Adunarea generală a Națiunilor Unite a desemnat ziua de 22 martie a fiecărui an ca zi Mondială a Apei, iar aceasta a fost sărbătorită anual. “Apa menajeră” este tema zilei Mondiale a Apei 2017, conform ONU și UNESCO.
Cu această ocazie Societatea VITAL S.A. organizează pentru prima dată Ziua Porților Deschise la Stația de epurare a apelor uzate din Baia Mare modernizată prin investițiile finanțate de către Uniunea Europeană, prin Programul Operațional Sectorial Mediu. Această investiție reprezintă o a doua etapă de modernizare a Stației de epurare,după lucrările de reabilitare din programul ISPA.
În 22 martie 2017 am organizat “Ziua Porților Deschise” cu intenția ca cei interesați și implicați în problemele de prortecția mediului să poată avea ocazia să se instruiască și să se documenteze în direct asupra modalităților și proceselor legate de epurarea apelor uzate provenite din aglomerările umane.
Au răspuns invitației noastre 400 de elevi de la școli și colegii atât din Baia Mare cât și din localitățile Dumbrăvița, Groși, Recea, Băița de Sub Codru.
Vizitatorii au fost impresionați de complexitatea proceselor tehnologice din stația de epurare, aparatura și complexitatea metodelor de laborator de ultimă generație utilizate în procesul de epurare a apelor uzate. S-a făcut comparație între apa uzată care intră în stația de epurare și apa purificată care este evacuată în râul Săsar.
La finalul turului stației am remarcat entuziasmul copiilor în acțiunea de plantare a 50 de pomi, activitate efectuată alături de angajați ai statiei de epurare. Pomii au fost etichetați cu numele școlii și anul plantării.
Elevii și-au exprimat speranța să viziteze anual Stația de epurare unde să surprindă și evoluția în timp a pomilor plantați de ei în anul 2017.
La sfârșitul vizitei cei prezenți au primit pliantul “ Canalizarea NU este coșul de gunoi!” care evidențiază în esență necesitatea protecției mediului prin însușirea și manifestarea unei conduite în ceea ce privește utilizarea canalizării menajere.
Ziua de 22 martie 2017 considerăm că a fost ca și toate celelalte zile din anii anteriori când s-a celebrat acest eveniment, o dată reper în acțiunile și manifestările întreprinse de cei care activează pe tărâmul administrării apei brute, a furnizării/prestării serviciilor de apă potabilă și canalizare. O zi însemnată în conștientizarea tuturor despre semnificația apei la modul general, la rolul și importanța gestionării eficiente a apelor menajere, în particular.
Data de 21 martie 2017 este una specială pentru specialiștii din domeniul asistenței sociale. Este momentul când sărbătorim Ziua Mondială a Asistenței Sociale, eveniment promovat de către Națiunile Unite și de Federația Internațională a Asistenților Sociali.
Cu această ocazie, Serviciul Public Asistență Socială organizează o serie de activități, care se vor desfășura în perioada 23 – 30 martie: acțiuni de mediu, jocuri și activități interactive, acțiuni de promovare și informare, socializare și petrecerea timpului liber, precum și Ziua Porților Deschide, în toate centrele sociale coordonate de instituția noastră.
Manifestările ce urmează a avea loc sunt dedicate întregii comunități băimărene, specialiștilor din cadrul Serviciului Public Asistență Socială și nu în ultimul rând beneficiarilor noștri. Vă așteptăm, așadar, să fiți alături de noi, pentru a marca împreună Ziua Mondială a Asistenței Sociale.
PLAN DE ACŢIUNI/ MANIFESTĂRI ZIUA MONDIALA A ASISTENTEI SOCIALE IN 2017
PERIOADA 20.03.2017 – 30.03.2017
*****Intalnire cu toti asistentii sociali ai SPAS*****
Intalnire de lucru pentru informarea colegilor cu privire la progamul de activitati ce urmeaza a avea loc cu ocazia Zilei Mondiale a Asistentei Sociale
Serviciul copil, familie și persoane cu dizabilități
Rivulus Pueris
Luni: 20.03.2017
Ora: 14.30
*****Jocuri si activitati recreative*****
Copiii inscrisi la gradinita din cadrul Centrului Comunitar Romanii, impreuna cu copiii inscrisi la programul de educatie timpurie de la Centrul de reabilitare sociala a copiilor aflati in situatii de risc, vor participa la mai multe activitati recreative intr-un spatiu de joaca, sub supravegherea personalului de specialitate din centrele sociale.
