Personalizare cu personalitate multiplă: suspensie activă predictivă în modelul emblematic A8

 

* Spectru imens: confort maxim sau agilitate excepțională
* Sistemul de suspensie electromecanic poate acționa fiecare roată în mod individual
* Experiență de primă clasă: forțe longitudinale și transversale reduse inteligent


Audi oferă acum o altă inovație de înaltă tehnologie pentru sedanul de lux Audi A8 - suspensie activă predictivă. În funcție de setările alese, acesta oferă modelului emblematic al mărcii un confort sporit al călătoriei unei limuzine cu șofer sau manevrarea fermă a unei mașini sportive. În Germania și alte piețe europene, suspensia activă predictivă poate fi inițial comandată pentru versiunile TFSI ale modelului Audi A8.

 

Suspensia activă predictivă la Audi A8 este un sistem de suspensie complet activ. Servomotoarele sale electromecanice reglează suspensia. Ele pot ridica sau forța fiecare din roțile sedanului de lux în mod individual, pentru a gestiona în mod activ înălțimea călătoriei în fiecare situație. Suspensia activă poate ridica sau cobori corpul masinii cu până la 85 de milimetri (3,3 inci) de la poziția sa centrală în toate cele patru colțuri, în cinci zecimi de secundă.

Există motoare electrice compacte amplasate aproape de fiecare roată a lui Audi A8, care rupe sistemul electric principal de 48 de volți și este guvernat de electronica de putere. O transmisie cu curea si o actiune armonica compacta imbunatatesc cuplul motorului de aproape 200 de ori la 1100 Nm (811,3 lb-ft) si il aplica pe un tub rotativ din otel. Acesta din urmă este atașat permanent unei tije de titan preîncărcate situate în interiorul acestuia și capabilă să se deplaseze cu mai mult de 20 de grade. De la capătul tubului rotativ, forța este transmisă suspensiei prin intermediul unei pârghii și a unei tije de cuplare - la suspensia din față acționează asupra brațului arcului și la suspensia din spate a legăturii transversale.

Suspensia activă predictivă funcționează foarte eficient. Consumul mediu de energie este cuprins între 10 și 200 de wați - mult mai mic decât cel al sistemelor hidraulice comparabile. Ori de câte ori fizica de conducere încearcă să forțeze corpul jos pe roată, de exemplu pe drumuri slab acoperite, suspensia activă predictivă contracarează acest efect. Un impuls extrem de ascuțit, așa cum se întâlnește de exemplu pe pistă, va produce o cerere de energie foarte scurtă, dar mare, de potențial de până la 6 kilowați. În funcție de situația de condus,până la 3 kilowați pot fi de asemenea încărcate în bateria de 48 de volți.

 

Spectru larg: de la "dinamic" la "confort plus"


În combinație cu suspensia pneumatică și sistemul de manevrare dinamic (ambele standard), suspensia activă de predicție în Audi A8 oferă un spectru fără precedent pentru conducere. În profilul "dinamic", sedanul de lux obține manevrarea unei mașini sportive. A8 se întoarce ferm, iar atunci când accelerează cu accelerație laterală de 1 g, înclinarea corpului (unghiul de rulare) masinii este de numai 2 grade - spre deosebire de mai mult de 5 grade cu suspensia standard. În orice situație de conducere, momentul de rulare este optim distribuit atunci când accelerarea sau frânarea sunt reduse la minimum. Rezultatul este o calitate sportivă a auto-direcției în intervalul neutru până la o ușoară depășire. Modelul pilot al masinii Audi funcționează cu o precizie similară căii ferate și garantează caracteristici remarcabile și sigure de manipulare.

 

Tehnologii inovatoare: predicție, precum și forțe transversale și longitudinale reduse


Dacă, pe de altă parte, profilul "confort plus" este ales în selectarea unității de control Audi, sedanul de lux se aliniază cu o netezime catifelată peste orice denivelare de pe suprafața de rulare. Suspensia activă predictivă funcționează împreună cu camera frontală. Datorită acestei camere, modelul identifică suprafețe inegale înainte de a fi atinse și reglează în mod predictiv suspensia activă. Chiar înainte ca mașina să lovească un obstacol, funcția de predicție dezvoltată intern la Audi semnalează călătoria corectă de poziționare a servomotoarelor și ajustează în mod activ suspensia. Acest lucru reduce mișcarea corpului masinii și compensează aproape în întregime neregularități similare. Acest proces complex durează doar câteva milisecunde: camera generează informații despre proprietățile suprafeței de 18 ori pe secundă. Platforma electronică a șasiului procesează datele privind suprafața drumului și acționează cu precizie toate componentele suspensiei aproape în timp real.

 

În profilul "confort plus", suspensia activă de predicție oferă o altă caracteristică inovatoare: reducerea forței transversale. La atacarea unei curbe, suspensia ridică corpul masinii pe partea exterioară a inclinarii, în timp ce îl coboară pe cealaltă parte. A8 se apleacă în înclinare cu până la 3 grade, mai degrabă ca o motocicletă. Acest unghi reduce forțele transversale. Efectul este deosebit de impresionant în intervalul de viteză de la 80 la 130 km / h (49,7 la 80,8 mph) și la accelerația laterală de până la 0,4 g. Soferul si pasagerii abia observa manevra de viraj - si chiar si o cana plina de cafea in suportul pentru pahare nu se va varsa. Intensitatea reducerii forței transversale depinde de o serie de factori: viteza drumului, forțele G întâlnite și suprafața drumului. Platforma electronică a șasiului - unitatea centrală de control a suspensiei - procesează datele furnizate de senzori și le transmite către unitatea de comandă a suspensiei active.

Pentru deplasarea în linie dreaptă în profilul "confort plus", suspensia activă predictivă poate reduce în mod egal forțele care acționează asupra corpului uman. Atunci când accelerați sau frânați în situații care ar putea afecta confortul, egalizează mișcările de înclinare ale corpului. 

 

De asemenea, suspensia activă previzională crește siguranța pasivă în combinație cu sistemul de siguranță "pre-sense 360 ​​°", parte a sistemului de asistență "City". Acesta funcționează împreună cu sistemul de asistență centrală a șoferului (zFAS), care utilizează datele senzorilor fuzionați pentru a identifica situațiile periculoase din jurul mașinii. Într-un impact lateral iminent la peste 25 km / h (15,5 mph), suspensia activă ridică corpul cu până la 80 de milimetri (3,1 inci) pe partea laterală a impactului. Aceasta aduce pragul într-o poziție mai bună pentru a absorbi energia de impact. Deformarea cabinei și a sarcinilor care acționează asupra ocupanților, mai ales în zonele toracice și abdominale, pot fi astfel reduse cu până la 50% comparativ cu o coliziune laterală în care suspensia nu este ridicată.

Clienții din Europa pot dispune suspendarea activă predictiva în modelul Audi A8 din august 2019. Taxa suplimentară în Germania este de 5.450 EUR.

Acest website foloseste cookies pentru imbunatatirea paginii web si a serviciilor asociate. Prin continuarea navigarii pe acest website, sunteti de acord cu politica noastra privind folosirea de cookies.
Detalii Accept Refuz