Toata zona din jurul Monumentului Ostasului Roman din Baia Mare va intra in reabilitare, potrivit fazei rumatoare a proiectului care prevede modernizarea Campului Tineretului. Conform planului autoritatilor baimarene, lucrarile vor viza realizarea unei piatete in fata Bisericii Ortodoxe, a unui camp de trandafiri, precum si a unei zone verzi. In plus, in zona se vor amenaja si parcari care vor deveni utile din momentul deschiderii viitorului Centru de Agrement. Mai mult de atat, monumentul Ostasului Roman din Baia Mare va primi o noua infatisare in sensul in care pe soclul acestuia se vor monta plachetele commemorative pe un covor de iarba. Planurile administratiei baimarene vizeaza si un perimetru destinat practicarii fitness-ului in aer liber, zona utilata cu echipamente specifice. Trebuie spus ca prima faza a reabilitarii Campului Tineretului s-a finalizat zilele trecute, cu mentiunea ca lucrarile s-au intins pe o durata de aproximativ un an si jumatate. “Cu foarte mult curaj si stiind ca fac un lucru bun, am considerat ca trebuie sa facem acest pas si sa redam baimarenilor acest Camp al Tineretului, acest parc pentru ca este si locul in care s-a pornit in mod simbolic scoala de Pictura de la Baia Mare, este si locul care apare in foarte multe dintre peisajele pictorilor care au fost in scoala de Pictura de la Baia Mare. Este un spatiu cu caracter romantic si pentru elevii Liceului de Arte si este adiacent si Stadionului Municipal respectiv Centrului Vechi sau Parcului Regina Maria. Este o zona care trebuia fructificata si redata orasului”, a declarat Catalin Chereches, primarul municipiului Baia Mare, la inaugurarea Campului Tineretului.
Covoare bituminoase, tratamente cu bituminoase şi reparaţii pe suprafeţe întinse cu mixtură asfaltică reprezintă categoriile de lucrări care s-au efectuat în 2015 la nivelul drumurilor judeţene din Maramureş. Potrivit informaţiilor oferite de S.C. Drumuri-Poduri S.A. Maramureş, pe 25.671 km de drum s-au turnat covoare bituminoase, în următoarele localităţi: DJ 186 – Slătioara-Bârsana-pod – 1,508 km, DJ 193 – Ardusat-limită judeţ Satu Mare – 0,635 km, DJ 182B – Tulghieş-Poiana Mireş 2,227 km, DJ 182C – Coaş – 0,540 km, DJ 184A – Dumbrăviţa-Şindreşti – 1,038 km, DJ 184A – Finteuşu Mic-Arieşu de Pădure – 1,900 km, DJ 184B – Ciolt-Codru Butesii – 3,645 km, DJ 109U – Botiza – 1,000 km, DJ 108T – Someş Uileac – 1,333 km, DJ 186B – Budeşti – 1km, DJ 108P – Bicaz – 3,429 km, DJ 109I – Seini – 3,566 km, DJ 108D – Ariniş – 1,000 km, DJ 109F – Lăpuş – 2,000 km, DJ 185 – Bistra – 0,850. Alte şase tronsoane de drum, reprezentând o lungime de 12,700 km, sunt în lucru: DJ 110C – Vima Mică – 1,900 km, DJ 184B – Codru Butesii – 2,400 km, DJ 184B – Preluca Nouă – 1,400 km, DJ 109F – Ocna Şugatag – 4,000 km, DJ 108D – 1,500 km, DJ 182B – Săcălăşeni – 1,500 km. Tratamente bituminoase s-au aplicat pe 30 km în zonele Oarţa de Jos – Bicaz, Suciu de Sus – Groşii Ţibleşului, Rogoz – Suciu de Sus, Rogoz – Libotin. Reparaţii pe suprafeţe întinse cu mixtură asfaltică au fost efectuate în zonele Târgu Lăpuş – Coroieni, Ardusat – limită judeţ Satu Mare şi Hideaga – Pribileşti pe o suprafaţă de 13.100 mp, reprezentând o lungime de 2.080 m. De asemenea, s-au făcut reparaţii curente la podurile de la Asuaju de Sus şi Copalnic.