Clubul Tzontzo
Joi:23.03.2017
Ora: 09.30
*****Acțiune de mediu*****
Beneficiarii serviciilor sociale si a beneficiilor sociale prestate de SPAS vor participa la o actiune de ecologizare a spatiilor verzi din proximitatea fiecarui centru social.
Zonele din proximitatea fiecarui centru social
Joi: 23.03.2017
10.00 12.00
*****Jocuri si activitati recreative*****
Copiii inscrisi la gradinita din cadrul Centrului Comunitar Romanii, impreuna cu copiii inscrisi la programul de educatie timpurie de la Centrul de reabilitare sociala a copiilor aflati in situatii de risc, vor participa la mai multe activitati recreative intr-un spatiu de joaca, sub supravegherea personalului de specialitate din centrele sociale
Clubul Tzontzo
Vineri:24.03.2017
Ora:09.30
*****Actiune de promovare*****
Toti asistentii sociali din cadrul centrelor sociale aflate in structura organizatorica a SPAS Baia Mare, vor imparti pliante cu informatii relevante despre serviciile sociale promovate in centru
Scarile de bloc din proximitatea centrelor sociale
Vineri: 24.03.2017
Ora: 08.00 – 11.00
*****Cerc de activitati informale*****
Toti asistentii sociali din cadrul centrelor sociale aflate in structura organizatorica a SPAS Baia Mare, vor participa la o intrunire nonformala, pentru petrecerea in mod agreabil a timpului in compania colegilor si pentru a socializa intr-o ambianta placuta
Centrul Regina Maria
Vineri: 24.03.2017
Ora: 13.30 15.00
*****Activitati de socializare si petrecere a timpului liber*****
Copiii inscrisi la programul after-school din cadrul Centrului Comunitar Romanii si de Centrul de reabilitare sociala a copiilor aflati in situatii de risc, vor participa la:
Desene pe asfalt
Program de dans artistic
Jocuri educative
Centrul Comunitar ROMANII
Luni: 27.03.2017
Ora: 13.00
*****Actiune de promovare*****
Studentii de la Centrul Universitar Nord specializarea asistenta sociala vor imparti peste 1000 de pliante cu informatii relevante despre serviciile sociale promovate in centrele sociale aflate in structura SPAS Baia Mare
Pe langa pliante, studentii vor mai imparti in zonele indicate, 1000 baloane si pixuri personalizate cu Ziua Mondiala a Asistentei Sociale 2017.
Acțiune stradala
P-ta Millennium;
P-ta Izvoarele;
Platou Magazin Maramures;
Platou RFN;
P-ta Revolutiei;
Bdu Bucuresti (intre Hotel Rivuls si Bizo)
Zona Garii
Marți: 28.03.2017
Orele: 12.00 – 14.00
*****Ce inseamna profesia de asistent social?*****
In sala de festivitati de la etajul centrului CASPEV, va avea loc o sesiune de comunicari si discutii interactive intre profesionisti ai SPAS si elevi de la Colegiile si liceele Municipiului Baia Mare (clasele XI XII). Tinerii vor fi informati cu privire la cele mai importante aspecte legate de profesia de asistent social, ca perspectiva pentru viitorul lor profesional.
La parterul centrului CASPEV, se vor organiza puncte de informare pentru fiecare centru social aflat in structura organizatorica a SPAS, cu roll-up-uri si materiale informative cuprinzand detalii legate de serviciile si activitatiilor sociale prestate in fiecare centru social.
Cu aceasta ocazie, se va crea un circuit informativ, fluxul de elevi fiind directionat prima data spre sala de conferinte, iar ulterior, spre parter la centrele de informare.
CASPEV
Miercuri:29.03.2017
Ora:13.00
*****Ziua Portilor Deschise*****
Fiecare centru social isi va descide portile pentru toti baimarenii, care doresc sa cunoasca in detaliu centrele sociale ale Serviciului Public Asistenta Sociala si activitatile prestate de acestea.
In fiecare centru va fi desemnata o persoana, care va fi responsabila cu primirea vizitatorilor. Acestia vor fi condusi prin fiecare incapere din centrul social, oferind informatii detaliate cu privire la activitatea specifica.
