră cu ușurință.
• Parola e bine să aibă cel puţin 12 caractere, să conţină litere, cifre şi semne de punctuaţie şi să fie cât mai greu de ghicit, chiar şi pentru cei care vă cunosc foarte bine. Nu folosiți datele de naştere sau alte cuvinte pe care cei din jur ştiu că le preferați şi pe care le-ar putea ghici.
• Pentru protecţia computerului, scanați ataşamentele de e-mail înainte de a le deschide.
• Nu descărcați și nu instalați programe pirat sau pe care nu le cunoașteți; ele pot distruge date din calculatorul dvs.
• Navigarea pe Internet este sigură când vă personalizați browser-ele să nu rețină parole, date de identificare și să nu dea accept la comunicarea oricăror date motivate ca fiind "în interes statistic" etc.
• Puteți oricând să vă opriți din navigarea pe internet sau să refuzați continuarea unei discuții pe chat, dacă s-a întâmplat ceva care nu v-a plăcut sau care v-a speriat.
• Dacă primiți e-mail-uri, fișiere, fotografii sau programe de instalare de la cineva pe care nu-l cunoașteți sau care vi se par suspecte, nu le deschideți, ștergeți-le imediat. Ele pot avea viruși sau programe care pot citi date de pe calculatorul dumneavoastră. Cereți ajutorul unei persoane specializate când observați că nu mai funcționează normal computerul.
• Atunci când utilizați camerele web, pentru siguranţa dvs., nu comunicați decât cu persoane de încredere. Informaţiile pe care le pot afla necunoscuţii sunt la fel de importante ca şi cum v-ar deschide uşa casei în realitate. Ei văd ce lucruri de valoare
sunt în casă, vor cunoaşte programul familiei şi multe alte date care v-ar putea pune în pericol, dacă ar dori să vă viziteze sau să vă şantajeze.
• Dacă vreți să vă întâlniți față în față cu o persoană cunoscută pe Internet, anunțați pe cineva din familie sau dintre prieteni, fixați întâlnirea numai într-un loc public intens circulat și mergeți eventual cu cineva de încredere, care vă poate apăra la nevoie. Pentru a evita orice pericol, nu folosiți telefonul personal când sunați pe cineva întâlnit pe Internet.
• În cazul în care cineva vă transmite fotografii sau propuneri indecente, puteți raporta acest lucru la Internet Hotline - www.safernet.ro
• Menţineți permanent protecţia computerului şi folosiți întotdeauna un program anti-virus actualizat. Pentru orice descărcați de pe internet, trebuie să se urmeze regula
- salvare fişier, scanare conţinut şi apoi deschidere fișier. Şi pentru a vă feri de probleme: Nu puneți la dispoziţia altor persoane filme, muzică, jocuri sau programe de software într-o reţea de file-sharing sau pe un site, fără permisiunea celor care deţin drepturile asupra conţinutului, fiindcă vă puteți găsi într-o situație de încălcare a legii care poate fi pedepsită.
• Deconectați-vă computerul de la Internet atunci când nu navigați.
La sfârşitul săptămânii trecute, în sala de conferinţe a complexului Best Western Eurohotel din Baia Mare s-a desfăşurat un eveniment unic pe piaţa IT din regiune: "Innovation IT în Baia Mare", organizat de One IT, companie specializată în oferirea de servicii, echipamente şi tehnologie IT. Scopul principal al evenimentului a fost facilitarea accesului clienţilor săi la informaţiile aduse de către specialiştii de la Microsoft, Lenovo, Toshiba, Bitdefender, Xerox şi Polycom în legătură cu: cele mai inovative idei în IT; cele mai noi metode de stocare a informaţiilor şi securitatea IT şi, nu în ultimul rând, cele mai noi soluţii pentru eficientizarea infrastructurii IT.
