„Stimate domnule ministru,

O delegatie a Ministerului Educatiei a participat recent la o sesiune internationala de cercetari stiintifice cu tema „Legislatie, religie si libertate. O abordare in contextul globalizarii”. Cu acest prilej, responsabilii educatiei nationale au reiterat ideea conform careia statul roman si-a asumat prin Constitutie respectarea libertatii religioase individuale si neutralitatea in raport cu toate cultele si convingerile religioase, precum si egala deschidere fata de acestea. Bineinteles, beneficiile unui pluralism religios la nivel global si local pot fi descoperite permanent, iar educatia poate juca un rol insemnat in ceea ce priveste depasirea problemelor ivite din cauza diversitatii religioase.

In acest context, consider ca este imperios necesar ca elevii din Romania, copiii nostri, sa fie educati inca de la varste fragede in spiritul acceptarii diversitatii religioase. Sustin insa, pe de alta parte, ca o astfel de educatie trebuie sa fie permisiva, respectiv satina cont de aptitudinea copilului de a fi instruit in scop religios, dar si de apartenenta parintilor la diferitele culte religioase. Responsabilii din invatamant sustin ca se poate aborda si dintr-o alta perspectivainvatarea religiei in scoli, avand in vedere faptul cain prezent aceasta materie se aflaintr-un cerc vicios in ceea ce priveste obligativitatea sa, stare alimentata de faptul ca este predatain scoala majoritar religia crestin-ortodoxa. Desi este cuprinsain trunchiul comun al materiilor predate in clasele I-IV, spre exemplu, copiii care apartin altor culte religioase decat cea ortodoxa nu fac ora de religie in clasa, la fel ca si cei ortodocsi, ci le sunt puse notele de catre reprezentantii bisericilor la care sunt arondati, fapt ce nu s-ar inscrie intr-o abordare fireasca a procesului de invatamant.

Vaintreb respectuos domnule ministru:

Care este situatia actuala a predarii religiei in scoli, respectiv daca se respecta caracterul obligativitatii acesteia?

Ce se intampla cu elevii care studiaza religia in afara scolilor?

Care este perceptia elevilor din momentul introducerii acestei discipline si pana acum sub aspectul receptivitatii orei de religie?

                                                 Solicit raspuns scris.Deputat PC de Maramures,Cornelia NEGRUT”

Acest website foloseste cookies pentru imbunatatirea paginii web si a serviciilor asociate. Prin continuarea navigarii pe acest website, sunteti de acord cu politica noastra privind folosirea de cookies.
Detalii Accept Refuz