Nlulaudia31

 

* Tracțiune de vârf, dinamism palpitant și plăcere extraordinară de conducere: tractiune quattro
* Manevrare sportivă și directă: direcție progresivă cu un raport de viteză variabil
* Raport de viteză mare între agilitate și confort: control adaptiv al amortizorului


Audi a sărbătorit premiera mondială a noului A3 Sportback pe data de 3 martie. Înainte de aceasta, producătorul premium a trimis cea de-a patra generație a modelului său de succes pentru a face un test cu totul special: Pe insula São Miguel din arhipelagul Azourilor, jurnaliști de specialitate au testat mașina sport compactă și au experimentation cel mai înalt nivel de dinamică de conducere pe rute provocatoare.

 

Emoție pură: gândul inițial


Într-un loc în care vulcanii au creat odată un întreg lanț de insule și unde există un nivel ridicat de activitate vulcanică, Audi demonstrează miezul ADN-ului său: unitatea quattro. A patra generație a A3 s-a prezentat în forma sa cea mai emoționantă în peisajul curat al São Miguel, unde are loc spectaculosul Azores Rallye. Tracțiunea integrală a modelului compact este ultima etapă a evoluției unei tehnologii de succes. Un nucleu electro-hidraulic cu mai multe plăci, gestionat de un software integrat precis, Pe lângă faptul că oferă un nivel maxim de stabilitate, aderență și plăcere de a conduce, noul A3 este, de asemenea, extrem de eficient. În interacțiune cu suspensia adaptativă și direcția progresivă, aceasta are ca rezultat o performanță sportivă care impresionează pe drumurile strâmte și în special pe întinderi variate de munte și vale.

 

Reglare inteligentă: drive quattro în detaliu


Ambreiajul este situat la capătul arborelui propice, în fața diferențialului punții spate - o poziție care beneficiază în special de distribuția sarcinii pe osie. În interior se află un pachet de plăci care funcționează într-o baie de ulei. Inelele sale de frecare metalice sunt dispuse unul după altul în perechi - un inel al fiecărei perechi este plasat rigid cu carcasa ambreiajului, care se rotește cu arborele propice; celălalt inel este plasat cu arborele de ieșire scurt la diferențialul punții spate.

 

Audi a adaptat controlul electronic de distribuție a cuplului pentru a se potrivi în mod nou cu A3 și l-a integrat în sistemul de mane rare dinamică selectată a unității Audi. Ține cont de datele senzorilor de suspensie și detectează nu numai starea de conducere și proprietățile drumului, ci și stilul de conducere. Unitatea de control folosește aceste date ca bază pentru a calcula o distribuție a cuplului care oferă o eficiență optimă și transmite valoarea pe ambreiaj. Acest lucru este deosebit de eficient.

 

Tracțiunea integrală distribuie cuplul cu o variabilitate deplină între punțile față și spate. În timpul funcționării normale, majoritatea puterii motorului este transmisa roților din față. În timpul deplasării sau când axa frontală are o tracțiune redusă, ambreiajul deviază cuplul la viteza fulgerului: În acest caz, este activată o pompă electrică cu piston axial, care aplică până la 44 bar de presiune hidraulică pe plăcile ambreiajului. Cu cât plăcile ambreiajului sunt presate mai mult de această pompă, cu atât cuplul de antrenare este transmis pe puntea spate - maximul este de 100%. Ambreiajul poate deja transmite o parte din cuplu către puntea spate atunci când șoferul întoarce volanul cu un stil de conducere sportiv. 

 

 

Control complet: controlul electronic de stabilizare


Controlul cuplului selectiv al roților, o funcție software a controlului electronic de stabilizare (ESC), este cireasa de pe tort când vine vorba de caracteristici sportive. Când noul Audi A3 trece printr-o curbă la viteză mare, programul aplică usor frâne pe cele două roți din interiorul curbei. Diferența de forțe de antrenare de pe ambele osii transformă mașina în curba permițându-i să urmeze cu exactitate unghiul de direcție. Acest lucru face ca manevrabilotatea să fie și mai agilă, fluidă și mai sigură.