În urma seminarului de specialitate, participanţii au câştigat noi informaţii despre tehnologiile pe care trebuie să le includă în companiile proprii, pentru a bifa câştiguri la capitolele resurse financiare, viteză informaţională şi productivitate în afaceri. În acelaşi context, One-IT împreună cu partenerii săi au prezentat participanţilor cele mai noi servicii şi produse din sfera IT, disponibile acum şi în regiunea de nord-vest a României, prin magazinele One-IT din Baia Mare şi Cluj-Napoca, dar şi pe site-ul www.one-it.ro. Evenimentul a fost urmat de o tombolă dedicată clienţilor One IT, în cadrul căreia s-au acordat premii de mare valoare şi performanţă: 3 laptopuri din gama business, 3 tablete şi un multifuncţional laser. Valoarea totală a premiilor a fost de aproximativ 10.000 lei.
Cu ocazia acestui eveniment, One IT marchează 12 ani de activitate, 12 ani de pasiune şi excelenţă prin serviciile dedicate clienţilor săi. Astfel, în final, cei prezenţi au sărbătorit printr-ocină festivă cu degustare de vinuri şi un moment artistic prezentat de talentatul artist băimărean Ciprian Drăgan.
„În aceşti 12 ani am investit energie în colaborarea cu clienţii noştri, să fim aproape de ei şi să le implementăm soluţii în afacerea lor, care să-i conducă spre succes. Am ştiut dintotdeauna că există o strânsă legătură între dezvoltarea mediului de business în care activăm şi dezvoltarea companiei noastre. Tocmai de aceea ne-am concentrat mereu atenţia pe implicarea în proiecte şi parteneriate cu impact major şi imediat asupra comunităţii locale şi asupra mediului de afaceri din Maramureş şi din regiune. Iar misiunea noastră pentru viitor este să ne diversificăm şi mai mult paleta de servicii şi soluţii IT care să aducă plus valoare pentru cei care, în ultimii 12 ani, ne-au învestit cu încredere — clienţi, parteneri de afaceri, societate civilă şi angajaţi. La acest moment aniversar, aducem clienţilor noştri soluţii IT noi, care generează avantaje în fiecare business pentru că sunt scalabile şi oferă rezultate vizibile din prima clipă de la implementare”, spune general managerul One-IT, Nicolae Onţiu.
Partenerii One-IT au avut un rol foarte important în succesul acestui eveniment:
Alexandru Bălan, Chief Security Researcher, Bitdefender: „Suntem sincer impresionaţi de cum a ieşit evenimentul. Am fost la multe evenimente organizate în toată ţara şi pot spune, fără nicio ezitare, ca nu au fost multe care să se ridice la acest nivel atât din punct de vedere al conţinutului, cât şi din punct de vedere al participanţilor. Aceştia s-au implicat într-un mod activ, interacţiunea cu sala a fost foarte bună, lucru greu de obţinut la astfel de evenimente. Conţinutul transmis a fost de o calitate foarte bună, toţi partenerii reuşind să câştige interesul activ al sălii. Am avut şi un networking foarte eficient în cadrul evenimentului, am stabilit câteva legături frumoase cu oamenii. Vă mulţumim încă o dată pentru invitaţie şi aşteptăm cu nerăbdare să ne revedem la următoarea ediţie.”
Aimen Aldahash, reprezentant al distribuitorului Microsoft: „Suntem mândri să avem un partener ca One-IT. Este o reală plăcere să lucrezi cu o echipă atât de pasionată şi dedicată, echipă ce şi-a dovedit valoarea încă de acum 10 ani, când am pus bazele parteneriatului. Această pasiune pentru excelenţă se traduce printr-un real beneficiu pentru comunitatea locală de business, în contextul în care One-IT deţine expertiza necesară pentru orice proiect Microsoft.
Întotdeauna particip cu mare plăcere la evenimentele One-IT, acestea având o calitate rară, aceea de a îmbina utilul cu plăcutul. Clienţii One-IT sunt pe mâini bune.”