Centrele sociale ale SPAS
Joi: 30.03.2017
Ora:10.00 13.00
Director General,
Bogdan Gavra
La 10 ani de la prima ediție Earth Hour, ce a avut loc la Sydney, cea mai mare mișcare de mediu din istorie, inițiată de WWF, este gata să unească din nou milioane de oameni din întreaga lume. Intervalul orar rămâne același, 20:30 – 21:30, timp în care oameni și construcții emblematice vor stinge lumina, gest-simbol în lupta împotriva schmbărilor climatice. Într-o perioadă în care umanitatea modelează schimbările de pe Pământ – perioadă denumită de cercetatori Antropocen – nu mai este nicio îndoială că rolul fiecăruia este extrem de important pentru a crea lumea de mâine.
Dăruiește naturii energia ta!
Anul acesta mesajul și îndemnul WWF pentru comunitatea Earth Hour din România este „Dăruiește naturii energia ta”. Îi invităm pe români să stingă luminile în case și să petreacă o oră în aer liber, fie la o tură cu bicicleta sau o simplă plimbare simbolică prin oraș, împreună cu prietenii, vecinii, familia, colegii. În loc să consume energie acasă, să dăruiască propria energie, să o investească pentru a proteja natura.
„De 10 ani Earth Hour mobilizează milioane de oameni ca să atragă atenția asupra impactului pe care noi oamenii îl avem asupra mediului. Am reușit să creăm o mișcare globală la care anual participă peste 1,5 miliarde de oameni, însă n-am reușit încă să generăm acel impact dincolo de Ora Pământului. Degradarea ecosistemelor se întâmplă într-un ritm din ce în ce mai accelerat, iar procesul poate fi oprit doar printr-o schimbare radicală a tendințelor de consum și de comportament din partea oamenilor și mult mai puțin prin intervenții de la nivel înalt, prin reguli și legi noi.
Românii sting lumina de peste 7 ani și se vede clar o schimbare de comportament în ultimii ani. Au deveit mult mai conștienți de valorile naturale din jur, de pericolele la adresa lor și nu ezită să devină activi de fiecare dată când e nevoie de implicarea lor. Dacă reușim să transformăm acest interes dintr-unul reactiv, într-o atitudine proactivă, cu toții vom avea de câștigat”, a declarat Magor Csibi, Director WWF România.
În București WWF organizează un eveniment în Parcul Izvor, în zona alveolei dinspre Bd. Națiunile Unite, sâmbătă, pe 25 martie 2017, începând cu ora 17:00. Vor avea loc activități pentru copii prin care aceștia pot învăța despre natură. Cu mic, cu mare, toată lumea este invitată să răspundă întrebării: Ce voi face eu anul acesta pentru a proteja natura?
Pentru că dorim să promovam mijloacele de deplasare prietenoase cu natura și benefice pentru organism, de la ora 20.30, până la 21:30, bucureștenii pot alege o tură cu bicicleta alături de Adevărații VeloPrieteni pe traseul: Parc Izvor (alveola Națiunile Unite) - str. B.P. Hașdeu – Splaiul Independenței – Știrbei Vodă – Berzei – Calea Griviței – Dacia – Romană – Universitate – Unirii – Splaiul Independenței – Națiunile Unite – Izvor.
Cei fără biciclete sunt invitați să danseze alături de Swing Dance Society București, tot de la 20:30, până la 21:30.
Earth Hour zi de zi
Earth Hour este momentul în care ne putem hotărî să reciclăm, să mergem mai mult pe jos sau cu bicicleta, să facem dușuri mai scurte, să trecem la sursele regenerabile de energie sau să ne schimbăm obiceiurile de consum, bazat mai mult pe nevoi decât pe dorințe create artificial prin trucuri de marketing și acordând mai mult loc în coșurile noastre de cumpărături produselor responsabile - tradiționale, ecologice sau certificate FSC, ce atestă proveniența din păduri gestionate responsabil.
Din 2011, Earth Hour a intrat în etapa Mai mult decât o oră pentru planetă (Beyond the Hour), în care oamenii de pretutindeni sunt îndemnați nu numai să stingă lumina pentru o oră, ci să se angajeze în acțiuni de mediu în fiecare zi și să-și schimbe comportamentul pentru a avea un impact mai mic asupra naturii.
