Bogdan Cuzma 1200x1600

 

Cel mai asteptat eveniment al sfarsitului de saptamana pe linie sportiva automobilistica, Trofeul Gutai 2020 la viteza in coasta s-a incheiat intr-o nota exuberanta. Nici nu putea fi altfel, in conditiile in care de nu mai putin de 9 ani nu s-a mai derulat o competitie similara sub egida FRAS in Maramures. Este meritul organizatorului principal, Asociatia Club Sportiv XPO Racing Baia Mare, ca iubitorii sportului cu motor din Maramnures au avut prilejul, sub diverse forme, sa vada o etapa de Campionat National de Viteza in Coasta TOTAL pe serpentinele din Pasul Gutai. Si nu o etapa oarecare, ci una in care doi dintre artizanii actualei editii de campionat au poposit in Maramures cu gandul de a-si trece in dreptul numelor lor titlurile de campion national, cu doua runde inainte de finalul sezonului. Unul dintre acestia, si anume Mihai Leu, a izbutit acest lucru, el redevenind, teoretic si cu calcule matematice cu tot, campion national la Categoria I de concurs. Celalalt concurent aflat in discutie, Emil Nestor, chiar daca a castigat Trofeul Gutai 2020, mai are nevoie de un singur punct in urmatoarele doua etape de campionat pentru a deveni, in premiera, campion national la Categoria II de concurs. Ghinionul sau a fost ca principalul sau contracandidat la titlul de campion, Silviu Dumitrescu, a facut si el o cursa excelenta si nu l-a lasat pe Emil Nestor sa isi adjudece, teoretic, trofeul de campion inca de la etapa din Maramures.

 

Traseul serpuit din Pasul Gutai al Trofeului Gutai 2020 a fost si captivant, dar si unul ce a generat precautie din partea pilotilor participanti la mitingul automobilistic din Maramures. Cei 51 de concurenti -indeosebi cei care nu cunosteau capcanele Gutaiului- care au luat startul la Trofeul Gutai 2020 au avut de ce sa fie prudenti, mai ales la primele recunoasteri, caci vorbim despre nu mai putin de sase ace de par de pe traseul in lungime de 5,2 km. Unii dintre piloti cunosteau dificultatea traseului de la competitiile care se organizau in trecut in Maramures si in Pasul Gutai in mod special, insa pentru altii a constituit o provocare.

 

Liderii categoriilor I si II au fost cei mai rapizi concurenti din prima zi a Trofeului Gutai 2020. La Categoria I, bucuresteanul Emil Nestor (cel care sosise in Maramures dupa trei recorduri de traseu la etapele de la Cheile Gradistei, Resita si Rasnov) s-a lansat cu viteza si pe drumul serpuit al Pasului Gutai din Maramures. Emil Nestor (cu al sau prototip Norma M20FC) s-a dovedit a fi cel mai rapid pilot al antrenamentelor cronometrate din prima zi, el obtinand timpul record de 2:57,735 in mansa a doua a antrenamentelor de sambata. In clasamentul timpilor, Emil Nestor a fost secondat de Silviu Dumitrescu, cel care il poate "incurca" pe bucurestean in tentativa sa de a cuceri primul titlu de campion national. Nu de alta, dar si Silviu Dumitrescu (Osella PA2000 Evo) si-ar dori sa treaca in palmares un titlu de campion. Urmatorii trei concutenti in ierarhia timpilor au fost tot piloti de monoposturi si anume, in ordine, bulgarul Stefan Stoev (Silver Car EF 10), Emil Ghinea (Norma M20F) si Octavian Ciovica (Radical SR8). Al saselea timp ai zilei de sambata a fost obtinut de Mihai Leu, el fiind si cel mai rapid concurent la categoria sa, la bordul Ferrari 458 Challenge Evo. Pe urmatoarele patru locuri ale timpilor cumulati din cele doua antrenamente cromometrate din prima zi s-au clasat, in ordine, Costi Stratnic (Dacia STCC), Calin Fagadar (Mitsubishi Lancer Evo 8), Radu Benea (Mitsubishi Lancer Evo 8 RS) si Alin Luca (Porsche 911 GT3 Cup).