Bogdan Stratula, Resellers ManagerXerox România: „Xerox România este alături de One-IT de zece ani, perioadă în care, graţie profesionalismului şi promptitudinii partenerului nostru, am răspuns tuturor necesităţilor şi problemelor clienţilor de pe piaţa maramureşeană. În fiecare an, evenimentele One-IT ne-au dau ocazia să intrăm în legătură directă cu clienţii şi să le propunem acele tehnologii şi echipamente care să le uşureze activităţile de zi cu zi. Dorim partenerului nostru mult succes şi îl asigurăm de tot sprijinul nostru şi pe viitor.”
Octavian Vlad, Polycom: „Polycom aniversează 25 de ani de activitate, ocazie cu care portofoliul a fost îmbunătăţit considerabil prin soluţii noi. Businessul ce implică soluţii de comunicare unificată e în creştere abruptă în ultimii ani, mai ales în România. One-IT este partenerul nostru de nădejde în zona Maramureş, prin intermediul căruia putem deservi piaţa locală şi putem veni cu soluţii viabile în întâmpinarea unei societăţi în continuă schimbare.”
De asemenea şi reprezentanţii Lenovo şi Toshiba, Adrian Ilie respectiv Valentin Mateiaşi, se declară foarte mulţumiţi de acest eveniment şi recomandă cu căldură serviciile business One-IT.
***
Despre One-IT
ONE-IT este furnizor de servicii şi produse IT: laptop-uri, PC-uri, servere, printing, reţelistică şi oferă soluţii IT personalizate pentru mediul de afaceri.
Activitatea a început în 2003, prin intermediul magazinului de specialitate Electronic Shop, cu scopul de a inova piaţa economică locală şi de a aduce amatorilor de tehnologie şi oamenilor de afaceri soluţii informatice de ultimă generaţie şi servicii performante.
Brandul One-IT a fost împrospătat în 2006, an în care compania băimăreană semnează şi cele mai importante parteneriate — cu Microsoft, Xerox şi Intel. În anul următor, One-IT îşi extinde activitatea la nivel regional şi deschide un magazin în Cluj-Napoca.
În anii ce au urmat, One-IT s-a concentrat pe diversificarea serviciilor proprii, pe specializarea angajaţilor săi şi pe atragerea de noi parteneriate cu cele mai performante companii din domeniul tehnologiei şi informaticii (Toshiba, Lenovo, Fujitsu, HP, Acer, Dell, IBM, Cisco, Bitdefender, Polycom etc.). Investiţia în propriile resurse a dat roade, astfel că în trei ani consecutiv — 2013, 2014 şi 2015 — One-IT se situează pe primul loc în Topul Firmelor din Maramureş, în domeniul comerţului cu calculatoare şi echipamente IT.
În acelaşi timp, echipa One-IT s-a implicat în diverse proiecte cu impact major asupra comunităţii, între care putem aminti:
One-IT — 12 ani de pasiune, 12 ani de excelenţă!
Smart eCommerce: Profit (de) Online este o serie de micro-evenimente gratuite, dedicate antreprenorilor, în vederea dezvoltării propriilor afaceri prin intermediul comerțului online. Cel de-al treilea eveniment din serie va avea loc în Baia Mare, la Hotel Best Western Eurohotel, în 17 martie 2016 începând cu orele 17:00.
La eveniment vor participa în postura de speakeri Remus Lucuț, specialist Google în cadrul Asociației Europa Digitală, Florin Ciote, specialist certificat Google AdWords în cadrul companiei Kyo Premium, și Sergiu Lucian, director de vânzări în cadrul proiectului Blugento. Cei trei specialiști vor împărtăși din vasta lor experiență în Online și eCommerce acumulată în urma numeroaselor proiecte derulate atât naționale cât și internaționale. Pe parcursul a nu mai mult de două ore și jumătate, antreprenorii sunt invitați la o sesiune de prezentări tematice, urmată de networking, schimb de idei și cărți de vizită.
