„In sediul actual al Serviciului fiscal municipal Sighetu Marmatiei, situat pe strada Corneliu Coposu, nr.3, isi desfasoara activitatea Serviciul fiscal municipal si Serviciul de Trezorerie, intr-un numar de 25 de birouri, cu un numar total de 42 functionari publici. Constructia cuprinde in structura sa parter si un etaj. La parterul unitatii fiscale sunt situate doua birouri care sunt dotate pentru desfasurarea activitatii casieriilor, doua birouri pentru activitatea referitoare la dosarele fiscale ale contribuabililor, cinci spatii in care se afla arhiva unitatii fiscale si a trezoreriei, o camera de armament securizata pentru armele din dotarea jandarmeriei care asigura paza. Tot la parterul unitatii fiscale este situata casieria-tezaur conform prevederilor Legii nr.34/1991 referitoare la normele BNR, spatiu unde se depun zilnic incasarile in numerar. In vederea asigurarii securitatii activitatii de trezorerie, unitatea este dotata cu sistem de alarma, camere de supraveghere, butoane de panica in cadrul casieriilor, gratii la geamurile de la parterul constructiei. Suntem multumiti ca am reusit ca toate aceste activitati sa le grupam si sa asiguram desfasurarea lor Ia parterul unitatii, intrucat in acest mod contribuabilii au accesul mai usor la casierie sau la biroul Registru contribuabiI, declaratii si bilanturi. De asemenea, am asigurat dotarea birourilor, unde se afla dosarele fiscale ale contribuabililor cu rafturi, pentru a respecta prevederile legale privind pastrarea dosarelor, accesul usor la acestea. In anul 2012, in luna februarie, datorita unei explozii care a avut loc la Sighetu Marmatiei pe strada in care avem sediul, am fost mutati temporar pentru a ne desfasura activitatea in cladirea vamii. Mentionam faptul ca a fost foarte greu sa ne desfasuram activitatea zilnica in conditii normale intr-un spatiu de doar 5 sau 6 birouri si un hol cu opt mese, hol unde se desfasura si activitatea de incasari in numerar pentru activitatea de trezorerie, precum si depunerea de declaratii in cadrul activitatii serviciului fiscal. Incasarile zilnice in numerar au fost depuse in BRD Sighetu Marmatiei, platindu-se comision aferent depunerilor respective, sediul vamii neavand spatiu dotat pentru casierie-tezaur. In sediul vamal nu erau indeplinite cerintele minime de securitate si sanatate pentru locul de munca, conform Directivei 1989/654/CEE si a HG 1091/2006, art.7 anexa 2, si HG 1028/2006, deoarece in aceste birouri nu am putut sa punem, in afara de cateva mese de birou si scaune, nici un dulap, iar dosarele si actele au fost puse pe jos. De asemenea, specificam ca distanta din centrul orasului pana la sediul vamal este de peste 2 kilometri, ceea ce a ingreunat deplasarea contribuabililor foarte mult, neexistand statie pentru transportul public in apropierea sediului vamal, care de altfel se afla la periferia municipiului. Referindu-ne la sediul unde ne desfasuram activitatea, acesta este situat in centrul orasului, chiar in apropiere de Judecatorie, Primarie, Oficiul Registrului Comertului, acest lucru fiind un avantaj atat pentru contribuabili, cat si pentru unitatea noastra fiscala. Mentionam ca la data actuala avem un numar de cinci birouri excedentare, unde si-a desfasurat activitatea de inspectie fiscala. Birourile fiind grupate pe un palier, s-ar putea crea conditii foarte bune pentru desfasurarea activitatii de birou a vamii, restul activitatilor desfasurandu-se oricum la frontiera”, se arata in documentul semnat de seful Serviciului fiscal municipal Sighetu Marmatiei, Carla Nicoleta Orza. Avand in vedere memoriul de mai sus, pe care vi l-am prezentat integral, va intreb respectuos stimata doamna ministru ce intentii are MFP cu privire la rezolvarea problemelor semnalate?”, se arata in scrisoarea deputatului maramuresean Cornelia Negrut.