Senatorul PSD Maramures Sorin Bota a solicitat, prin intermediul unei interpelare, Ministerului Transporturilor si Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania sa se realizeze, in regim de urgenta, marcajele rutiere de separare a benzilor de circulatie pe drumurile nationale din Nord-Vestul tarii, avand in vedere pericolul la care sunt expusi participantii la trafic in conditii de ceata si ploaie specifice acestui sezon. Pe drumurile nationale din rgiunea de nord-vest a tarii (Maramures, Satu Mare, Cluj, Zalau, Bihor), s-au facut lucrari de modernizare si intretinere si nici un tronson nu are marcaj rutier. Lipseste inclusiv marcajul de separare a benzilor de circulatie in conditiile in care, in aceasta regiune a tarii, s-a anuntat cod galben de ceata. Lipsa acestui marcaj pune in pericol grav siguranta circulatiei. “Trebuie oare sa se intample un accident „Colectiv” pentru a se lua masuri impotriva acestor constructori inconstienti si superficiali, precum si pentru supervizorii lor din cadrul directiilor regionale de drumuri care iau salarii mai mari decat orice angajat la stat si nu sunt in stare sa se gandeasca la faptul ca aceste lucrari nu au marcaj si pun in pericol siguranta circulatiei si implicit a participantilor la trafic!? ~n calitatea mea de parlamentar ales, am semnalat faptul ca pe aceste tronsoane de drum nu exista nici un fel de marcaje. Ca sa exemplific, va enumar tronsoanele de drum in cauza< Cluj – Oradea, Zalau – Satu Mare, Baia Mare – Sighetu Marmatiei, Moisei – Borsa si, probabil, daca as circula pe toate drumurile nationale din tara, situatia ar fi aceiasi”, a declarat senatorul maramuresean.
Poliţiştii rutieri au continuat şi în acest sfârşit de săptămână acţiunile de verificare şi control in traficul rutier. Pentru neregulile constatate, poliţiştii au aplicat 93 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de peste 19 000 de lei, au reţinut şapte permise de conducere şi au retras cinci certificate de înmatriculare. Vineri, 13 noiembrie poliţiştii din cadrul Serviciului Rutier împreună cu cei din cadrul Birourilor şi Formaţiunilor Rutiere de pe raza judeţului, au întreprins o amplă acţiune pe principalele artere de circulaţie de pe raza municipiului Baia Mare şi pe DN1C, pentru a-i determina pe conducătorii auto să adopte un comportament preventiv în trafic şi pentru a-i conştientiza de pericolele la care se expun prin nerespectarea normelor rutiere. Activităţi similare au fost organizate şi de poliţiştii din Şomcuta Mare şi Groşi.
În urma controalelor efectuate, poliţiştii au constatat 93 contravenţii, cele mai multe pentru conducere cu viteză excesivă sau neadaptată la condiţiile de drum şi nerespectarea de către pietoni a normelor privind circulaţia pe drumurile publice. Valoarea amenzilor aplicate este de peste 19 000 de lei. Ca măsură complementară, au fost reţinute şapte permise de conducere şi au fost retrase cinci certificate de înmatriculare. De asemenea, poliţiştii au întocmit dosare penale pe numele a 11 maramureşeni pentru comiterea infracţiunilor de conducere sub influenţa băuturilor alcoolice, conducere fără permis şi refuzul sau sustragerea conducătorului unui autovehicul de a se supune prelevării de mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei.
De exemplu, duminică, 15 noiembrie, în timp ce efectuau activităţi de supraveghere a traficului rutier, poliţiştii au oprit pentru control un autoturism care circula cu o viteză de 103 km/h pe bulevardul Republicii din Baia Mare şi al cărui conducător auto nu utiliza centura de siguranţă. La volanul autoturismului, poliţiştii au identificat un bărbat de 44 de ani, din Satulung, care a refuzat testarea cu aparatul etilotest şi recoltarea mostrelor biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei. Conducătorului auto i-a fost reţinut permisul de conducere şi i s-a întocmit dosar penal sub aspectul comiterii infracţiunii de refuz sau sustragere de la prelevarea de mostre biologice. (Sursa foto: http://edequity.org)
Conducerea Consiliului Judetean Maramures a prezentat, astazi, stadiul executiei contractului de lucrari “Reabilitare traseu de Drum Judetean Baia Sprie- Cavnic- Ocna Sugatag- Calinesti – Barsana”. Potrivit raportului, la aceasta data mai trebuie turnat strat de uzura pe cun tronson de putin peste 100 de metri in zona centurii orasului Cavnic, de montat parapet si de executat inca marcaje longitudinal. Asta inseamna ca acest proiect se va finaliza la termen si Maramuresul va avea un drum la standard europene.
