Astfel, in noul masterplan sunt prezentate, in prima faza, resursele financiare si cum pot fi puse proiectele in aplicare pe cele patru artere: rutier, feroviar, aerian si maritim. Maramuresul este interesat de trei dintre acestea, mai putin cel maritim. ”Pe partea rutiera vorbim despre un drum expres, DE4, numit Somes Expres, care va lega Baia Mare de Autostrada Transilvania si va face legatura cu Ungaria si Ucraina. Este vorba despre o portiune de 187 de km de drum, cu o investitie de 975 milioane de euro si care va merge de la Turda la Cluj-Napoca, apoi la Gherla - Dej - Baia Mare si Livada. Din Baia Mare ne vom lega mai usor de Halmeu si Satu Mare spre Petea, care duce pe M3, in Ungaria. Municipiul Baia Mare va fi legat si dinspre Bucuresti, iar apoi, pe Autostrada Transilvania va exista o conectivitate mai facila cu tarile vecine, Ungaria si Ucraina. Rata de rentabilitate interna a acestei autostrazi este a doua la nivel national, motiv pentru care se asteapta ca lucrarile sa demareze cat mai curand. Un alt tronson, mai lung de aceasta data, face referire la drumul regional RT 43, care face legatura intre Iacobeni - Borsa - Sighetu Marmatiei - Negresti Oas. Vorbim aici despre 235 de km de drum, cu o valoare de 159 milioane de euro”, a precizat vicepresedintele Consiliului Judetean Maramures si presedinte al PSD Baia Mare, Gabriel Zetea.

Acest website foloseste cookies pentru imbunatatirea paginii web si a serviciilor asociate. Prin continuarea navigarii pe acest website, sunteti de acord cu politica noastra privind folosirea de cookies.
Detalii Accept Refuz