
* 50 de ani de Audi 100, 80 de ani de Auto Union Tip D și 30 de ani TransAm
* Peste 185.000 de vizitatori se așteaptă la cea mai mare expoziție de mașini clasice din lume
Tradiția Audi celebrează trei mari aniversări la Techno Classica din Essen în perioada 21-25 martie. Istoria de 50 de ani a modelului Audi 100 va fi tema de prezentare a marcii la cea mai mare expoziție de vehicule clasice din lume. În 1968, Audi a intrat în segmentul executiv superior cu sedanul. De asemenea, fanii sporturilor cu motor se pot aștepta cu nerăbdare la modelul Audi 200 quattro TransAm din 1988 și mașina de curse din 1938 Auto Union Type D.
Dezvoltarea modelului Audi 100 este una dintre cele mai interesante povestiri din istoria Audi. La mijlocul anilor 1960, imediat după ce Auto Union GmbH a fost preluată de Volkswagen AG, echipa Ingolstadt a fost instruită să aibă grijă de modelele curente și să nu dezvolte nici una nouă. Cu toate acestea, Ludwig Kraus, directorul tehnic al Auto Union la vremea respectivă, a fost îngrijorat de supraviețuirea companiei și a lucrat la oa doua serie de modele. El a contravenit instrucțiunilor și a proiectat o mașină modernă de dimensiuni medii, pe care consiliul de administrație al Volkswagen la dat în sfârșit. În 1968, Auto Union a prezentat sedanul ca Audi 100. Aproape 800.000 de mașini au fost vândute, ceea ce a făcut un succes și a contribuit în mod semnificativ la dezvoltarea Audi. La Techno Classica, Audi Tradition va arăta trei modele speciale: un Audi 100 LS Automatic cu două uși construit în 1972, un Audi 100 LS fabricat în 1974 și Audi 100 Coupe S.
Mai multe momente vor aștepta fanii motociclistilor la standul Audi din sala nr. 7: acum optzeci de ani, Auto Union AG a trimis prima mașină de curse Auto Union Grand Prix D pentru prima dată. În 1938, pilotul Auto Union Tazio Nuvolari a câștigat cursele Grand Prix din Italia și Anglia cu un supercar puternic de 420 CP, iar în următorul an Auto Union a triumfat în Grand Prix-ul francez și iugoslav. Cel de-al treilea model de aniversare datează din 1988, când Audi tocmai sa retras din sportul de raliu. Pentru prima dată, marca cu patru inele a concurat pe circuite din seria North American TransAm. Șoferul de curse Hurley Haywood a câștigat campionatul imediat într-un Audi 200 quattro.
La Techno Classica din acest an, mulțimea mare de fani ai motocicletei nu va lipsi nici. Audi Tradition prezintă DKW 350 RM condusă de Gustl Hobl în 1955, când a câștigat Campionatul German. De asemenea, va fi o expunere cu totul unică la împrumut de la colecția de motociclete a Schloss Augustusburg: DKW ULD 500 care a fost construit ca prototip în 1938.
De asemenea, iubitorii și colectorii de modele miniaturale pot obține modelul Audi Tradition din acest an la expoziție: o primă generație de culori portocaliu Audi TT Coupé, dintr-o ediție limitată de 333, pe o scară de 1:43. Alte vehicule clasice din istoria companiei vor fi prezentate de membrii ACI (Audi Club International) din sala 7.1.