Faptul ca doi membri ai Consiliului de Administratie al Aeroportului Baia Mare au demisionat zilele trecute nu pare sa fi afectat planul noii conduceri de atragere a celor aproape 9 milioane de Euro pentru extinderea si modernizarea aerodromului. Directorul interimar Dorin Buda a declarat pentru Doza24.ro ca s-a lansat deja procedura de depunere a ofertelor pentru realizarea Studiului de fezabilitate, un document care trebuie actualizat caci are mai multe lipsuri. In acelasi timp, se asteapta aprobarea bugetului judetului Maramures pe anul 2015 pentru disponibilizarea banilor necesari finalizarii Studiului de fezabilitate. Norocul conducerii Aeroportului Baia Mare si a autoritatilor judetene este si acela ca ghidul de finantare nu a fost inca aprobat, dar acest lucru este de asteptat sa se intample cat de curand prin grija autoritatii de management din cadrul Ministerului Fondurilor Europene. Potrivit spuselor directorului Dorin Buda, 85% din cele 9 milioane de euro ar constitui fonduri europene, 13%  ar reprezenta bani de la Guvernul Romaniei si doar 2 % ar fi confinantarea CJ Maramures. “Ar fi pacat sa pierdem acesti bani, mai ales ca doar un procent de 2% din fonduri trebui acoperit de Consiliul Judetean. Nu de alta, dar dezvoltarea aeroportului este vitala pentru Maramures, pentru dezvoltarea pe orizontala a judetului. In plus, sunt preconizate alte doua milioane de euro pentru modernizarea aerogarii de la Aeroportul Baia Mare pentru exercitiul financiar 2015-2020. Insa, prima data, nu trebie sa pierdem finantarea de 9 milioane de euro pentru extinderea si modernizarea aeroportului”, subliniaza Dorin Buda, directorul interimar al Aeroportului Baia Mare.

Fostul subprefect Dorin Buda spera sa se poata semna contractul de finantare pana in luna mai a.c. pentru ca la mijlocul lunii iulie 2015 sa inceapa lucrarile ample si deloc usoare.  Printre lucrarile in vizor se afla redimensionarea si mutarea sistemului de balizaj, regularizarea raului Baita, devierea drumului communal DC 97 Bozanta Mare pe o portiune de circa 700 de metri, prelungirea pistei de aterizare/decolare cu 300-350 m si cresterea portantei pistei.

Acest website foloseste cookies pentru imbunatatirea paginii web si a serviciilor asociate. Prin continuarea navigarii pe acest website, sunteti de acord cu politica noastra privind folosirea de cookies.
Detalii Accept Refuz