
La fiecare schimbare de ciclu electoral se mai desenează câte o autostradă pe hartă. Se nasc noi trasee, dispar altele. Fiecare ministru a scos măcar câte o planşă cu schiţe. Trecând peste faptul că mai nimic din schiţă n-a coborât pe pământ, nici măcar de desene nu era nevoie. Pentru că România a avut încă, din perioada comunistă, un program de construcţie de autostrăzi, lucru despre care, dacă publicul ştie puţine, politicienii ar fi trebuit să ştie mai multe.
La fiecare schimbare de ciclu electoral se mai desenează câte o autostradă pe hartă. Se nasc noi trasee, dispar altele. Fiecare ministru a scos măcar câte o planşă cu schiţe. Trecând peste faptul că mai nimic din schiţă n-a coborât pe pământ, nici măcar de desene nu era nevoie. Pentru că România a avut încă, din perioada comunistă, un program de construcţie de autostrăzi, lucru despre care, dacă publicul ştie puţine, politicienii ar fi trebuit să ştie mai multe. Program bun, dat fiind că, după ani şi bani buni irosiţi pe schiţe şi proiecte, strategia actuală e aproape identică cu cea de acum 40 de ani!
Primele studii care vizau o reţea de autostrăzi în România au fost realizate de către inginerii Institutului de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale şi Aeriene (IPTANA), în perioada 1967-1970, pe baza recensămintelor de circulaţie efectuate în anii 1965 şi 1967-1968 şi au fost cuprinse într-un volum intitulat „Studiu general privind construirea de autostrăzi în România”. A fost prefigurată astfel o reţea de autostrăzi cu o lungime de aproximativ 3.200 de kilometri. În plus, încă din anul 1977 a fost elaborat programul european pentru realizarea unei infrastructuri integrate (celebrele coridoare de transport) , cu participarea a zece state, printre care se afla şi România.
„În anii 1967-1969 s-au făcut în cadrul IPTANA primele studii de reţea pentru realizarea autostrăzilor în România. După ce s-au realizat studiile de fundamentare şi stabilirea reţelei, s-a trecut la implementare. S-au făcut din acest program, care la vremea respectivă presupunea câteva mii de kilometri, dar realizaţi în etape, doar tronsonul Bucureşti – Piteşti şi Feteşti – Cernavodă”, declară pentrucapital.rodirectorul general al IPTANA SA, Cornel Marţincu. (Sursa foto:http:// www.expunere.com)
Citeste continuarea pe site-ul Expunere.com