P 211797 640x320 00 65 800x400

BMW a adus pe piata anul acesta noua generatie a modelului Seria 5, o masina mult mai business decat in trecut, cu tehnologii noi, printre care si condusul semi-autonom, si, bineinteles, cu feelingul sportiv care caracterizeaza modelele acestui brand german.

De fapt sunt doua masini intr-una singura. Pe de o parte avem un sedan mare, confortabil, cu un motor diesel care nu se aude si cu o transmisie automata cu 8 trepte care schimba devreme si nu se lasa simtita, iar pe de alta parte avem o masina deosebit de sportiva, pregatita sa sprinteze pana la 100 km/h intre 4 secunde si 7,7 secunde in functie de motorizare.

Noul Seria 5 raspunde rapid si precis la comenzile pe care i le dai. Fiind asa de agil sunt momente cand uiti de dimensiunile impunatoare ale masinii si incepi sa maresti viteza chiar daca conduci pe o sosea serpuita pe care in mod normal ai conduce asa doar o masina mult mai mica.

Modelul de test a fost 530d xDrive cu propulsorul de 3 litri diesel 265 CP si tractiune integrala (60.870 euro cu TVA + dotari optionale de 24.500 euro), care atinge 100 de km/h in 5,4 secunde. Nu este doar puternic acest diesel de 3 litri, are si un consum mic raportat la performante. In oras, consumul a fost de 10 litri la 100 de km, iar pe autostrada de 6,5 litri la 130 km/h.

Este interesant sa vezi si sa simti performantele unor coupe-uri de la volanul unui sedan diesel, care desi este foarte mare si are 1.800 kg este extrem de agil. Comportamentul dinamic al noului Seria 5 este dat de tractiunea integrala, impreuna cu puntea spate directoare, amortizoare controlate electronic si bare antirului active. (Sursa foto + text: http://www.wall-street.ro)

Citeste intregul articol AICI