Municipalitatea baimareana, prin primarul Catalin Chereches, se declara interesata ca serviciile de transport public in comun oferite cetatenilor de operatorul unic regional de transport persoane Urbis Baia Mare in Zona Metropolitana Baia Mare sa fie de calitate si, totodata, moderne. In acest context, se intentioneaza implementarea unui sistem de plata a biletului de calatorie prin SMS. Pentru realizarea acestui obiectiv, Urbis va solicita oferte pentru implementarea sistemului de plata a biletului de calatorie prin SMS. Reprezentantii firmei baimarene au initiat deja demersuri si au avut o prima discutie cu o societate comerciala care ofera astfel de servicii, urmand ca in viitorul apropiat sa fie intreprinse actiunile necesare pentru realizarea acestui sistem de taxare pe mijloacele de transport public.
Firma de transport in comun de persoane din Baia Mare anunta ca, incepand cu data de 07 martie 2014, se vor modifica programele de circulatie ale autobuzelor de pe liniile 12, 27, 24, 28, 22, 16/26 si 17/23. Schimbarile in programe se vor face conform solicitarilor primariilor din comunele Recea, Dumbravita, Grosi si Sacalaseni. Noile programe sunt afisate pe site-ul www.urbisbaiamare.ro si la cele 17 chioscuri de vanzare bilete si abonamente ale firmei Urbis, precum si la alte puncte de vanzare a biletelor. In plus, programele pot fi consultate si pe mijloacele de transport in comun, precum si la primariile din localitatile respective.
Astazi este ultima zi in care contribuabilii baimareni isi pot achita impozitele pe anul 2014 cu o reducere de 10% din valoarea totala. Proprietarii de cladiri, terenuri si mijloace de transport mai pot beneficia doar azi de bonificatia de 10% pe care administratia locala o acorda celor care isi achita integral darile catre stat pana la data de 31 martie inclusiv. De maine se vor percepe contribuabililor penalitati de pentru fiecare zi de intarziere la plata impozitului aferent primului semestru. Aproape 40.000 de contribuabili baimareni au beneficiat pana acum de bonificatia de 10% oferita de municipalitatea baimareana, cei mai constiinciosi platitori de impozite fiind persoanele fizice detinatoare de cladiri si terenuri.
Incepand cu ziua de marti, 1 aprilie 2014, operatorul regional de transport urban de calatori Urbis Baia Mare va opera noi modificari in programul de circulatie al autobuzelor care deservesc localitatile Recea, Dumbravita, Grosi si Sacalaseni. Astfel, din 1 aprilie, se vor modifica orarele de mers ale autobuzelor care circula pe urmatoarele linii: 12 – Baia Mare- Recea- Lăpușel; 24 – Baia Mare – Mocira; 27 – Baia Mare – Bozânta Mică; 28 –Baia Mare – Săsar; 22 – Baia Mare-Unguraș-Șindrești-Rus-Dumbrăvița; 16/26 – Baia Mare – Groși – Chechiș și linia 17/23 – Piața Izvoare Baia Mare – Săcălășeni – Culcea – Coruia – Ocoliș.
Colegiul National “Gheorghe Sincai” si Cresa nr. 5 din Baia Mare vor intra in reabilitari si, respectiv, reparatii capitale. La colegiul de pe strada Gheorghe Sincai se vor face reabilitari atat la corpul vechi (ce este monument istoric), cat si la corpul nou al cladirii, cu o durata de 12 luni de realizare a investitiei in suma de 10,5 milioane de lei. In schinb, Cresa nr. 5 de pe strada Narciselor va fi supusa reparatiilor capitale. Obiectvul cresei va fi reabilitat atat la interior, cat si la exterior, prin recompartimentari functionale. In plus, se vor face lucrari de sistematizare verticala si de amenajare exterioara a incintei cresei. Proiectele cu indicatorii tehnico- economici ai celor doua investitii au fost aprobate de consilierii municipali la ultima sedinta ordinara a forului deliberativ local.
Gradul de absorbtie a fondurilor europene a fost de 18,73% la nivelul judetului Maramures, la sfarsitul anului 2013. Conform datelor oficiale, in Maramures s-au derulat, din fondurile europene post-aderare, un numar de 93 de proiecte in valoare totala de 1.600.838,2 mii lei. Dintre acestea, un numar de 31 de proiecte sunt finalizate la aceasta data. In functie de sursa de finantare, proiectele in discutie se pot imparti dupa cum urmeaza:
„Proiectul <<Reabilitare traseu Drum Judetean Baia Sprie – Cavnic – Ocna Sugatag – Calinesti – Barsana>> a inceput prost, a continuat si mai prost si se anunta in continuare dificil”, a declarat presedintele Consiliului Judetean Maramures, Zamfir Ciceu, intr-o conferinta de presa pe tema acestei investitii de anvergura. Presedintele CJ Maramures a prezentat presei solutia pe care Comisia de evaluare a dat-o pentru ofertele tehnice prezentate la licitatia destinata acestui proiect. Comisia de evaluare a lucrat sub permanenta monitorizare a UCVAP.
Ieri a fost ultima zi de plata a impozitelor si taxelor locale aferente primul semestru din anul 2014 in care baimarenii mai puteau beneficia de bonificatia de 10% in cazul achitarii integrale a darilor catre stat pe anul in curs. Pentru a veni in sprijinul contribuabililor baimareni, administratia publica locala a decis sa prelungeasca programul la casieriilor Directiei de Venituri din cadrul Primariei Baia Mare cu doua ore. Astfel, contribuabilii baimareni, persoane fizice si juridice, au avut timp pana la ora 18:00 sa isi plateasca impozitele si taxele locale pe anul 2014 cu reducerea de 10% respectiva.
Autoritatile judetului Maramures dau asigurari ca proiectul noului pod peste raul Tisa, care sa lege Ucraina de Romania, are toate sansele sa se materializeze in viitor. Aceasta perspectiva este data de contextul politico- economico- social european, in conjunctura in care Ucraina se deschide Uniunii Europene. Anton Rohian, prefectul judetului Maramures declara ca guvernatorul Transcarpatiei a subliniat, recent, ca proiectul podului peste Tisa reprezinta unul dintre planurile investitionale majore prin care Ucraina isi va deschide portile catre Europa. “Deci asta spune tot”, puncteaza prefectul Anton Rohian.
Apa reprezinta un serviciu vital, a carui factura o platim lunar fiecare dintre noi. Dar ce platim de fapt? In primul rand trebuie mentionat ca nu platim doar serviciul de alimentare cu apa potabila ci si cel de canalizare – epurare a apelor uzate, fapt pierdut din vedere de multe ori. Astfel, de la inceput factura contine doua componente mari luate in calcul la stabilirea pretului final. In pretul apei potabile sunt incluse apa bruta, tratarea apei in scopul potabilizarii si mai apoi transportul acesteia catre utilizatori, exploatarea, intretinerea si repararea retelelor de alimentare, precum si cheltuielile cu personalul angajat. Componenta de canalizare epurare, include in mod similar cheltuieli de exploatare si intretinere si plata angajatilor, dar si costuri uriase pentru epurarea apelor uzate, datorate consumurilor mari de energie necesare acestui proces.