Maramuresul se inscrie pe harta producatorilor de autocamioane, o data cu lansarea pe piata a primului produs al marcii ATP TRUCKS AUTOMOBILE. Este vorba despre autocamionul TRUSTON disponibil in doua variante, basculanta si betoniera, iesit de pe linia de asamblare din cadrul halei de productie de pe raza administrativa a comunei Recea. La finalul lunii august 2019, cand proiectul TRUSTON a insumat peste 15.000 de zile de lucru ale echipei de ingineri, au fost finalizate -pe linia de asamblare- primele 10 autospeciale. Catalogate drept "De Nota 10" si “Made in Maramures”, autospecialele TRUSTON pot fi intalnite deja si in trafic! Evenimentul de lansare TRUSTON a avut loc in data de 28 August, in Baia Mare si a reunit peste 300 de participanti, presa, oficialitati, clienti si parteneri ATP Group. Primii trei clienti care au contractat deja noul produs, au putut testa in premiera autobasculantele TRUSTON. De altfel, toate cele 10 unitati, primele iesite de pe linia de productie, au putut fi vazute si testate de catre clientii interesati.

 

 

Vis devenit realitate in... 34 de ani

 

Cu mult curaj din partea omului de afaceri Mircea CIRT si a echipei din preajma dansului, precum si cu o investitie majora, ATP Group a abordat acest segment de activitate in urma cu doi ani, atunci cand a prins contur ideea proiectului TRUSTON. Avand in spate o experienta de aproape 15 ani in domeniul pieselor de schimb in mod special si al segmentului automotive in general, Mircea CIRT s-a gandit ca este momentul sa demareze proiectul la care a visat nu mai putin de 34 de ani. Mai exact, la varsta de 12 ani, copil fiind, Mircea CIRT tinea in mana un autocamion de jucarie atunci cand si-a stabilit una dintre tintele vietii sale: acea de a construi, intr-o buna zi, o "bascula". Visul avea sa devina realitate pentru Mircea CIRT, avand in vedere ca lucrurile au evoluat odata cu trecerea timpului: vanzare piese de camioane - reparatii dealership- dezvoltare branduri proprii - 4.000 de repere in ATP- asamblare autocamion. Compania sa fiind profilata si pe achizitii si vanzare de piese de schimb pentru autocamioane, omului de afaceri maramuresean Mircea CIRT i-a fost la indemana sa puna bazele liniei de productie de autocamioane. Intr-un interviu acordat in exclusivitate ziarului electronic ZIUA24, Mircea CIRT a dezvaluit ca decizia de a demara proiectul TRUSTON nu a fost una grea avand in vedere experienta in suply chain, tehnic si specificul in domeniu. Totusi, activitatile din cadrul proiectului TRUSTON au fost diverse si laborioase: pornind de la munca de cercetare, continuand cu proiectarea si terminand cu asamblarea propriu-zisa a autocamionului. Apoi, trebuie spus ca vorbim despre nu mai putin de 3.200 de repere (din care numai motorul constituie un reper) care sunt asigurate de peste 150 de furnizori din intreaga lume. Nu trebuie omis nici aspectul fortei de munca, intr-un proiect de o asemenea anvergura fiind nevoie nu doar de ingineri foarte priceputi, ci si de personal calificat. Legat de acest ultim aspect, Mircea CIRT a punctat faptul ca in acest proiect au fost inclusi cei mai buni si mai pasionati lucratori in domeniu, alesi de pe piata muncii.

 

Cutia de viteze "Made in Maramures", proiect ante-camion

 

In cadrul amplului interviu acordat in exclusivitate ziarului electronic ZIUA24, omul de afaceri maramuresean Mircea CIRT a dezvaluit planul tehnic care a constituit pilonul de baza in proiectul TRUSTON. Practic, decizia deschiderii liniei de productie de autocamioane de la Recea s-a luat dupa ce o echipa de specialisti a realizat o cutie de viteze pentru camioane, acolo unde se agata harta-n cui, adica in Maramures. "Intre anii 2014 si 2016 s-a construit o cutie de viteze de la zero, cu sprijinul a trei ingineri. Dupa cateva rateuri inerente, proiectul cutiei de viteze s-a dovedit a fi un succes la final. Circa 600.000 de dolari a costat totul, iar produsul finit a fost vandut in in SUA ca prototip. Si cum cutia de viteze este cel mai complex produs in structura unui camion, pasul pana la provocarea de a realiza un autocamion chiar aici in Maramures a fost unul aproape inexistent", a punctat Mircea CIRT, CEO & President ATP Group.

