Cu toate acestea, costul inovatiei trebuie sa fie acceptabil social si fezabil economic, atat pentru consumatori cat si pentru producatori", a spus raportorul Thomas Ulmer (PPE, DE). "Vom introduce noi cicluri de teste care vor reflecta mai bine conditiile reale de condus", a adaugat el. Textul a fost adoptat cu 499 voturi pentru, 107 impotriva si 9 abtineri.
“Super creditele”
Super creditele (echilibrare a emisiilor in cadrul portofoliului unui producator) vor fi permise intre 2020 si 2022 (nu vor exista super credite in perioada 2016 - 2020), dar vor fi limitate la 7,5g/km in aceasta perioada. Se vor aplica urmatorii multiplicatori: o masina care va emite mai putin de 50g/km va fi echivalenta cu o masina cu doi pasageri in 2020, 1,67 pasageri in 2021, 1,33 pasageri in 2022 si un pasager in 2023.
Se tinde catre o procedura mai realista de testare a emisiilor
Procedura mondiala de omologare a motoarelor utilitare usoare definita recent de ONU, care reflecta mai bine conditiile de condus din realitate, trebuie sa fie aplicata cat de curand posibil, se arata in text. Comisia Europeana a aratat sprijinul sau pentru un termen in anul 2017. Deputatii arata ca studiile recente arata ca producatorii au folosit slabiciunile procedurii actuale, ceea ce a dus la cifre oficiale privind consumul si emisiile mult diferite de cele realizate in conditii reale de condus. Urmeaza ca actualizarea legislatiei sa fie supusa aprobarii si Consiliului de Ministri pentru a putea intra in vigoare.