Programul complet Earth Hour în România (activități din București și din țară): https://www.facebook.com/events/444200422589830/
Despre WWF (World Wide Fund for Nature)
Înfiinţată în anul 1961, WWF este una dintre cele mai importante organizaţii internaţionale care derulează proiecte pentru conservarea naturii, în peste 100 de ţări. Misiunea WWF la nivel global este să oprească degradarea mediului înconjurător şi să construiască un viitor în care oamenii trăiesc în armonie cu natura. Mai multe detalii la: www.wwf.ro.
Despre Earth Hour
Earth Hour a apărut ca un răspuns la o întrebare simplă: cum îi putem determina pe oameni să conştientizeze una din cele mai mari ameninţări actuale, schimbările climatice? Replica a venit de la WWF Australia, concretizată într-o campanie care promova un gest pe cât de simplu, pe atât de puternic: stingerea luminilor. Se întâmpla pe 31 martie 2007, la Sydney, când 2 milioane de case şi sedii de companii australiene au stins luminile timp de o oră. Ora Pământului.
În 2008, 50 de milioane de oameni au ales să celebreze Earth Hour. În 2010, 4.500 de orașe din 128 de ţări au participat la Earth Hour pe 27 martie, campania devenind, astfel, cea mai mare acţiune de mediu din toate timpurile. În prezent, comunitatea de susţinători Earth Hour a atins 2 miliarde de oameni, din peste 7.000 de oraşe, din peste 152 de ţări. Detalii pe www.ora-pamantului.ro sau pe www.earthhour.org.
La sediul Instituției Prefectului – Județul Maramureș, subprefectul Gavriș Ardelean a avut vineri, 17 martie, o întâlnire cu reprezentanți ai Sistemului de Gospodărire a Apelor Maramureș, ai Gărzii Forestiere Maramureș și ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență Maramureș. Ședința a fost organizată în baza adresei Ministerului Apelor și Pădurilor nr. 992/AP/13.03.2017, înregistrată la Instituția Prefectului cu nr. 2595/13.03.2017, privind Acțiunea de verificare a modului în care au fost salubrizate cursurile de apă și au fost realizate și întreținute șanțurile și rigolele în localități, pentru asigurarea secțiunilor de scurgere a apelor mari. Cu această ocazie a fost aprobat Programul acțiunii pentru perioada 21 martie – 7 aprilie 2017, iar ulterior s-a emis Ordinul de prefect nr. 84/17.03.2017. Programul acțiunii de verificare a fost transmis tuturor Comitetelor Locale pentru Situații de Urgență.
Verificările vor avea în vedere:
- măsurile dispuse anterior în controalele tematice, conform prevederilor legale dispuse de către Garda de Mediu Maramureș, cât și de Administrația Bazinală de Apă Someș-Tisa (S.G.A. MM)
- respectarea de către U.A.T.-uri si autoritățile administrației publice locale a prevederilor Legii 211/2011 privind deșeurile, art. 16 pct. c si art. 32 din Legea Apelor nr. 107/1996, Legea nr. 515/2002 privind gospodărirea localităților urbane și rurale;
- salubrizarea cursurilor de apă, a malurilor;
- întreținerea rigolelor, podurilor și podețelor;
- gestionarea deșeurilor menajere și industriale generate de activitățile umane.
În acest context, se impune accentuarea modalităților de prevenire a poluării cursurilor de apă cu deșeuri menajere, precum și a obturării șanțurilor și rigolelor cu astfel de gunoaie. Astfel, deșeurile, inclusiv cele lemnoase, nu trebuie aruncate în albiile minore, pe malurile apelor și în zona podurilor și podețelor care traversează cursurile de apă.
Este necesară implicarea unităților administrativ-teritoriale în gestionarea corespunzătoare a deșeurilor generate de activitățile umane, conform legislației specifice în vigoare.
Modul de implicare al administrațiilor publice locale, insistând asupra respectării legislației în vigoare în acest domeniu, precum și modul de realizare a lucrărilor de igienizare stabilite de către primării prin programele proprii, se reflectă direct în îmbunătățirea calității principalelor cursuri de apă din bazinul hidrografic Someș -Tisa care au efect transfrontalier, cerințe de calitate care au fost stabilite și în cadrul convențiilor bilaterale încheiate cu partea ungară și cea ucraineană.
