Audiie Large 1200x800

Ziua Mondială a RX Media 2018

-Audi S1 ​​EKS RX quattro cu o noua aerodinamica si un motor nou

-Audi oferă asistență tehnică echipei de raliuri din Mattias Ekström

-Primul eveniment de curse la Barcelona ​​pe 14/15 aprilie

Audiie 1600x1000

Începând din 2020, Campionatul Mondial de Raliuri de la FIA (World RX) intenționează să introduca curse cu mașini electrice. Audi examinează în prezent un posibil angajament in acest sens. Noul Audi S1 ​​EKS RX quattro este un exemplu perfect, deoarece este superior modelului său predecesor în aproape orice domeniu.

Audiiiiiiiii large 1200x800

Audi Sport da, literalmente, aripi echipei de rallycross de campion DTM de două ori și campion mondial Rallycross Mattias Ekström. Aripa din spate complexă a mașinii sport cu tracțiune integrală este doar unul dintre rezultatele intensificării cooperării tehnice dintre departamentul de motorsport Audi și EKS Audi Sport. "În sezonul trecut, am început să oferim asistență din fabrică echipei Mattias Ekström din cadrul World RX", spune șeful Audi Motorsport Dieter Gass. "Acum, inginerii noștri s-au implicat și în dezvoltarea viitoare a mașinii pentru prima dată."

Audiiiiiiii large 1200x800

Cu concepte inovatoare de aerodinamica, Audi a facut pasi importanti vizavi de competitiile din ultimii ani cu masini sport LMP si in DTM. Acest know-how a fost acum introdus în a doua generație a noului Audi S1 ​​EKS RX quattro. Noua aripă din spate generează mai mult forță în timp ce reduce concomitent forta aerodinamica. Inginerii au optimizat localizarea sistemelor de răcire, având în vedere și eficiența maximă. Acestea sunt acum furnizate de prize de aer în acoperiș și în ferestrele laterale din spate.

Audiiiiiiiiiii large 1200x800

În comparație cu prima generație a modelului Audi S1 ​​EKS RX quattro, tehnicienii au schimbat poziția motorului turbo cu patru cilindri de doi litri. Aceasta, la rândul său, a dus la modificări ample ale gestionării uleiului. În acest an, pentru prima dată, se folosește un sistem anti-lag, care menține viteza turbocompresorului chiar și atunci când șoferul se ridică. Software-ul motorului este nou, de asemenea.

Audiiiiielarge 1200x800

Puterea maximă a motorului a crescut la 580 CP (426 kW). Cu toate acestea, dezvoltarea ulterioară nu a fost axată în mod direct pe puterea maximă, ci pe conductibilitate. În acest scop, inginerii au optimizat presiunea de presiune în condiții de încărcare parțială și de depășire. "Avem mult mai multă putere decât oricând", spune Mattias Ekström care, după primele teste de încercare cu noul motor din Mallorca, a ieait din cabină cu un zâmbet larg pe față. "Punerea puterii pe teren este și mai importantă."

Audiiiee large 1200x800

Procentajul de acționare a clapetei de accelerație tinde să fie destul de mic pe traseele rallycross tipice scurte și înclinate. La aproximativ 40%, este cel mai mare pe calea de la Trois-Rivières, Canada. Prin urmare, suspensia, amortizoarele și tracțiunea sunt de importanță majoră. "Este suma a numeroase detalii mici care contribuie la acest progres", spune Mattias Ekström. "Am realizat îmbunătățit în toate domeniile și știm cât de iute este noua mașină. Sunt foarte multumit de munca pe care am facut-o si sper ca va fi de ajuns pentru a celebra victoriile si pentru a termina pe podium in mod regulat din nou. În același timp, avem concurenți foarte puternici care nu au mai dormit niciodată. Vom vedea doar unde ne aflăm la Barcelona. "

Audiiiiu large 1200x800

Pe cursa spaniolă, noul sezon va începe la 14 și 15 aprilie. EKS Audi Sport a pregătit două mașini noi la baza echipei din Fagersta, Suedia. Audi S1 ​​EKS RX quattro cu numarul sasiului 006 va fi masina de curse a lui Andreas Bakkerud, iar Mattias Ekström va primi sasiul 007. (Photo Copyright: Ferdi Kräling Motorsport-Bild GmbH)