Marţi, 28 iulie a.c., la sediul Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, general-maior Mircea Olaru, inspectorul general al Jandarmeriei Române şi general-maior dr. Dumitru Scarlat, şeful Statului Major al Forţelor Terestre, au semnat Planul de Cooperare între Statul Major al Forţelor Terestre din Ministerul Apărării Naţionale şi Inspectoratul General al Jandarmeriei Române din Ministerul Afacerilor Interne privind pregătirea de specialitate a personalului. Scopul planului de lucru bilateral stabilește cadrul normativ specific pentru pregătirea de specialitate a ofiţerilor şi subofiţerilor celor două structuri, iar obiectivul principal al acestuia constă în formarea, perfecţionarea, evaluarea şi/sau autorizarea personalului prin desfăşurarea de cursuri în cadrul instituţiilor de învăţământ aparţinând celor două structuri, pe bază de reciprocitate.
Pentru anul de învăţământ 2015-2016, Jandarmeria Română va organiza stagii de pregătire pentru personalul MApN, în domenii specifice, precum: cursuri de criminalistică, cursuri de formare monitori intervenție profesională, precum și cursuri de perfecționare subunități mobile. În baza acestui plan de cooperare, Statul Major al Forţelor Terestre va organiza stagii de pregătire în beneficiul personalului Jandarmeriei, astfel: cursuri de specializare în domeniul cercetării, detecţiei, monitorizării şi managementului incidentelor CBRN, precum și cursuri de specializare în domeniul cercetării, detecţiei, recunoaşterii şi identificării muniţiilor explozive convenţionale şi a dispozitivelor explozive improvizate.
În ultimele 24 de ore, poliţiştii de frontieră din cadrul ITPF Sighetu Marmaţiei au confiscat peste 3.600 pachete de ţigări, în valoare de 14.800 lei, marfă ce urma să fie comercializată pe piaţa neagră de desfacere din zonă. Trei cetăţeni români şi doi ucraineni sunt cercetaţi pentru contrabandă, iar un autoturism folosit la transportul ţigărilor a fost indisponibilizat.
* Ieri, 28 iulie 2015, la nivelul Sectorului Poliţiei de Frontieră Sarasău s-a declanşat o acţiune pe linia combaterii contrabandei cu ţigări, de provenienţă ucraineană, în zona de responsabilitate.
Pe timpul acţiunii a fost identificat în trafic, pe raza localităţii Sarasău, un autoturism despre care se deţineau date că transportă ţigări de provenienţă ucraineană.
Drept urmare, lucrătorii noştri au efectuat semnalele regulamentare pentru oprirea la control a autovehiculului, constatându-se faptul că maşina era condusă de Jozsef N., de 41 ani, iar în autoturism se mai afla ca pasager Zoltan C., de 26 ani.
La controlul efectuat de către poliţiştii de frontieră, în portbagajul autoturismului au fost descoperite două colete care conţineau ţigări de provenienţă ucraineană, fapt pentru care persoanele şi autoturismul au fost conduse la sediul sectorului în vederea continuării cercetărilor.
În urma inventarierii ţigărilor a rezultat cantitatea de 520 pachete cu ţigări de provenienţă ucraineană în valoare de 4.600 lei, cantitate ce a fost ridicată în vederea confiscării.
Cei doi bărbaţi, domiciliaţi pe raza judeţului Maramureş, sunt cercetaţi pentru săvârşirea infracţiunii de contrabandă, iar la final urmează a se lua măsurile legale ce se impun.
Autoturismul folosit la transportul ţigărilor a fost indisponibilizat la sediul Poliţiei de Frontieră, până la finalizarea cercetărilor.
* Tot ieri, 28.07.2015, poliţiştii de frontieră din cadrul Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Satu Mare au identificat şi oprit în trafic pentru control, pe raza municipiului Satu Mare, un autoturism marca Volkswagen, înmatriculat în acelaşi judeţ.
