Audiquattro40

 

* Tehnologie și poveste de succes: în jur de 10,5 milioane de tractiuni integrald produse de Audi din 1980 incoace
* Noua tehnologie quattro cu vectorizare electrică a cuplului în prototipurile Audi e-tron S și e-tron S Sportback
* Audi este primul producător mondial de mașini cu volum mare, cu trei motoare electrice

 


„Quattro” înseamnă „Audi”, iar „Audi” înseamnă adesea „quattro”: Principiul unei tracțiuni pe patru roți este o piatră de temelie a mărcii și persista de 40 de ani. De când a debutat la quattro inițial la Salonul Auto de la Geneva în 1980, Audi a produs aproximativ 10,5 milioane de mașini cu sisteme de acționare quattro. Acum, este timpul pentru următorul capitol din această particularitate de succes: Cu prototipurile Audi e-tron S și Audi e-tron S Sportback Audi va dezvălui vectorizarea electrică a cuplului.

 

40 de ani de quattro: palmaresul și gama de modele


Quattro si- a construit un istoric impresionant de-a lungul a 40 de ani. Până la sfârșitul anului 2019, Audi a produs 10.448.406 de mașini cu tracțiune integrală, inclusiv 804.224 doar în 2019. Aproape 45% din toate modelele Audi construite în 2019 au prezentat sisteme de acționare quattro, majoritatea provenind din fabricile din Changchun din China și San José Chiapa din Mexic. Unitati le de productive de la Ingolstadt și Neckarsulm au realizat în 2019 nu mai putin de  258.765 de mașini noi, cu celebra tehnologie de tracțiune integrală.

 

Sistemul de tractiune quattro este o piatră de temelie a mărcii Audi. Este reprezentat în fiecare serie de modele, cu excepția A1 compact. Toate versiunile de vehicule mari și deosebit de puternice, precum și toate modelele S și RS își transferă puterea pe drum prin toate cele patru roți.

 

Quattro 2.0: vectorizarea cuplului electric


Audi va prezenta următoarea etapă de dezvoltare a tractiunii integrale electrice. În prototipurile Audi e-tron S și e-tron S Sportback, sistemul quattro va fi însoțit de vectorizarea cuplului electric. Vectorizarea cuplului electric - care implică distribuirea puterii între roți - durează doar milisecunde. De asemenea, poate angaja un cuplu mare, permițând automobilului să fie condus la fel de energic în curbe ca și o mașină sport. Audi este primul producător din segmentul premium care produce în masă tehnologia folosind trei motoare electrice.

 

Cu Audi e-tron ** și Audi e-tron Sportback **, Audi intră în era transportului durabil. Motoarele electrice antrenează punțile față și spate în ambele modele SUV. Unitățile de comandă de suspensie și de acționare lucrează îndeaproape pentru a regla distribuția ideală a cuplului de antrenare între ele - permanent, complet variabil și în fracțiuni de secundă.

 

Din motive de eficiență, SUV-urile electrice folosesc doar motorul electric din spate în majoritatea situațiilor. Dacă șoferul solicită mai multă putere decât poate oferi, unitatea frontală va fi activată instantaneu. Acest lucru se întâmplă, de asemenea, predictiv înainte ca alunecarea să apară în condiții de gheață sau în timpul virajului rapid, sau în cazul în care mașina subliniază sau supraviețuiește. Rezultatul este o manipulare extrem de precisă, care poate fi ajustată într-o mare măsură prin intermediul sistemelor de control al suspensiei, de la o stare extrem de stabilă la una sportiva.

 

O linie de ultimă generație: versiunile sistemului de acționare quattro mecanic
 
 
Tehnologia quattro Audi este versatilă și adaptată tocmai pentru a se potrivi conceptului specific de vehicul. Un lucru pe care toate modelele îl împărtășesc este modul în care sistemul funcționează în concordanță cu controlul cuplului selectiv pe roți - o funcție a controlului electronic de stabilizare (ESC) care rafinează manipularea la limitele aderenței, aplicând ușor frânele în momentele adecvate.
 
 
Există două tehnologii disponibile pentru modelele cu motoare longitudinale montate în față, în funcție de transmisie. Sistemul de tracțiune integrală quattro permanent, care cooperează cu transmisia automată tiptronic-converter cuplu, se bazează pe un diferențial central cu auto-blocare pur mecanica. În timpul condusului normal, distribuie un cuplu mai mult în spate, dar, dacă este necesar, se va transfera până la 70% în axa față sau până la 85% în spate. Cu toate acestea, quattro cu tehnologie ultra - care poate fi găsită la modelele Audi cu S tronic sau cu transmisii manuale - folosește un aranjament cu dublu ambreiaj. Acest lucru înseamnă că unitatea sa de control poate comuta oricând este necesar, de la tracțiunea cu roți din față la tracțiunea integral- în mod predictiv în multe cazuri. Nu există diferențe în ceea ce privește tracțiunea și manipularea în comparație cu sistemele permanente.
 