Ordinul de incepere a executiei lucrarilor s-a dat in data de 8 octombrie 2014, cu termen de finalizare in ziua de 31 decembrie 2015. In acest rastimp s-a turnat strat de piatra sparta amestec optimal pe 56,02 km (100% procentaj de executie), strat de legatura – 56,02 km (100%) si strat de uzura – 55,41 km; s -au executat dispozitive de scurgere si evacuare a apelor pluviale – 68,80%, accese la proprietati- 800 de bucati, podete transversale- 95 de bucati, ziduri de sprijin de greutate- 145 de metri, camasuieli zid de sprijin existente- 4.100 metri, drenuri longitudinale- 4.150 de metri, marcaje longitudinale- 36,58 km, semnalizare verticala- partial intre km 0+000 si 25+000 (din Baia Sprie pana dupa partiile de ski din Cavnic) si integral intre Cavnic si Budesti, trotuare- 8.576 km, consolidari cedari de platform – 100%, consolidare Valea Cavnicului 98%.
In contextual finalizarii apoape in totalitate a lucrarilor de pe drumul judetean Baia Sprie- Barsana, presedintele Consiliului Judetean Maramures se arata indignat de unele comentarii rautacioase la adresa constructorului care a executat lucrarile sub presiunea timpului nemilos: “Am vazut, mai zilele trecute, cand am avut fenomenele meteorologice care au generat cantitati mari de apa la nivelul judetului Maramures, anumite declaratii ca s-au produs inundatii in zona orasului Cavnic din cauza lucrarilor de reabilitare a drumului. Sincer sa fiu, ma deranjeaza un singur lucru la oameni: reaua- credinta. Ticalosenia. Nu-mi plac oamenii ticalosi. Iar cei ce au facut asemenea declaratii sunt oameni ticalosi si asta pentru ca in zona la care s-a facut vorbire in Cavnic a fost o alunecare de teren in zona in care s-au executat lucrari pe un drum adiacent Drumului Judetean de catre Primaria Cavnic”.
In acelasi context, mai-marele judetului Maramures a tinut sa sublinieze faptul ca factorul uman a fost cel care a ingreunat derularea proiectului privind drumul judetean Baia Sprie- Barsana. “Astazi avem un drum asa cum ne-am dori sa fie toate drumurile din judetul Maramures. Sa stiti ca cea mai mare piedica pe care am avut-o in realizarea acestui drum nu a fost nici conditiile meteorologice, nici conditiile din teren ci conditia umana..sau lipsa caracterului uman a unora… din pacate, unii oameni care ar fi trebuit sa ne fie aproape pentru a duce la bun sfarsit nu au facut altceva decat sa incerce sa ridice piedici. Cu toate acestea, la momentul de fata este un drum 100% asfaltat si circulabil in conditiile in care ni le dorim cu totii sa le avem in judetul Maramures”, a conchis Zamfir Ciceu, presedintele Consiliului Judetean Maramures.
Pentru perioada 02 Decembrie – 09 Decembrie, Urbis S.A. Baia-Mare a primit spre testare un autobuz electric marca SOR, produs în Cehia. Autobuzul electric este o realitate a zilelor noastre și, mulțumită posibilității de achiziții prin programele europene de finanțare, poate asigura un transport ecologic și economic pentru locuitori. Vehiculul se află în cea de-a doua sa incursiune în România, în perioada martie – iunie când a circulat în mai multe localități din țară iar între iunie și septembrie vehiculul a circulat în Bulgaria, perioadă în care a înregistrat record după record de autonomie, astfel încât a reușit să parcurgă până la 280 km în regim extraurban și 240 km în regim urban!
Autobuzul electric produs în Republica Cehă de către compania SOR este conceput pentru a satisface nevoile de transport ale orașelor cu un trafic mediu-aglomerat de călători. Capacitatea sa de până la 85 de persoane sau 92 de persoane pentru varianta de 11 m, este comparabilă cu aceea a unui autobuz clasic de 12m. Pentru transportul public, acest tip de vehicul oferă o sumedenie de avantaje economice pe parcursul exploatării. Costurile sale de întreținere și exploatare sunt comparabile cu acelea ale unui autoturism economic. La ora actuală, mulțumită programelor de finanțare oferite de Uniunea Europeană, achiziționarea unui astfel de autobuz se poate face cu eforturi minime din partaea autorităților publice locale, procentele de co-finanțare fiind cuprinse între 2-10% din valoarea vehiculelor.