Maşina era condusă de Klara S., de 45 ani, domiciliată pe raza judeţului Satu Mare.
În urma controlului efectuat, poliţiştii de frontieră au observat în portbagaj două genţi în care se aflau mai multe pachete cu ţigări, fapt pentru care s-a luat măsura conducerii şoferului împreună cu maşina la sediul Poliţiei de Frontieră, în vederea continuării cercetărilor.
În urma inventarierii ţigărilor descoperite, a rezultat cantitatea de 400 pachete ţigări, de diferite mărci, de provenienţă ucraineană, în valoare de aproximativ 1.800 lei.
Drept urmare, sătmăreanca este cercetată pentru săvârşirea infracţiunii de contrabandă, iar întreaga cantitate de ţigări a fost ridicată în vederea confiscării.
* La P.T.F. Siret, jud. Suceava, s-au prezentat, ieri, 28.07.a.c., pe sensul de intrare în ţară doi cetăţeni ucraineni, călătorind cu un autocar marca Mercedes.
După efectuarea formalităţilor de frontieră, asupra bagajelor care aparţineau cetăţenilor ucraineni a fost efectuat un control amănunţit, ocazie cu care în acestea a fost descoperită nedeclarată, în vederea sustragerii de la controlul vamal, cantitatea de 2.000 pachete cu ţigări de provenienţă ucraineană.
Întreaga cantitate de ţigări în valoare de 2.440 lei a fost ridicată în vederea confiscării, iar cei doi bărbaţi, cu vârste de 35 şi 31 ani, au fost sancţionaţi contravenţional de către organele vamale cu amenzi în cuantum de 10.000 lei.
Totodată, poliţiştii de frontieră au făcut demersuri pentru aplicarea măsurii de interzicere a intrării în România pe o perioadă de cinci ani.
* Şi lucrătorii din cadrul Sectorului PF Sighet au descoperit în apropierea frontierei de stat un colet care conţinea cantitatea de 700 pachete cu ţigări de provenienţă ucraineană în valoare de 6.000 lei.
Ţigările au fost ridicate în vederea confiscării iar în continuare se fac verificări în vederea identificării persoanelor implicate şi a documentării întregii activităţi infracţionale.
Comisia Europeana si-a propus sa afle (si sa vada) cum sunt folosite investitiile UE in zona dumneavoastra si sa elogieze proiectele care produc cu adevarat o schimbare la nivelul comunitatilor locale. Pentru a va inscrie in competitie, nu trebuie decat sa faceti o fotografie a unui proiect care beneficiaza de finantare UE, despre care ati auzit sau pe care l-ati vazut, si care sa includa placuta sau panoul cu informatiile privind finantarea si steagul UE. Apoi, publicati fotografia dumneavoastra si aveti sansa de a castiga o excursie pentru doua persoane la Bruxelles in luna octombrie 2015. Competitia s-a lansat in data de 22 iunie 2015. Termenul-limita de inscriere in concurs este data de 28 august 2015. Pagina de Facebook a concursului se gaseste AICI
În data de 24 iulie 2015, Politia de Frontiera Română a aniversat 151 ani de existenta instituţională. Momentul a fost marcat la Sala George Enescu din Sighetu Marmației prin avansarea la termen şi înainte de termen pentru merite deosebite în exercitarea atribuţiilor de serviciu a 334 poliţişti de frontieră.
Ziua de 24 iulie este un simbol în viaţa poliţiştilor de frontieră. Este momentul în care cele doua regimente ale Moldovei si Ţării Româneşti, cu atribuţii la frontiere, s-au unificat. Ca in fiecare an, la data de 24 iulie, instituţia noastră îşi aniversează ziua instituţională, recunoscându-şi şi cinstindu-şi astfel înaintașii, pentru eroismul şi devotamentul lor faţă de ţara şi poporul român. În data de 24 iulie 2015 la Sala George Enescu din Sighetu Marmației s-au desfăşurat activităţi de recompensare a eforturilor depuse de proprii lucrători, în îndeplinirea atribuţiilor specifice, fiind apreciaţi aşa cum se cuvine cei care au înregistrat rezultate deosebite în apărarea fruntariilor ţării.
