Alliance Renault Nissan Mitsubishi Motors   Logo 1200x800

Renault - Nissan - Mitsubishi sporesc sinergiile anuale de 5,7 miliarde de euro

* Sinergiile anuale cresc cu 14%, de la 5 miliarde EUR în 2016 la 5,7 miliarde EUR în 2017

* Mitsubishi Motors raportează primul an complet de sinergii ca membru al Alianței

* Continuă convergența în Aftersales, calitatea și satisfacția totală a clienților și dezvoltarea afacerilor

* Alianța reafirmă obiectivul de sinergie de peste 10 miliarde de euro până la sfârșitul anului 2022

 

Renault - Nissan - Mitsubishi a raportat astăzi o creștere de 14% a sinergiilor anualizate, până la 5,7 miliarde de euro, de la 5 miliarde euro în 2016, ca membri ai celei mai mari alianțe auto din lume, au beneficiat de economii de costuri crescute, venituri incrementale și evitarea costurilor.

 

Cele mai recente sinergii reflectă economiile de scară realizate de membrii Alianței, care au raportat vânzări totale de peste 10,6 milioane de vehicule în 2017 - devenind cel mai mare grup de automobile din lume în ceea ce privește vânzările de autoturisme și vehicule utilitare ușoare (LCVs).

"Alianța are un impact direct, pozitiv asupra creșterii și profitului fiecărei companii membre", a declarat Carlos Ghosn, președinte și CEO al Renault-Nissan-Mitsubishi. "În 2017, Alianța a încărcat performanțele tuturor celor trei companii, inclusiv Mitsubishi Motors, care și-a văzut primul an întreg de câștiguri de sinergie".

"Ne așteptăm să generăm sinergii crescânde în următorii ani, în timp ce Alianța accelerează convergența prin creșterea utilizării plantelor comune, a platformelor comune de vehicule, a schimbului de tehnologie și a prezenței noastre combinate pe piețele mature și emergente. Reafirmăm obiectivul nostru de sinergie de peste 10 miliarde de euro până la sfârșitul anului 2022. "

Conform planului intermediar al Alianței 2022, companiile membre prognozează să vândă mai mult de 14 milioane de vehicule până la sfârșitul planului, dintre care 9 milioane vor fi construite pe patru platforme comune, inclusiv vehicule electrice și B, și extinderea utilizării tractoare comune de la o treime la 75% din total.

 

Prin intermediul funcției Inginerie convergente, companiile membre ale Alianței împărtășesc costurile și investițiile în cercetare și dezvoltare, ceea ce le crește competitivitatea. De exemplu, Nissan și Mitsubishi Motors și-au unit forțele anul trecut pentru a dezvolta următoarea generație de mașini Kei.

 

În 2017, Organizația de Achiziții a Alianței (fostă RNPO) a generat reduceri semnificative ale costurilor și evitarea acestora prin procurarea centralizată de piese, echipament și instrumente, negocieri globale de contract și aprovizionare comună a utilităților la instalații din întreaga lume.

 

Exemple de noi sinergii includ:

• Adoptarea de către Mitsubishi Motors a capacităților Nissan Sales Finance și Renault RCI Bank and Services;
• Benchmarking-ul dintre Nissan și Mitsubishi Motors în regiunea ASEAN;
• Depozite partajate între Renault, Nissan și Mitsubishi Motors în Europa, Japonia și Australia.

 

În producție, sinergiile în curs au fost realizate și prin producția de vehicule pe platforme comune cum ar fi Datsun Redi-Go și Renault Kwid și prin activități de producție încrucișată precum producția Renault Alaskan la fabricile Nissan din Cuernavaca, Mexic și Barcelona, ​​Spania. Costurile asociate cu transportul vehiculelor au fost reduse în mod semnificativ în 2017, în timp ce Nissan și Mitsubishi Motors au combinat transporturile de vehicule finite provenind de la fabrici din Thailanda către dealerii lor respectivi.

 

Crearea unității de afaceri convergente LCV în 2017 a generat o creștere maximă și o producție încrucișată, oferind sinergii în ceea ce privește costurile și tehnologia în vehicule, cum ar fi Renault și Daimler, un camion de tip pick-up cu platformă Nissan. Acest lucru a permis extinderea acoperirii pieței Alliance la 77%, cu o gamă totală de 18 modele în cadrul Renault, Nissan și Mitsubishi Motors.

"O convergență mai profundă și o sinergie sporită vor consolida sustenabilitatea Alianței pe termen lung", a declarat dl Ghosn.

 

Despre Renault-Nissan-Mitsubishi:

Groupe Renault, Nissan Motor și Mitsubishi Motors reprezintă cea mai mare alianță auto din lume. Este cel mai durabil și mai productiv parteneriat intercultural din industria auto. Împreună, partenerii au vândut mai mult de 10,6 milioane de vehicule în aproape 200 de țări în 2017. Companiile membre se concentrează pe colaborarea și maximizarea sinergiilor pentru a stimula competitivitatea. Ei au colaborări strategice cu alte grupuri de automobile, printre care se numără Daimler din Germania și Dongfeng din China. Această alianță strategică este lider în industria vehiculelor cu emisii zero și dezvoltă cele mai noi tehnologii avansate, planificând să ofere unități autonome, caracteristici de conectare și servicii pe o gamă largă de vehicule accesibile.