„Ne propunem ca în 2016 să realizăm aceste micro-eveniment în 18 orașe din România. În cadrul lor vom avea parte de peste 50 de prezentări din partea a peste 20 de speakeri și invitați speciali. Reușim să dezvoltăm această serie de evenimente doar prin suportul partenerilor noștri de încredere.” a declarat Sandu Băbășan, președinte al Asociației Events.
Temele generale abordare în cadrul micro-evenimentelor, care pot varia de la ediție la ediție în funcție de speakerii invitați, sunt: Smart Marketing - Strategii simple și eficiente de marketing, pe înțelesul tuturor. Idei, bugete și instrumente utile; Smart Sales - O echipă puternică de vânzări poate face diferența în orice afacere. Dar cum o construiești și gestionezi?; Smart Trend - Cele mai noi trenduri în Online, prezentate de cei mai conectați specialiști la realitatea pieței; Smart Design - Sfaturi de design de la oameni talentați. Cum trebuie să arate magazinul tău online și de ce?; Smart Financiar - Tot ce trebuie să știi despre administrarea unui business, din punct de vedere contabil și juridic; Smart Business - Idei proaspete de la antreprenori de succes. Acestea sunt prezentările de la care nu vrei să lipsești.
Evenimentul din Baia Mare are ca termen limită de înscriere data de 16 martie 2016, iar pentru această ediție s- au pus la dispozitie 50 de locuri, înscrierea realizându-se gratuit folosind formularul de înregistrare de pe www.smartecommerce.ro/baia-mare.
Echipa Smart eCommerce stă la dispoziția antreprenorilor pentru orice nelămurire și este deschisă către orice fel de idee sau propunere de colaborare la adresa de email contact@smartecommerce.ro sau pe www.smartecommerce.ro/contact. Evenimentele Smart eCommerce: Profit (de) Online sunt organizate de Asociația Events, Cluj-Napoca, Câmpului 141, Județul Cluj.
Pe prima pagina a site-ului Poliţiei de Frontieră (www.politiadefrontiera.ro) poate fi vizualizată o aplicaţie online, reprezentată de harta României, „Media timpilor de aşteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei deschise traficului internaţional”. Accesând aplicaţia (http://www.politiadefrontiera.ro/traficonline/) se pot vizualiza punctele de trecere a frontierei, care sunt marcate, în funcţie de trafic şi timpii de aşteptare în culori diferite:
- Verde = timpi de aşteptare până în 20 minute;
- Galben = timpi de aşteptare între 20-60 minute;
- Roşu = timpi de aşteptare peste 60 minute;
Potrivit site-ului http://www.black-friday-romania.ro/, evenimentul “Black Friday 2015” va avea loc in Romania in data de 27 noiembrie 2015. Insa, se presupune ca unele magazine vor opta sa ofere discounturi cu cateva zile mai repede si chiar si in zilele care vor urma evenimentului "Black Friday 2015" si anume in perioada 24 - 29 noiembrie. Liste ample cu magazinele participante la "Black Friday 2015" se pot consulta la adresele de Internet http://www.black-friday-romania.ro si http://blackfridayromania.net.
Analistii de specialitate estimeaza Black Friday Romania 2015 va insemna o zi de normalitate pentru reduceri de 50-70% si chiar mai mult. Este de asteptat ca pe segmentul IT&C sa se duca o lupta acerba pentru laptopuri si telefoanele mobile inteligente, insa nici tabletele nu vor fi ocolite de potentialii cumparatori. Apoi, televizoarele LCD si plasmele imense vor constitui un alt segment de produse la mare cautare. In ceea ce priveste ofertele non-IT, specialistii prevad vanzari mari de produsele electrocasnice cum ar fi combinle frigorifice, aragazele, plitele si hotele electrice. Insa, nu vor trebui omise nici cartile, CD-urile cu muzica si filme pe DVD si Blu-Ray la pret redus.