Groupe Renault co-dezvoltă o țesătură unică realizată din materiale reciclate 100% pentru noul Renault ZOE
14 noiembrie 2019
Groupe Renault
Inovație și tehnologie
Parteneriate și acorduri
comunicate de presă
O aplicație industrială avansată, co-dezvoltată de Groupe Renault, Les Filatures du Parc, o companie franceză specializată în fire cardate și Adient Fabrics, furnizorul mondial de locuri auto, cu sprijinul Ademe și al regiunii Occitania din Franța

Un produs textil unic, brevetat, fabricat din centuri de siguranță, resturi textile și reciclarea sticlelor de plastic, în noul Renault Zoé

Acest nou proces inovativ de fabricație cu buclă scurtă reduce amprenta de carbon cu 60% în comparație cu procesul standard

 

Boulogne-Billancourt - 14 noiembrie 2019. Angajat profund pentru o strategie de integrare tot mai mare a materialelor reciclate în vehiculele sale, Groupe Renault a inițiat în 2015 un proiect numit „àfiler” („a fila”) alături de Filatures du Parc, o moară de filare în regiunea Tarn din Franța și Adient Fabrics, furnizor de scaune auto din Ariège, Franța, pentru a proiecta un produs textil unic fabricat exclusiv din materiale reciclate.

 

Datorită cunoștințelor tradiționale ale firelor cardate și inovațiilor co-dezvoltate, acest produs textil

- fabricate din curele de siguranță, resturi textile din industria auto și fibre de poliester din reciclarea sticlelor de plastic (PET) - acoperă acum interiorul noului Renault ZOE, în finisaje Zen și Intens. Țesătura care acoperă o suprafață totală de 8 m² este utilizată pentru fabricarea husei scaunelor, a planșelor de bord, a pachetelor de angrenare și a accesoriilor ușilor și îndeplinește cerințele ridicate pentru confort, curățare, rezistență la UV și durabilitate.

Furnizarea și fabricarea cu buclă scurtă a acestui fir cardat reciclat - fără transformare chimică sau termică - reduce emisiile de CO2 asociate cu mai mult de 60% în comparație cu țesătura ZOE anterioară dintr-un proces de fabricație standard.

 

Jean-Philippe Hermine, directorul strategiei de mediu și planificare pentru Groupe Renault, a declarat:

Față de provocarea tranziției energetice, industriile au un rol esențial în schimbarea metodelor de producție și în reducerea impactului lor asupra mediului. Cu sprijinul partenerilor noștri Filatures du Parc și Adient Fabrics, demonstrăm că este posibil să implementăm modele circulare și competitive de dezvoltare axate pe resurse, obținând totodată un avantaj competitiv valoros într-un moment în care disponibilitatea și costul materiilor prime devin. o adevărată problemă strategică. Această abordare contribuie la angajamentul Grupului de a reduce impactul asupra mediului al fiecărui vehicul de-a lungul ciclului său de viață și de a reduce amprenta globală de carbon cu -25% în 2022 în comparație cu 2010.

 

Fabrice Lodetti, managerul Filatures du Parc, a adăugat:

De 15 ani, compania noastră lucrează la fabricarea firelor reciclate din materiale textile folosite în special pentru sectoarele de îmbrăcăminte și mobilier. Acest lucru reprezintă acum peste 60% din activitatea noastră, obiectivul nostru fiind să ajungem până la urmă la 100% din producție. Suntem convinși de relevanța acestui model social și economic responsabil, bazat pe principiile economiei circulare, pentru a limita impactul asupra mediului și a conserva resursele naturale în anii următori. Pentru a continua în această direcție, îi încurajăm pe toți partenerii noștri și să colaborăm îndeaproape cu echipele lor creative pentru a dezvolta produse ecologice.

Mathias Daynie, directorul fabricii ADIENT Fabrics din Laroque d'Olmes din Franța, a subliniat că:

Dezvoltarea țesăturilor fabricate din produse reciclate cu buclă scurtă, precum cea proiectată pentru Nouvelle ZOE, este incontestabil viitorul activității noastre. Perspectivele sunt foarte importante atât în ​​industria auto, cât și în alte sectoare de activitate, care vor respecta cu siguranță această abordare din punct de vedere ecologic, etic și economic. Site-ul nostru Laroque d'Olmes, atât o fabrică de producție, cât și un centru de excelență în cercetare și dezvoltare, cu 60 de ani de experiență de la crearea lui Michel Thierry în 1955 și 20 de ani dedicat exclusiv industriei auto, este investit în special în produse cu valoare adăugată ridicată. pentru viitor, în colaborare cu partenerii săi. Pe lângă țesăturile sale tradiționale sau eco-concepute pentru industria auto, site-ul studiază alte soluții textile inovatoare care ar putea deschide noi piețe care să-și sprijine clienții în ambițiile lor tehnice și de mediu.