Astfel, 20 ofiţeri (Satu Mare – 3, Maramureş – 14, Suceava - 3) şi 44 agenţi (Satu Mare – 8, Maramureş – 20, Suceava - 16) au fost avansaţi înainte de termen, la gradul profesional următor pentru rezultate foarte bune în îndeplinirea atribuţiilor de serviciu. Totodată au fost avansaţi la termen, la gradul profesional următor 24 de ofiţeri (Satu Mare – 5, Maramureş – 8, Suceava - 11) şi 246 agenţi de poliţie (Satu Mare – 136, Maramureş – 64, Suceava - 46). La activitate au participat Prefectul Judeţului Maramureş domnul Anton Rohian, Prefectul Judeţului Satu Mare, Avram Eugeniu, Delegaţia Serviciului Frontierei de Stat a Ucrainei condusă de General – maior Volodymyr Pleşko, Delegaţia Poliţiei Ungare condusă de General de brigadă Jozsef Farkaş. De asemene, la eveniment au fost prezenţi şefii instituţiilor cu care inspectoratul nostru colaborează. (Sursa foto: http://www.politiadefrontiera.ro)
Stadiul în care se află lucrările de reabilitare pe traseul de drum județean Baia Sprie (DN18) – Cavnic (DJ184) – Ocna Șugatag (DJ109F) – Călinești (DJ185) – Bârsana (DJ185, în lungime de 56,01955 km, concură la aglomerarea traficului şi, implicit, la blocaje în trafic, la prelungirea timpilor de aşteptare și la îngreunarea operaţiunilor utilajelor de execuție a lucrării și a circulaţiei vehiculelor pentru situaţii de urgenţă. Deoarece vehiculele cu masa totală sau cu gabaritul depășit sunt cele care influențează în mod negativ traficul, având o acțiune nefastă asupra casetelor de supralărgire a platformei drumului, este necesară instituirea de restricţii de circulație privind masa totală maximă admisă.
În conformitate cu prevederile art. 44 din O.G. nr. 43/1997, privind regimul drumurilor, cu privire la masa totală admisă pentru vehiculele rutiere cu masă totală de peste 7,5 tone, începând cu 15 august 2015, Consiliul Judeţean Maramureş va institui restricţii de circulaţie pe următorul sector de drum: DJ 184 (Baia Sprie – Cavnic, în lungime de 22,578 km, de la km 0+000 la km 22+578), DJ 109F (Cavnic - Ocna Şugatag, în lungime de 20,151 km, de la km 74+837 la km 94+988) și DJ 185 (Ocna Şugatag – Călineşti - Văleni – Bârsana, în lungime de 13,291km de la km 7+933 la km 21+224).
Pentru transportul rutier de mărfuri, există variantele alternative de deplasare pe DN1C (Baia Mare – Seini), DJ 109I (Seini - Orașul Nou), DN19 (Orașul Nou – Remeți – Sighetu Marmației) și DN18 (Baia Sprie - Sighetul Marmației).
Se exceptează de la restricţiile de circulaţie autovehiculele deţinute de Ministerul Apărării Naţionale, de unităţile Ministerului Administraţiei şi Internelor, de serviciile publice de ambulanţă, de serviciile publice comunitare pentru situaţii de urgenţă, aşa cum sunt definite în O.G. nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţă aprobată prin Legea nr.363/2002 cu modificările şi completările ulterioare, vehiculele care efectuează transportul în interesul NATO, vehiculele deţinute de instituţii ale statului cu atribuţii în securitatea şi siguranţa naţională, vehiculele deţinute de administratorul drumului.