Despre SOR
Compania SOR din Republica Cehă produce în uzinele din Libchavy aproape 30 de modele de autobuze și autocare. Livrările companiei din Cehia se întind din Islanda până în Siberia. Pe plan european, SOR a livrat autobuze în Cehia, Slovacia, Polonia, Bulgaria, Republica Moldova, Germania sau Elveția. La ora actuală are deja în exploatare 20 de autobuze electrice SOR EBN în Cehia, Slovacia, Germania și Elveția. Principalele caracteristici ale autobuzelor SOR sunt legate de masa proprie redusă și de folosirea materialelor de cea mai bună calitate precum oțelul inoxidabil, aluminiul și materialele plastice ranforsate cu fibră de sticlă pentru construcția caroseriilor.
Despre Anadolu Automobil Rom S.R.L.
Compania a luat ființă în 1998 și s-a ocupat de importul și distribuția de autobuze în România. Cea mai proeminentă marcă adusă de Anadolu Automobil Rom este Isuzu. Alături de aceasta, compania cu sediul în Ciolpani, județul Ilfov, aduce și mărcile Temsa și Karsan iar începând cu toamna anului 2014 și SOR. Anadolu Automobil Rom a fost lider de piață în 2013 și 2014, anul trecut importând aproape o treime din volumul de autobuze noi livrate în România.
Strada Electrolizei din Baia Mare arata cu totul altfel fata de acum cateva luni, in urma implementarii proiectului “Cresterea accesibilitatii urbane prin modernizarea strazii Electrolizei din Municipiul Baia Mare”. Proiectul raspunde programelor si strategiilor nationale, regionale si locale de dezvoltare, cu mentiunea ca reabilitarea strazii s-a facut din fonduri europene. Finanarea a fost asigurata prin Programul Operational Regional 2007-2013 – Axa prioritara 1 “Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor – poli urbani de crestere”, Domeniul major de interventie 1.1 “Planuri integrate de dezvoltare urbana”, sub-domeniul “Poli de dezvoltare urbana”. Valoarea totala a proiectului este de 10.765.486,35 lei, din care TVA 2.038.092,67, asistenta financiara nerambursabila solicitata 7.934.672,74 RON si contributia proprie a beneficiarului, adica primaria Baia Mare< 792.720,94 RON.
Obiectivul general al acestui proiect consta in cresterea accesibilitatii cartierului Orasul Vechi prin imbunatatirea conditiilor de infrastructura publica, cu impact asupra dezvoltarii de ansamblu a cartierului Orasul Vechi, a arealului urban selectat (zona de actiune urbana) si implicit a municipiului Baia Mare, cat si a zonei inconjuratoare. Obiectivele specifice ale proiectului au fost< modernizarea partii carosabile a strazii Electrolizei, in concordanta cu traficul existent si prognozat, prin activitati de desfacere sistem rutier existent, terasamente, incadrare cu borduri, realizare sistem rutier nou in zona industriala a strazii sau ranforsare sistem rutier. Aceste lucrari s-au realizat pe carosabilul de pe strada Electrolizei si pe strazile laterale, pe o lungime de pana la 30 de metri. Lungimea strazii Electrolizei pe care s-a intervenit este de 1.520 de metri. Suprafata totala pe care sa desfasurat activitatea este de 35.100 mp, din care< parte carosabila – 14.339 mp> doua sensuri giratorii> zona verde creata – 7.780 mp> reabilitare retele edilitare (retele de apa – 2.870 m si retea canalizare - 1520 m)> indicatoare si marcaje pentru siguranta circulatiei. Apoi s-a urmarit fluidizarea traficului rutier prin amenajarea parcarilor si a statiilor de autobuz in afara partii carosabile. Nu in ultimul rand, s-a avut in vedere promovarea transportului nepoluant prin amenajarea pistei pentru ciclisti si amenajarea trotuarelor pietonale. Beneficiarii directi ai acestui proiect sunt reprezentati de catre locuitorii cu domiciliul pe str. Electrolizei, locuitorii cartierului Orasul Vechi, agentii economici aflati in zona, sau persoanele care tranziteaza zona pe aceasta strada. Contractul de finantare s-a semnat in data de 1.04.2013, avand perioada de implementare pana in 1 decembrie 2015.