 

Dezvoltate în secolul al XV-lea, industria textilă, îmbrăcăminte și piele face parte integrantă din patrimoniul economic al regiunii Occitaniei, Franța, în special în Tarn și Ariège. Într-un context extrem de provocator, dezvoltarea de noi produse textile care sunt tehnice, durabile și competitive este o adevărată pârghie de creștere pentru jucătorii regiunii și o oportunitate de a se poziționa pe noi piețe, de a asigura locuri de muncă și de a dezvolta noi abilități.

În această perspectivă, proiectul „àfiler” a primit sprijinul Ademe și al Regiunii Occitaniei, precum și sprijinul ENSAIT (Liceul Național de Arte și Industrii Textile) din Roubaix pentru consolidarea cercetării și validării tehnice a acestui nou textil produs.

 

Concentrați-vă pe procesul industrial:

Colectați și aprovizionați
Renault Environment, o filială Renault Groupe dedicată economiei circulare și creată în 2008, colectează materiale destinate unei a doua vieți, cum ar fi resturi de centuri de siguranță și resturi de la fabricarea țesăturilor virgine pentru sectorul auto.

 

Fabricarea firelor cartonate reciclate
Pentru fabricarea firelor, Grupul se bazează pe Filatures du Parc, o companie cu sediul în Brassac în regiunea Tarn. Datorită sprijinului financiar și tehnic pentru acest proiect, Les Filatures du Parc au reușit să dezvolte o nouă linie de defibrare industrială, adaptată la robustetea centurilor de siguranță, un pas esențial în pregătirea materiilor prime și în optimizarea lungimii fibrelor.

Odată tăiate și mărunțite, centura și fibrele textile sunt amestecate cu fibre de poliester din sticle de plastic care garantează coeziunea fibrelor, înainte de a trece la o serie de operații de cardare. Derivată din termenul „ciul” sau plantă picantă picantă, tehnica tradițională de cardare face posibilă obținerea unei noi fire de țesut datorită unui sistem de tamburi căptușite cu vârfuri de oțel foarte fine, care se rotesc cu viteză mare. Astfel, acest know-how face posibilă, fără transformare chimică sau termică, să se dezintegreze și apoi să se împartă, să se întindă, apoi să se alinieze paralel și, în final, să răsucească fibrele curățate de impurități.

Acest fir de carton 100% reciclat a fost brevetat în comun de Groupe Renault cu Filatures du Parc.

 

Fabricarea țesăturii și a țesăturilor înainte de asamblare
Adient Fabrics, un țesător și furnizor de 1 din 3 scaune auto din lume, primește firele reconstituite pe role pe șantierul său Laroque d'Olmes (Ariège), situat la doar 120 km de la fabricile de filare, pentru a țese și produce țesăturile auto. , tapițerie și tapițerie interioară pentru vehicule.

 

Groupe Renault, un pionier și lider în economia circulară:

Pe lângă fibre reciclate, Groupe Renault produce multe bucle de materiale, în special pentru cupru, plastic, platinoide și metale feroase și neferoase. Noul ZOE include, de asemenea, 17,5 kg de plastic reciclat, unele dintre ele fiind utilizate pentru prima dată în gama noastră în piese vizibile din habitaclu, cum ar fi dulapurile interioare cu polipropilenă joasă.

Prin intermediul Renault Environment și în special al filialei sale Gaia, Groupe Renault dezvoltă, de asemenea, timp de mai bine de 20 de ani o serie întreagă de activități în economia circulară, cum ar fi tratarea vehiculelor aflate la sfârșit de viață (prin intermediul filialei sale Indra în parteneriat cu Suez) , recuperarea metalelor (Bonne Comenor, de asemenea, o asociere în comun cu Suez), repararea, recondiționarea sau reciclarea bateriilor electrice și remanuflarea (renovarea pieselor mecanice și a diverselor componente folosite) în uzina Choisy-Le-Roi. (Photo Credits: Jean-Brice LEMAL, Frithjof OHM/Frithjof Ohm INCL. Pretzsch, Renault Marketing 3D-Commerce, Planimonteur)

Acest website foloseste cookies pentru imbunatatirea paginii web si a serviciilor asociate. Prin continuarea navigarii pe acest website, sunteti de acord cu politica noastra privind folosirea de cookies.
Detalii Accept Refuz