De asemenea, se exceptează de la restricţiile de circulaţie următoarele transporturi: A.) Transporturi de persoane; B.) Transporturi de animale vii şi de produse perisabile de origine animală şi vegetală (carne şi preparate din carne, lapte şi produse lactate, ouă şi produse din ouă, peşte şi produse din peşte, pulpe de broască, raci, melci, midii, stridii, scoici şi altele, pâine şi produse de panificaţie proaspete, produse biologice şi medicamente de uz veterinar, material seminal, produse vegetale perisabile); C.) Deplasarea vehiculelor care participă la intervenţii în caz de fenomene naturale care afectează căile de comunicaţii şi telecomunicaţii, zone locuite şi obiective de interes naţional; D.) Transporturi funerare; E.) Transportul de echipamente de prim ajutor şi ajutoare umanitare în cazul unor calamităţi sau dezastre naturale; F.) Transporturi poştale; G.) Transporturi pentru distribuirea de carburanţi; H.) Transporturi de mărfuri sub temperatura controlată.
Redăm mai jos tabelul cu sectoarele de drum judeţean cu restricţie de circulaţie
Nr. crt. | Drumul judeţean | Tronsonul |
Lungime Km - |
Masă maximă autorizată Tone - |
Perioada | Intervalul orar |
1 |
DJ 184 |
Baia Sprie-Cavnic |
22,578 |
7,50 |
15.08.2015 31.12.2015 |
000 – 2400 |
2 |
DJ 109F |
Cavnic – Budeşti – Ocna Şugatag |
20,151 |
7,50 |
15.08.2015 31.12.2015 |
000 – 2400 |
3 |
DJ 185 |
Ocna Şugatag – Călineşti - Văleni – Bârsana |
13,291 |
7,50 |
15.08.2015 31.12.2015 |
000 – 2400 |
Comisia Europeana a lansat o consultare publica al carei obiectiv este de a afla daca, prin obligarea companiilor comerciale sa dezvaluie informatii suplimentare cu privire la impozitele pe care le platesc, s-ar putea contribui la combaterea evaziunii fiscale si a practicilor fiscale agresive in UE. Consultarea, lansata la mijlocul lunii iunie, este deschisa pana la data de 9 septembrie 2015. Grup tinta:cetatenii, organizatiile si autoritatile publice.
Consultarea se inscrie in sfera mai larga a Planului de actiune pentru o impozitare pe profit mai echitabila si mai eficienta, prezentat in iunie. Actiunea Comisiei este rezultatul angajamentelor luate de liderii G20 de a garanta schimbul liber de informatii intre autoritatile fiscale in ceea ce priveste marile companii multinationale, inclusiv raportarea lor pentru fiecare tara in parte (country-by-country reporting – CBCR). Impunerea obligativitatii pentru companii de a prezenta mai multe informatii cu privire la operatiunile lor fiscale – fie catre autoritatile fiscale, fie catre publicul larg, prin intermediul rapoartelor anuale – ar putea evidentia practicile fiscale daunatoare. Cresterea transparentei ar putea, de asemenea, sa stimuleze companiile sa plateasca o cota-parte echitabila din impozite in tara in care inregistreaza profit. In plus, o mai mare transparenta ar putea incuraja statele membre sa ia masuri care sa contribuie la o concurenta fiscala mai eficienta si mai echitabila.
Context
Planul de actiune al Comisiei privind un sistem mai echitabil de impozitare a companiilor vizeaza reformarea impozitarii pe profit a companiilor in UE. El stabileste o serie de initiative menite sa combata evaziunea fiscala, sa asigure venituri sustenabile si sa promoveze un mediu de afaceri mai favorabil in cadrul pietei unice. In ansamblu, aceste masuri vor imbunatati semnificativ mediul de impozitare pe profit in UE, facandu-l mai echitabil, mai eficient si mai favorabil cresterii.