 

Proiectul TRUSTON, parte a obiectivului "BINELE COMUN"

 

Prezenta ATP de peste 20 de ani pe piata de profil i-a permis omului de afaceri maramuresean sa ajunga la o foarte buna cunoastere a dorintelor, nevoilor si exigentelor clientilor sai. Mircea CIRT a ajuns la concluzia ca se impune realizarea unor produse geopolitice in stransa legatura cu nevoia de dezvoltare. Contextual, Mircea CIRT si-a stabilit un obiectiv: BINELE COMUN. Asta, cu scopul declarat de a ajuta Maramuresul in primul rand si apoi regiunea de Nord-Vest si, nu in cele din urma, Romania. "M-am gandit ca sprijinul meu trebuie sa constea din produse, afaceri si forta de munca, toate acestea contribuind la cresterea economica. Asa s-au identificat problemele din infrastructura, sector fara de care economica nu merge. Si, de aici, am ajuns la nevoia de camioane rezistente, care sa nu tot mearga in service... Mai exact, nevoia de masini simple, solide, care sa nu impovareze: cat mai putine computere (din 30 in general, noi avem doar 5 computere pe TRUSTON, dintre care cel de bord este de tipul Bosch), autocamioane rezistente la supraincarcari... Asa a aparut proiectul autocamionului TRUSTON demarat in urma cu doi ani... Apoi, mai avem nevoie de generatoare de curent, excavatoare si buldozere... Chiar am facut o declaratie publica in care am spus ca lucrez pentru BINELE COMUN si anume ca sustin Maramuresul sa isi dubleze profitul pe economie... Eu nu voi fi un promotor de export de forta de munca...Tot ce proiectam noi, este pentru BINELE COMUN...", a scos in evidenta Mircea CIRT, CEO & President ATP Group.

 

Asamblarea autocamionului TRUSTON, in cifre

 

 

In hala cu linia de productie, 30 de oameni lucreaza la un autocamion timp de 5 zile. Potrivit spuselor lui Mircea CIRT, se lucreaza in paralel la 3-4 camioane, in echipe de lucru: electric, mecanica, pneumatic, banca carburant s.a.m.d. Nu mai putin de 3.200 de repere, provenite de la cei peste 150 de furnizori din intreaga lume, sunt asamblate cu multa minutiozitate de echipele de lucru compuse din cei mai experimentati si pasionati muncitori. Insa, inainte de toate, echipele de cercetare si proiectare au fost obligate sa conceapa autocamionul in asa fel incat sa se supuna reglementarilor legale stricte in vigoare, in sensul in care orice reper din structura camionului trebuie ales in functie de prevederile de ordin legal in domeniu. Capacitatea actuala de productie este de 360 camioane/an.

 

Piata interna este prioritara, insa conteaza si exporturile

 

Proiectul TRUSTON are la temelie "increderea". Pana si logo-ul autocamionului TRUSTON al marcii ATP TRUCKS a fost conceput de un designer de brand din Cluj, pe numele sau Beniamin Pop, pornind tot de la ideea de incredere. Totul e sa ai incredere in vise, planuri si proiecte de viitor. Optimismul pe care s-a cladit autocamionul TRUSTON este unul datator de sperante si pe planul comercializarii produsului finit "Made in Maramures". Mircea CIRT si echipa din subordinea sa cred cu tarie cail autocamioanele TRUSTON - in versiunile de basculanta si betoniera- se vor impune pe piata romaneasca de profil atat prin caractaristicile sale tehnice, cat si prin atractivitatea pretului competitiv. Raportat la rezistenta, potential, capacitate si caracteristici, preturile basculantelor si betonierelor TRUSTON sunt mai mult decat acceptabile. Practic, achizitia unui autocamion TRUSTON reprezinta o investitie solida si pe termen lung. Rezistenta superioara a componentelor se traduce intr-o durabilitate sporita a ansamblului final si costuri de mentenanta reduse. In plus, TRUSTON intra pe piata de profil cu 2 ani garantie. Chiar daca baza va fi piata romaneasca de profil, conform spuselor lui Mircea CIRT, autocamioanele TRUSTON ale marcii ATP Trucks Automobile vor lua si drumul exportului. Pentru inceput sunt vizate trei zone geografice, printre care Africa si America de Sud. In treacat fie spus, investitia financiara in proiectul TRUSTON a fost una insemnata, iar producatorul estimeaza amortizarea acesteia in decursul a 8-10 ani.

 

 

 

PREZENTARE TRUSTON
Structura * Dotari * Servicii conexe

 

 

Autocamioanele TRUSTON vin echipate in variantele de basculanta si betoniera, scopul acestui proiect fiind acela de a se impune in primul rand pe piata romaneasca de vehicule comerciale de profil.