Sâmbătă, 21 noiembrie, dimineață, prefectul Maramureșului, ing. Anton Rohian, s-a deplasat în Slatina, Ucraina, unde a avut o întâlnire cu viceguvernatorul Transcarpatiei, Mihailo Mihailovici. La întrunire au participat și primarul Slatinei, Gheorghe (Iuri) Uhali și primarul localității Biserica Albă, Gheorghe Berinde. Discuțiile s-au axat pe problemele românilor și pe cooperarea transfrontalieră. De asemenea, ing. Anton Rohian și Mihailo Mihailovici au vorbit despre podul care urmează să fie ridicat între Sighetu Marmației și Biserica Albă și despre posibila înfrățire a orașului Hust (34.000 locuitori) cu municipiul Sighetu Marmației.
Ulterior, atât prefectul Anton Rohian, cât și viceguvernatorul Mihailo Mihailovici, s-au deplasat la Biserica din Slatina, care își celebra hramul, Sfinții Arhangheli Mihail și Gavril, precum și aniversarea a 120 de ani de la punerea pietrei de temelie. La inițiativa ing. Anton Rohian, pe biserică a fost montată o placă amintind faptul că aici se odihnește Episcopul greco-catolic de Oradea și Gherla, ctitor al sfântului lăcaș, Mihail Pavel, născut în Recea (1827-1902). Pe placă este inscripționat un citat din Liviu Rebreanu: “Numai credința neclintită mântuiește pe om aici și dincolo deopotrivă. Credința e puntea vie peste prăpăstiile dintre sufletul zbuciumat și lumea plină de enigme, și mai cu seamă între om și Dumnezeu”.
Prefectul Anton Rohian a depus o coroană de flori la piatra de mormânt a episcopului Mihai Pavel și a rostit: “Am credința că putem fi frați și putem trăi pe cele două maluri ale Tisei în respectarea credinței noastre. Episcopul Mihai Pavel, pe care eu l-am descoperit aici, în Slatina, este născut la 3 km de Baia Mare, în Recea. Vă invit cu cea mai mare dragoste să veniți să vedeți locul în care s-a născut episcopul Mihai Pavel și modul în care a reușit să adune lumea în jurul personalității sale, atât în partea românească, cât și în partea ucraineană. Vreau să vă spun un lucru: să aveți respectul și credința că cei care ne-au născut în această credință ortodoxă sunt cei care vor respecta buna înțelegere între popoarele noastre, între românii din stânga și din dreapta Tisei. Această zi a fost una luminată. Mă bucur că am reușit să îl punem la vedere pe episcopul Mihai Pavel. Să binecuvânteze Dumnezeu acest popor și pe dumneavoastră. Vă mulțumesc din suflet că sunteți aici.” Prefectul ing. Anton Rohian i-a oferit părintelui Dorin Bilețchi o diplomă aniversară pentru Biserica ortodoxă “Mihail și Gavril”, la împlinirea a 120 de ani de la ctitorire. Preotul, la rândul său, i-a dăruit prefectului Rohian o icoană a Sfântului Iov de Uglea.
Amenințarea apelor a determinat scurtarea la minimum a timpului afectat întâlnirii, prefectul Rohian ținând să se deplaseze în zonele afectate din județul Maramureș, unde a coordonat operațiunile de apărare împotriva inundațiilor.
Stadiul proiectului „Sistem de Management Integrat al Deşeurilor în judeţul Maramureş” a fost subiectul conferinţei de presă susţinută azi, 17 noiembrie 2015, de preşedintele Consiliului Judeţean Maramureş, Zamfir Ciceu şi de membrii Unităţii de Implementare a Proiectului. Principala tematică abordată a vizat lucrările care se efectuează pe depozitul de deşeuri neconforme de la Satu Nou de Jos – Baia Mare, unde este în derulare contractul de lucrări nr. 8813 din 09.12.2014, „Proiectare şi execuţie pentru închiderea in situ a depozitelor de deşeuri neconforme urbane la Vişeu de Sus, Tepliţa - Sighetu Marmaţiei şi Satu Nou de Jos – Baia Mare, respectiv proiectare şi execuţie pentru trei relocări la Seini, Rohia – Târgu Lăpuş, Arinieş – Borşa”, investiţie realizată în cadrul contractului de finanţare nr. 462/RO/10.02.2014.