Presedintele executiv de la Stiinta Explorari, Traian Rad Taut, implineste frumoasa varsta de 58 de ani azi, 24 iulei 2015. Traian Rad Taut se afla de 18 ani la conducerea gruparii sportive baimarene, rastimp in care a reusit sa gestioneze cu diplomatie atat victoriile, cat si esecurile echipei. Cu ocazia aniversarii zilei de nastere, colegii din conducerea clubului, antrenorii si jucatorii ii ureaza un sincer si calduros LA MULTI ANI! Doza24.ro subscrie urarilor de sanatate, fericire si bucurii adresate domnului Traian Rad Taut! (Sursa foto: http://www.informatia-zilei.ro)
Complexul Astronomic Baia Mare a pregătit o surpriză de vacanță pentru iubitorii astronomiei: un program educațional intensiv de introducere în astronomie, care sub titulatura de ASTRO-MANIA, este ceva între o școală de vară și o tabără de vacanță, îmbinând cunoașterea și demonstrația, cu recreația, divertismentul, mișcarea și practica.
Așadar, în perioada 14 – 30 iulie 2015, săptămânal, în zilele de MARȚI-MIERCURI-JOI, între orele 10.00 – 14.00 se desfășoară la sediul instituției noastre din George Coșbuc, nr. 16, cursuri de introducere în astronomie pentru grupele de vârstă ”debutant” (clasele I-IV – între orele 10.00 -12.00) și ”avansat” (clasele V-VIII – între orele 12.00 – 14.00), susținute de lectori de la Centrul de Excelență în Astronomie CN Vasile ”Lucaciu”, de la Palatul Copiilor Baia Mare, precum și de la Complexul Astronomic Baia Mare, instituția gazdă.
Îmbinând teoria cu practica, demonstrația cu joaca și concentrarea cu mișcarea, acest program educațional ambițios dezvoltă câteva teme majore de interes din domeniul mare al astronomiei și privește evoluția tehnicii astronomice, cosmologia – structura și tipologia complexă a Universului, identificarea pe cer a ”siluetelor” cosmice – a constelațiilor de pe bolta cerească, ghidul practic al cerului pe anotimpuri. Mai mult, vom călători prin sistemul solar, pentru a vedea locul și rolul planetei noastre printre alte planete, vom face observații astronomice de zi și de noapte, vom studia în cadrul unor ateliere astro-filatelia și astro-fotografia, dar ne vom ocupa și cu cercetarea unora dintre cele mai interesante mistere ale Universului, puzzle-uri nerezolvate ale astronomiei și cercetarea fenomenului OZN și al vieții extraterestre etc. Printre altele, mici și mari, vom modela avioane și alte figurine tematice, vom desena și vom prezenta propriile creații și studii asupra unor fenomene, ne vom juca diverse jocuri tematice, vom pregăti o emisiune tv-online cu temă astronomică și vom elabora o publicație electronică, a cărei apariție va continua în funcție de interesul Dvs.
Elevii claselor I-VIII au toate motivele să participe la acest program educațional intensiv de introducere în astronomie, oferit de Complexul Astronomic Baia Mare, iar înscrierile se pot face începând din data de 9 iulie 2015, la sediul instituției din str. George Coșbuc 16., telefonic – la nr. 0262 275 206, sau prin e-mail, pe adresa planetariubm@gmail.com.
Participarea la acest program educațional se face cu o taxă minimală, respectiv 3 lei/persoană/zi, astfel încât costul participării integrale la program, pentru 9 ședințe este de 27 lei. Participanții cu prezență la toate cursurile de pregătire vor primi și o diplomă onorifică de participare la program. Informații suplimentare vor fi publicate foarte curând pe site-ul www.planetariubm.ro
Ovidiu Ignat, Ciprian Crișan
Pentru a sărbători Ziua internaţională a tineretului 2015, având ca temă “Angajamentul civic al tineretului”, Reţeaua Interagenţii pentru Dezvoltarea Tineretului, co-prezidată de DESA şi UNDP, invită tinerii din lumea întreagă să se alăture concursului de fotografie şi să fie parte a unei campanii online, care să arate cum angajamentul şi participarea tinerilor sunt esenţiale pentru realizarea unei dezvoltări umane durabile. Înscrie-te în concurs până pe 30 iulie, împărtăşeşte povestiri şi mesaje despre angajamentul civic al tinerilor folosind hashtag-ul #YouthDay sau organizează un eveniment pentru a sărbători Ziua Tineretului!