Răspunsul perceput al unității quattro este, de asemenea, modificat în cele trei moduri funcționale ale ESC. Acest lucru permite ca tracțiunea și stabilitatea la volan să fie adaptate la cererea șoferului. Dacă ESC trebuie să reglementeze, ajustările sale sunt blânde și practic imperceptibile. Transmiterea puterii maxime este asigurată în modul ESC ON. Aceasta înseamnă că accelerația este sigură și stabilă și se realizează cu cât mai puține alunecări pe roți. În modul ESC OFF, cantitatea posibilă de alunecare a roților este aproape nelimitată, ceea ce permite Audi A3 să ofere caracteristici de manipulare puristă.

 

Variabil în fiecare situație: direcția progresivă


Datorită designului lor, sistemele de direcție convenționale necesită întotdeauna un compromis între sportivitate și confort. Direcția electromecanică progresivă la noul Audi A3 rezolvă acest conflict. Racordul și pinionul său dințat au o formă și dinți deosebite. Aceasta se concretizeaza în raporturi de viteză diferite în funcție de unghiul de direcție. Când volanul este rotit puternic, acesta este mai mic și volanul este foarte direct. Acest lucru scade efortul de direcție în traficul urban și, în timp ce manevrează și crește considerabil nivelul de confort.

 

Pe drumurile curbate, direcția progresivă crește dinamica de conducere, permițând noului A3 să ofere un stil de conducere și mai sportiv. Asistența electrică este în perfectă armonie cu acest caracter și se adaptează vitezei de conducere. La viteze mici, este mai mare pentru a permite o manevrabilitate mai ușoară; pe măsură ce viteza crește, asistența electrică este redusă continuu. Acest lucru permite șoferului să experimenteze o senzație de direcție calmă și deplină chiar și atunci când conduce cu viteză mare pe autostradă.

 

Direcția progresivă este echipată cu o acționare electromecanică de înaltă eficiență, care produce energie doar atunci când este nevoie. Funcționează în strânsă colaborare cu diverse sisteme de asistență, precum asistența de croazieră adaptivă, asistența de evitare a coliziunii și asistența în parcare. 

 

Noua tehnologie de amortizare în modelul compact: suspensia adaptivă


Confortabil moale sau sportiv și tăios? Ambele sunt posibile cu suspensia cu control adaptiv al amortizorului. Trei caracteristici de amortizor asigură că șoferul poate experimenta răspândirea caracteristicilor de conducere și se poate bucura de o manevrabilitate deosebit de agilă. Senzorii măsoară accelerația verticală a structurii corpului și mișcarea relativă a roților individuale în raport cu aceasta. Unitatea de control își prelucrează semnalul în câteva milisecunde și adaptează fiecare amortizor la starea drumului, situația de conducere și solicitările șoferului în mod individual și continuu. Amortizoarele includ supape acționate electromagnetic, care pot fi reglate extrem de rapid și într-un mod foarte eficient din punct de vedere energetic. În funcție de poziția lor, acestea permit fluidului hidraulic să curgă mai repede sau mai lent, ceea ce schimbă caracteristicile amortizoarelor între soft și dur.

 

Șoferul poate comuta setările de bază ale amortizorului între cele trei moduri de confort, auto și dinamica în sistemul de selectare a unității Audi. În acest sens, suspensia mărește intervalul între o mișcare de rulare ușoară în timpul condusului lin și cu o manevrare întinsă, astfel încât șoferul să obțină o experiență intensă a circulatiei rutiere. 

 

O întrebare de caracter: selectare Audi drive


Sistemul de selectare a unității Audi este interfața dintre sistemele de suspensie reglementate și sistemul de acționare și șofer. Poate fi comutat între cinci moduri - confort, auto, dinamic, eficiență și individual - printr-un buton fizic situat în apropierea schimbătorului de viteze sau a manetei selectorului. Dacă șoferul selectează setarea „individuală”, poate specifica liber preferințele personale într-o mare măsură.

 

În fiecare model A3, selecția de acționare Audi variază caracteristicile răspunsului accelerației și asistenței la direcție. În funcție de echipament, sistemul încorporează și S tronic, tracțiunea quattro și suspensia cu control amortizor. De asemenea, influențează sistemele de confort și siguranță, cum ar fi aerul condiționat automat, farurile cu matrice LED, întinzătorul centurii de siguranță și controlul croazierului adaptiv.

(Photo Copyright: Audi AG)

Acest website foloseste cookies pentru imbunatatirea paginii web si a serviciilor asociate. Prin continuarea navigarii pe acest website, sunteti de acord cu politica noastra privind folosirea de cookies.
Detalii Accept Refuz