S-a prezentat cronologia derulării lucrărilor pe depozitul neconform de la Satu Nou de Jos, activitate care în acest moment este obstrucţionată de operatorul de pe rampă S.C. Drusal S.A.
În 4 iunie 2015, Consiliul Judeţean Maramureş, în calitate de administrator al terenului și Beneficiar al proiectului, a încercat încheierea unui Protocol de colaborare între SC Drusal SA în calitate de operator, Asocierea Implenia Baugesellschaft m.b.H – Întreprindere Montaj Instalţii S.A – Institutul de Studii şi Proiectări Energetice S.A în calitate de Antreprenor și Județul Maramureș, încercare eșuată, prin neasumarea prin semnare de către operator a Protocolului.
În 24 iulie 2015, antreprenorul a intenționat să înceapă lucrările de execuție însă, operatorul a obstrucționat accesul acestuia pe amplasament. În acest sens, CJMM a solicitat sprijinul autorităților competente în vederea punerii în aplicare a Autorizației de Construire nr. 38/14.07.2015 pentru implementarea cu succes a proiectului.
În 27 august 2015 antreprenorul comunică beneficiarului intenția de a intra din nou pe amplasament, solicitând în acest sens asigurarea forțelor de ordine abilitate, pentru a fi evitate evenimentele neplăcute.
În 2 septembrie 2015 au fost mobilizate resursele necesare pentru începerea lucrărilor, însă au fost împiedicată intrarea pe amplasament de angajații unei firme de pază și protecție, aflați sub contract cu S.C. Drusal S.A.
Prin adresa nr. 9902/2683/3806/09.11.2015, CJMM a solicitat SC Drusal SA eliberarea coronamentului depozitului în zona în care antreprenorul își amenajează drumul tehnologic, precum și un protocol de colaborare semnat de reprezentanții legali ai societății, în care să fie prevăzute inclusiv obligațiile operatorului și ale Antreprenorului, conform celor două acte de reglementare emise de autoritățile de mediu pentru acest amplasament.
În data de 29.10.2015, antreprenorul a demarat lucrările pentru construire drumului tehnologic de acces pe amplasament, iar pentru evitarea deversării de levigat din canalul colector a fost mobilizată o autospecială în vederea vidanjării surplusului de levigat.
S.C. Drusal S.A. solicită înscrierea dreptului de folosinţă a terenului înscris în CF nr. 52025 UAT Groşi – teren pe care este amplasat depozitul de deşeuri Satu Nou, iar OCPI respinge prin încheierea emisă de nr. 47160/14.09.2015, înscrierea.
În prezent, utilajele antreprenorului sunt mobilizate pentru începerea lucrărilor, însă acestea sunt blocate de operator, care şi-a amplasat utilajele pe coronamentul depozitului.
Preşedintele Zamfir Ciceu a ţinut să releve importanţa finalizării documentaţiilor în vedere demarării licitaţiilor pentru activităţile de operare.
La sediul Inspectoratului Judeţean de Jandarmi Maramureş, s-a desfăşurat adunarea festivă prilejuită de sărbătorirea Arhanghelii Mihail şi Gavriil patronii spirituali ai jandarmilor. La ceremonia desfăşurată au fost prezenţi şefii instituţiilor din sistemul de apărare, ordine pubică şi siguranţă naţională din judeţul Maramureş. Cu această ocazie au fost prezentate simbolurile celor doi conducători ai oştilor cereşti care luptă împotriva răului: Mihail reprezintă „legea”- pe care o apără cu sabia focului, iar Gavriil este „ordinea” - firescul, bunătatea, pacea. La fel, activitatea noastră se desfăşoară sub deviza „Lex et Ordo”, care înnobilează însemnul heraldic, iar jandarmii se află în slujba cetăţenilor şi execută misiuni pentru ca aceştia să fie în siguranţă. Cu această ocazie dorim tuturor colegilor noştri, precum şi tuturor cetăţenilor care îşi aniversează onomastica, un sincer şi călduros „La Mulţi Ani !”, rugându-i pe „jandarmii cerului” să-i ocrotească şi să le dăruiască toate cele de folos.