Cum trimiţi fotografia:
Scopul concursului este de a încuraja tinerii să se implice şi să promoveze activităţi pentru realizarea unei dezvoltări umane durabile. Trimite o fotografie făcută de tine pe această temă pe adresa de email youth@un.org sau pe contul Instagram UN4Youth împreună cu formularul privind drepturile de autor.
Fotografia câştigătoare va fi prezentată în cadrul evenimentului organizat la sediul ONU cu ocazia Zilei internaţionale a tineretului, pe 12 august, şi online (via platformele de reţele sociale @UN4Youth şi @undp4youth), şi poate fi folosită în Raportul mondial privind tineretul 2015. Evenimentul este celebrat de Inter-Agency Network on Youth Development.
Alte modalităţi de a participa
Spune-ţi povestea! Scrie pe Tweeter despre impactul pozitiv al tinerilor care iau parte la activităţi de implicare şi participare civică, via Facebook, Twitter şi Instagram. Cele mai bune postări vor fi prezentate pe cartea poştală dedicată Zilei Tineretului, promovată pe reţelele sociale. Nu uita să le spui şi altora despre eveniment!
Organizezi un eveniment dedicat Zilei Tineretului în comunitatea ta, la şcoală, într-un club de tineret sau la locul de muncă? //youth@un.org/">Informează IYD* despre eveniment şi acesta va fi afişat pe harta activităţilor IYD. Dacă eşti în căutare de idei, te poţi inspira din IYD toolkit.
*IYD – International Youth Day
Află mai multe: bit.ly/1LzsetZ
Lipsa de respect a unor agenti economici si a unor baimareni zadarnicesc, de multe ori, munca angajatilor firmei de salubrizare Drusal Baia Mare. In plus,contribuie, vrand- nevrand, la “sifonarea” imaginii operatorului de salubritate. Asa s-a intamplat si zilele treute, atunci cand cineva s-a autosesizat in legatura cu niste deseuri de provenienta comerciala depozitate langa niste containere care nu erau nicidecum pline. Fara sa se gandeasca la urmarile unei depozitari haotice, cel/cea care a pus cutiile si celelalte resturi provenite din activitatea comerciala langa recipientii de gunoi a ignorat legea bunului simt si a facut ca asupra firmei de profil sa se indrepte niste “sulite” veninoase. Concret, firmei de salubritate i s-a atras atentia asupra respectarii obligatiilor contractuale, in caz contrar urmand sa fie drastic sanctionata.
Reprezentantii firmei Drusal opineaza ca aceste depozitari haotice sunt facute, de cele mai multe ori, de catre agentii economici din apropierea platformelor de gunoi de pe raza municipiului resedinta de judet. “In cazul in discutie au fost niste cutii de carton…Nu ar fi asa de greu de identificat autorul respectivei depozitari haotice. Ideea este ca nu poti face curat instantaneu, dupa fiecare depozitare haotica. Avem aproximtiv 200 de puncte de colectare cu containere pe raza municipiului Baia Mare. Unele platform sunt curatate de doua ori pe zi, altele de trei ori sunt verificate zilnic”, a declarat Ioan Cardos, directorul ethnic al firmei Drusal Baia Mare, pebtru Doza24.ro. Oficialul Drusal a adaugat faptul ca, la eliberarea autorizatiilor de functionare, agentii economici ar trebui fortati sa isi achizitioneze
recipienti proprii pentru deseuri care sa fie pastrate in interiorul spatiilor comerciale.