 

Daca in prima zi a Trofeului au fost trei manse de recunoasteri si doua antrenamente cronometrate, in ziua a doua s-au derulat doua recunoasteri si cele doua manse de concurs. Conform asteptarilor, Emil Nestor a pornit ca din pusca inca de la prima mansa de concurs, el obtinand timpul record de 2.52,223. Intre el si principalul contracandidat la titlu, Silviu Dumitrescu,  s- a înregistrat un ecart de peste 3 secunde (0.03,118) in cea dintâi manșa de concurs. Practic, conform cronometrarilor oficiale, Emil Nestor a scos o medie de 108 km/h,  in conditiile in care in primii 200 metri de la start avea deja peste 150  km/h, o viteza incredibil de mare pentru drumul serpuit al Pasului Gutai. 

 

 

In urmatoarea mansa de concurs, timpul lui Emil Nestor nu a mai fost atat de bun, spre deosebire de Silviu Dumitrescu care a reusit o trecere mai rapida. Asa se face ca, in cea de-a mansa de concurs, Silviu Dumitrescu a recuperat si s-a apropiat la sub o secunda (0:00,240) de Emil Nestor. Insa, avand de partea sa diferenta de timp mai mult decat favorabila din prima mansa, Emil Nestor a ieșit câștigător la Trofeul Gutai 2020. 

 

 

Practic, Emil Nestor domina in stil mare editia din acest an a Campionatului National de Viteza in Coasta Total, castigand toate cele patru etape desfasurate pana acum. Cu patru victorii absolute si cu tot atatea recorduri de traseu in actualul sezon, Emil Nestor (Norma M20F) se indreapta, iute si sigur, spre primul sau titlu de campion national la Categoria II. Invingator in Trofeul Gutai, Emil Nestor mai are nevoie, matematic, de un singur punct in urmatoarele doua etape - cele de la Campulung si Poiana Brasov- pentru a obtine titlul de campion national absolut. Cel care ii mai poate ridica probleme in adjudecarea trofeului national este Silviu Dumitrescu, ocupantul locului secund in clasamentul OPEN al Trofeului Gutai 2020 dupa cele doua manse de concurs de duminica. Podiumul Trofeului Gutai 2020 a fost completat, pe pozitia a treia, de bulgarul Stefan Stoev. La fel ca la finalul celor doua manse de antrenamente cronometrate de sambata, urmatoarele doua pozitii ale Top 10 din clasamentul Open au revenit tot unor piloti de monospoturi si anume Emil Ghinea si Octavian Ciovica. Clasat al saselea in ierarhia generala a Trofeului Gutai, Mihai Leu a fost cel mai rapid concurent al Categoriei I de concurs si, atat teoretic, cat si matematic, a redevenit campion national. Evident, trofeul ii va fi decernat la Gala Campionilor 2020. De asemenea, similar primei zile a Trofeului Gutai 2020,  Mihai leu a fost urmat, in clasamentul Open, de Costi Stratnic (el impunandu-se in ierarhia clasei EC2 (H)) si Calin Fagadar (locul II in clasamentul grupei EC2 (H)). Pe pozitia a noua din Top 10 al Trofeului Gutai s-a situat Bogdan Cuzma (cu al sau impresionant Mitsubishi Lancer Evo 9-vezi foto), pilotul care s-a clasat pe locul 3 la clasa EC2 (H). Pe locul 10 s-a situat concurentul Alex Mirea (BMW M2). In intrecerea rezervata mașinilor istorice, care a avut noua concurenti la startul Trofeului Gutai 2020,  castigator a iesit  Gunter Graef cu al sau BMW 2002. 

 

 

Maramuresul a avut patru piloti participanti la Trofeul Gutai 2020. Cea mai buna evolutie a avut-o Calin Fagadar, ocupantul locului 8 in clasamentul Open si locul 2 la clasa EC2 (H). Potrivit spuselor lui Ionut Parvu-presedintele Asociatiei Club Sportiv XPO Racing Baia Mare, Calin Fagadar a ratat startul in mansa a doua de concurs si nu a mai reusit sa recupereze din timp. Totusi, Calin Fagadar a izbutit sa se claseze pe poziția a doua la categoria sa de concurs. Tot o poziție secunda la grupa sa de concurs a reusit si David Tarta, cu al sau Suzuki Swift, care a ocupat locul 28 in clasamentul OPEN. Al treilea maramuresean, Andrei Brezoski, cu al sau Peugeot 208 VTI 125, s-a clasat pe pozitia a 26 la OPEN si pe prima treaptă la clasa la care concureaza. In final, dar nu in cele din urma, Peter Havrilla a terminat cursa pe pozitia 35 in clasamentul OPEN cu al sau Seat Leon. 