 

 

 

“TRUSTON: il definim ca un produs in care sa te increzi pentru afacerea ta. Puternic, robust, fiabil, simplu de manevrat, se transpune ca raspuns la nevoia de dezvoltare continua a ATP Group. Prin ATP Trucks Automobile, ATP Group ajunge la un nivel superior. Avem produsul finit propriu bazandu-ne pe o experienta integrata raportata la piata de automotive, reteaua de service-uri autorizate si cea de distributie auto. In afacerea noastra avem acces la cei mai buni furnizori. Motoarele TRUSTON sunt Power by Weichai. Weichai este Numarul 1 mondial la vanzarea de motoare comerciale diesel de peste 6.000 cmc”, mentioneaza Mircea CIRT, CEO & President ATP Group.

 

 

“Regula spune: cu cat coeficientul de elasticitate este mai mare, cu atat zona de stabilitate este mai mare. TRUSTON are zona de stabilitate mare. Cuplul maxim al acestui motor incepe de la 1.000 rotatii/minut asigurand o forta mare pe o perioada indelungata fara a suprasolicita motorul”, declara ing. Mihai Ardelean, Directorul de productie al ATP Trucks Automobile.

 

 

 

BASCULANTA

Truston Basculanta

 

Cea mai solida inventie, la propriu. Basculanta Truston este facuta sa suporte mai mult si sa reziste mai bine in timp. Cu o sarcina utila nemaiintalnita pe piata si componente facute din materiale mai rezistente si mai durabile, basculanta Truston te ajuta sa-ti finalizezi mai rapid si mai eficient proiectele.

 

 Truston93

 

Bena basculantei

 


Confectionata din tabla Hardox de 8 mm, a carei geometrie ii confera rezistenta sporita, bena basculantei impresioneaza atat prin grosimea suplimentara, cat si prin capacitatea de incarcare cu 22% mai mare decat in mod normal. Bena duce mai mult pentru ca "duce" mai mult.

 

 

 

BETONIERA

 Truston Betoniera


Superlativa pe toate planurile, chiar si pe cele inclinate, betoniera ajunge cu usurinta in cele mai dificile locatii, inaccesibile pana acum. Betoniera TRUSTON are o capacitate standard de 10 mc, angrenata cu componente Eaton si Bonfiglioli, fiind fabricata, la randul sau, din tabla Hardox. Rapoartele de transmisie ii confera un alt avantaj in urcarea pantelor si in pornirea de pe loc in plina sarcina. Cum s-ar spune, TRUSTON este camionul potrivit, la locul potrivit.

 

 PhotoPictureResizer 190911 192702682 crop 1200x800

 

Oul betonierei

 


"Oul" betonierei are o capacitate standard de 10 mc. "Wow"-ul betonierei este dincolo de capacitatile de masurare ale momentului.

 

 

 

REZISTENT

 

 truston 93


Matematica e simpla. Unde sunt doi, puterea creste. Unde sunt doua profile in C, unul de 7mm si unul de 8mm, puse unul intr-altul, creste semnificativ rezistenta sasiului. Asadar, sasiul este unul foarte rezistent, sustinut de cele doua profile in C pune unul intr-altul. Rezistenta superioara a componentelor se traduce intr- o durabilitate sporita a ansamblului.

 

 

PUTERNIC

 

 Truston Motor


Datele tehnice vorbesc de la sine. Camionul TRUSTON doar toarce si face. Motorul -Power of Weichai- este de tipul Diesel cu 6 cilindri in linie, dezvolta 430 CP/1900 rpm (316kW) si are un cuplu maxim de 2060Nm/1000-1400 rpm. Cutia de viteze ATP TRUCK- Fast esste manuala, are 16 trepte si un cuplu maxim de 2.400Nm. Ambreiajul este de tipul Eaton, iar sistemul de franare Wabco. Weichai este partener Scuderia Ferrari in Formula 1 si este numarul 1 mondial la unitati vandute, la categoria "motoare comerciale diesel peste 6.000 cmc".

 IMG 20190911 193944 1200x400

 

 

 

SISTEMUL DE SUSPENSIE

 Truston6

 

Suspensii mai bune, deci mai putin suspans. Arcurile de 11 foi pe fata si 13 foi pe spate sunt suficient de robuste incat sa permita transportarea unor greutati cu 33% mai mari decat era posibil pana acum. Pentru ca arcurile sunt cele care trebuie sa stea in tensiune, nu tu.