 
Modelele compacte Audi cu motoare transversale folosesc propriul tractant quattro. In miezul său se află un ambreiaj hidraulic cu mai multe plăci care se așează pe puntea spate pentru o mai bună distribuție a greutății. În multe modele, acest lucru este gestionat atât de dinamic, încât poate transfera o parte din cuplul din puntea față în spate imediat ce mașina începe să se întoarcă într- o curba. Există, de asemenea, un ambreiaj cu mai multe plăci în R8, o mașină sport de înaltă performanță. În acest caz, este montat pe puntea față. Când este necesar, transferă cuplul de la roțile din spate la roțile din față.
 
 
40 de ani de quattro: reperele
 
 
Atunci când Audi quattro a apărut pentru prima dată la Salonul Auto de la Geneva în 1980, a introdus un mijloc de transmitere a puterii cu totul nou pentru sectorul autoturismelor - un sistem cu tracțiune integrală, ușor, compact, eficient și fără tensiune. Acest lucru a făcut ca conceptul quattro să se potrivească în special automobilelor sportive și producției de volum mare încă de la început. Quattro-ul original de 147 kW (200 CP) a rămas parte a gamei de produse ca model standard până în 1991 și a suferit mai multe revizii tehnice. În 1984, Audi a adăugat exclusivul Sport quattro cu 225 kW (306 CP). În 1986, diferențialul de blocare manuală care a fost montat pe quattro-ul inițial de la lansare a fost înlocuit de diferențialul Torsen, care a putut distribui variabil cuplul de acționare.
 
 
Brandul a continuat să-și perfecționeze tehnologia quattro în anii următori. Primul Audi TDI cu tracțiune integrală permanentă a apărut în 1995. Apoi, în 1999, tehnologia a fost aplicată pe modelele A3 și TT și astfel pe segmentul compact. Următorul pas mare a venit în 2005, cu diferențialul central cu distribuție dinamică asimetrică a puterii. În 2007 a fost randul lui Audi R8 sa primeaaca un upgrade quattro , urmat un an mai târziu de diferențialul sportiv. Quattro cu tehnologie ultra a fost adăugată la gamă în 2016.
 
 
40 de ani de quattro: supremația în sporturile cu motor
 
Audi a intrat pentru prima dată în Campionatul Mondial de Raliuri în 1981 și a dominat evenimentul doar un sezon mai târziu. Echipa Audi a câștigat campionatul producătorilor în 1982, iar șoferul finlandez Hannu Mikkola a asigurat trofeul șoferilor în 1983. Audi a luat ambele titluri în 1984, Stig Blomqvist din Suedia devenind campion mondial. În acel an, Audi și-a adjudecat Sport quattro cu un ampatament mai scurt, urmat în 1985 de Sport quattro S1 care produce 350 kW (476 CP). În 1987, Walter Röhrl a condus un S1 modificat special pentru a câștiga la ascensiunea Pikes Peak în SUA.
 
 
Ulterior, Audi s-a concentrate pe mașinile de turism. În 1988, producătorul Audi a câștigat atât campionatele de șoferi, cât și producătorii din Trans-Am din SUA la prima încercare cu Audi 200, înainte de a concura cu un succes considerabil în seria IMSA GTO în anul următor. În 1990/91, Audi a intrat cu puternicul său V8 quattro în Deutsche Tourswagenmeisterschaft (DTM), câștigând două campionate de șoferi. A4 quattro Supertouring a intrat în șapte campionate naționale în 1996 - și le-a câștigat pe toate. Doi ani mai târziu, organele de conducere europene au interzis sistemul quattro la cursele de mașini.
 
 
O mașină de curse integrală Audi cu tracțiune integrală - Audi R18 e-tron quattro cu tracțiune hibridă - a plecat din nou pe pista în 2012. Un V6-TDI a dirijat roțile din spate, în timp ce un acumulator furniza energie recuperată la două motoare electrice pe puntea din față. Mașina a folosit un sistem de acționare quattro temporară în timpul accelerației. S-a lăudat cu un palmares formidabil, cu trei victorii generale la cele 24 de ore din Le Mans și două titluri de șoferi și producători în Campionatul Mondial de Endurance (WEC).
 
 
40 de ani de quattro: Vorsprung durch Technik
 
 
Quattro este o icoană. Numele reprezintă conducere și sportivitate sigură, expertiză tehnică și superioritate competitivă - pe scurt, Vorsprung durch Technik. Succesul modelelor quattro pe drum și în curse a cimentat acest statut, la fel ca și o serie de reclame legendare TV și campanii publicitare. 
 
 
Acest website foloseste cookies pentru imbunatatirea paginii web si a serviciilor asociate. Prin continuarea navigarii pe acest website, sunteti de acord cu politica noastra privind folosirea de cookies.
Detalii Accept Refuz