Data de 21 martie 2017 este una specială pentru specialiștii din domeniul asistenței sociale. Este momentul când sărbătorim Ziua Mondială a Asistenței Sociale, eveniment promovat de către Națiunile Unite și de Federația Internațională a Asistenților Sociali.
Cu această ocazie, Serviciul Public Asistență Socială organizează o serie de activități, care se vor desfășura în perioada 23 – 30 martie: acțiuni de mediu, jocuri și activități interactive, acțiuni de promovare și informare, socializare și petrecerea timpului liber, precum și Ziua Porților Deschide, în toate centrele sociale coordonate de instituția noastră.
Manifestările ce urmează a avea loc sunt dedicate întregii comunități băimărene, specialiștilor din cadrul Serviciului Public Asistență Socială și nu în ultimul rând beneficiarilor noștri. Vă așteptăm, așadar, să fiți alături de noi, pentru a marca împreună Ziua Mondială a Asistenței Sociale.
În cursul zilei de vineri, 17 martie primarul interimar al Municipiului Baia Mare, dl. Marinel Rob, s-a întâlnit cu membrii conducerii Universității Semmelweis Budapesta din Ungaria. Delegația instituției de învățământ superior a fost compusă din profesor universitar dr. Agoston Szel, rectorul instituției și profesor universitar dr. Karoly Szasz, cancelarul facultății care au fost însoțiți la întâlnirea cu autoritățile locale băimărene de profesor universitar dr.Coralia Cotoraci rectorul Universității de Vest ”Vasile Goldiș” și profesor universitar dr. Marcel Pop, directorul Departamentului Relații Internaționale din cadrul filialei Satu Mare a Universității de Vest ”Vasile Goldiș”.
În cadrul întâlnirii, s-au abordat mai multe subiecte de interes comun, ca urmare și a vizitei efectuate la filiala UVVG din Satu Mare, o temă importantă constând în intenția realizării unei colaborări trilaterale între cele trei universități, pe linie academică dar și în domeniul cercetării multidisciplinare, inclusiv prin realizarea unor schimburi de experiență între părti.
”Imi doresc foarte mult ca această colaborare să funcționeze, vom uza de toate pârghiile existente astfel încât pe lângă valorificarea potenţialului existent, în cadrul strategiei viitoare a municipiului, să realizăm o utilizare cât mai eficientă a resurselor umane iar dumneavoastră, universităţile, sunteţi cele mai avizate instituţii capabile să ne sprijine în acest sens. Noi vom fi în continuare alături de acest proiect şi vom realiza tot ce ţine de noi astfel încât activitatea universitară din Baia Mare să fie susţinută într-un mod real. Consider că prestigiul învățământului universitar este dat de seriozitate, profesionalism și valoarea umană, a menționat dl. Marinel Rob, primarul interimar.”
Miercuri, 15 martie, a avut loc, în sistem videoconferință, prezentarea Evaluării activității Ministerului Afacerilor Interne în anul 2016. Bilanțul a fost prezentat de doamna ministru Carmen Daniela Dan, alături de aceasta fiind prezenți: prim-ministrul Sorin Grindeanu, Călin Păpescu Tăriceanu, președintele Senatului, Liviu Dragnea, președintele Camerei Deputaților, Augustin Lazăr, procurorul general al României, Eduard Helvig, directorul SRI, Gabriela Firea, primarul general al municipiului București. La sediul Instituției Prefectului – Județul Maramureș au participat la videoconferință subprefectul Gavriș Ardelean și șefii structurilor din subordinea Ministerului Afacerilor Interne.
Doamna ministru Carmen Daniela Dan a arătat că, în perioada petrecută până acum în fruntea MAI, s-a convins că acest minister rămâne o instituție adaptată vemurilor, al cărei obiectiv principal a fost și rămâne creșterea gradului de siguranță a cetățenilor. În 2016, fenomenul infracțional s-a redus pentru al cincilea an consecutiv, criminalitatea stradală s-a diminuat cu peste 9%, iar gradul infracționalității înregistrate în mediul rural a fost cel mai mic din ultimii 8 ani. Valorile înregistrate în cazul infracționalității grave, săvârșite cu violență, au fost anul trecut cele mai scăzute din ultimi 9 ani. Punctele de trecere a frontierei au fost tranzitate de peste 56 milioane de persoane și de 16 milioane de autovehicule. S-au constatat circa 1.500 de infracțiuni de contrabandă și fraudă vamală. 2.922 persoane au fost surprinse în trecere sau în tentativă de trecere ilegală a frontierei și 2.625 de străini cu ședere ilegală au fost depistați pe teritoriul țării noastre. S-au înregistrat, în 2016, 1.886 cereri de azil. Ministerul Afacerilor Interne a organizat, anul trecut, alegeri locale și parlamentare corecte și transparente. A scăzut cu peste 50% numărul sesizărilor privind posibile încălcări ale legii față de alegerile precedente. În domeniul situațiilor de urgență, au fost gestionate 421.804 evenimente, în medie 1.152 pe zi, iar 8.406 persoane au fost salvate în urma misiunilor comune ale componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență.