 

 

CONFORTUL INTERIOR

 

 

truston 91 
Cabina Truston ofera confort la standarde inalte

 

 

Pentru ca soferul sa utilizeze basculanta la intregul sau potential, este important ca acesta sa se simta confortabil. Orientarea spre nevoile soferului s-a materializat prin includerea, in dotarea standard, si patul instalat in cabina si scaunul Grammer cu suspensie pneumatica.

 

 Truston Confort2

 

Aparatura de bord

 

 

Designul tabloului de bord este unul modern si confera claritate si simplitate la manevrarea instrumentelor de bord. Nu de alta, dar navigarea pentru executarea sarcinilor de lucru primeaza.

 

 Truston Confort3

 

 

Infotainment

 

 

Producatorul nu a neglijat nici unitatea de entertainment, stiindu-se cat de necesara este muzica in desfasurarea placuta a unei zile de lucru. Touchscreen, ecran color, conectivitate USB, card reader SD, Bluetooth integrat, player video si comenzi pe volan, toate pentru momentele de relaxare ale soferului.

 

 

 

SIMPLITATE

 

 truston 92

 

Simplitate pe toate fronturile, de la manevrare, pana la intretinere. Fara parametrizari prelungi ale computerelor de bord, fara solutii "creative" pentru depasirea obstacolelor, fara probleme. TRUSTON reprezinta solutia pentru rezolvarea simpla a oricarei provocari.

 

 

 

PIESE DE SCHIMB

 

 


Piese de schimb livrate in 24 de ore. ATP gestioneaza intregul proces de asamblare, astfel ca, in cazul putin probabil al unei defectiuni, va avea intotdeauna in stoc piese de schimb dorite.

 

 

 

GARANTIE EXTINSA

 

 


Garantia calitatii. Camioanele ATP TRUCKS sunt atat de robuste incat producatorul are curaj sa ofere, din start, 2 ani de garantie. Practic, producatorul a crescut perioada de exploatare a basculantei, facand-o mai solida si mai durabila, transformand-o intr-o investitie mult mai profitabila.

 

 

CULORI DISPONIBILE

 

 truston 1


Gama de culori ce pot fi asigurate de catre producatorul ATP TRUCKS AUTOMOBILE este una larga: rosu, portocaliu, verde, albastru, gri, alb, sanidine.

 

 

DOTARI IN VERSIUNEA STANDARD

 

 Truston Confort4

 

* Preinstalare camere
* Climatizare automata
* Volan multifunctional
* Cruise Control
* Senzor ploaie/lumina
* Computer de bord
* Scaun pneumatic sofer
* Volan imbracat in piele artificiala
* Suspensie pneumatica la cabina
* Cabina mare cu pat pentru sofer
* EBS: Sistem electronic de control al franarii
* ABS: Sistem antiblocare a rotilor in franare
* ESC: Sistem electronic de control al stabilitatii
* ASR: Sistem electronic de control al tractiunii

 

 

COMERCIALIZARE

 

 Truston1

 

Distributia TRUSTON in piata se va realiza prin ATP Motors (https://www.atp-motors.com) iar clientii vor beneficia de urmatoarele avantaje:

* Asistenta 24/7
* Piese consumabile in stoc cu livrare in maxim 24h
* Servicii specializate de consultanta pentru vanzare, finantare si asigurari auto
* Piese si accesorii disponibile online prin E-shop (https://shop.atp-exodus.com)
* Garantie extinsa
* Specializare soferi pentru reparatii simple
* Servicii de mentenanta si reparatii in centre autorizate
* Asistenta in service caroserie cu decontare directa a asigurarilor

 

 

Despre ATP Group 

 

 Truston9

 

ATP Group reuneste firmele ATP Automotive - productie si distributie piese auto, ATP Motors - dealership auto si ATP Transit - transport rutier intern si international.

 

ATP Trucks Automobile este cea mai tanara afacere in cadrul ATP Group. Activitatea de baza este aceea de fabricare a autovehiculelor de transport rutier si persoane. Cu mult curaj si cu o investitie majora, ATP Group a abordat acest segment de activitate in urma cu doi ani, cand ideea noului proiect a prins contur.

ATP Group este un partener de incredere al transportatorilor, activand de aproape 25 de ani in domeniul auto ca furnizor de produse si apoi servicii pentru profesionistii din lumea transporturilor. Cu noua sa afacere, pozitia ATP Group se consolideaza pe piata auto din Romania si deschide mai departe perpectiva altor parteneriate. (Photo Credits: ATP TRUCKS AUTOMOBILE & Cristian DONCA) 

 

Acest website foloseste cookies pentru imbunatatirea paginii web si a serviciilor asociate. Prin continuarea navigarii pe acest website, sunteti de acord cu politica noastra privind folosirea de cookies.
Detalii Accept Refuz