Derularea actiunilor de identificare si centralizare a situatiilor elevilor cu deficiente de adaptare a constituit etapa premergatoare intalnirii presedintilor Consiliilor Judetene ale Elevilor. CJE Maramures a aplicat 750 de chestionare in 15 licee ale judeţului. Datele au fost mai apoi centralizate de secretarul Teodora Lazar. Identificarea problemelor cu care se confrunta elevii din Romania a fost realizata prin intermediul chestionarelor distribuite in intreaga tara, la nivel national fiind completate si centralizate aproximativ 32000 de chestionare. Pe baza centralizarilor, fiecare Consiliu Judetean al Elevilor a identificat cele mai intalnite trei probleme cu care se confrunta elevii, acestea fiind absenteismul frecvent, problemele economice si problemele familiale, elevii manifestandu-si dorinta de a avea acces la mai multe informatii si de a fi inclusi in diferite programe de formare personala si profesionala. Conform chestionarelor aplicate, la nivelul judeţului Maramures cele mai intalnite trei probleme ale elevilor sunt absenteismul frecvent, problemele familiale si abandonul scolar. Acest eveniment a fost completat ulterior de organizarea unei „Cafenele Publice”, prin intermediul carora au fost dezbatute si diseminate rezultatele analizei realizate.  CJE Maramures a fost reprezentat de catre Rares-Catalin Birle, presedinte, acesta implicandu-se activ in atelierele de lucru din cadrul proiectului si la diseminarea rezultatelor din judetul Maramures. Participantii la Seminarul National al Presedintilor au realizat, pe baza acestor statistici, o strategie de interventie adaptata la fiecare judet care va fi implementata la nivel national pana la cea de-a treia activitate a proiectului – Seminarul National al Biroului Executiv al Consiliului National al Elevilor. Tot in cadrul intalnirii presedintilor Consiliilor Judetene ale Elevilor au avut loc sesiuni de training sustinute de profesorii formatori ai Consiliului National al Elevilor, ateliere care s-au axat pe team-building, pe analiza chestionarelor completate si pe eleborarea strategiei de interventie a Consiliului National al Elevilor. Consiliul Naţional al Elevilor, structura reprezentantiva a elevilor din Romania, urmareste  identificarea grupurilor vulnerabile de elevi care nu au acces la mediul nonformal si implicarea acestora in activitati care sa corespunda nevoilor de dezvoltare personala.