Doamna ministru Carmen Daniela Dan a arătat și care sunt obiectivele instituționale pentru anul 2017:
• Asiguarea unui grad ridicat de siguranță a cetățenilor și de protecție a patrimoniului;
• Creșterea capacității MAI de gestionare a evenimentelor majore și a situațiilor de urgență;
• Eficientizarea serviciilor publice oferite cetățenilor de MAI;
• Amplificarea rolului MAI în consolidarea prezenței României în cadrul UE și la nivel internațional.
Azi noapte, 21 martie a.c., în jurul orei 02.00 în PTF Siret, s-a prezentat pentru a intra în ţară numitul Ion S., cu dublă cetățenie româno-ucraineană, în vârstă de 32 ani, conducând un autoturism marca Audi A6, înmatriculat în Belgia.
Polițiștii de frontieră și lucrătorii vamali au efectuat un control amănunțit asupra mașinii, ocazie cu care în compartimentul roții de rezervă a fost observat un loc special amenajat. În acesta au fost descoperite 2.340 pachete cu țigări de proveniență ucraineană, un pistol calibru 9mm şi trei încărcătoare din categoria armelor letale supuse autorizării.
Polițiștii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de nerespectarea regimului armelor şi munițiilor şi contrabandă calificată, sub coordonarea unui procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Rădăuți, la finalizare urmând a fi dispuse masurile legale ce se impun.
Arma letală şi cele trei încărcătoare au fost reținute de polițiștii de frontieră, urmând să fie predate Serviciului Arme şi Muniții din cadrul I.P.J. Suceava.
Totodată, țigările în valoare de 3.000 lei au fost ridicate în vederea confiscării iar bărbatul a fost sancționat contravențional cu amendă în cuantum de 10.000 lei. Autoturismul în cauză a fost ridicat în vederea confiscării deoarece avea confecționat locaș special amenajat.
Vineri, 17 martie 2017, de la ora 11.00, Consiliul Județean Maramureș a fost convocat în ședință extraordinară, pentru a vota trei proiecte aflate pe ordinea de zi. Cu o prezență de 24 de consilieri județeni din 34 de aleși la alegerile locale din iunie 2016, ședința a fost statutară. Președintele Consiliului Județean Maramureș, Gabriel Valer Zetea, cel care a condus și această întâlnire, a prezentat plenului vizitele importante care au avut loc la sfârșitul săptămânii trecute, respectiv prezența în Maramureș a vicepremierului României, Sevil Shhaideh, ministru al Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, dar și a secretarului de stat Harry-Ilan Laufer, care a vorbit despre programul Start UP Nation. Totodată, șeful administrației județene a precizat că, în această săptămână au avut loc discuții privind bugetul Consiliului Județean pentru anul 2017, urmând ca, săptămâna următoare, acestea să fie reluate cu reprezentanții instituțiilor din subordine. După declarațiile politice făcute de reprezentanții grupurilor politice s-a trecut la votul celor trei proiecte, care au fost validate de plen.
Aleșii județeni au aprobat promovarea spre finanțare a proiectului MaraQuality, cu o cofinanțare de 2% a Consiliului Județean, care prevede implementarea și certificarea unui sistem propriu de management al calității (SMC) implementat în cadrul Consiliului Județean, conform standardelor ISO 9001, cu adresabilitate întregului personal. În acest fel ar urma instruirea a 160 de persoane din aparatul propriu al Consiliului Județean Maramureș în utilizarea, menținerea și dezvoltarea SMC.
