Invata Invatarea

Vineri, 18 decembrie 2015, în Baia Mare, a avut loc conferinţa de închidere a proiectului „Învață să organizezi propria învățare”, eveniment la care au participat reprezentanţi ai beneficiarului – Inspectoratul Școlar Judeţean Maramureș, ai partenerului – Asociația Mișcarea pentru Acțiune și Inițiativă Europeană, precum şi reprezentanţi ai unor instituţii cu responsabilităţi în domeniul administraţiei publice locale, dar și autorități publice centrale descentralizate. În cadrul conferinţei, au fost prezentate rezultatele proiectului.

Inspectoratul Școlar Județean Maramureș a implementat, în parteneriat cu Asociația Mișcarea pentru Acțiune și Inițiativă Europeană, proiectul POSDRU/190/1.1/S/156870 „Învață să organizezi propria învățare”. Acest proiect a fost cofinanţat din Fondul Social European, Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritară 1 „Educația și formarea în sprijinul creșterii economice și dezvoltării societății bazate pe cunoaștere”, domeniul major de intervenţie 1.1 „Acces la educație și formare profesională inițială de calitate”.

Pe parcursul celor cinci luni de desfăşurare, proiectul avut drept obiectiv dezvoltarea și implementarea de măsuri educaționale, prin realizarea unei platforme integrate, cu scopul dobândirii de competențe cheie, și participarea la competiții, cu rolul de a susține creșterea calității educației din învățământul preuniversitar pentru 15.000 de elevi din regiunea Nord-Vest. De asemenea, proiectul a susținut activitățile destinate îmbunătățirii învățământului preuniversitar în vederea creșterii accesului la educație de calitate, pe tot parcursul vieții, și asigurarea de competențe cheie și profesionale pentru toți, indiferent de rasă, etnie sau mediul de proveniență. Un alt obiectiv al proiectului a fost de a promova cultura antreprenorială și cetățenia activă pentru elevii din învățământul preuniversitar. Astfel, 15.000 de elevi, participanți la serviciile de educație, au dobândit 3 competențe cheie (capacitatea de a învăța procesul de învățare, simțul inițiativei și al antreprenoriatului, conștiința și expresia culturală), aceștia fiind înscrişi în învățământul preuniversitar din județul Maramureș.

Concret, pe perioada de implementare a proiectului, 15.276 de elevi din Maramureş au dobândit noi competenţe, utilizând un sistem informatic integrat, iar 4.456 dintre elevi au fost premiaţi în cadrul competiţiilor derulate. De asemenea, 4 sesiuni de instruire în domeniul egalităţii de şanse au reprezentat acţiuni de promovare a principiilor de egalitate de şanse/gen în rândul elevilor, acestea fiind desfăşurate în licee/şcoli din judeţul Maramureş. În cadrul acestor sesiuni, aproximativ 350 de elevi au interacţionat cu experţii şi au exersat diverse roluri, cu scopul de a se familiariza cu principiile. Totodată, 5.027 de elevi au beneficiat de servicii de consiliere în scopul îmbunătăţirii rezultatelor şcolare şi orientării profesionale.

Activităţile proiectului au contribuit în mod direct la realizarea obiectivului general al Programului Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, care țintește dezvoltarea capitalului uman şi creşterea competitivităţii acestuia, prin conectarea educaţiei şi învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii şi asigurarea participării crescute pe o piaţă a muncii modernă, flexibilă şi incluzivă.

Inspector şcolar general

Prof. Ana Lucreţia Maria MOLDOVAN

Acest website foloseste cookies pentru imbunatatirea paginii web si a serviciilor asociate. Prin continuarea navigarii pe acest website, sunteti de acord cu politica noastra privind folosirea de cookies.
Detalii Accept Refuz