Drum Intins

Incepand cu luna iulie, in cazul inchirierii de autovehicule, cetatenii europeni vor beneficia de clauze contractuale mai clare cu privire la politicile in domeniul asigurarilor si la optiunile de realimentare a rezervorului, de o rezolvare mai echitabila a despagubirilor pentru daune si de o transparenta sporita a preturilor.  Cinci mari societati de inchirieri auto au convenit sa isi revizuiasca in mod semnificativ practicile fata de consumatori datorita unei actiuni comune intreprinse de Comisia Europeana si de autoritatile nationale de resort. Companiile si-au luat angajamentul de a alinia mai bine practicile curente de inchiriere a unui autovehicul la cerintele legislatiei in materie de protectie a consumatorilor, stabilite de normele UE privind drepturile consumatorilorpracticile comerciale neloiale si clauzele contractuale abuzive.

Principalele imbunatatiri asumate se refera la:

- transparenta inchirierii de autovehicule online;

- informatiile privind asigurarea facultativa si produsele de asigurare;

- politica transparenta in domeniul combustibililor;

- procese mai clare si mai echitabile de inspectie a vehiculelor;

- perceperea unor costuri suplimentare de la clienti.

De exemplu: un consumator a inchiriat un autovehicul si a platit o garantie de 600 EUR. In perioada de inchiriere a autovehiculului, o persoana a zgariat masina, cauzand prejudicii minore, estimate la mai putin de 100 EUR. Atunci cand a returnat autovehiculul, clientului i s-a facturat suma totala a garantiei, agentul de inchirieri explicand ca acest lucru era prevazut in clauzele si conditiile contractului. Companiile de inchiriere de automobile s-au angajat sa nu le perceapa consumatorilor costuri disproportionate. Propunerile vor fi puse in aplicare gradual de catre companii, majoritatea lor urmand a fi finalizate pana la sfarsitul anului 2015.

Unele chestiuni nesolutionate vor trebui sa fie monitorizate in continuare, in special in ceea ce priveste:

raspunderea consumatorilor pentru daunele produse de alte persoane;

*practicile brokerilor si intermediarilor;

limba in care clauzele si conditiile ar trebui sa fie prezentate la inchirierea de autovehicule in alt stat membru;

*acoperirea oferita prin asigurarea prevazuta in pachetele de inchirieri de autovehicule si alternativele de asigurare existente pe piata.

Context

Decizia adoptarii de masuri a fost luata ca urmare a cresterii constante a numarului reclamatiilor formulate de consumatori cu privire la serviciile de inchirieri auto in cazul in care un autovehicul este inchiriat in alta tara – de la aproximativ 1.050 de cazuri in 2012, la peste 1.750 in 2014, potrivit rapoartelor de la Centrele europene pentru consumatori. O mai buna informare a consumatorilor si sporirea increderii in sectorul inchirierilor de autovehicule ar putea contribui la o rata anuala de crestere de 3-4 % a acestui sector in urmatorii doi ani, in Europa.

Acest website foloseste cookies pentru imbunatatirea paginii web si a serviciilor asociate. Prin continuarea navigarii pe acest website, sunteti de acord cu politica noastra privind folosirea de cookies.
Detalii Accept Refuz