Cei de la FNSA asteapta ca, in cel mai scurt timp, Guvernul Romaniei, prin ministrii de resort, sa stabileasca o data pentru intalnirea cu reprezentantii FNSA pentru discutarea problemelor semnalate. Numai astfel se vor evita alterarea calitatii actelor si faptelor administrative si reducerea tensiunilor existente in randul salariatilor din administratia publica, care pot determina organizarea unor ample actiuni de protest.

Lista principalelor revendicari ale F.N.S.A. formulate in perioada ianuarie 2013-ianuarie 2014.

1. Promovarea Legii nr. 62/2011 – Legea dialogului social a avut ca si efecte  destructurarea si reducerea miscarii sindicale, mimarea dialogului social, desfiintarea negocierilor colective si imposibilitatea organizatiilor sindicale de a organiza actiuni sindicale.

Solutie:

- promovarea proiectului de act normativ pentru modificarea Legii nr. 62/2011, asa cum a fost discutat si negociat cu organizatiile sindicale.

2. Reintregirea veniturilor salariale avute inainte de diminuarea salariilor cu 25%, de eliminare a tuturor drepturilor de natura salariala sau de suspendare a acestora.

Solutii:

 - acordarea primei de vacanta tuturor salariatilor din administratia publica;

- acordarea celui de al 13-lea salariu;

- acordarea unor drepturi prin contractele/acordurile colective de munca, in functie de posibilitatile financiare ale autoritatilor publice locale si de veniturile proprii;

- acordarea de tichete de masa sau alocatie de hrana.

3. Autoritatile administratiei publice locale au preluat o serie de activitati, datorita modificarilor legislative, asa cum a fost cazul politiei locale, evidentei populatiei, directiilor de asistenta sociala, administrarii creselor, spitalelor municipale, judetene si orasenesti etc; in acelasi timp, din decembrie 2008, posturile din administratie au fost blocate, ca urmare existand astazi compartimente cu lipsa mare de personal, ceea ce conduce la o diminuare a  eficientei, a calitatii serviciilor publice prestate, precum si la efectuarea multor ore suplimentare care nu sunt platite si nici nu pot fi recuperate fara sa creezi un dezechilibru urias in activitatea curenta.

Solutii:

- plata orelor suplimentare;

- deblocarea posturilor vacante.

(rezolvata partial)

4. In acest moment, conducatorii institutiilor publice nu au la indemana nicio posibilitate de a stimula salariatii cu performante exceptionale si cu pregatire profesionala de exceptie, care participa la promovarea de proiecte, in comisii de specialitate cu atributii complexe sau activitati dificile.

Solutii:

- posibilitatea constituirii fondului de premiere in limita a 10% din fondul de salarii;

- acordarea de premii anuale din economiile la fondul de salarii;

- acordarea sporurilor de pana la 15% pentru personalul care participa in comisiile de

specialitate, cum ar fi: comisia de disciplina, comisia paritara, comisia de concurs, comisia

de solutionare a contestatiilor etc.; facem precizarea ca aceste comisii functioneaza periodic

(unele lunar) si sunt formate din 3-6 persoane;

5. Din pacate, camerele Curtii de conturi a Ropmaniei nu iau in considerare prevederile Legii nr. 84/2012, sentintele judecatoresti ramase definitive, hotararile consiliilor locale si judetene, precum si prevederile Legii nr. 330/2009 legea-cadru privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu referire la sporurile specifice care trebuie cuprinse in salariul de baza, retinand in actele de control ca acestea ar fi incasate ilegal, obligand astfel angajatorii sa emita acte de imputare salariatilor.

Solutie:

- promovarea actului normativ de completare a Legii nr. 84/2012, legea amnistiei fiscale pentru bugetari, privind unele masuri referitoare la veniturile de natura salariala ale personalului platit din fonduri publice, asa cum a fost initiata de catre un grup de senatori si negociata cu F.N.S.A.

6. Stabilirea salariilor de baza pentru personalul din administratia publica prin aplicarea coeficientilor de ierarhizare prevazuti in Legea nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a  5 personalului platit din fonduri publice si modificarea valorii de referinta de la 600 de lei la nivelul salariului mediu brut pe economie.

7. Exista sentinte judecatoresti definitive care obliga angajatorii sa plateasca unele despagubiri salariatilor, din diferite motive, iar acestia esaloneaza plata acestor despagubiri interpretand gresit prevederilor O.U.G. nr. 71/2009, completata de O.G. nr.17/2002.

Solutie:

- promovarea unui act normativ prin care sa se reglementeze plata despagubirilor stabilite prin hotarari judecatoresti irevocabile de indata si integral, in mod special pentru drepturile de natura salariala.

8. Urgentarea adoptarii proiectului de modificare a Legii nr. 155/2010 a Politiei locale.

9. Analiza posibilitatii de aplicare a cotei progresive de impozitare si renuntarea la cota unica.

10.Instituirea pensiei de serviciu pentru toti bugetarii care in desfasurarea activitatii lor sunt supusi unui regim de incompatibilitate stabilit prin legi speciale

Acest website foloseste cookies pentru imbunatatirea paginii web si a serviciilor asociate. Prin continuarea navigarii pe acest website, sunteti de acord cu politica noastra privind folosirea de cookies.
Detalii Accept Refuz