E.ON Gaz Distributie a investit, in 2013, circa 187 milioane de lei, sistemul de distributie fiind reabilitat si modernizat pe o lungime de 690 km si extins pe o lungime de 93 km. Pentru acest an, bugetul prevazut pentru investitii se mentine la un nivel apropiat de cel din anul precedent. De asemenea, E.ON Moldova Distributie a investit circa 168 milioane de lei anul trecut, iar pentru acest an sunt preconizate investitii de 210 milioane de lei, in special in infrastructura de electricitate.
Investitii de 100 de milioane euro in trei mari proiecte de modernizare a retelelor
Pana la finele anului viitor E.ON va avea implementate la Cluj Napoca, Iasi si in alte localitati din Moldova trei proiecte de modernizare a retelelor de distributie gaze naturale si energie electrica, in valoare totala de aproape 100 milioane de euro. Acestea vor fi realizate atat din fonduri proprii (circa 67 milioane de euro), cat si din fonduri europene (circa 33 milioane de euro).
Investitii bugetate de 20 milioane de euro pentru contorizarea inteligenta
Montarea de contoare inteligente la consumatori, ca parte a implementarii conceptului “smart grid”, este o prioritate pentru E.ON Moldova Distributie. Contoarele inteligente permit monitorizarea consumului si a parametrilor de functionare a retelei in timp real, precum si transmiterea automata a acestor informatii catre distribuitor.
La sfarsitul anului 2013, compania avea deja instalate aproximativ 36.900 contoare inteligente, urmand ca pana la finele lui 2015 sa fie montate circa 174.000 contoare, investitia fiind de aproximativ 20 milioane de euro.
O alta realizare a ultimilor ani este integrarea totala/partiala in SCADA a 97 de statii de transformare a energiei electrice, 55 dintre acestea fiind integrate total. SCADA este un sistem automatizat care, in cazul unor disfunctionalitati in alimentarea cu energie electrica, emite avertizari, fiind astfel posibila interventia rapida prin comanda de la distanta.
Efortul investitional sustinut se reflecta in imbunatatirea calitatii serviciilor. Astfel, in cazul serviciului de distributie a energiei electrice, numarul intreruperilor s-a redus, in 2013, cu aproximativ 35%, comparativ cu anul 2008, iar durata intreruperilor in distributia energiei a scazut cu aproximativ 50%, raportat la acelasi an. In ceea ce priveste defectele de pe reteaua de distributie a gazelor naturale, numarul acestora s-a diminuat cu 23% in anul 2013 fata de anul 2011.
Investitiile totale realizate de E.ON de la venirea sa pe piata din Romania se ridica la circa 5,2 miliarde de lei (peste 1,1 miliarde de euro).
„E.ON va continua sa investeasca sume importante pentru securitatea si siguranta consumatorilor de gaze naturale si energie electrica. In toti acesti ani de cand este prezent pe piata de energie din Romania, E.ON a dovedit ca este unul dintre cei mai importanti investitori, dar si un contribuabil semnificativ, virand catre statul roman circa 5 miliarde de lei (peste 1,2 miliarde de euro) sub forma de impozite si taxe“, a subliniat directorul general al E.ON Romania.
Parteneriat E.ON – Adrem Invest
In luna martie a.c., E.ON Romania a semnat cu compania Adrem Invest un acord de parteneriat in domeniul activitatii de Revizii si Verificari ale instalatiilor de gaze naturale, respectiv al celei de citiri contoare. Beneficiind de experienta si prestigiul celor doi parteneri, obiectivul acestei asocieri este de a se impune rapid pe piata de profil, prin oferirea unui pachet de servicii specializate atat pentru consumatorii casnici, cat si pentru companii.
Centrul de Servicii din Cluj-Napoca isi va dubla numarul de angajati
E.ON Business Services presteaza, incepand cu anul 2013, servicii de contabilitate pentru toate companiile Grupului E.ON din Europa, dar si servicii de Resurse Umane. La Centrul de Servicii E.ON au fost deja angajate peste 250 de persoane, iar pana la finele acestui an numarul lor se va dubla, urmand ca pana in 2015 sa fie create in total peste 550 de locuri de munca. Majoritatea angajatilor au fost selectati de pe piata locala de munca si au experienta in contabilitate, HR, dar si competente lingvistice solide.
Date economice ale E.ON in Romania
Cifra de afaceri consolidata a grupului de companii E.ON in Romania s-a situat in anul 2013 la 4,65 miliarde lei (cca. 1,05 miliarde de euro), in scadere fata de anul 2012. Volumele de gaze naturale si electricitate comercializate anul trecut s-au situat la 29,4 TWh, cu circa 13% sub nivelul consemnat in anul anterior.
Previziunile pentru acest an privind cifra de afaceri sunt de crestere, in conditiile continuarii procesului de liberalizare a pietei. Se estimeaza ca volumele comercializate se vor mentine la nivelul din anul anterior, atat la gaze cat si la electricitate.
Peste 7 milioane de euro investiti in proiecte de responsabilitate corporatista
In fiecare an, E.ON a dezvoltat si sustinut numeroase proiecte pentru comunitate, accentul fiind pus pe initiativele din domeniile educatiei, culturii, sportului, sigurantei si sanatatii.
Parteneriatele strategice pe care le avem cu Serviciul Mobil pentru Urgenta si Descarcerare (S.M.U.R.D.) si cu Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta (I.G.S.U.) au fost concretizate intr-o serie de proiecte nationale care au vizat siguranta populatiei, precum si sprijinirea specialistilor celor doua institutii partenere in activitatile de interventie pentru salvarea celor aflati in situatii critice.
Totodata, E.ON a dezvoltat o serie de programe educationale, in ultimii 6 ani peste 130.000 de copii fiind beneficiarii directi ai lectiilor despre energie sustinute de voluntari E.ON. Aproape 7 milioane de euro reprezinta implicarea Grupului E.ON din Romania in proiecte de responsabilitate corporatista, in ultimii 6 ani.
Prezenta E.ON in comunitate, fie ca vorbim de activitatea curenta a companiilor, fie ca vorbim de proiecte de responsabilitate corporatista, este dovada deschiderii si interesului pentru dialog, pentru comunicare, pentru cunoasterea in profunzime a comunitatii in care ne desfasuram activitatea, a nevoilor clientilor, precum si a preocuparii de a veni in sprijinul acestora, acordandu-le suport si servicii de calitate.