 

  

"A fost un eveniment foarte frumos si, cu satisfactie, pot sa spun ca, din fericire, nu au fost evenimente nedorite notabile. Aproape toți concurenții au încheiat cursa de la Trofeul Gutâi, cu mentiunea ca au fost patru abandonuri: la general si unul la masinile istorice. Cei din federatie (FRAS) au fost foarte încântați de organizarea si derularea Trofeului Gutai 2020 si au dezvaluit ca isi doresc ca, anul viitor, cursa din Maramures sa fie etapa internațională. Insusi Dany Ungur, vicepreședintele FRAS a spus acest lucru, subliniind faptul ca avem toate conditiile pentru ca acest lucru sa se materializeze. Aici, tin sa subliniez echipa organizatorica foarte buna.  Am avut noroc cu foarte mulți voluntari care și-au adus aportul la rrusita evenimentului.  Am reușit sa școlim și sa legitimăm mai mulți arbitri care și-au făcut treaba foarte bine. In total, peste 100 de persoane s-au implicat in organizarea Trofeului Gutai: echipa noastră, arbitrii băimăreni, voluntari, pompieri voluntari, echipe de intervenție. Cu totii și-au dat mâna pentru a realiza o treaba frumoasa. Jandarmii au fost deosebiți. Nu a fost niciun incident nedorit. Echipele de intervenție au fost la înălțime. Desigur, am avut și unele sincope. Am avut cel mai lung traseu din campionat și cel mai mare dispozitiv de arbitri. Insa, important este sa le conștientizam și sa le remediem pe viitor. Pe ansamblu, Trofeul Gutai 2020 a fost un concurs frumos si judetul nostru are nevoie de așa ceva si pe viitor", a declarat, pentru Ziua24.ro, Ionut Parvu, președintele Asociației Sportive Club Sportiv XPO Racing Baia Mare.

 

 

 

Traseul din Pasul Gutai a fost apreciat de catre concurenți, chiar daca unii dintre ei au avut parte de evenimente nedorite. Potrivit mentiunilor facute de Ionut Parvu, concurentul Octavian Ciovica (Radical SR8) s-a rasucit o data pe traseu, iar drifterul ZAMECZ NORBERT (BMW E36 Compact) din Ungaria a derapat la un moment dat cu masina de deschidere  K4. De asemenea, au fost masini care au ieșit putin "sifonate" din întrecerea din Pasul Gutai din Maramures. Astfel, Alin George Luca si-a "sifonat" masina Porsche 911 GT 3 Cup aproape de finalul concursului, la un contact cu unul dintre parapetii de pe marginea drumului. Din fericire, el si-a putut continua drumul pana la linia de sosire, terminând cursa. Totodata, alte doua masini de concurs, ambele Mitsubishi Lancer EVO, s-au ales cu roti rupte. Unul dintre aceste nwdorite eveninente s-au petrecut sambata, iar pana duminica dimineata s-a reușit repararea defectiunii si alinierea masinii la startul zilei de concurs de duminica. 

 

Una peste alta, Trofeul Gutai 2020 s-a incheiat intr-o nota  optimista si cu sperante de un nou miting auto  similar, de rang internațional, in Maramures in sezonul urmator. Felicitări organizatorilor si concurentilor, deopotriva! 

 

Despre Asociația Club Sportiv XPO Racing

 

* Clubul sportiv XPO Racing este dedicat activităților sportive orientate în special către copii și tineri și în dezvoltarea unui spațiu gândit să fie o alternativă, oază de bucurie și rost în plin secol XXI

 

* Clubul s-a constituit, în anul 2015, la inițiativa unui grup de pasionați ai sporturilor cu motor, în scopul de a desfășura activități de automobilism și karting

 

(Credit Photo: MARIA Bărbătei)

 

Acest website foloseste cookies pentru imbunatatirea paginii web si a serviciilor asociate. Prin continuarea navigarii pe acest website, sunteti de acord cu politica noastra privind folosirea de cookies.
Detalii Accept Refuz