Al doilea proiect aprobat a reprezentat admiterea cu obiecții a recepției la terminarea lucrărilor la obiectivul investiții ”Centrul de Vizitare din Pasul Prislop”, realizat în cadrul proiectului cu finanțare europeană ”Măsuri de management privind creșterea gradului de informare și conștientizare din Parcul Național Munții Rodnei”. Potrivit președintelui CJ Maramureș, Gabriel Zetea, care a ajuns în Prislop la începutul acestei săptămâni, pentru a vedea la fața locului stadiul execuției, lipsurile constatate cu prilejul recepției și care nu sunt în măsură să afecteze utilizarea obiectivului conform destinației sale, cuprinse în procesul verbal de recepție, urmează să fie remediate de executant, pe cheltuiala sa, în termen de 90 de zile de la comunicarea admiterii recepției. ”În cazul în care executantul nu rezolvă remedierea lipsurilor constatate, după somarea acestuia, Consiliul Județean Maramureș va putea executa aceste lucrări pe cheltuiala și riscul executantului, alocând în acest scop resursele necesare din bugetul propriu și să pretindă plata prejudiciului produs”.
Ultimul proiect propus și votat de aleșii județeni este cel privind aprobarea principalilor indicatori tehnico-economici pentru obiectivul de investiție ”Reabilitare DJ187, Leordina (DN18) – Ruscova – Repedea – Poienile de sub Munte”, faza SF. Obiectivul de investiție este eligibil pentru finanțare din bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene prin Programul Național de Dezvoltare Locală. Valoarea totală a investiției este de 53.855.829 lei fără TVA, iar sectorul de drum propus pentru reabilitare are o lungime totală de 20,139 km.
Miercuri, 15 martie, a avut loc, în sistem videoconferință, prezentarea Evaluării activității Ministerului Afacerilor Interne în anul 2016. Bilanțul a fost prezentat de doamna ministru Carmen Daniela Dan, alături de aceasta fiind prezenți: prim-ministrul Sorin Grindeanu, Călin Păpescu Tăriceanu, președintele Senatului, Liviu Dragnea, președintele Camerei Deputaților, Augustin Lazăr, procurorul general al României, Eduard Helvig, directorul SRI, Gabriela Firea, primarul general al municipiului București. La sediul Instituției Prefectului – Județul Maramureș au participat la videoconferință subprefectul Gavriș Ardelean și șefii structurilor din subordinea Ministerului Afacerilor Interne.
Doamna ministru Carmen Daniela Dan a arătat că, în perioada petrecută până acum în fruntea MAI, s-a convins că acest minister rămâne o instituție adaptată vemurilor, al cărei obiectiv principal a fost și rămâne creșterea gradului de siguranță a cetățenilor. În 2016, fenomenul infracțional s-a redus pentru al cincilea an consecutiv, criminalitatea stradală s-a diminuat cu peste 9%, iar gradul infracționalității înregistrate în mediul rural a fost cel mai mic din ultimii 8 ani. Valorile înregistrate în cazul infracționalității grave, săvârșite cu violență, au fost anul trecut cele mai scăzute din ultimi 9 ani. Punctele de trecere a frontierei au fost tranzitate de peste 56 milioane de persoane și de 16 milioane de autovehicule. S-au constatat circa 1.500 de infracțiuni de contrabandă și fraudă vamală. 2.922 persoane au fost surprinse în trecere sau în tentativă de trecere ilegală a frontierei și 2.625 de străini cu ședere ilegală au fost depistați pe teritoriul țării noastre. S-au înregistrat, în 2016, 1.886 cereri de azil. Ministerul Afacerilor Interne a organizat, anul trecut, alegeri locale și parlamentare corecte și transparente. A scăzut cu peste 50% numărul sesizărilor privind posibile încălcări ale legii față de alegerile precedente. În domeniul situațiilor de urgență, au fost gestionate 421.804 evenimente, în medie 1.152 pe zi, iar 8.406 persoane au fost salvate în urma misiunilor comune ale componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență.
Doamna ministru Carmen Daniela Dan a arătat și care sunt obiectivele instituționale pentru anul 2017:
• Asiguarea unui grad ridicat de siguranță a cetățenilor și de protecție a patrimoniului;
• Creșterea capacității MAI de gestionare a evenimentelor majore și a situațiilor de urgență;
• Eficientizarea serviciilor publice oferite cetățenilor de MAI;
• Amplificarea rolului MAI în consolidarea prezenței României în cadrul UE și la nivel internațional.